دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / فرهنگ و هنر / چهره ها /

بیوگرافی و زندگی شخصی و اجتماعی کیم جونگ اون و همسرش + فیلم و عکس های جذاب و دیدنی 

چهارشنبه، 29 شهریور 1402
کیم جونگ اون(زاده 8 ژانویه 1982) رهبر جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی) است. او دارای عناوین دبیر اول حزب کارگران کره، رئیس کمیسیون امور دولتی کره شمالی، فرمانده عالی نیروهای مسلح کره شمالی، و عضو پرزیدیوم پلیتبوری کمیته مرکزی حزب کارگران کره است. او در زمان به قدرت رسیدن با 27 سال سن، جوان‌ترین رهبر کشور در جهان بود.

فهرست مطالب


خلاصه بیوگرافی


نام : جونگ اون

نام خانوادگی : کیم

متولد : 8 ژانویه 1982

تحصیلات : فارغ التحصیل مدرسه آموزش افسران نظامی

سمت فعلی : رهبر کره شمالی

زندگی شخصی و خانواده


کیم جونگ اون فرزند کیم جونگ ایل و کو یونگ هی است. برادر بزرگتر او کیم جونگ چول در 1981 به‌دنیا آمده‌است ولی کیم جونگ ایل، کیم جونگ اون را برای جانشینی انتخاب کرده‌است. برادر ناتنی بزرگتر آن‌ها کیم جونگ نام از مادری به‌نام سونگ هی ریم در 1971 به‌دنیا آمده‌است. وی در سال 2001 قصد داشت با یک پاسپورت جعلی وارد توکیو شود و به دیزنی‌لند برود ولی بازداشت شد و به همین دلیل از جانشینی پدر محروم گردید.

تحصیلات کیم جونگ اون


بر اساس برآورد سرویس های اطلاعاتی کره جنوبی و آمریکا، کیم جونگ او در سال 1993 وقتی 9 ساله بود با نام جعلی (پاک یون) و به عنوان پسر یکی از کارمندان سفارت در کشور سوئیس وارد مدرسه شد.

او سپس از سال 1998 که 14 ساله بود از سوئیس به مدرسه دولتی شهر کنیز آلمان رفت و تا سال 2000 که به صورت ناگهانی مدرسه را ترک کرد، آنجا درس می خواند.

کیم بعد از بازگشت به کشورش در سال 2002 که 18 ساله بود به مدت پنج سال در دانشگاه کیم ایل سونگ که یک مدرسه آموزش افسران نظامی هست شرکت کرد.

بعدا گزارش داده شد او در فیزیک هم درس خوانده است.

همسر کیم جونگ اون


کیم جونگ اون با "ری سول جو" در 2009 ازدواج کرد؛ در تاریخ 25 ژوئیه 2012 میلادی، رادیو دولتی کره شمالی برای اولین‌بار تأیید کرد که کیم جونگ-اون، رهبر جوان این کشور با «ری سل-جو» ازدواج کرده است.

فرزندان کیم جونگ اون


این گمان می‌رود که فرزندانش در 2010، 2013 و 2017 متولد شده باشند. در نوامبر 2022، کیم برای نخستین بار دخترش به نام "جو آئه" را در حالی که دستانش را در جریان بازدید از یک سایت موشک بالستیک قاره پیما گرفته بود، رونمایی کرد.

طبق اطلاعات به دست آمده از رسانه‌های کره جنوبی ، درباره دو فرزند دیگر کیم جونگ اون اطلاعاتی در دسترس نیست.

زندگی سیاسی و اجتماعی کیم جونگ اون


در پی درگذشت کیم جونگ ایل، رهبر پیشین کره شمالی، رسانه‌های دولتی این کشور آغاز زمامداری کیم جونگ اون را اعلام کردند. روز دوشنبه، 28 آذر 1390 (19 دسامبر 2011)، تلویزیون دولتی کره شمالی که ساعاتی قبل خبر درگذشت کیم جونگ ایل، «رهبر اعظم» این کشور را گزارش کرده بود، اعلام داشت کیم جونگ اون، پسر رهبر سابق، با لقب «جانشین بزرگ» جانشین پدر شده‌است. کیم جونگ اون سومین پسر کیم جونگ ایل است. او در سوئیس تحصیل کرده‌است. وی تا سال 1998 در مدرسه‌ای انگلیسی زبان در برن سوئیس درس می‌خوانده‌است.

عملکرد سیاسی

در دهه 1950، پدربزرگ کیم جونگ-اون یک دیکتاتوری تک‌فردی موروثی را در کره شمالی پایه‌گذاری کرد. بین سال‌های 2012 و 2016 کیم گسترده‌ترین پاکسازی در تاریخ کره شمالی را اجرا کرد. مدتی پس از به حکومت رسیدن در دسامبر 2013، وی جانگ سونگ تائک، شوهر عمۀ خود را به خیانت متهم کرد و اعدام شد. مؤسسه پژوهش راهبردی امنیت ملی کره جنوبی از اعدام 140 افسر عالی‌رتبه ارتش و سایر مقامات دولتی در جریان این پاکسازی خبر داد. کیم افراد جوانتر و وفادار به خود را جایگزین آنان کرد و رهبری این گروه از مقامات را خواهرش کیم یو-جونگ در دست دارد که در سال 2017 در سن 30 سالگی به عضویت پلیتبوروی حزب حاکم درآمد.

در آوریل 2018، کیم جونگ-اون در نشست حزب کارگران کره اعلام کرد «آزمایش تسلیحات اتمی و موشک‌های برد بلند به حالت تعلیق در خواهد آمد و خطوط راهبردی جدیدی دنبال خواهد شد که محور آن را ساختن اقتصاد کره شمالی تشکیل خواهد داد».

وی یک تیم ورزشی از کره شمالی برای شرکت در مسابقات المپیک زمستانی در کره جنوبی اعزام کرد. این به معنی آمادگی ناگهانی رهبر کره شمالی، برای تغییر سیاست مقابله، به سیاست تعامل تعبیر شده‌است.

دیکتاتوری و جنایت علیه بشریت

کیم به شکل دیکتاتوری حکمرانی می‌کند و انتخابات آزاد و عادلانه‌ای در کشور او وجود ندارد. منتقدان حکومت وی، تحت آزار و اذیت قرار می‌گیرند، رسانه‌ها توسط رژیم کنترل می‌شوند، دسترسی به اینترنت توسط رژیم محدود شده و آزادی دین نیز وجود ندارد. رژیم او شبکهٔ گسترده‌ای از زندان‌ها و اردوگاه‌های کار را اداره می‌کند که میلیون‌ها انسان را زندانی کرده و به کشتن داده‌است. رژیم او، مردم را به جرائم سیاسی محکوم کرده و گاه اعضای خانوادهٔ مجرم سیاسی نیز مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند. براساس گزارش سازمان ملل، کره شمالی تحت «نقض سیستماتیک، گسترده و فاحش حقوق بشر» زندگی می‌کند و رژیم کیم جونگ اون «به دنبال تسلط بر هر جنبه‌ای از زندگی شهروندان خود است».

اجلاس رهبران کره شمالی و آمریکا

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون سه شنبه 12 ژوئن 2018 در هتل کپلا در جزیره سنتوزا سنگاپور دیدار کردند. رهبران دو کشور در مقابل دوربین خبرنگاران با هم دست دادند و پشت درهای بسته به‌طور مستقیم گفتگو و در پایان گفتگوها دو طرف سندی را امضا کردند. دیدار ترامپ و رهبر کره شمالی نخستین دیدار سران دو کشور پس از پایان جنگ کره در سال 1953 است.

سند امضا شده دارای چهار بند است که در آن ترامپ به ارائه ضمانت‌های امنیتی به رهبر کره شمالی و کیم نیز به خلع سلاح کامل اتمی متعهد شده‌اند.

نشست دوم کیم و ترامپ در روزهای بیست و هفتم و بیست و هشتم فوریه 2019 در هانوی، پایتخت ویتنام، برگزار می‌شود. عمده مباحثات این نشست نیز مربوط به خلع سلاح اتمی و بهبود اوضاع اقتصادی کره شمالی است.

کیم جونگ اون و علاقه اش به بسکتبال


به گفت خاله اش که چند سالی ست با همسرش به آمریکا فرار کرده، کیم جونگ اون عاشق بازی بسکتبال بوده و از کودکی همیشه توپ بسکتبال را همراه خود دارد. او عاشق مایکل جردن ستاره بسکتبال آمریکایی بود و از زمانی که به قدرت رسیده چند باری با دنیس رودمان، ستاره معروف بسکتبال دیدار کرده است.

کیم جونگ اون و علاقه اش به پنیر سوئیسی


کیم جونگ علاقه زیادی به پنیر مخصوص سوئیس دارد، سالانه مقدار زیادی از این پنیر چرب وارد کره شمالی می شود تا میل شدید رهبر این کشور به آن ارضا شود. اغلب 25 میلیون جمعیت کره شمالی از سوء تغذیه رنج می برند.

کیم جونگ اون از بیماری نقرس تا دیابت


علاقه کیم به خوردن غذاهای چرب باعث شد او به بیماری نقرس حاد مبتلا شود که در اثر بالا رفتن اسید اوریک بدن، موجب التهام مفاصل و سنگ کلیه می شود. او به دیابت و فشار خون بالا نیز مبتلاست وگزارش های مبنی بر انجام جراحی متعدد برای مداوای در رفتن مداوم استخوان قوزک پا او نیز منتشر شده است.

کیم جونگ اون و کلکسیون کفش نایک


این رهبر دیکتاتور از زمان تحصیل در سوئیس برای خود کلکسیونی از کفش های ورزشی نایک را در اتاق خود داشته و حالا این کلکسیون بزرگتر هم شده است.

کیم جونگ اون از سیگار تا مشروبات الکلی


کنجی فوجیموتو سرآشپز رهبر سابق کره شمالی بعد از فرار از این کشور به ژاپن افشا کرد» کیم جونگ اون از 14 سالگی به طرز وحشتناکی سیگار می کشد. آن زمان پدر و مادرش خبر نداشتند، او بعضی شب ها ساعت 3 به اتاق من می آمد و ازم سیگار می خواست، وودکا و شراب قرمز هم از مشروبات مورد علاقه اش بودند.

وضعیت سلامتی کیم جونگ اون


رویترز در 6 اردیبهشت 99 گزارش داد رهبر کره شمالی 12 روز پیش عمل قلب و عروق داشته اما بعد از جراحی، وضعیت او وخیم گزارش شده است. این خبرگزاری اعلام کرد بعد از وخامت حال کیم جونگ اون، یک هیات پزشکی چین به همراه مقام ارشدی این کشور به کره شمالی اعزام شدند.

مسئولیت فعلی


کیم جونگ اون در حال حاضر رهبر کره شمالی می باشد.

اینستاگرام کیم جونگ اون


کیم جونگ اون در اینستاگرام صفحه رسمی به نام خود ندارد.

آلبوم تصاویر کیم جونگ اون


فیلمی از نمایش قدرت رهبر کره شمالی در سفر به روسیه



پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 11 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
ویراستاری تخصصی مقاله
گشت و گذار کوچه به کوچه پورتو با همسر علی علیپور / استایل مونوکروم زهرا بانو هوش از سر مردم پورتو برد 😍
(تصاویر) شگفت انگیزترین پرندگان نایاب جهان با خاصترین ظاهر و رنگ هایی که شبیهشان را نمیتوان یافت
اولین عکس از فیلم جدید رامبد جوان با گریم فوق‌العاده خنده دار محسن تنابنده و نوید محمدزاده / فقط فوکول و پشت موهاشون😁
پربازدید شدن بگو مگوی دو دختر وسط نماز جماعت به امامت رهبرمعظم انقلاب+ویدیو
گشت و گذاری در خانه مجلل و رویایی رضا صادقی، خواننده مشکی پوش و محبوب ایرانی +عکس/ سلیقه بی نظیر همسر آلمانی آقای خواننده در چیدمان و انتخاب دکوری👌
ترجمه تخصصی کتاب