دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / فرهنگ و هنر / چهره ها /

بیوگرافی و زندگی شخصی و اجتماعی علی مطهری و همسرش + فیلم و عکس های جذاب و دیدنی 

چهارشنبه، 15 شهریور 1402
علی مطهری (زاده 6 بهمن 1336) سیاستمدار اصولگرای ایرانی است که در ادوار هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نمایندهٔ تهران در مجلس فعالیت می‌کرد. مطهری فرزند مرتضی مطهری و برادر همسر علی لاریجانی است. او مسئول نشر و نظارت بر نشر تألیفات پدرش است. او سرپرست انتشارات صدرا نیز است و در دانشگاه تهران تدریس می‌کند و در آن‌جا دکترای فلسفه می‌گیرد.

فهرست مطالب


خلاصه بیوگرافی


نام : علی

نام خانوادگی : مطهری

متولد : 1336/11/06

تحصیلات : دکترا در رشته فلسفه و کلام اسلامی

سمت فعلی : فعلا سمتی ندارد

زندگی شخصی و خانواده


علی مطهری فرزند سوم مرتضی مطهری و اعظم (عالیه) روحانی است که در 6 بهمن 1336 در خیابان ری تهران زاده شد. وی در سال 1355 تحصیلات متوسطهٔ خود را در دبیرستان علوی، در رشتهٔ ریاضی به پایان رساند و در رشتهٔ مهندسی مکانیک دانشکدهٔ فنی دانشگاه تبریز پذیرفته شد. پس از کشته شدن پدر در اردیبهشت 1358، خود را به دانشگاه علم و صنعت منتقل کرد و چندی در این دانشگاه به تحصیل ادامه داد. او همواره به عنوان یک محافظه‌کار شناخته می‌شود و همچنین به عنوان گونه‌ای اصلاح‌طلب محافظه‌کار نیز نامیده می‌شود. او فرزند مرتضی مطهری و برادر همسر علی لاریجانی است.

تحصیلات علی مطهری


علی مطهری، با وجود آن‌که بیش از نیمی از واحدهای کارشناسی مهندسی مکانیک را گذرانده بود، با انتقال به دانشکدهٔ الهیات دانشگاه تهران، تغییر رشته داد و تحصیلات خود را تا اخذ درجهٔ دکتری در رشتهٔ فلسفه و کلام اسلامی ادامه داد. وی پس از مرگ پدر مسؤولیت تدوین و تنظیم آثار چاپ‌نشده و به‌طور کلی نظارت بر نشر آثار وی را به عهده گرفت. مدیریت علمی انتشارات صدرا و عضویت در هیئت مدیره «بنیاد علمی فرهنگی استاد شهید مطهری» از دیگر مسئولیت‌های وی است. او همچنین سابقه کار در رادیو را نیز دارد.

همسر علی مطهری


علی مطهری در سال 1360 با نوه شیخ جواد انصاری (نرگس انصاری ) از هم عصرهای آیت الله خمینی عقد کرده و در سال 1362 زندگی مشترک را با او شروع کرد. همسر ایشان دارای فوق لیسانس حقوق بود.

فرزندان علی مطهری


علی مطهری چهار فرزند به نام‌های مرتضی، رضا، لیلا و زهرا می‌باشد.

زندگی سیاسی و اجتماعی علی مطهری


مطهری فرزند مرتضی مطهری و برادر همسر علی لاریجانی است. او مسئول نشر و نظارت بر نشر تألیفات پدرش است. او سرپرست انتشارات صدرا نیز است و در دانشگاه تهران تدریس می‌کند و در آن‌جا دکترای فلسفه می‌گیرد. وی در انتخابات مجلس یازدهم رد صلاحیت شد.

مجلس هشتم

علی مطهری از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلبان بود، که به مجلس هشتم راه یافت. در این دوره، ابتدا صلاحیت علی مطهری برای نامزدی در انتخابات رد شد، اما در پی رایزنی‌ها و تجدیدنظر خواهی‌ها، شورای نگهبان رأی به صلاحیت وی، برای ورود به رقابت‌های انتخاباتی داد.

انتخابات مجلس نهم

صلاحیت علی مطهری، برای نامزدی در انتخابات مجلس نهم، نخست توسط هیئت‌های اجرایی نهمین دوره انتخابات مجلس، تأیید نشد. اما سپس صلاحیت وی در هیئت‌های نظارت بر انتخابات مجلس نهم، تأیید شد.

در انتخابات مجلس نهم، علی مطهری همراه با افرادی چون علی عباسپور و حمیدرضا کاتوزیان، ائتلاف جدیدی با عنوان جبهه صدای ملت را تشکیل داد و اقدام به ارائه یک فهرست انتخاباتی جداگانه کرد.

انتخابات مجلس دهم

علی مطهری در 2 دی 1394 با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، نامزد انتخابات مجلس دهم شد، اما در مراحل اولیه، صلاحیتش از سوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات به استناد بندهای 1 و 3 ماده 28 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی یعنی «اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی» رد شد. او به رد صلاحیتش اعتراض کرد. شورای نگهبان در تجدید نظر راجع به صلاحیت‌ها، صلاحیت او را تأیید کرد.

نایب رئیس دوم مجلس دهم

در 11 خرداد 1395 و در جریان رای‌گیری انتخابات هیئت رئیسه دایم دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، علی مطهری با کسب 133 رای نایب رئیس دوم مجلس دهم شد. مطهری در 10 خرداد 1396 و در انتخابات هیئت رئیسه سال دوم مجلس با کسب 163 رای نایب رئیس دوم مجلس دهم ماند. مطهری تا پایان سال سوم مجلس در این سمت باقی ماند و در آغاز سال چهارم جای خود را به عبدالرضا مصری داد.

فعالیت‌های اقتصادی

فعالیت‌های اقتصادی علی مطهری در حوزه نشر است. از آنجا که مرتضی مطهری پدر علی مطهری نویسنده بود، شغل پدر زمینه مناسبی برای فعالیت خانواده به دست داده است. در نتیجه علی مطهری و برادرش «بنیاد علمی- فرهنگی شهید مطهری» که به نشر آثار پدرش اختصاص دارد را اداره می کنند. این بنیاد از دولت بودجه می‌گیرد و ضمنا از پرداخت مالیات معاف است. خانواده مطهری دو انتشاراتی دیگر هم دارند. یکی انتشارات صدرا است که توسط خود مرتضی مطهری تاسیس شده است و در حال حاضر در کنار بنیاد مطهری به انتشار آثارش می‌پردازد و توسط علی مطهری اداره می‌شود. انتشارات فجر که به نظر می‌آید خانوادگی است زیرا اعضای خانواده علی مطهری مانند خواهرش فریده در این انتشاراتی کار می کنند.

مسئولیت فعلی


علی مطهری فعلا هیچ سمتی ندارند.

اینستاگرام علی مطهری


علی مطهری در اینستاگرام از طریق صفحه خود با نام کاربری alimotahari_ir با مخاطبان خود در ارتباط است.

آلبوم تصاویر عای مطهری


فیلمی از صحبت های علی مطهری با امام حسین(ع)



پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
وقتی رونالدو همه ی عروسک های لوناپارک رو با گلزنی برای همسرش جورجینا جایزه گرفت / جورجینا مثل بچه ها ذوق زده شد 😍
ترجمه تخصصی متن
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
ترجمه تخصصی کتاب
ویدیویی از بازسازی سه‌بعدی شهر باستانی دارابگرد/ شگفتی‌های شهر افسانه‌ای شاهنامۀ فردوسی را ببینید
کپسول خودکشی هم ساخته شد+عکس/ وقتی دکمه را فشار دادید دیگر امکان تغییر تصمیم نیست
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد