بیوگرافی سام نوری + عکس و آثار جذاب این بازیگر

  چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403   زمان مطالعه 2 دقیقه
بیوگرافی سام نوری + عکس و آثار جذاب این بازیگر
سام نوری بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون متولد 21 شهریورماه سال 1350 و اهل تهران است. این بازیگر خواهرزاده ی بازیگر مشهور ایرانی زنده یاد (محمدعلی فردین) است، پدرش (حسین نوری) قهرمان سابق تیم ملی کشتی و مادرش هم (جمیله فردین) بازیگر است. در این مقاله به معرفی بیوگرافی سام نوری، آثار و زندگی شخصی این بازیگر خواهیم پرداخت.

خلاصه بیوگرافی سام نوری

  • نام و نام خانوادگی: سام نوری

  • تاریخ تولد: 1350/06/21

  • محل تولد: تهران

  • حرفه: بازیگری

  • سوابق کاری: از سال 1388 تاکنون

  • وضعیت تاهل: متاهل

میزان تحصیلات سام نوری

به گزارش سایت تلنگر، سام نوری فارغ التحصیل رشته مدیریت بین الملل تمرکز اصول مذاکره، بازاریابی و مدیریت IT از دانشگاه فرانسه است.

سام نوری علاوه بر این در دو رشته ی الکترونیک و بازاریابی در فرانسه فارغ التحصیل شده است. در سن 12 سالگی به منظور بهبود فرآیند زبان آموزی و سپس گذراندن مقاطع تحصیلی بالاتر، راهی پاریس شد.

ره آورد این سفر 20 ساله، تسلط بر زبان های فرانسه، انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی و فارغ التحصیلی از دانشگاه های آلمان و فرانسه است.

​ سام نوری از چه سنی بازیگری را شروع کرد؟

در این بخش از بیوگرافی سام نوری به نحوه ورود این بازیگر به عرصه هنر خواهیم پرداخت. سام نوری اولین بار در سال 1388 با سریال « مرد دوهزار چهره» به کارگردانی مهران مدیری جلوی دوربین رفت و با کاراکتر « دکتر شمس» در این سریال بازی کرد. اگر میخواهید درباره سام نوری و فردین اطلاعات کاملی بدست بیاورید، پیشنهاد میکنیم حتما مقاله سایت تلنگر را مطالعه کنید.

سام نوری و فردین - سایت تلنگر

در سال 1389 هم با سریال « قهوه تلخ» در نقش مترجم دربار در کنار مهران مدیری حضور درخشانی داشت.

سام نوری در مورد دایی اش محمدعلی فردین می گوید: مرحوم دایی ام زمانی که بازی میکردند من کودک بودم و از تماشای کارهای او لذت میبردم ، گرچه به دلیل سن کم، خاطره چندانی از آن مرحوم ندارم.

بازی در سینما

سام نوری در سال 1396 با فیلم سینمایی « نهنگ عنبر 1» بازی در سینما را با بازیگرانی چون مهناز افشار و رضا عطاران تجربه کرد و در سه فصل شهرزاد هم حضور داشت.

همسر سام نوری

سام نوری دی ماه سال 1395 ازدواج کرده و متاهل است اما از همسر این بازیگر اطلاعاتی در دست نیست.

فعالیت در مدلینگ

سام نوری در همان دوران کودکی و تحصیل خود، تحت تأثیر فضای هنری خانوادگی اش قرارگرفته و از 20 سالگی به عنوان تجربه های جانبی در ایران و فرانسه برای چندین شرکت مد به عنوان مدل فعالیت کرده است.

درست از همان زمان، با توجه به چهره و استایل متفاوت و نیز استعداد و آگاهی این بازیگر از هنر روز دنیا، پیشنهادهای متعدد بازیگری برای وی در سینما و تئاتر ایران شروع شد.

ولی او ادامه ی فعالیت در زمینه های فنی و تولیدی را ترجیح داد، تا این که سال 1387 برای ایفای نقش در سریال تلوزیونی مرد دو هزار چهره، توسط مهران مدیری انتخاب شد و بدین صورت وارد عرصه ی بازیگری گردید.

شغل دوم

سام نوری به همراه برادرها و پسر عموهایش یک کارخانه تولیدی در صنعت شیرآلات صنعتی دارد و از این شغل به عنوان یک بیزینس خانوادگی نام می برد.

بازیگران مورد علاقه

سام نوری در میان بازیگران مرد ایرانی به شهاب حسینی، حامد بهداد، نوید محمدزاده و مهدی سلطانی علاقمند است.

سام نوری

آثار سام نوری در سینما

1398 قاتل و وحشی (حمید نعمت الله)
1397 ما همه با هم هستیم (کمال تبریزی)
1395 قرارمون پارک شهر ( فلورا سام )
1395 لابی (محمد پرویزی)
1394 فصل نرگس (نگار آذربایجانی)
1394 نهنگ عنبر (سامان مقدم)
1394 پدیده (علی احمدزاده)

تلویزیون

1398 فوق لیسانسه ها ( سروش صحت )
1396 دیوار به دیوار 2 (سامان مقدم)
1396 لیسانسه ها (سروش صحت)
1396 من و شما (هادی قندی)
1395 دیوار به دیوار (سامان مقدم)
1393 در حاشیه (مهران مدیری)
1387 مرد دو هزار چهره (مهران مدیری)

نمایش خانگی

1396 شهرزاد 3 (حسن فتحی)
1395 شهرزاد 2 (حسن فتحی)
1394 شهرزاد (حسن فتحی)
1394 عطسه (مهران مدیری)
1392 شوخی کردم (مهران مدیری)
1389 قهوه تلخ (مهران مدیری)

منبع: سایت تلنگر


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (665 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (119 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (81 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (69 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (65 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (49 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (40 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (17 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (16 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان