بیوگرافی و زندگی شخصی و ورزشی علی برات زاده + فیلم و عکس های جذاب و دیدنی

  شنبه، 31 تیر 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
بیوگرافی و زندگی شخصی و ورزشی علی برات زاده + فیلم و عکس های جذاب و دیدنی
علی برات زاده ملی پوش سنگنوردی ایران است.او در مسابقات جهانی سنگنوردی افتخار آفرینی کرده است.

فهرست مطالب

خلاصه بیوگرافی

زندگی شخصی و خانواده

زندگی ورزشی و اجتماعی

افتخارات

تصاویر

اینستاگرام

فیلم

خلاصه بیوگرافی


نام :علی

نام خانوادگی :برات زاده

تاریخ تولد : 1365/01/18

شهر محل تولد : نیشابور

رشته تخصصی : سنگنوردی

علی برات زاده

علی برات زاده

زندگی شخصی و خانواده علی برات زاده


علی برات زاده متولد18فروردین1364 نیشابور استان خراسان رضوی است.او هم اکنون ساکن تهران می باشد،و دو خواهر دارد.

ازدواج و خانواده


علی برات زاده چند سالی است با خانم سولماز اکبری که یک آرشیتکت و سنگنورد می باشد ازدواج کرده و زندگی متاهلی دارد این زوج هنوز فرزندی ندارند.

زندگی ورزشی و اجتماعی علی برات زاده


از 11 سالگی وارد رشته سنگنوردی شد و از 19 سالگی هم شروع به شرکت در مسابقات داخلی و جهانی کرد و در حال حاضر از بهترین سنگنوردان ایران می باشد.

18 سال عضو ثابت تیم ملی بودن و کسب مقام های متعدد داخلی و خارجی باعث شده تا بتوان از او به یک سنگنورد توانمند یاد کرد.

ازجمله عناوینی که او تاکنون در عرصه مسابقات سنگنوردی داخلی و خارجی به دست آورده است می‌توان به قهرمانی مسترکاپ نانجینگ در سال 2016، چهار مدال آسیایی و 47 قهرمانی کشوری اشاره کرد.

همچنین نام وی به عنوان اولین ایرانی که مسیر بولدر 8a و 8a+ در راک تریپ اتریش صعود کرده به ثبت رسیده است.

مسیر های درجه 14 که وی تاکنون صعود کرده است در منطقه سنگنوردی برغان است که عبارتند از:

  • مسیر کلونی 14a

  • مسیر اودین 14b

    مصاحبه با علی برات زاده

    ورود به سنگنوردی


    از سال 1376 از 11 سالگی وارد سنگنوردی شدم و شروع به گذراندن دوره مقدماتی سنگ کردم و سال 1380 دوره پیشرفته را گذراندم و تا سال 1383 هم سرطناب کار می کردم.

    آغاز شرکت در مسابقات


    سال 1384 در 19 سالگی برای اولین بار در مسابقه شرکت کردم و نفر دوم شدم جالب اینکه من به قوانین و مقررات نا آشنا بودم و اصلا شرایط و قوانین مسابقه را نمی دانستم! حتی تا آخرین لحظه هم خبر نداشتم دوم شدم! و وقتی اسمم را به عنوان نفر دوم اعلام کردند تازه فهمیدم چه اتفاقی افتاده و از آن به بعد بیشتر تمریناتم را روی بولدر گذاشتم.

    از همان سال 1384 هم در تمامی مسابقات به جز سال 1391 روی سکو ایستادم و همیشه یا اول یا دوم بودم. در واقع با «داوود رکابی» جا به جا می شدیم.

    برات زاده

    در صعود به چیزی فکر نمی کنم


    جاذبه چیزی است که وجود دارد اما من وقتی روی دیواره می روم آنقدر در کارم تمرکز می کنم که اجازه فعالیت «هیچ انرژی منفی و یا حتی مثبت غیر مرتبط» با صعودم را نمی دهم و فقط روی آن مسیر صعودم با تمام قوا متمرکز می شوم به واقع هر چیزی که سنگ نورد راپایین می کشد باید شناخت و مهارش کرد

    مربی نداشتم


    نداشتن یک مربی در کنار خودم یکی از کاستی های ورزش حرفه ای ام بود، جز سه سال اول سنگ نوردی که مربی داشتم متاسفانه دیگر مربی ای به خصوص در مسابقات نداشتم؛ در صورتی که وجود یک فردی که از بیرون آنالیزت کند و یا حتی دستی روی شانه ات بگذارد برای مسابقه دهنده ضروریست. یک مربی قادر خواهد بود زمان رسیدن به قهرمانی تو را کاهش دهد یا نصف کند.

    تمرین علی برات زاده

    استفاده از مواد ارگانیک


    من به عنوان یک مسابقه دهنده بیش از هر چیز آبرویم برایم اهمیت دارد و مقامی که به وسیله دوپینگ بدست بیاید ارزشی ندارد، همینطور توصیه ام به آنانی که دنبال این مواد هستند این است که این ها شاید سرعت رسیدن به نقطه اوج را بالا ببرد ولی عمر قهرمانی را کوتاه می کند.

    استفاده از سایر مکمل های مجاز هم نیاز به علم و مشاوره با متخصص فن دارد. اما من خودم همیشه تغذیه ام ارگانیک بوده و معتقدم وقتی چیزی به بسته بندی آمد معمولا ارزش تغدیه ای خود را از دست می دهد.

    افق نگاهم


    من افق نگاهم به قهرمانی جهان است. بنابراین برای این هدف تمرین می کنم و برای جهانی شدن باید جهانی تمرین کرد.

    برات زاده

    تفریحم سنگ نوردی است


    تمام تفریح و نشاط من در سنگ نوردی است. نمی شود هم قهرمان بود و هم به همه تفریحات رسید! من از هر صد میهمانی که دعوت می شوم شاید یکی را بروم و تازه در آنجا فکر می کنم الان که من در میهمانی هستم رقیب من در حال تمرین است! برای همین باید دور بسیاری از مسائل حاشیه ای را قلم گرفت.

    برات زاده

    ماشینم را فروختم


    برای شرکت در یکی از مسابقات ماشینم را فروختم چون من همه چیزم را از سنگ نوردی دارم، هیچ شکایت و گله ای از فروش این اموال ندارم! اگر هزینه کردم دوست داشتم و در قبالش خیلی چیزهای دیگر بدست آوردم.

    من اعتماد به نفس پیدا کردم، از روی دیواره آموختم که چگونه در اوج فشار و خستگی فکر کنم، یاد گرفتم که وقتی کوچک ترین گیره، یک نقطه اتکا و مانع از سقوط می شود پس هرگز ناامید نباید شد.

    بخاطر هدفم ادامه می دهم


    با وجود اینکه در این ورزش مشکل مالی را همیشه احساس می کنم اما به خاطر هدفم و علاقه ای که به سنگنوردی دارم آن را ادامه می دهم.

علی برات زاده

علی برات زاده

علی برات زاده

مربیگری


برات زاده در حال حاضر همچنان پرقدرت و پر توان به سنگنوردی ادامه می دهد و از مربیان خوب این رشته ورزشی است.برات زاده در کنار حضور در میادین داخلی و خارجی سنگ نوردی از سال 1390 از 25 سالگی به آموزش این رشته ورزشی مفرّح نیز می پردازد و از مربیان خوب این رشته ورزشی است.

می گوید؛ چون من خودم از فقدان نبود مربی رنج می بردم برای همین احساس مسئولیت کردم و به تهران آمدم تا دانسته ها و تجربیاتم را به طیف وسیع تری از دوستداران سنگ نوردی ارائه بدهم.

افتخارات علی برات زاده


دارای 3 مدال طلا و یک مدال برنز آسیایی می باشد و بیش از 47 مدال طلا از مسابقات بین المللی کسب نموده است و دارنده 2 مدال طلای جهانی یکی مدال طلای مسابقات سنگنوردی آتش نشانان جهان 2010 کره جنوبی و دیگری طلای مسابقات جام جهانی 2016 چین می باشد و 48 مقام رسمی کشوری دارد.

در مسابقات بین المللی سنگ‌ نوردی جایزه بزرگ چین در رشته «بولدرینگ» بالاتر از رقبای چینی و هنگ کنگی خود برسکوی قهرمانی ایستاد و طلا کسب کرد.

قهرمانی آسیا در بولدر و سرطناب سال 2013، قهرمانی مسابقات مستر کاپ نانجینگ 2016، قهرمانی مسابقات نانجینگ مستر کاپ 2016 و هفتمی جهان در سال 1394 از سایر افتخارات این سنگنورد می باشد.

همینطور نام وی به عنوان اولین ایرانی که مسیر بولدر 8a و 8a+ در راک تریپ اتریش صعود کرده به ثبت رسیده است.

عناوینی که وی تاکنون در عرصه مسابقات سنگنوردی داخلی و خارجی به دست آورده است به شرح زیر است:.

  1. قهرمان آسیا در بولدر و سرطناب سال 2013

  2. قهرمان مسابقات مستر کاپ نانجینگ 2016

  3. قهرمان مسابقات نانجینگ مستر کاپ 2016

  4. 48 مقام رسمی کشوری

  5. هفتم جهان سال 1394

آلبوم تصاویر علی برات زاده


علی برات زاده

علی برات زاده در مسابقه

علی برات زاده و مدال طلا

صخره نوردی برات زاده

علی برات زاده در تمرین

علی برات زاده

اینستاگرام علی برات زاده


علی برات زاده در اینستاگرام از طریق پیج خود با نام کاربری Ali_baratz با مخاطبان خود در ارتباط است.

صفحه اینستاگرام علی برات زاده

صعود علی برات زاده



دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (606 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (60 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (40 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان