دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / فرهنگ و هنر / چهره ها /

بیوگرافی و زندگی شخصی و ورزشی پژمان درستکار و همسرش + عکس ها و فیلم جذاب و دیدنی 

پنجشنبه، 19 مرداد 1402
پژمان درستکار (زادهٔ 27 مرداد 1355 در تهران) کشتی‌گیر آزادکار سابق ایرانی است که هم‌اکنون سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران است.

فهرست مطالب

خلاصه بیوگرافی


نام : پژمان

نام خانوادگی : درستکار

تاریخ تولد : 1355/05/27

شهر محل تولد : تهران

رشته تخصصی : کشتی

زندگی شخصی و خانواده پژمان درستکار


پژمان درستکار متولد 27 مرداد 1355 در تهران، سرمربی کشتی می باشد.

تحصیلکرده رشته تربیت بدن می باشد که از 9 سالگی کشتی را شروع کرد و در 25 سالگی به مدال بین المللی دست یافت و حالا سرمربی کشتی می باشد.

180 سانتی متر قد و 85 کیلو کرم وزن از ورزشکاران دو تابعیتی می باشد.

ازدواج و خانواده


پژمان درستکار سال هاست ازدواج کرده و ثمره این زندگی یک فرزند پسر به نام «علی» می باشد که بر خلاف پدر بسیار به رشته بسکتبال علاقمند است.

پژمان درستکار و علاقه به فوتبال


به رشته فوتبال علاقه مند بوده ولی بخاطر مشغله کاری خود نمی تواند بازی ها را تماشا کند و از طرفداران سرسخت استقلال تهران می باشد.

شخصیت پژمان درستکار


فردی آرام، با انگیزه، جدی، پرتلاش و مدبر بوده و بیشتر اوفات فراغتش را با خانواده اش سپری میکند و علاقه ای به مطرح کردن مسائل خصوصی خانواده اش ندارد.

زندگی ورزشی و اجتماعی پژمان درستکار


بعد از راه رفتن، کشتی را یاد گرفت به طوری که از 5 سالگی به همراه پدرش به سالن های کشتی می رفت تا اینکه در 9 سالگی عضو باشگاه «دخانیات» شد.

در سال 1371 وقتی 16 ساله بود در مسابقات نوجوانان تهران در نخستین رقابت های رسمی خود به مقام قهرمانی رسید و یک سال بعد به تیم ملی دعوت شد. در اولین تجربه حضور خود در مسابقات جهانی یونان در وزن 74 کیلوگرم به مقام هشتم رسید اما تیم ملی نوجوانان در این مسابقات به مقام قهرمانی دست پیدا کرد.

سال 1375 در آستانه مسابقات ارتش های جهانی به دلیل جراحی آپاندیس در فاصله یک ماه مانده به آغاز مسابقات نتوانست به رقابت ها برسد. یکسال بعد هم آثار جراحی باعث شد نتواند درست تمرین کند به همین دلیل در هیچ مسابقه ای حضور نیافت.

با این حال سال 1377 وقتی 22 ساله بود نتیجه صبر و استقامت خود را گرفت و به عضویت تیم ملی بزرگسالان درآمد و در اولین مسابقه بین المللی خود در مغولستان با غلیه بر قهرمان آسیا به مقام اول رسید.

سال 2000 میلادی (1379 شمسی) در وزن 76 کیلو گرم به عنوان نماینده ایران در المپیک تابستانی سیدنی حضور داشت که مقام بهتر از 10 را نتوانست کسب کند.

پژمان در سال 1382 که 27 ساله بود در مسابقه قهرمانی آسیا در هندوستان پس از غلبه بر قهرمان و نایب قهرمان جهان به مدال طلا دست یافت. پس از این مسابقات به تیم «هالیگ موس» در لیگ آلمان پیوست و با نقش پر رنگ خود توانست این تیم را به مقام سومی لیگ آلمان برساند.

سال 1383 در 28 سالگی در مسابقات قهرمانی دانشجویان جهان شرکت کرد و موفق شد در این تورنمنت در وزن 84 کیلوگرم عنوان قهرمانی را دشت کند.

کشتی بدون روس ها هم جذاب است


باید قبول کنیم روس ها در 3 – 4 دهه گذشته قدرت اول کشتی دنیا بودند اما اینکه بگوییم بدون آنها مسابقات جذابیتی ندارد این را نمی پذیرم.

پژمان درستکار و رد پیشنهادات خارجی


هیچ افتخاری بزرگتر از خدمت به جوانان کشور خودمان نیست و من حتی اگر پیشنهاد خوبی از نظر مالی و امکاناتی از کشورهای خارجی دریافت کنم قبول نمی کنم و میخواهم به تیم کشورم خدمت کنم.

دوران مربیگری پژمان درستکار


پس از چند سال سرمربیگری در تیم های مختلف ایرانی و کسب افتخارات زیاد، 26 مرداد 1400 توسط علیرضا دبیر رئیس فدراسیون به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران انتخاب شد و هم اکنون در این سمت مشغول به کار است. او به همراه تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی جهان 2021 با کسب 3 مدال طلا، 3 نقره و 1 برنز موفق شد مقام سومی تیمی را به دست آورد.

همچنین سال 2022 در 46 سالگی با سرمربیگری وی تیم ملی کشتی آزاد ایران با کسب 2 طلا، 3 نقره و 2 برنز پس از آمریکا مقام دومی مسابقات قهرمانی جهان را دشت کرد.

افتخارات پژمان درستکار


  • مدال طلا در مسابقات قهرمانی آسیا -دهلی نو 2001- 85 کیلوگرم

  • مدال طلا در مسابقات قهرمانی آسیا -اولان باتور 2003- 84 کیلوگرم

  • مدال طلا در مسابقات قهرمانی دانشجویان جهان -وویچ 2004- 84 کیلوگرم

آلبوم تصاویر پژمان درستکار


اینستاگرام پژمان درستکار


پژمان درستکار در اینستاگرام از طریق پیج خود با نام کاربری pejman.dorostkar با مخاطبان خود در ارتباط است.

ویدئویی از پژمان درستکار ناخدای کشتی آزاد ایران در رقابت های جهانی صربستان



پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 28 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد! + فیلم / قربانی فحشا ...
پیشنهاد به رئیسی برای برکناری دسته‌ جمعی 10 مدیر یک استان
ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم