دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

چاق شدن صورت با سیب زمینی! 

شنبه، 02 اسفند 1399
سیب زمینی گیاهی است که دارای خواص زيادي بوده و براي بدن بسیار موثر است ولی تحقيقات تازه نشان ميدهد که آب سیب زمینی براي پوست اعجاز ميکند و استفاده از آن براي حل بسياري از مشکلات پوستی موثر است...با سیب زمینی، صورت را پرتر و زیباتر کنید

سیب زمینی گیاهی است که دارای خواص زيادي بوده و براي بدن بسیار موثر است ولی تحقيقات تازه نشان ميدهد که آب سیب زمینی براي پوست اعجاز ميکند و استفاده از آن براي حل بسياري از مشکلات پوستی موثر است...با سیب زمینی، صورت را پرتر و زیباتر کنید . متخصصان پوست مصرف آب سیب زمینی را براي پرشدن صورت موثر می دانند

سیب زمینی بعنوان یک عامل ضدپیری بسیار مؤثر شناخته شده است و نقش بسیار موثری در کاهش چین و چروک پوست دارد. استفاده از آب سیب زمینی سبب درخشش بیش تر و نرمي پوست می شود. از بین رفتن چروک صورت باعث ميشود تا بافت پوست پر شده و صورت چاق بنظر برسد و از این رو چاقی صورت با سیب زمینی امکان پذیر خواهد شد.

آیا سیب زمینی باعث چاقی صورت میشود ؟

از زمانی که یادمان می آید سیب زمینی غذای افراد چاق بود. بعلاوه شایعات زیادی وجود دارد که سیب زمینی نه تنها یک سبزی است بلکه غذایی ساده و چاق کننده صورت نیز می باشد که حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات است. سیب زمینی به تنهایی چاق کننده نیست. در ادامه نکاتی در خصوص چاق کنندگی سیب زمینی ذکر شده است.

  • خرافات: سیب زمینی باعث افزایش قند خون می شود.
  • واقعیت: سیب زمینی برخلاف سایر موادغذایی با شاخص قند خون بالا، شاخص قند خون متوسطی دارد و باعث افزایش قند خون نمی شود. شاخص قند خون سیب زمینی ۵۶ می باشد. اما اگر سیب زمینی را به شکل سرخ شده مصرف کنید باعث چاقی صورت می شود.
  • خرافات: باید ماهی یک بار سیب زمینی بخورید.
  • واقعیت: مقدار پیشنهادی یک سیب زمینی متوسط در روز است. البته این مقدار به رژیم غذایی شما و فعالیت شما بستگی دارد.
  • خرافات: سیب زمینی سرشار از کالری است.
  • واقعیت: یک سیب زمینی بزرگ (۲۶۰ میلیگرم)، ۲۷۸ کالری و ۶۳ گرم کربوهیدرات دارد. مصرف روزانه و منظم سیب زمینی باعث افزایش وزن می شود. همچنین شکل مصرف سیب زمینی نیز مهم است. بهترین روش حالت پخته با کره و بخارپز است.
  • خرافات: سیب زمینی جزو سبزیجات نیست.
  • واقعیت: اگر چه سیب زمین ریشه برآمده است اما جزو سبزیجات به حساب می آید.
  • خرافات: خوردن سیب زمینی برای کاهش وزن مناسب است.
  • واقعیت: خوردن سیب زمینی با آماده سازی سالم مانند پخته، سرخ شده، بخارپز شده و با آب پخته شده باعث افزایش وزن نمی شود. اما اگر همراه با کره اضافی و پنیر سرو شود باعث افزایش وزن می شود.

روش های خانگی چاق شدن صورت با سیب زمینی

در این قسمت، می توانید انواع ماسک خانگی بسیار ساده با سیب زمینی را برای چا ق تر کردن صورت خود، پیدا کنید.

ماسک صورت، تنها با سیب زمینی

  • برای تهیه این ماسک ساده، آب ۱/۲ سیب زمینی را بگیرید و سپس با استفاده از یک پنبه تمیز آن را به کل صورت یا قسمت های مورد نظر خود (مثلا گونه ها) بزنید.
  • حتما از آب سیب زمینی تازه استفاده کنید. نگه داری آب سیب زمینی، می تواند باعث کاهش مواد مغذی موجود در آن بشود.
  • می توانید از حلقه های بسیار نازک سیب زمینی (با ضخامت یک چیپس) برای چاق کردن صورت خود، استفاده کنید.

چاقی صورت با سیب زمینی و گلاب

گلاب، یک ماده آب رسان بسیار قوی برای پوست، محسوب می شود. استفاده از گلاب، می تواند به شما این اطمینان را بدهد که از شر چین و چروک ها، جوش ها و لکه ها خلاص خواهید شد.

  • برای تهیه این ماسک، ۱ تا ۱/۵ قاشق چای خوری گلاب را با آب ۱/۴ سیب زمینی، مخلوط کنید و پس از زدن این مخلوط به صورتتان، صبر کنید تا کاملا خشک شود.

ماسک آب سیب زمینی و خاک رس

خاک رس، از زمان های گذشته تا امروز، یکی از پرکاربردترین مواد برای زیباسازی پوست صورت بوده است. شما با استفاده از خاک رس، می توانید با چربی های اضافه، سلول های مرده، جوش ها، لکه ها، چین و چروک ها و خصوصا خشکی پوست خداحافظی کنید. استفاده از ماسک خاک رس، پوست شما را می کشد و جوان تر می سازد.

  • برای تهیه این ماسک، ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری (سرخالی) خاک رس را با ۴ تا ۵ قاشق غذاخوری آب سیب زمینی تازه مخلوط کنید. مواد را روی صورت تمیز خود بزنید و صبر کنید تا کاملا خشک شوند.
  • غلظت این ماسک، باید به گونه ای باشد که به راحتی با برس روی صورت شما بنشیند (خیلی غلیظ و سفت نباشد) و از روی پوستتان نیز به راحتی نریزد (خیلی رقیق نباشد).

ماسک سیب زمینی برای چاقی صورت با کمک کمی زغال اخته

زغال اخته علاوه بر خواص بی شماری که با مصرف خوراکی خود برای بدنتان دارد، خواص شگفت انگیزی نیز برای سلامت پوست شما دارد. زغال اخته را میزان زیادی آب و میزان زیادی ویتامین، از جمله ویتامین C، تشکیل می دهد. این میوه، پوست شما را درخشان، بسیار جوان و شاداب می کند.

  • برای تهیه این ماسک، ۲ تا ۳ عدد میوه زغال اخته را خشک و سپس کاملا پودر کنید. پودر این میوه را با حدود ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری آب سیب زمینی مخلوط کنید و ترکیب یک دست به دست آمده را روی گونه های خود بزنید. این ماسک را می توانید پس از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه، از روی صورت خود، پاک کنید.

نکته

ماسک گلیسیرین و گلاب

گلیسیرین و گلاب دو ماده بی نهایت مفید برای زیبایی و شادابی پوست هستند. گلیسیرین و گلاب به سلول های پوستی روی گونه ها کمک می کنند تا تغذیه شده و افزایش حجم دهند. در نتیجه، صورت شما چاق تر به نظر خواهد رسید.

گلاب می تواند پوست را از هرگونه التهاب و تحریک تسکین دهد و آرام کند. بعلاوه، قادر است آب را به پوست های خشک یا دهیدراته بازگرداند. نکته جالب تر این است که گلاب یک ضدعفونی کننده ملایم محسوب می شود. به همین دلیل می تواند نقش تونر را برای پوست ایفا کند و آلودگی ها و باکتری های مولد جوش را از بین ببرد؛ بدون اینکه موجب خشکی پوست شود.

گلیسیرین نیز یکی از بهترین مواد برای سفت کردن منافذ پوست و کاهش چین و چروک است. گلیسیرین یکی از محبوب ترین مواد مرطوب کننده است که در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد. این ماده افتادگی و شل شدگی پوست را درمان کرده و صورت پُرتری را برای شما به ارمغان می آورد.

به منظور ساخت ماسک گلیسیرین و گلاب برای چاقی صورت تنها لازم است که 8-10 قاشق چای خوری گلاب را با 12 قاشق چای خوری گلیسیرین مخلوط کرده و یک سرم خانگی درست کنید. سپس آن را درون یک ظرف یا بطری کوچک ریخته و در یخچال قرار دهید. این سرم را هر شب قبل از خواب به پوست خود بزنید تا بعد از چند هفته نتایج حیرت انگیزی کسب کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
مراحل اکسپت مقاله
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
تبدیل پایان نامه به مقاله !
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم