بیوگرافی و زندگی شخصی و اجتماعی سید عباس عراقچی و همسرش + فیلم و عکس های جذاب و دیدنی

  چهارشنبه، 15 شهریور 1402   زمان مطالعه 3 دقیقه
بیوگرافی و زندگی شخصی و اجتماعی سید عباس عراقچی و همسرش + فیلم و عکس های جذاب و دیدنی
سید عباس عراقچی (زاده 1341 تهران) دیپلمات و سیاستمدار ایرانی و دبیر شورای راهبردی روابط خارجی است. وی از دی 1396 تا شهریور 1400 به عنوان معاون سیاسی وزیر امور خارجه فعالیت می‌کرد. او از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با گروه 1+5 بوده‌است که در وین حضور داشته‌است.

فهرست مطالب


خلاصه بیوگرافی

زندگی شخصی و خانواده

زندگی سیاسی و اجتماعی

مسئولیت فعلی

اینستاگرام

آلبوم تصاویر

فیلم

خلاصه بیوگرافی


نام : سیدعباس

نام خانوادگی : عراقچی

متولد : 1341

تحصیلات : دکترای اندیشه های سیاسی

سمت فعلی : فعلا هیچ سمتی ندارد

سیدعباس عراقچی

سیدعباس عراقچی

زندگی شخصی و خانواده


عباس عراقچی در سال 1341 در یک خانواده سنتی در تهران زاده شد. او دارای 3 خواهر و 3 برادر است، که قریب به اتفاق اعضای خانوادهٔ وی در حوزهٔ بازرگانی و تجارت فعال می‌باشند و پدربزرگ وی تاجر فرش بود. وی در 17 سالگی پدر خود را از دست داد. او دارای دو برادر بزرگتر از خود است که یکی از آنها، عضو هیئت رئیسه اتحادیه صادرکنندگان و دیگری عضو اتحادیه فروشندگان است. برادر زاده عراقچی؛ بنام سید احمد عراقچی، از سال 1396 تا 1397 به عنوان معاون ارزی رئیس کل بانک مرکزی ایران فعالیت می‌کرد، که در پی نوسانات ایجاد شده در بازار ارز، پس از جدایی ولی‌الله سیف از ریاست بانک مرکزی، او نیز از سمت خود برکنار شد و توسط قوه‌قضائیه دستگیر گردید.

تحصیلات سیدعباس عراقچی


وی دانش‌آموخته کارشناسی روابط بین‌الملل از دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه، کارشناسی ارشد علوم سیاسی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی و همچنین دکترای اندیشه‌های سیاسی از دانشگاه کنت است.

بهاره عبداللهیان همسر عباس عراقچی

همسر سیدعباس عراقچی


سید عباس عراقچی سالهاست با خانم بهاره عبداللهیان ازدواج کرده است.

فرزندان سیدعباس عراقچی


عراقچی صاحب دو فرزند پسر و یک دختر می باشند؛ او همچنین یک نوه نیز دارد.

دامادهای سیدعباس عراقچی


تاکنون اطلاعاتی در خصوص دامادهای عراقچی منتشر نشده است.

زندگی سیاسی و اجتماعی سیدعباس عراقچی


عراقچی از اعضای سپاه پاسداران در جنگ ایران و عراق بود و فعالیت شغلی خود را از سال 1367 در وزارت امور خارجه ایران آغاز کرد. از سال 1378 تا سال 1382 سفیر ایران در فنلاند بود و در فاصله سال‌های 1386 تا 1390 به عنوان سفیر ایران در ژاپن فعالیت می‌کرد. وی در سال 1392 برای یک دوره 4 ماهه در دولت دهم، سخنگوی وزارت امور خارجه بود و از سال 1392 تا سال 1396 نیز معاونت حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه را برعهده داشت. عراقچی در پی تغییر ساختار این وزارتخانه، از 27 دی 1396 تا 23 شهریور 1400 به‌عنوان معاون سیاسی وزیر امور خارجه، مسئولیت داشت.

فعالیت های روزنامه نگاری

سید عباس عراقچی سال 1377 به عضویت هیئت تحریریه مجله سیاست خارجی درآمد و از سال 77 تا 79 نیز سر دبیر مجلسه سیاسی خارجی بود؛ سال 1384 رتبه اول پژوهشگر برگزیده وزارت امور خارجی شد و سال 1385 هم به مدت یکسال عضو هیئت تحریریه همشهری دیپلمات شد.

سیدعباس عراقچی

سیدعباس عراقچی در کنار محمدجواد ظریف

سیدعباس عراقچی

فعالیت‌های علمی

  1. رتبهٔ اول پژوهشگر برگزیدهٔ وزارت امور خارجه از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (1384)

  2. عضو هیئت علمی دانشکده روابط بین‌الملل با رتبهٔ استادیاری (از 1384 تاکنون)

  3. عضو شورای راهبردی سیاست خارجی وزارت امور خارجه (از 1384 تا 1386)

  4. عضو کمیسیون علوم اجتماعی و تربیتی شورای پژوهش‌های علمی کشور (1378)

  5. سردبیر مجلهٔ سیاست خارجی (از 1377 تا 1379)

  6. عضو هیئت تحریریهٔ مجلهٔ سیاست خارجی (از 1377 تاکنون)

  7. عضو هیئت تحریریهٔ همشهری دیپلماتیک (از 1385 تا 1386)

  8. استاد دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه

مذاکرات هسته‌ای

عراقچی، معاون وزیر امور خارجه دولت یازدهم، با انتصاب از جانب محمدجواد ظریف، از تاریخ 19 مهر 1392 به عضویت تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران درآمد. علاوه بر عراقچی، دیپلمات‌هایی از جمله حمید بعیدی‌نژاد و داوود محمدنیا نیز به عضویت این تیم انتخاب شدند. ریاست این هیئت نیز بر عهده محمدجواد ظریف بود.

عراقچی در کلیه مذاکرات دو جانبه ایران با گروه پنج به علاوه یک حضور داشت. در آخرین روز دور اول از مذاکرات ژنو (24 نوامبر 2013) عراقچی با ثبت پیغامی با مضمون «برخاستن دود سفید از مذاکرات ژنو» در صفحه توییتر خود، موفقیت در دستیابی به توافق اولیه، در خصوص برنامه اتمی ایران را اعلام رسانه‌ای کرد. عراقچی تا پایان مذاکرات هسته‌ای ایران و دستیابی به برنامه جامع اقدام مشترک، به عنوان مذاکره‌کننده ارشد در متن مذاکرات حضور داشت و پس از ظریف، نفر دوم ایران در مذاکرات محسوب می‌شد.

سیدعباس عراقچی در کنار حسیت امیرعبداللهیان

سیدعباس عراقچی

سیدعباس عراقچی

مذاکرات وین

پس از آغاز مذاکرات برای احیای برجام عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه به عنوان رئیس تیم مذاکره کننده انتخاب شد و راهی وین پایتخت اتریش گشت.اولین دور مذاکرات نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور معاونان و مدیران سیاسی وزرای امور خارجه ایران، آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه، چین و انریکه مورا به نمایندگی از جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در 6 آوریل 2021 در وین برگزار شد.

سیدعباس عراقچی در کنار محمدجواد ظریف

مسئولیت فعلی


سیدعباس عراقچی فعلا هیچ سمتی ندارد.

اینستاگرام عباس عراقچی


عباس عراقچی در اینستاگرام از طریق صفحه خود با نام کاربری araghchi با مخاطبان خود در ارتباط است.

صفحه اینستاگرام عباس عراقچی

آلبوم تصاویر عباس عراقچی


سیدعباس عراقچی در جبهه

سیدعباس عراقچی در مراسم امضا کتاب

سیدعباس عراقچی در کنار علامه جعفری

سیدعباس عراقچی و نوه اش

سیدعباس عراقچی و نوه اش

سیدعباس عراقچی و حضور در برنامه عموپورنگ

سیدعباس عراقچی و حضور در برنامه عموپورنگ

سیدعباس عراقچی و مراسم جشن تکلیف پسرش

سیدعباس عراقچی در جبهه جنگ

سیدعباس عراقچی در مراسم تدفین مادرش

سیدعباس عراقچی در مراسم تجلیل از خانواده شهدای هسته ای

سیدعباس عراقچی در مراسم تجلیل از خانواده شهدای هسته ای

فیلمی از درد دل سید عباس عراقچی با امام حسین



دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (459 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (210 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (143 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (129 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (62 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (33 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (17 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
اختلاف زن و شوهر بوکانی هفت هکتار مزرعه گندم را به آتش کشاند
تصاویر جالب و دیدنی از آیین های عزاداری محرم در 12 کشور مختلف جهان/ از به زنجیر کشیدن زنان تا عبور کردن پابرهنه از روی زغال‌های روشن
(ویدیو) ترانه سوزناک همایون شجریان در دلتنگی و فراق پدرش/ چه بغضی هم داره
(تصاویر) 9 تا از باور نکردنی ترین مراسم غیرعادی که در برخی مناطق جهان جانشین دفن کردن مردگان شده است/ روی کسانی که مرده‌هاشونو میسوزونن رو سفید کردن کلا
ویدئوی فوق العاده باشگاه اینتر برای معرفی مهدی طارمی/یک شاهزاده ازخلیج فارس/ مهدی طارمی: ایران در قلب من است و اینتر در ذهن من
باقری: لبنان، جهنم بی‌بازگشت برای صهیونیست‌ها خواهد بود
بغض و غم شبنم مقدمی، داور برنامه "صداتو"، بر سر مزار استاد آواز ایران/ نگاه به خانه ابدی استاد شجریان با سنگ مزار ساده و نوشته ی کوتاه برای مردم سرزمینشان
رونمایی محسن کیایی از دختر ناز و همسر جوانش به مناسبت 22مین سالگرد ازدواجشان/ مجری برنامه "صداتو"، برای اولین بار، خاطره ای از ازدواج زودهنگامش تعریف کرد
منتخب روز   
اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان