ساعدنیوز
ساعدنیوز

بیوگرافی و زندگی شخصی و اجتماعی محمد بن سلمان و همسرش + فیلم و عکس های جذاب و دیدنی

  پنجشنبه، 13 مهر 1402   زمان مطالعه 8 دقیقه
بیوگرافی و زندگی شخصی و اجتماعی محمد بن سلمان و همسرش + فیلم و عکس های جذاب و دیدنی
محمد بن سلمان آل سعود (زاده 31 اوت 1985) ولیعهد عربستان سعودی است. او به عنوان رئیس شورای امور اقتصادی و توسعه و شورای امور سیاسی و امنیتی فعالیت می‌کند. او از سال 2015 تا سال 2022 به عنوان وزیر دفاع عربستان سعودی فعالیت می‌کرد. برای مطالعه بیوگرافی این شخصیت سیاسی می توانید ادامه مطلب را مطالعه کنید.

فهرست مطالب


خلاصه بیوگرافی

زندگی شخصی و خانواده

زندگی سیاسی و اجتماعی

مسئولیت فعلی

اینستاگرام

آلبوم تصاویر

فیلم

خلاصه بیوگرافی


نام : محمد

نام خانوادگی : بن سلمان

متولد : 31 اوت 1985

تحصیلات : کارشناسی حقوق

سمت فعلی : ولیعهد و نخست وزیر عربستان

محمد بن سلمان

محمد بن سلمان

زندگی شخصی و خانواده


محمد بن سلمان در 31 اوت 1985، در جده متولد شد. نام مادرش فهده بنت فلاح بن سلطان آل حثلین العجمی و پدرش ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی است. محمد بن سلمان بزرگ‌ترین پسر ملک سلمان از زن سوم او است.

تحصیلات محمد بن سلمان


محمد بن سلمان تحصیلات خود را در مدارس ریاض سپری کرد و در طول تحصیل بعضی دوره‌های آموزشی و برنامه‌های تحصیلی را پشت سر گذاشت. وی مدرک کارشناسی حقوق را از دانشگاه ملک سعود در ریاض دریافت کرد.

همسر محمد بن سلمان


محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در آوریل 2008 با دختر عموی خود شاهزاده "ساره بنت مشهور عبدالعزیز" ازدواج کرد.

وی برخلاف بسیاری از دیگر مردان در این کشور، بنا به گفته خودش، تک‌همسری را برگزیده است.

فرزندان محمد بن سلمان


او از تنها همسرش پنج فرزند، دو دختر و سه پسر دارد.

زندگی سیاسی و اجتماعی محمد بن سلمان


محمد بن سلمان از سال 2009 فعالیت دولتی خود را در تشکیلات محلی ریاض آغاز کرد. در سالهای 2011 و 2012 وی به عنوان مشاور امور دولت مرکزی و مشاور پدرش سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد وقت شد.

وزارت دفاع

در 23 ژانویه 2015، ملک عبدالله بن عبدالعزیز درگذشت، سلمان بن عبدالعزیز آل سعود قدرت را در دست گرفت و امیر محمد به وزارت دفاع منصوب شد. مدتی بعد سمت نایب ولیعهد و نایب دوم نخست‌وزیر به وی داده شد. محمد بن سلمان در ماه‌های پس از رسیدن به وزارت در سفر به کشورهای دیگر و من جمله در دیدار از واشینگتن و مسکو با دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین، رئیسان جمهوری دو کشور دیدار داشت..

محمد بن سلمان

محمد بن سلمان

محمد بن سلمان

ولیعهدی و نیابت شورای وزیران

روز چهارشنبه 21 ژوئن 2017، سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی، محمد بن سلمان را با حفظ سمت به عنوان وزیر دفاع به عنوان ولیعهد جدید این کشور معرفی کرد. وی جانشین محمد بن نائف، برادرزاده پادشاه می‌شود که تاکنون ولیعهد این کشور بوده‌است. محمد بن سلمان هم چنین نایب رئیس شورای وزیران برگزیده شده‌است.

روز چهارشنبه 21 ژوئن دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا، در تماس تلفنی با شاهزاده محمد بن سلمان، انتصاب وی به مقام ولیعهدی را تبریک و نسبت به تعمیق روابط میان دو کشور ابراز امیدواری کرد. کاخ سفید آمریکا اعلام کرد که در این تماس تلفنی، شاهزاده محمد بن سلمان و ترامپ بر سر مبارزه با کمک رسانی به تروریسم به توافق رسیدند.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر ضمن ارسال پیامی به محمدبن سلمان انتصاب وی را به عنوان ولیعهد عربستان سعودی به وی تبریک گفت و برای بهبود روابط برادرانه دو کشور ابراز امیدواری کرد.

تصفیه 2017

در 4 نوامبر 2017، مطبوعات عربستان اعلام کردند ولید بن طلال، میلیاردر و شاهزاده سعودی که به کرات در رسانه‌های خبری انگلیسی زبان به عنوان میهمان حضور می‌یابد و از سهامداران عمده سیتی‌گروپ، نوز کورپ و توییتر، و نیز بیش از 40 تن از امیران و وزرای حکومتی به خواست ولیعهد به دلیل اتهامات فساد و پولشویی بازداشت شده‌اند.

کارشناسان معتقدند که با این کمپین‌ها، عربستان سعودی پای خود را به سمت گذار به اقتصاد بازار آزاد گذاشته و برای تشویق سرمایه‌گذاری‌هایی که ستون فقرات اقتصاد عربستان برای فاز پسا نفتی هستند، مطابق با چشم‌انداز 2030 تلاش می‌کند.

محمد بن سلمان معتقد است که فساد منجر به هدر رفتن منابع و فرصت‌های رشد اقتصادی و عدم همگامی با اقتصاد جهانی می‌شود و خویشاوند سالاری مهم‌ترین مانع است که توسعه ملی را مختل و ایجاد توسعه پایدار را به تأخیر می‌اندازد.

محمد بن سلمان

محمد بن سلمان در کنار ترامپ

محمد بن سلمان در نار امانوئل مکرون

نخست‌وزیر

در 27 سپتامبر 2022، محمد از سوی ملک سلمان به عنوان نخست‌وزیر منصوب شد. به‌طور سنتی، پادشاه عنوان نخست‌وزیر را داشته‌است.

حکومت

در ژانویه 2015، محمد به عنوان رئیس شورای جدید التاسیس امور اقتصادی و توسعه، که جایگزین کمیسیون منحل شده عالی اقتصادی شده بود، معرفی شد. در آوریل 2015، در پی انتصاب محمد به عنوان ولی عهد کنترل آرامکو با فرمان سلطنتی به او داده شد.

در دسامبر 2017، محمد تصیمیم به رسمیت شناختن اورشلیم به عنوان پایتخت اسرائیل توسط آمریکا را محکوم کرد. در مارس 2018, او از ترکیه به عنوان بخشی از «مثلث شر» در کنار ایران و اخوان‌المسلمین یاد کرد. در سال 2018, او حمایت خود را از یک میهن یهودی اسرائیل اعلام کرد. این اولین باری است که یک شاهزاده ارشد سعودی چنان گرایش‌هایی را علناً ابراز می‌کند. در سپتامبر 2019، او برنامه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل را برای الحاق بخش شرقی اشغالی کرانه باختری موسوم به دره اردن محکوم کرد.

در دوره رهبری محمد، عربستان سعودی روابط خود را با ولادیمیر پوتین رهبر روسیه تحکیم کرده‌است. در سال 2016, توافقی با روسیه برای همکاری در بازارهای جهانی نفت امضا کرد. پس از این که محمد به قتل جمال خاشقجی متهم شد، پوتین یکی از معدود رهبران جهان بود که محمد را پذیرفت. در سال 2021, محمد با روسیه یک توافق همکاری نظامی امضا کرد.

محمد بن سلمان

اصلاحات داخلی

اجازه شرکت دختران در زنگ ورزش مدارس، حضور زنان در ورزشگاه به بهانه سالگرد جشن سالگرد تشکیل کشور سعودی، صدور فرمان پادشاه برای اعطای آزادی حق رانندگی زنان، انتخاب ریما بنت بندر آل سعود به عنوان سخنگوی وزارت عربستان در واشینگتن، انتخاب یک زن برای اولین بار به سمت معاون شهرداری برای استان الخبر و پخش موسیقی خواننده زن مشهور جهان عرب، آزادی واردات نوشیدنی الکلی به عربستان و آزاد کردن سینما از جمله اولین اقدامات بنیادین اصلاحات فرهنگی و اجتماعی او بوده‌است.

بن سلمان برای توسعه زیرساخت کشور و رهایی از اقتصاد وابسته به نفت، سند چشم‌انداز 2030 را تدوین نمود که جزئیات آن در 25 آوریل 2016 توسط ولیعهد اعلام شد. طرح‌ها شامل 80 پروژه هستند که هر کدام از 3٫7 تا 20 میلیارد دلار هزینه دارند. حدود 76 درصد صادرات عربستان را نفت و مواد نفتی و حدود 15 در صد صادرات را محصولات شیمیایی و پتروشیمی تشکیل می‌دهد که آن هم وابسته به نفت است.

محمد بن سلمان در حسیت امیرعبداللهیان

محمد بن سلمان در کتار رجب طیب ادوغان

اصلاحات آموزشی

در 15 سپتامبر 2021، محمد بن سلمان برنامه توسعه ظرفیت انسانی را که یکی از برنامه‌های تحقق چشم‌انداز 2030 است، با هدف اصلاح نظام آموزشی راه اندازی کرد. این برنامه شامل: "89 ابتکار با هدف دستیابی به 16 هدف استراتژیک چشم‌انداز 2030 است.

برنامه شامل سه رکن اصلی است:

  1. توسعه یک پایه آموزشی محکم و منعطف برای همه

  2. آماده‌سازی افراد برای بازار کار آینده برای کار در کشور و جهان

  3. کمک به ارتقای ارزش‌های: اعتدال و مدارا، جدیت و استقامت، نظم و تسلط بر نفس

هدف کلی برنامه دستیابی به ارزش‌های شهروند جهانی و ارتقای رقابت پذیری و ارتقای قابلیت‌های یک شهروند سعودی، همان‌طور که در تعریف برنامه آمده می‌باشد.

اصلاح نظام قضایی

در طول دهه‌ها، قوه قضاییه سعودی به دلیل «روند آهسته دادرسی» و «ابهام در سازوکار صدور احکام» و «نبود ضمانت اجرایی» مورد انتقاد حقوق بشر قرار گرفته بود.

فقدان یک نظام حقوقی جامع قانونی -شرعی در قوه قضایی عربستان باعث می‌شد قضات قبل از صدور حکم بدون در نظر گرفتن یک رویه متصل قضایی برای هر مورد مستقلاً اجتهاد می‌کردند و احکام قبلی را چه از سوی خود و چه از جانب دیگران بود نادیده می‌گرفتند. این روش تفاوت‌های زیادی در تفسیر ایجاد می‌کرد و حتی در پرونده‌های مشابه احکام متفاوتی صادر می‌شد.

محمد بن سلمان در 8 فوریه 2021 گفت «احکام قضایی پاسخگوی نیازها و خواسته‌های جامعه نیست.»

محمد بن سلمان

محمد بن سلمان

چشم‌انداز 2030

در 25 آوریل 2016، محمد بن سلمان چشم‌انداز 2030 را ارائه کرد. طرح جامع اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی که ورود موفق کشور به دوران پس از نفت را تضمین می‌کند. رسیدن به چشم‌انداز 2030 مصادف با تکمیل هشتاد پروژه غول پیکر دولتی خواهد بود که هزینه آنها از چهار میلیارد ریال سعودی تا پروژه‌هایی مثل متروی ریاض با بیش از صد میلیارد ریال سعودی است. طرح توسط شورای امور اقتصادی و توسعه تهیه و به شورای وزیران عربستان به ریاست ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود ارائه شد. پس از اعلام چشم‌انداز، محمد بن سلمان از طریق شورای امور اقتصادی و توسعه، برنامه تحول ملی را در 7 ژوئن 2016 و برنامه تراز مالی را در 22 دسامبر 2016 (که هر یک از ارکان چشم‌انداز هستند) را به کابینه عربستان سعودی ارائه کرد و هر دو تصویب شدند.

هدف چشم‌انداز 2030، افزایش شش برابری درآمدهای غیرنفتی عربستان از حدود 43٫5 میلیارد دلار در سال به 267 میلیارد دلار در سال و افزایش صادرات غیرنفتی از 16 درصد تولید ناخالص داخلی در سال 2016 به 50 درصد در سال 2030 است.

وی سه رکن برای چشم‌انداز تعیین کرده‌است:

  1. عربستان عمق عربی و اسلامی است، مکه مکرمه و مسجد النبی مهم‌ترین اماکن مقدس مسلمانان به‌شمار می‌روند. قبله بیش از 1٫8 میلیارد مسلمان بر روی زمین است و چشم‌انداز باید بر این عامل متوجه باشد.

  2. ظرفیت‌های عظیم سرمایه‌گذاری عربستان سعودی باید موتوری برای اقتصاد و منبع اضافی باشد. با این قابلیت‌ها، هدف چشم‌انداز این است که پادشاهی عربستان سعودی را به یک قدرت سرمایه‌گذاری پیشرو تبدیل کند.

  3. موقعیت استراتژیک جغرافیایی عربستان سعودی و گذرگاه‌های آبی آن - تنگه هرمز در شرق، تنگه باب المندب در جنوب غربی، کانال سوئز در شمال غربی - این کشور را به مهم‌ترین مرکز اتصال سه قاره (آسیا، آفریقا و اروپا) تبدیل کرده‌است. در گزارشی در سال 2021 اعلام شد که میزان صادرات غیرنفتی کشور در سال 2020 به 100 میلیارد دلار رسیده است که افزایش بیش از دوبرابر در مدت چهار سال را نشان می دهد.

    محمد بن سلمان

اقتدارگرایی

محمد در رأس یک حکومت سرکوبگر اقتدارگرا در عربستان سعودی قرار دارد. کنشگران حقوق بشر و حقوق زنان در عربستان سعودی به‌طور مرتب با سوءاستفاده و شکنجه از سوی حکومت مواجهند. منتقدان، روزنامه نگاران و خودی‌های سابق شکنجه و کشته می‌شوند. حکومت مخالفان عربستانی که در خارج از این کشور به سر می‌برند را هدف قرار داده‌است، که معروف ترینشان جمال خاشقجی از ستون نویسان واشینگتن پست بود که توسط این حکومت به قتل رسید. محمد بازداشت دسته جمعی کنشگران حقوق بشر را به این خاطر که برای اعمال اصلاحات در عربستان سعودی لازم است توجیه کرده‌است.

محمد در دوره رهبری خود به‌طور فزاینده‌ای قدرت را در عربستان سعودی به انحصار خود درآورده است. او قدرت کمیته امر به معروف و نهی از منکر عربستان سعودی را به‌طور قابل توجهی کاهش داده‌است.

مسئولیت فعلی


محمد بن سلمان هم اکنون نخست وزیر و ولیعهد عربستان می باشد.

اینستاگرام محمد بن سلمان


محمد بن سلمان صفحه ی رسمی به نام خود در اینستاگرام ندارد.

آلبوم تصاویر محمد بن سلمان


محمد بن سلمان

محمد بن سلمان

محمد بن سلمان

محمد بن سلمان

محمد بن سلمان

محمد بن سلمان

محمد بن سلمان

محمد بن سلمان

محمد بن سلمان

محمد بن سلمان

محمد بن سلمان

محمد بن سلمان

فیلمی از واقعیت هایی درباره محمد بن سلمان، ولیعهد کشور عربستان سعودی


پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

1 دیدگاه
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (280 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (154 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (138 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (102 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (69 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (52 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (49 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (39 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (34 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (34 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (24 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (24 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (21 نظر) رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس (20 نظر)
دیگران می‌خوانند   
داور برنامه محفل پسر دایی علیرضا قربانی از آب درآمد/ نسبت فامیلی قاری قرآن با خواننده اصیل ایرانی+ویدئو خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 رونمایی از همسر اول فریبا نادری با اختلاف سنی زمین تا آسمان+عکس قاب دونفره و احساسی امیر جعفری و مادرش در خانه خدا بدون حضور ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس/ قبول باشه خلاقیت بی نظیر در طراحی مبل با الهام از میوه جات/ مغز تو رو باید طلا گرفت+عکس رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه نرگس محمدی، بازیگر نقش ستایش+عکس/ عاشقانه های نرگس و علی اوجی ارزش صد بار دیدن رو داره👌 اقدام تحسین‌برانگیز رامین رضاییان برای هموطنان سیستان و بلوچستانی/ دمت گرم +عکس ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 نگاهی به کیک تولد 68 سالگی زهره حمیدی بازیگر مبتلا به سرطان/ با آرزوی سلامتی+ عکس ذوق و استرس نعیمه نظام دوست از پیشگویی ازدواجش+ویدیو/ گوله نمک که میگن ایشونه، خوشبخت بشه ایشالا😍 سلفی دو نفره پراحساس سانیا سالاری، ارغوان سریال دلدادگان با مادرش+عکس لحظه وداع فوتبالیست ها با پیکر علی انصاریان، از حضور علی دایی تا پروین و دخترش/ روحش شاد و یادش گرامی+ عکس پای سیب درست کردن ماهرانه رضا داوودنژاد در خانه دلنشین و باسلیقه اش+ویدیو/ چه آشپزخونه مرتب و دلبازی👌 عرض تسلیت چهره های سرشناس ورزشی و حضورشان برای قوت قلب امیرخان قلعه نویی در مراسم ختم خواهرش/از علی دایی تا علیرضا دبیر+ عکس سکانس فراموش نشدنی از سریال متهم گریخت/ مریم امیر جلالی جلو خواستگارا خورد زمین!!😂+ فیلم پریناز ایزدیار بازیگر سریال جیران عروس شد! رونمایی از حلقه ازدواج ظریف و زیبای پریناز ایزدیار +عکس مخالفت جدی امام خمینی و رهبر معظم انقلاب با چندهمسری؛ از ترک کلاس درس بخاطر ازدواج مجدد استاد تا اخراج افراد شاغل در بیت رهبری در صورت اختیار همسر دوم! شب نشینی عاشقانه و جذاب فریبا نادری، پریسیمای سریال ستایش در رستوران لاکچری شوهرش+عکس واکنش محمد مسلمی به گله و شکایت مجید قناد از عمو های فیتیله ای؛ ما بی حرمتی نکردیم+ویدئو (عکس) رونمایی مهران غفوریان، مجری برنامه "شب خوش"، از ماشین میلیاردی و شیکش/ عجب تانکی! 18 علامتی که نشان می دهد یک مرد یک دل نه صد دل عاشقتان شده / ببین تو اطرافیانت چه کسی عاشقت شده! (ویدئو) روسی حرف زدن تحسین برانگیز نعیمه نظام دوست/ اما تاریخ این لحظات ذوق زدگی نعیمه رو فراموش نمیکنه 🤣 (تصاویر) چیدمان اتاق میهمان خانه شاهرخ استخری در بلژیک/ بابا! دمشون گرم! امکاناتشون از بهترین هتل ها هم بیشتره (ویدئو) عجیب ترین شیوه حمل بار با خودرو که به عمرتون دیدید! / هنر نزد ایرانیان است و بس 😂 (عکس) کشف 1118 عتیقه و چند مومیایی در یک خانه مسکونی رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان خلاقیت منحصربفرد سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان در ثبت عکس هنری با الهام از بال فرشته/هنر نزد ایرانیان است و بس... عکس یادگاریِ نوستالژی و دلنشین رهبر معظم انقلاب در کنار اولین فرزندشان آقا مصطفی/ فرزند رهبری اینجا 4 ساله بودند شوخ طبعی یک راننده هموطن در طعنه زدن به بی پولی مورد تشویق و تحسین همه قرار گرفت/ بهترین انشای یک خطی برای موضوع علم بهتراست یا ثروت (ویدئو) شیطنت های حامد آهنگی و پسرش در جشن تولد 10 سالگی آراد جدیدترین عکس بهرام رادان با استایل متفاوت و عاشقانه منحصربفرد مینا مختاری به مناسبت تولد همسرش (عکس) صندلی 125 میلیون تومانی محمدرضا گلزار در آمریکا (ویدئو) خاطرات و دلخوری سلمان سریال "نون خ" از شهرتش / همسرم دیگه حاضر نیست با من بیرون بره خلاقیت یک راننده خوش فکر سنندجی در محافظت از ماشینش باعث وحشت و متواری شدن سارق خودرو شد🤣/ قابل توجه ماشینهایی که دزدگیر ندارند تصویری از ملاقات حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها با رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان تصویری دیده نشده از قالی بافی نیکا فرقانی یکی از دوقلوهای سریال پایتخت/ از بچگی هنر تو خونش بوده +عکس همسر آینده ژوزه مورایس، بازیگر فیلم اصغر فرهادی شد (ویدیو) سماع بسیار زیبای پارسا پیروزفر و ابراهیم چلیک کول، بازیگر ترک فیلم "مست عشق" خلاقیت منحصربفرد فروشنده هندوانه برای راحت کردن کار خریداران در خوردن این میوه خوشمزه تابستانی در خیابان+عکس/ تمیز و باسلیقه👌 عکس لو رفته از پشت صحنه سریال پایتخت/ دو قلوها و عمو ارسطو!! +عکس
تیتر امروز   
چرا سریال حشاشین در ایران مجوز ندارد؟ رونمایی از همسر اول فریبا نادری با اختلاف سنی زمین تا آسمان+عکس مخالفت جدی امام خمینی و رهبر معظم انقلاب با چندهمسری؛ از ترک کلاس درس بخاطر ازدواج مجدد استاد تا اخراج افراد شاغل در بیت رهبری در صورت اختیار همسر دوم! 18 علامتی که نشان می دهد یک مرد یک دل نه صد دل عاشقتان شده / ببین تو اطرافیانت چه کسی عاشقت شده! همسر آینده ژوزه مورایس، بازیگر فیلم اصغر فرهادی شد وحشتناکترین مراسم پذیرایی از شرکت کنندگان در مراسم تدفین در برزیل و ونزوئلا/ واقعا باورنکردنی و شوکه کننده ست! خنده بیجا جان جوان تهرانی را گرفت! پیکانی که قیمتش بیشتر از لکسوس بود توسط پلیس یزد توقیف شد محسنی اژه ای؛ باید با متعرضین به جان و مال مردم و بیت‌المال برخورد بازدارنده داشت / با شفافیت و دادگاه علنی بسیار موافقم عوامل روند کاهشی بازار ارز بررسی شد/ ماجرای افت قیمت دلار چرا پنج کنسرت در تهران لغو شد؟ کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان؛ دولت برنده است یا مجلس؟ اشکان خطیبی سلبریتی بخت برگشته ای که دیگر احساس خوشبختی نمی کند/ حواشی داغ امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 مراقبت رمانتیک پلنگ سفید از جفت باردارش/ واقعا گاهی باید از حیوانات درس مهربانی گرفت😍 (عکس)چهره باورنکردنی و عجیب توکا فرهنگ /دختر داریوش فرهنگ کپی امیر تتلو شد!!
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده