چند قانون برای مردانی که زیورآلات استفاده می کنند

  چهارشنبه، 17 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
چند قانون برای مردانی که زیورآلات استفاده می کنند
بسیاری از مردان یکی از اساسی‌ترین نکات درباره‌ی استفاده از زیورآلات مردانه را نمی‌دانند. آن نکته این است: گزینه‌هایی را انتخاب کنید که به جثه‌ی شما بیایند. اگر مرد درشت هیکلی هستید، هیچ وقت سراغ زیورآلات نازک و ظریف نروید و اگر به گروه مردان لاغراندام و استخوانی تعلق دارید، سراغ زیورآلات بزرگ نروید.

بسیاری از مردان یکی از اساسی ترین نکات درباره ی استفاده از زیورآلات مردانه را نمی دانند. آن نکته این است: گزینه هایی را انتخاب کنید که به جثه ی شما بیایند. اگر مرد درشت هیکلی هستید، هیچ وقت سراغ زیورآلات نازک و ظریف نروید و اگر به گروه مردان لاغراندام و استخوانی تعلق دارید، سراغ زیورآلات بزرگ نروید. همچنین به نکات زیر دقت داشته باشید:

دستبند: به مچ دست هایتان دقت کنید، اگر پهن است سراغ دستبند و ساعت پهن بروید و اگر نازک است، از دستبند و ساعت های باریک تر استفاده کنید.

گردنبند: اگر گردنتان پهن است، از گردنبند بزرگ و پهن استفاده کنید و اگر لاغر است سراغ انتخاب های ظریف تر بروید.

انگشتر: مردانی که انگشتان درشت و کشیده دارند سراغ انگشترهای بزرگتر و پهن تر بروند. درست بر خلاف مردانی که انگشتان کوتاهی دارند.

یکی از اشتباهاتی که مردان در رابطه با استفاده از زیورآلات مردانه انجام می دهند، متمرکز کردن آن ها در یک بخش از بدن است. برای مثال ممکن است قبلا شما هم بارها تمام انگشترهایتان را به یک دست کرده باشید یا نوجوانانی را دیده باشید که چند گردنبند را روی هم می اندازند. هر دوی این کارها اشتباه است. شما قرار نیست با متمرکز کردن زیورآلات حواس بیننده را از استایلتان منحرف کنید و فقط به مچ دست یا گردن سوق بدهید. پخش کردن و ایجاد تعادل در مورد استفاده از زیورآلات باعث می شود شیک تر به نظر برسید و استایلتان هم از دید بیننده پنهان نماند.

چطور موقعیت ها را تشخیص دهیم؟

حواستان باشد که زیورآلات مردانه مثل زیورآلات زنانه نیستند که بتوان در هر موقعیتی از آنان استفاده کرد. برای مثال زنان ممکن است در هر شرایطی دستبند داشته باشند اما مردان اگر در بعضی موقعیت ها از دستبند یا موارد مشابه استفاده کنند برای وجهه شان خوب تمام نشود. بعضی از موقعیت های ممنوعه برای استفاده از زیورآلات شامل موارد زیر است:

  • مراسم ختم یا تدفین: وقتی عزیزی از دست رفته است به موقعیت احترام بگذارید و سراغ استفاده از زیورآلات مردانه نروید. جلب توجه کردن آخرین چیزی است که در این مراسم مورد نیاز شماست.
  • مدرسه یا محیط آموزشی: در محیطی که آموزشی است تا جایی که امکان دارد جلب توجه با زیورآلات را کنار بگذارید.
  • سر کار یا مصاحبه کاری: در مصاحبه های کاری استفاده از زیورآلات را برای خودتان قدغن کنید. سر کار هم اگر قصد دارید از زیورآلات استفاده کنید به قواعد محیط توجه کنید. مثلا محیط کار دولتی قواعد سفت و سخت تری نسبت به محیط کار خصوصی دارد. پس نمی توان سر کار، دستبند چوبی را به همراه کت و شلوار رسمی پوشید. همچنین جایی که بیشتر نیروی کار آن جوان هستند، نسبت به محل کاری با نیروی کار مسن تر، امکان استفاده بیشتر از زیورآلات را به شما می دهد.

با اعتماد به نفس استفاده کنید

اگر کلیشه های جنسیتی که شامل استفاده نکردن از زیورآلات برای مردان هم می شود شما را احاطه کرده است، از گیرشان در بروید. ممکن است اعتماد به نفس استفاده از زیورآلات را نداشته باشید و فکر کنید زیورآلات فقط برای زنان کاربرد دارند. در چنین وضعیتی برای اینکه خودتان را به این قضیه عادت دهید هر چند روز یک بار به یک فروشگاه سر بزنید و چند مدل را روی دست یا گردنتان امتحان کنید. اینطوری بعد از چند وقت چشمتان عادت می کند و می توانید دست به کار خرید شوید.

ساعت مردانه

ساعت یکی از مهم ترین اکسسوری ها و زیورآلات مردانه است که نه تنها کاربردی است، بلکه بسیار بر جذابیت فرد تاثیر می گذارد. پس هنگام خرید ساعت زمان بیشتری را صرف کنید و صدالبته منظور ما این نیست که لزوماً هزینه ی زیادی برای خرید ساعت های گرانی چون رولکس کنید.نهایتاً پیشنهاد ما به شما برای خرید ساعت و بیشتر زیورآلات دیگر این است که یا چندین ساعت ارزان در مدل های متنوع بگیرید، به گونه ای که با استایل های مختلف ست شود. ویا یک ساعت گران، مینیمال و همه کاره بخرید.

گردنبند مردانه

ممکن است گردنبد بیشتر یک زیورآلات زنانه پنداشته شود ؛ اما با اندکی تغییرات ساده در نوع زنجیر و طول آن ظاهری کاملاً مردانه پیدا می کند. زنجیرهای نقره ای همواره انتخاب عاقلانه ای هستند. درهرصورت بهتر است سعی کنید گردنبندهای مینیمال و ساده را انتخاب کنید. می توانید برای جلوه کردن بیشتر گردنبند، یک تی شرت ساده بپوشید. عکس زیر نمونه ی خوبی از استایل دادن به گردنبند است، ساده و چشم گیر.

دستبند مردانه

دستبند ازجمله زیورآلات مردانه است که استفاده از آن می تواند تاثیر بسیار مثبت یا منفی برروی استایل داشته باشد. پیشنهاد ما این است که رنگ دستبند با ساعت یکی باشد، حتی اگر کنار هم در یک دست بسته نشوند. این درواقع یک قانون کلی است که باید انجام دهید. کلاً بهتر است که رنگ زیورآلات باهم یکی باشد. مثلاً استفاده از زیورآلات طلایی و نقره ای یک جا ممکن است چندان ایده ی خوبی نباشد. یک قانون ریاضی هم داریم به نام سه پنج پنج به این معنی است که حداکثر می توانید از پنج دستبند درهر دو دست باهم استفاده کنید و سه حداکثر تعداد دستبندهایی است که در یک دست می تواند بسته شود. همچنین اگر می خواهید ساعت و دستبند را کنار هم استفاده کنید، دستبند را پایین تر از ساعت یعنی سمت پنجه ی دست ببندید.

انگشتر مردانه

یکی از محبوب ترین و مورد توجه ترین زیورآلات مردانه است. تعداد انگشترهایی که می توانید استفاده کنید کاملاً به استایل و صدالبته سلیقه ی شما بستگی دارد. اگر در این زمینه تازه کارید، پیشنهاد ما به شما انداختن یک انگشتر در هر دست است. درمورد رنگ همان قانون دستبندها اینجا هم صدق می کند و آن این است که بهتر است از زیورآلات هم رنگ استفاده کنید.انتخاب حلقه و انگشتر کاملاً شخصی و سلیقه ای است و انتخاب آن زمان بر است. اما نهایتاً استفاده از آن هر استایلی را می تواند زیباتر سازد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (511 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (106 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (40 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (41 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (37 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (32 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (12 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (12 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (12 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (8 نظر)
تیتر امروز   
فتوایِ رهبر انقلاب در پاسخ به استفتای پوشیدن شلوار تنگ و پاره و مانتو نامتعارف +عکس
امیرحمزه 9 ساله قربانی چیست؟ جن یا حیوانات؟
(ویدئو) دختر 12 ساله یکی از متهمان آدم ربایی آرین 3 ساله / من به آرین وابسته بودم
(تصاویر)کشف بزرگترین مار آناکوندای جهان، به طول 8 متر!/ضخامت قطر بدنش اندازه لاستیک یه ماشینه
(عکس) سریع ترین و بهترین راه برای تمیز کردن مبل‌های کثیف خانه/ سه سوته تمیز کن
جدیدترین عکس المیرا دهقانی، یاسمن سریال "لحظه گرگ و میش"، و همسر جوان و قد‌بلندش/ ماشالله چقدر به هم میان این دو نفر! چه حلقه‌های شیک و قشنگی👌
(تصاویر) نگاهی به مانتوهای خنک و تابستانی هدیه تهرانی/ ستاره ی همیشه محبوب سینمای ایران، همیشه ساده، همیشه برازنده
سفیر اسبق ایران در لیبی: شاید زمینه بهتری برای بهبود روابط ایران و مصر فراهم شود
پشت پرده بحران کمبود دارو / پزشکیان برای عبور از بحران کمبود دارو چه راهی دارد؟
وام 30 میلیون تومانی به حساب بازنشستگان واریز می شود+جزئیات
(ویدیو) بحث جدید جواد خیابانی و خداداد عزیزی روی آنتن زنده بر سر انسانیت به خرج دادن/ واقعا بنظر شما هم انسانیت واسه 4000 سال پیشه؟ فکر میکردین آقای خیابانی اینقدر باظرفیت باشن؟
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
عجیب ترین 3 قلوهایی که اصلا قابل تشخیص نیستند! حتی مادرشان هم قادر به تشخیصشان نیست+عکس
تصاویر زیبایی از احسان علیخانی، مجری برنامه "جوکر 2"، در کنار پدر و مادرش/ آقای مجری انگار بیشتر شبیه مادر گرامیشونن
(عکس) 3 شجریان در یک قاب/ استاد آواز ایران، محمدرضا شجریان+ همایون شجریان + دختر همایون/ چه پدر و دختری
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!