بیوگرافی و زندگی شخصی و اجتماعی احمد جنتی و همسرش + فیلم و عکس های جذاب و دیدنی

  پنجشنبه، 23 شهریور 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
بیوگرافی و زندگی شخصی و اجتماعی احمد جنتی و همسرش + فیلم و عکس های جذاب و دیدنی
احمد جنتی لادانی (زادهٔ 3 اسفند 1305) عضو فقیه و دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری است. جنتی از دورهٔ اول شورای نگهبان در سال 1359 به‌عنوان عضو فقهای این نهاد منصوب شد و از سال 1371 دبیری شورا را بر عهده داشته‌است.

فهرست مطالب


خلاصه بیوگرافی

زندگی شخصی و خانواده

زندگی سیاسی و اجتماعی

مسئولیت فعلی

اینستاگرام

آلبوم تصاویر

فیلم

خلاصه بیوگرافی


نام : احمد

نام خانوادگی : جنتی

متولد : 1305/12/03

تحصیلات : دارای درجه اجتهاد در تحصیلات حوزوی

سمت فعلی : رئیس مجلس خبرگان رهبری

احمد جنتی

احمد جنتی

زندگی شخصی و خانواده


احمد جنتی لادانی در 3 اسفند 1305 روستای لادان، واقع در سه کیلومتری غرب اصفهان متولد شد. او تنها فرزند خانواده است؛ پدرش روحانی بود و مادرش جلسات مذهبی برپا می‌کرد. خانوادهٔ او وضع مالی خوبی نداشت.

تحصیلات احمد جنتی


احمد جنتی به دلیل نبود مدرسه در منطقه زندگی او، به مکتب‌خانه رفت و خود نیز اندکی از دروس جدید را مطالعه کرد و بعدها در قم مقداری زبان انگلیسی فرا گرفت. دوره ادبیات عرب و مقدمات سطح را تا سال 1324 در حوزه علمیه اصفهان خواند. پس از تکمیل مقدمات و طی کردن برخی از دروس سطح، به حوزه علمیه قم آمد. با ورود به قم به تکمیل دروس دوره سطح پرداخت و در درس خارج سید حسین طباطبایی بروجردی و سید روح‌الله خمینی شرکت کرد و در این مدت در بحث‌های اخلاق و تفسیر نیز حضور یافت. جنتی از نظر تحصیلات حوزوی دارای درجهٔ اجتهاد است.

همسر احمد جنتی


جنتی در سال 1327 هنگام طلبگی با صدیقه مظاهری جان‌نثاری ازدواج کرد. مظاهری جان‌نثاری در 6 فروردین 1394 به‌دلیل کهولت سن و ایست قبلی درگذشت. او در سال 1396 «به دلیل تنهایی» بار دیگر ازدواج کرد.

فرزندان احمد جنتی


او صاحب چهار فرزند پسر علی، حسن، حسین و محمد شد.

حسین جنتی پس از اعلام جنگ مسلحانهٔ مجاهدین خلق علیه جمهوری اسلامی ایران، به حمایت از این سازمان برخاست و همراه با همسرش فاطمه سروری به زندگی مخفی روی آورد تا اینکه بالاخره در 23 خرداد سال 1361 در حملهٔ سپاه پاسداران کشته شد.

علی جنتی نیز از همراهان محمد منتظری در مبارزات مسلحانه در پیش از انقلاب 1357 بوده‌است و پس از انقلاب در دوره‌های مختلف ریاست صدا و سیمای استان خوزستان، استانداری خوزستان، استانداری خراسان، ریاست دفتر هاشمی رفسنجانی، سفیر ایران در کویت، معاونت سیاسی وزیر کشور در دوره احمدی‌نژاد به عهده داشته‌است و در دوره حسن روحانی وزیر فرهنگ و ارشاد شد.

حسن جنتی دیگر پسر او در دیار پدری (لادان اصفهان) به نجاری مشغول است.

محمد جنتی نیز کارمند سازمان تبلیغات اسلامی تهران است؛ وی پیش از این به شغل برق‌کاری مشغول بوده‌است.

زندگی سیاسی و اجتماعی احمد جنتی


جنتی فعالیت سیاسی خود را از سال 1342 آغاز کرد. پیش از پیروزی انقلاب 1357 ایران، در سخنرانی‌ها، اجتماعات عمومی و جلسات خصوصی همواره به تبلیغ ضد حکومت پهلوی می‌پرداخت و دیگران را به پیروی از راه سید روح‌الله خمینی دعوت می‌کرد. در درون حوزه، در ملاقات با علما و مراجع، آن‌ها را از آخرین اخبار حرکت انقلابی امام خمینی و مردم با خبر می‌ساخت. او با عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، به برنامه‌ریزی هماهنگ برای برپایی راهپیمایی‌ها، نوشتن اعلامیه‌ها و ارتباط با دیگر مراکز مرتبط با نهضت خمینی همانند جامعه روحانیت مبارز می‌پرداخت و ارتباط خود را با امام خمینی حفظ می‌کرد تا از آخرین فعالیت‌های مبارزاتی در قم، نجف و دیگر شهرها اطلاع پیدا کند. وی همچنین به مدت چهارده سال به تدریس در مدرسه حقانی مشغول بود. او بارها در قم، رفسنجان و جزیره خارک مورد تهدید و تعقیب رژیم شاه قرار گرفت و چند بار در قم بازداشت شد. او سه نوبت به زندان رفت و مجموعاً سه ماه زندانی شد و یک بار هم دستگیر و به مدت سه سال به اسدآباد همدان تبعید شد.

قضاوت در دادگاه انقلاب

اولین مسئولیت او پس از انقلاب، قضاوت در دادگاه انقلاب بود و محکومان را محاکمه می‌کرد. او در سال 1358 با حکم امام خمینی وارد شورای نگهبان شد.

تصویری قدیمی ار یت الله جنتی درحضور امام خمینی

آیت الله احمد جنتی

آیت الله احمد جنتی

کناره گیری از امامت جمعه تهران

جنتی در سال 1383 خواهان کناره‌گیری از امامت جمعه تهران شد و از آیت الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، خواست که با این درخواست موافقت کند. او در 20 اسفند 1396 از امامت جمعه موقت تهران استعفا کرد، که در پی آن آیت الله خامنه‌ای با استعفای او موافقت کرد.

ریاست مجلس خبرگان

جنتی در سال 1386 در انتخابات ریاست مجلس خبرگان از اکبر هاشمی رفسنجانی شکست خورد. وی در سال 1394 در انتخابات دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری شرکت کرد و تنها فرد خارج از لیست ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان: گام دوم بود که با قرارگیری در جایگاه شانزدهم (آخرین نمایندهٔ برگزیده) در تهران، به این مجلس راه یافت. با این وجود در نخستین جلسهٔ مجلس خبرگان کاندیدای ریاست این مجلس شد و با کسب 51 رأی توانست ریاست این مجلس را بر عهده بگیرد.

احمد جنتی و تحمد خاتمی

احمد جنتی و محسنی اژه ای

احمد جنتی ، هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی

تحریم

جنتی در 20 فوریه 2020 توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا به همراه چهار عضو دیگر شورای نگهبان ایران، به‌دلیل «جلوگیری از انتخابات آزاد» در ایران تحریم شد. نمایندهٔ ویژهٔ امور ایران در وزارت خارجه آمریکا، برایان هوک در این‌باره گفت: «انتخابات فردا فرمایشی است. نتایجش از قبل در جای دیگری تعیین شده… و کسانی چون احمد جنتی که هرگز با رای مردم انتخاب نشده و دهه‌هاست که به رد صلاحیت نامزدها می‌پردازد در این مسیر نقش محوری دارد.» جنتی در واکنش به تحریم خود گفت: «به این فکر می‌کنم این‌همه پول‌هایی که در صندوق‌های آمریکا می‌ریزیم را چه کار کنیم! این‌همه در بانک‌های آمریکا پول ریختیم حالا نمی‌شود آن‌ها را برداشت کنیم. بعد هم نمی‌توانیم آن‌جا به جشن کریسمس برویم و شرکت کنیم!»

احمد جنتی

احمد جنتی

احمد جنتی

مسئولیت ها

  • دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

  • رئیس سازمان تبلیغات اسلامی

  • نماینده ولی فقیه (خمینی و خامنه‌ای) در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان

  • عضویت در تمامی دوره‌های شورای نگهبان قانون اساسی با حکم رهبران خمینی و خامنه‌ای

  • دبیر شورای نگهبان قانون اساسی با حکم خامنه‌ای

  • امام جمعه موقت قم، کرمانشاه، تهران و اهواز

  • عضویت در شورای پشتیبانی جنگ

  • مدیریت در دادگاه‌های انقلاب اسلامی

  • نماینده مجلس خبرگان در دوره اول و دوم از استان خوزستان و در دوره سوم و چهارم از استان تهران و عضویت در هیئت تحقیق مجلس خبرگان

  • عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام

  • عضویت در شورای بازنگری قانون اساسی

  • عضویت در هیئت مؤسس جامعه الزهرا با حکم خمینی

  • عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی با حکم خامنه‌ای

  • عضویت در شورای عالی تبلیغات خارجی با حکم خامنه‌ای

  • مسئولیت ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر

  • عضویت در کمیسیون صدا و سیما به عنوان نائب رئیس

  • نماینده ولی فقیه (خامنه‌ای) در کمک‌رسانی به مردم بوسنی و هرزگوین.

  • رئیس مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم

  • حاکم شرع اهواز

احمد جنتی در کنار مقام معظم رهبری

مسئولیت فعلی


احمد جنتی عضو فقیه و دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری است.

احمد جنتی

اینستاگرام احمد جنتی


احمد جنتی صفحه فعالی در اینستاگرام ندارد.

آلبوم تصاویر احمد جنتی


احمد جنتی

احمد جنتی و شهید بهشتی

احمد جنتی

احمد جنتی

احمد جنتی

احمد جنتی و ابراهیم رئیسی

احمد جنتی

احمد جنتی

احمد جنتی و حسن روحانی

احمد جنتی

احمد جنتی

احمد جنتی

فیلمی مستند از زندگی احمد جنتی



1 دیدگاه
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (599 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (185 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (55 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (27 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان