دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / فرهنگ و هنر / چهره ها /

بیوگرافی و زندگی شخصی و ورزشی کمیل قاسمی و همسرش + عکس ها و فیلم جذاب و دیدنی 

پنجشنبه، 19 مرداد 1402
کمیل قاسمی (زادهٔ 8 اسفند 1366 در جویبار) کشتی‌گیر پیشین و مربی کشتی ایرانی است که هدایت تیم ملی کشتی آزاد کامبوج را به عهده دارد.

فهرست مطالب

خلاصه بیوگرافی


نام : کمیل

نام خانوادگی : قاسمی

تاریخ تولد : 1366/12/08

شهر محل تولد : جویبار،مازندران

رشته تخصصی : کشتی

زندگی شخصی و خانواده کمیل قاسمی


کمیل قاسمی (زادهٔ 8 اسفند 1366) کشتی‌گیر پیشین و مربی کشتی ایرانی است که هدایت تیم ملی کشتی آزاد کامبوج را به عهده دارد.

او در دوران فعالیت خود در دستهٔ فوق سنگین‌وزن کشتی آزاد رقابت می‌کرد و برندهٔ مدال طلای المپیک 2012 لندن و مدال نقره المپیک 2016 ریو شد. او در سال 2014، نایب‌قهرمان مسابقات قهرمانی کشتی جهان و نیز قهرمان مسابقات قهرمان کشتی آسیا شد. قاسمی اولین و تنها کشتی‌گیر فوق سنگین‌وزن ایرانی است که موفق به کسب مدال طلای المپیک شده‌است.

ازدواج و خانواده


درباره زندگی شخصی او اطلاعاتی در رسانه منتشر نشده است.

زندگی ورزشی و اجتماعی کمیل قاسمی


قاسمی در مسابقات کشتی جوانان جهان 2006 و 2008 در چین و ترکیه در وزن 96 کیلوگرم برنده دو مدال برنز و در مسابقات کشتی جوانان آسیا در سال‌های 2007 و 2008 در فیلیپین و قطر در وزن 96 کیلوگرم برندهٔ 2 مدال طلا شد.

قهرمانی آسیا 2011 و 2014 و 2015 :

کمیل قاسمی که در کشتی اول خود برابر آسخات کاسیپف از قزاقستان به پیروزی رسیده بود، در دومین مبارزه‌اش نیز برابر آیال لازیف از قرقیزستان به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. قاسمی در دو هر دو تایم با نتیجه یک بر یک برابر حریف خود به پیروزی رسید. در مرحله نیمه نهایی و جارجال سایخان از مغولستان رفت و با شکست این کشتی‌گیر به دیدار فینال راه یافت. دیدار فینال قاسمی از ایران و آرتور تایمازوف از ازبکستان برگزار شد که در پایان تایمازوف با پیروزی برابر نماینده ایران به مدال طلای آسیا دست پیدا کرد.

کمیل قاسمی در وزن 125 کیلوگرم در دور اول با نتیجه 11 بر صفر مقابل کانگ جین نام از کره‌جنوبی به پیروزی دست یافت. وی در دور دوم مقابل آیال لازاریف دارنده مدال برنز آسیا از قرقیزستان با نتیجه 5 بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در دیدار مرحله نیمه نهایی با شکست 12 بر صفر دولت شبان‌بای از قزاقستان ضمن جبران شکست خود در جام تختی به دیدار فینال این مسابقات راه یافت. دیدار فینال بین کمیل قاسمی از ایران و زولبو از مغولستان برگزار شد که در پایان قاسمی به پیروزی رسید و مدال طلا گرفت.

کمیل قاسمی ژیوی دنگ از چین و محمد صباح از عراق را شکست داد. قاسمی در فینال به مصاف آیال لازاریف از قزاقستان رفت و با قبول شکست برابر این حریف به مدال نقره بسنده کرد.

در المپیک 2012 لندن، کمیل قاسمی، برای رقابت‌های المپیک به عنوان نمایندهٔ سنگین‌وزن ایران انتخاب شد. او در المپیک لندن ابتدا نمایندهٔ کشور کانادا را در دو وقت شکست داد، سپس در برابر آرتور تایمازوف قهرمان جهان و المپیک در دو وقت شکست خورد.وی ماتوهاین از آلمان را در دو وقت شکست داد و در نهایت ترول دلاگنف آمریکایی را در سه وقت مغلوب کرد و به مدال برنز المپیک دست یافت.. وی پس از مثبت شدن تست دوپینگ نفرات اول و دوم وزن خودش به مدال طلای المپیک رسید.

در 22 آبان 1400، مدال طلای قاسمی در المپیک لندن به‌صورت رسمی توسط کمیته بین‌المللی المپیک تأیید شد.

در المپیک 2016 ریو، وی در کشتی‌های انتخابی کشور ایران برای المپیک ریو شرکت کرد و ملی پوش شد. او در المپیک ریو در کشتی اول خود توانست کوری یارویس کشتی‌گیر کانادایی را 5 بر 2 مغلوب کند، در کشتی دوم ضیاالدین کمال کشتی‌گیر مصری را 7 بر صفر شکست داد و کشتی سوم را با گنو پتریاشویلی کشتی‌گیر گرجستان با پیروزی 4 بر 4 به پایان رساند و در کشتی نیمه نهایی، ترول دلاگنف رقیب آمریکایی خود را در مدت 33 ثانیه، 10 بر صفر شکست داد تا به دیدار پایانی راه پیدا کند. در دیدار نهایی 3 بر 1 از طاها آکگل حریف ترکیه‌ای خود شکست خورد تا به مدال نقره بسنده کند. کمیل پیش از این نیز در مسابقات جهانی تاشکند 2014 در دیدار پایانی به طاها آکگل 4 بر 3 باخته بود.

او موفق به کسب عنوان قهرمانی با تیم ملی ایران در مسابقات جام جهانی کشتی 2012 باکو، 2013 تهران، 2014، 2015 و 2016 لس آنجلس شده‌است.

کمیل قاسمی و فعالیت خیرخواهانه


کمیل قاسمی همواره و به ویژه پس از پایان دوران فعالیت حرفه‌ای خود در ورزش، در امور خیرخواهانه در ایران فعالیت داشته و به همراه دیگر قهرمانان ورزش کشتی این کشور همچون رسول خادم، احسان لشگری و حسن رحیمی در روستاها و مناطق مرزی و محروم و مناطق سیل‌زده و زلزله‌زده حضور به هم رسانده و با جمع‌آوری و توزیع مبالغ کمکی، اقلام بهداشتی، خوراکی و… به مردم کم برخوردار، حادثه‌دیده و بیمار کمک‌رسانی کرده‌است.

کمیل قاسمی و خداحافظی


کمیل قاسمی پس از شکست از پرویز هادی و یدالله محبی در مسابقات انتخابی تیم ملی در 7 تیر 1398، تصمیم به بازنشستگی از مسابقات کشتی گرفت و از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

افتخارات کمیل قاسمی


قهرمانی المپیک

  • برنز مسابقات لندن 2012 در وزن 120 کیلوگرم

  • نقره مسابقات ریودوژانیرو 2016 در وزن 125 کیلوگرم

قهرمانی جهان

  • نقره مسابقات 2014 تاشکند در وزن 125 کیلوگرم

قهرمانی آسیا

  • نقره مسابقات 2011 تاشکند در وزن 120 کیلوگرم

  • طلا مسابقات 2014 آستانا در وزن 125 کیلوگرم

  • نقره مسابقات 2015 دوحه در وزن 125 کیلوگرم

آلبوم تصاویر کمیل قاسمی


اینستاگرام کمیل قاسمی


کمیل قاسمی در اینستاگرام از طریق پیج خود با نام کاربری komeil_ghasemi_official با مخاطبان خود در ارتباط است.

ویدئویی از



پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 29 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
آیتک سلامت با پوشیدن مانتو کوتاه طرح سنتی و شلوار بگ استایلی جذاب مناسب خانوم های قد بلند ساخته است +عکس
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
ترجمه تخصصی متن
وقتی رونالدو همه ی عروسک های لوناپارک رو با گلزنی برای همسرش جورجینا جایزه گرفت / جورجینا مثل بچه ها ذوق زده شد 😍
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
هزینه چاپ یک کتاب