دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / فرهنگ و هنر / چهره ها /

بیوگرافی و زندگی شخصی و ورزشی یدالله محبی و همسرش + عکس ها و فیلم جذاب و دیدنی 

شنبه، 18 شهریور 1402
یدالله محبی (زاده 18 آذر 1372 در کرمانشاه) کشتی‌گیر آزادکار ایرانی در دستهٔ فوق سنگین است. او برنده سه مدال طلای قهرمانی آسیا در سال‌های 2017 و 2019 و 2022 شده‌است. وی قهرمان مسابقات ارتش های جهان 2021 در تهران شد. یدالله، برادرزاده محمدحسین و محمدحسن محبی کشتی گیران باسابقه ایران می باشد.

فهرست مطالب

خلاصه بیوگرافی


نام : یدالله

نام خانوادگی : محبی

تاریخ تولد : 1372/09/18

شهر محل تولد : کرمانشاه

رشته تخصصی : کشتی آزاد

زندگی شخصی و خانواده یدالله محبی


یدالله محبی معروف به شیروان متولد 18 آذر 1372 در کرمانشاه ، کشتی گیر آزادکار است.

تحصیل کرده دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام شهر ری می باشد که در درسته 125+ کیلوگرم به عنوان فوق سنگین از قهرمانان کشور می باشد.

یدالله محبی فرزند کاظم (کشتی گیر) و برادرزاده «محمدحسن» و «محمد حسین» محبی از قهرمانان بنام تیم ملی کشتی در گذشته می باشد؛ پدرش در گذشته از کشتی گیران خوب کرمانشاه بود اما زودتر از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد و مربی شد ، او حالا در میدان جوانشیر مغازه دارد.

برادر کوچک ترش بنام «ارشک» هم که متولد 1375 می باشد کشتی گیر است و پسر عمویش حسن نیز نفر سوم کشور در این رشته فعالیت می کند. پدرش علاوه بر کشتی از مسابقات فوتبال ، بسکتبال و والیبال هم اطلاعات کاملی دارد و همیشه پیگیری می کند.

ازدواج و خانواده


از وضعیت تاهل یدالله محبی اطلاعاتی در دسترس نیست.

زندگی ورزشی و اجتماعی یدالله محبی


کشتی را از 5 سالگی از سال 1377 و همراه پدرش شروع کرد؛ مشوق اصلی او به گفته خودش پدرش می باشد. در 12 سالگی بیشتر تابستان ها تمرین می کرد اما در زمان مدرسه به خاطر درس و مشق ، مادرش اجازه نمی داد تمرین کند.

مدت ها گذشت تا این که سال 1391 در 19 سالگی نفر اول مسابقات قهرمانی شهرستان شد اما بخاطر مصدومیت در مسابقات استانی نتوانست شرکت کند.

یدالله محبی در نهایت فروردین 1395 وقتی 23 ساله بود برای حضور در مسابقات المپیک 2016 ریور وارد اردوی تیم ملی شد اما در لیست نهایی قرار نگرفت، کمیل قاسمی هم وزن او راهی مسابقات شد و به مدال نفره المپیک رسید.

آقای محبی سال 1398 هم به عنوان سرباز در رقابت های کشتی نظامیان جهان حاضر شد و توانست به مقام دوم رسیده و مدال نقره را از آن خود کند.

فرورین 1399 بعد از مثبت شدن آزمایش دو کشتی گیر مسابقات جهانی قزاقستان ، یدالله محبی با دو پله صعود پنجم شد و سهمیه المپیک توکیو را کسب کرد.

با این که یدالله محبی سهمیه کشتی را برای المپیک 2021 به دست آورد اما به خاطر آنچه ضعف بدنی در چند ماه اخیر عنوان شد امکان حضور در المپیک توکیو را از دست داد. او حتی بعد از شکست در فینال جام تختی شروع به اعتراض کرد تا دوباره فرصت المپیکی شدن به او داده شود اما در نهایت از اردوی تیم ملی کنار گذاشته شد.

یدالله محبی سختی کشتی و اردوها


یک کشتی گیر از همان روز اول می فهمد کشتی ورزش بسیار سخت و سنگینی است و واقعا کار هرکسی نیست. انسان هایی که قید همه چیز را می زنند سمت کشتی می آیند ، ولی اردوهای تیم ملی به آن صورت که از 12 ماه سال 11 ماهش را در اردو باشی سخت است. به نظرم باعث دلزدگی و بی انگیزی در هر کشتی گیری می شود ، اردوهای بلند مدت طبق نظر اکثر بچه ها اذیت کننده و باعث بی رقبتی است.

یدالله محبی و تمرین


من همیشه به دنبال خوش رنگ‌ ترین مدال بودم و هیچ وقت دوست نداشتم به کمتر از قهرمانی فکر کنم ، مطمئن باشید همیشه از جان مایه می گذارم.

در کرمانشاه زیر نظر عموهایم تمرین می کنم ، بیشتر به فکر برطرف کردن نقطه ضعف هایم هستم ، یک مصدومیت قدیمی و کهنه هم در زانوهایم دارم.

افتخارات یدالله محبی


  • مدال طلا مسابقات قهرمانمی آسیا - دهلی نو 2017 - 125 کیلوگرم

  • مدال طلا مسابقات قهرمانمی آسیا - شی آن 2019 - 125 کیلوگرم

  • مدال طلا مسابقات قهرمانمی آسیا - اولان باتور 2022 - 125 کیلوگرم

  • مدال برنز بازی های آسیایی داخل سالن - عشق آباد 2017 - 125 کیلوگرم

آلبوم تصاویر یدالله محبی


اینستاگرام یدالله محبی


یدالله محبی در اینستاگرام از طریق پیج خود با نام کاربری mohebi.yadollah با مخاطبان خود در ارتباط است.

ویدئویی از شکست تلخ یداله محبی برابر نماینده اوکراین در کشتی قهرمانی جهان



پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 29 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
کپسول خودکشی هم ساخته شد+عکس/ وقتی دکمه را فشار دادید دیگر امکان تغییر تصمیم نیست
ویدیو/ بازسازی دیجیتالی ویرانه‌های باستانی "تخت‌جمشید" توسط "میثم کشاورز" طراح ایرانی/ تصویرسازی و پویانمایی به سبک فیلم‌های هالیوودی
وقتی رونالدو همه ی عروسک های لوناپارک رو با گلزنی برای همسرش جورجینا جایزه گرفت / جورجینا مثل بچه ها ذوق زده شد 😍
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
ترجمه تخصصی متن
دکوراسیون سنتی و قدیمی اتاق موسیقی زهرا گونش در خانه‌اش در استانبول+عکس/ انتخاب پیانویی همرنگ با دیوار به سلیقه خانوم والیبالیست
ترجمه تخصصی کتاب
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی