دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ویدیو / مستند /

بیرحم مثل حیات وحش: میمون طاووس زیبا را کشت +فیلم 

شنبه، 28 مهر 1403
ساعدنیوز: حیات وحش اصول و قواعد خودش را دارد. هیچ نوع رحمی در حیات وحش وجود ندارد و این فیلم یکی از دلایل درستی این قاعده است.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، برخی معتقدند که کاراکتر یودا در جنگ ستارگان از روی اینشتین ساخته شده است و فردی که این کاراکتر را خلق کرد خودِ یودا را الهام بخش طراحی آن می داند. اما باید بگوییم که در حقیقت یک میمون زیبا با چشمانی باز که در جنگل های اندونزی، فیلیپین و بورنئو زندگی می کند و به آن میمون شبگرد هندی گفته می شود الگوی خلق چنین کاراکتری بوده .

این موجود که گفته می شود مجموعا 10 گونه مختلف از آن روی کره زمین وجود داشته باشد، یکی از جالب توجه ترین انواع میمون هاست که به خاطر چشمان باز، انگشتان کشیده و در نهایت جهش های بلندش مورد توجه قرار دارد.

این موجود صدای بسیار بلندی را از خود تولید می کند و تنها میمونی است که به صورت انحصاری از گوشت تغذیه می کند. در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا بیشتر با این حیوان دوست داشتنی آشنا شوید.



بگذارید در ابتدای امر به مشخصه اصلی این موجود یعنی چشم های آن اشاره کنیم که در زمره بزرگ ترین چشم ها در مقایسه با ابعاد و اندازه بدنش در قلمرو حیوانات محسوب می شوند و علت این مساله هم کاملا روشن است: این جانور همانطور که از نامش بر می آید یک شکارچی شبگرد است.

اما همه میمون ها هم دید خوبی در شب ندارند علت هم این است که چشم تقریبا همه میمون ها فاقد پرده درخشان است؛ نوعی بافت بازتاب دهنده در چشم که دید در شب موجودات زنده را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد.

برای آنکه با پرده درخشان بیشتر آشنا شوید کافیست که نور چراخ قوه خود را به داخل چشمان یک راکن بیندازید تا ببینید که چطور شروع به درخشیدن می کنند. اما چشم انسان فاقد چنین بخشی است و به همین خاطر قوه بینایی ما تا حدودی در تاریکی با مشکل روبروست.

اما میمون شبگرد هندی نیز همینطور بود تا اینکه براثر تکامل چشمهایش به چنین عینک قدرتمندی مجهز گردید. این جانور در اصل چشمانی برای استفاده در روز داشت اما براثر مرور زمان توانمندی های دید در شب آنها را بهبود بخشید و بدون در اختیار داشتن پرده درخشان به این سطح از توانایی رسید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 28 مهر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
تست هوش فکری/ فقط افرادی با هوش و استدلال منطقی بالا می‌توانند در 4 ثانیه بگویند کدام قایق زودتر در آب غرق می‌شود
نگاهی به میز صبحانه وسوسه برانگیز بهروز تابانی رقیب تبریزی هادی چوپان +فیلم/ شیرشاه ایرانی عاشق نیمروی هرکولی و دسر موز
هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست
(فیلم) برخورد جالب رهبر انقلاب با دختر بد حجاب در کوه و مراجعه همان دختر به بیت رهبری
خلاقیت تحسین برانگیز چوپان نمونه برای تردد بدون دردسر گوسفندانش در سطح شهر+ویدیو/ مغز متفکر تویی بقیه اداتو درمیارن👌
حسن ریوندی : بزرگترین درد آدم اینه شب غذای شور بخوری بعد بخوای بری آب بخوری میبینی یه لیوان آب رو اُپنه وقتی میخوری میبینی یه جفت دندون مصنوعی هم رفت تو دهنت
دیدار جالب الناز شاکردوست با مادر واقعی فائزه + فیلم روبرو شدن مادر فائزه با عبدالحمید ریگی، قاتل هر دو فرزندش