دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

چند درمان ساده برای منافذ باز پوست 

سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400
برخی از افراد هستند که منافذ پوست صورتشان بیش از حد باز بوده و جلوه زیبایی ندارد، این افراد به اصطلاح دارای پوست پرتقالی هستند. این مشکل برای برخی به حدی زیاد است که روی اعتماد به نفس آن‌ها تاثیر منفی گذاشته است.اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که منافذ باز صورتتان خیلی بزرگ است، روش‌های درمان خانگی این مشکل را امتحان کنید.

منافذ بزرگ پوست به صورت سوراخ سوراخ در روی پوست مشخص هستند و بیشتر پوست های چرب با آن درگیرند، منافذ پوستی، روغن ضروری طبیعی را به پوست می دهند که آن را مرطوب و لطیف حفظ می کند و اجازه می دهد تا آن پوست نفس بکشد؛ آنها چندین کار انجام مید هند و مسئول دفع سموم بدن هستند با این حال، این منافذ زمانی که مسدود یا زیاد باز و بزرگ شوند، گسترش می یابند. به طور معمول، افرادی که دارای پوست های چرب هستند، نسبت به افرادی که پوست خشک دارند، منافذ بازتری دارند؛ این منافذ، به ویژه در اطراف بینی بیشتر مشاهده می شوند و حاوی چربی بیشتری هستند. برای رسیدن به یک پوست بی عیب و سالم، لازم است با حفظ تعادل صحیح پاک کردن، و مرطوب سازی مانع از ایجاد منافذ شویم.

استفاده از یخ برای بستن منافذ پوست:

یخ یک خاصیت جالب و بسیار خوب دارد و آن هم این است که باعث منقبض شدن (جمع شدن) سلول های پوست می شود. استفاده مداوم از یخ روی پوست به مرور زمان باعث کوچک تر شدن منافذ باز پوست صورت می شود.برای استفاده از این روش کافیست مقداری آب را در فریز قرار دهید تا یخ بزند. سپس یک تکه یخ را برداشته و آن را به آرامی و خیلی ملایم روی پوست صورت خود بکشید.ابتدا ممکن است انجام این کار ناخوشایند به نظر برسد و موجب احساس سوزش و سرمای شدید شود. اما بعد از چند لحظه پوست شما به یخ عادت خواهد کرد و احساس ناراحتی نخواهید کرد. اگر در هفته به صورت مرتب دو تا سه بار این کار را انجام دهید، شاهد نتایج خوب این روش و کوچک شدن منافذ باز پوست صورت خود خواهید شد.

عسل

عسل ،برای پوست فوق العاده عالی است، زیرا دارای خواص ضد باکتری، دارویی و درمانبخش است و حاوی مقدار بالایی پتاسیم است که باکتری های بین منافذ را از بین می برند از سوی دیگر، ماست یک منبع خوب اسید لاکتیک است که پوست شما پوست را تمیز می کند و منافذ را پاک می کند. ترکیبی از ماست و عسل را بسازید و آن را در منافذ قرار دهید و بعد از چند دقیقه آن را با آب بشویید.

اسکراب شکر و روغن زیتون

2 قاشق غذاخوری شکر را بردارید، 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون و چند قطره آب لیمو اضافه کنید تمام مواد تشکیل دهنده را مخلوط کرده و به آرامی روی صورت خود بمالید تا 20 تا 30 دقیقه بماند ، آن را با آب سرد تمیز کنید. برای نتایج بهتر، از این درمان یک بار در هفته استفاده کنید.

بادام

بادام ،خواص ترمیم کننده پوستی داشته، منافذ باز را کاهش می دهد، تا جاییکه پوست شما را صاف و روشن می کند ، برای تهیه ماسک درمان پوست پرتغالی و رفع منافذ باز پوست 5-6 بادام را له کنید سپس چند قطره آب لیمو اضافه کنید. این مخلوط را خرد یا رنده کنید، سپس صبر کنید و بگذارید 20 دقبقه، روی صورت بماند بعد با آب سرد شستشو دهید. اسکراب ترکیب پودر بادام زمینی و پودر پوست پرتقال آماده کنید. آن را روی صورت خود قرار دهید و با حرکت دورانی مالش دهید ، این بهترین درمان برای منافذ باز پوست است.

ماسک سفیده تخم مرغ و آبلیمو برای بستن منافذ صورت:

سفیده تخم مرغ نیز خاصیت جمع کنندگی منافذ را دارد. اگر دقت کرده باشید وقتی کمی تخم مرغ روی دستتان می ریزید بعد از اینکه خشک می شود، آن محل سفت و جمع شده و در آن قسمت از پوست احساس کشیدگی می کنید. سفیده تخم مرغ برای سلول ها و منافذ باز هم همین خاصیت را دارد و آن ها را کوچک می کند.

برای تهیه این ماسک کافیست یک سفیده تخم مرغ را در ظرفی ریخته و دو قاشق چای خوری آب لیمو به آن اضافه کنید. بعد از اینکه مخلوط آماده شد، لایه ای نازک از آن را روی پوست بکشید و بعد از اینکه کاملا خشک شد با آب گرم بشویید.

گلاب و آب خیار

چند قطره گلاب را در آب خیار مخلوط کنید و روی صورت خود بمالید و پس از ۱۵-۲۰ دقیقه شستشو دهید ؛ این ترکیب، منافذ باز را کاهش می دهد. علاوه بر این، سیلیکا در خیار سبب بهبود بافت پوست می شود و به زیبایی بیشتر شما منجر می شود.

سرکه سیب

سرکه سیب، دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است که منافذ را تقویت می کند و تعادل pH پوست را حفظ می کند ، به نسبت مساوی از آب و سرکه سیب بجوشانید با استفاده از پنبه ،سطح پوست را با این ترکیب پوشانده و چند دقیقه منتظر بمانید و سپس پوست را با آب بشویید ؛ برای نتایج بهتر، از این ترکیب به طور مرتب استفاده کنید.

جوش شیرین

جوش شیرین، به عنوان یک عامل ساینده عمل می کند که چربی و آلودگی بیش از حد پوست را از بین می برد ، برای این کار ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین را در آب آشامیدنی مخلوط کنید و بر روی صورت خود استعمال کنید و با حرکات دورانی ماساژ دهید و آن را برای مدت ۵ دقیقه روی صورت بگذارید و با آب سرد شستشو دهید.

ماست

با استفاده از یک لایه نازک ماست بر روی پوست، فقط ۱۰ دقیقه بعد اثر آن را مشاهده می کنید. اگر پوست شما چرب باشد، یک مخلوط از ۱ سفیده تخم مرغ (کاملا زده شده)، ۲ قرص آسپرین (ریز خرد شده) و ۱ قاشق چایخوری از ماست تهیه کنید و برای ۱۵-۲۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید سپس از آب سرد برای شستشو استفاده کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هزینه چاپ یک کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟