دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / دکوراسیون منزل /

چند نکته در مورد دکوراسیون حمام و دستشویی  

چهارشنبه، 24 اردیبهشت 1399
بسیاری از افراد اعتقاد دارند پاکیزگی و سلیقۀ یک خانواده را نه فقط در اتاق نشیمن و پذیرایی، بلکه در حمام و دستشویی خانه‌شان باید دید! این نقطه نظر شاید مقداری زیاده‌روی در خود داشته باشد، اما حقیقتی را آشکار می‌کند: زیبایی، دکوراسیون و تمیزی حمام و دستشویی درست به اندازۀ باقی قسمت‌های خانۀ شما حائز اهمیت است.

بسیاری از افراد اعتقاد دارند پاکیزگی و سلیقۀ یک خانواده را نه فقط در اتاق نشیمن و پذیرایی، بلکه در حمام و دستشویی خانه شان باید دید! این نقطه نظر شاید مقداری زیاده روی در خود داشته باشد، اما حقیقتی را آشکار می کند: زیبایی، دکوراسیون و تمیزی حمام و دستشویی درست به اندازۀ باقی قسمت های خانۀ شما حائز اهمیت است. اگر در حال خواندن این مطلب هستید، احتمالا به دنبال یادگیری اصول دکوراسیون حمام و دستشویی هستید. تزئین حمام و دستشویی می تواند بسیار ساده و ارزان بوده یا شما را به کلی خرج و زحمت بیندازد. در هر حال، مهم این است که نتیجۀ کار را دوست داشته باشید و سال ها از آن لذت برده و بتوانید در صورت تمایل در آن تغییرات جزئی هم پیاده کنید.
شاید تصور کنید دیزاین دستشویی ایرانی با فرنگی تفاوت های عمده ای دارد. اما در حقیقت این طور نیست.

در بسیاری از خانه های توجه چندانی به تزیین دیوار دستشویی نمی شود و معمولا به نصب کاشی های یکدست و هم طرح در تمام دیوارهای دستشویی اکتفا می شود. نهایت تزیینی که برای دستشویی در نظر گرفته می شود انتخاب شیرر آب، روشویی و کاسه توالت زیبا و جدید است که به تنهایی نمی تواند دیزاین دستشویی را زیبا و امروزی نشان دهد. حتی بعضی های علاقه دارند دستشویی خود را با شمع و نصب تابلو تزیین کنند اما این کارها نیز نمی تواند دیزاین این مکان را متحول کرده و ظاهری زیبا و در خور به آن بدهند. دستشویی نیز مانند سایر اتاق های منزل باید مورد توجه قرار بگیرید تا ظاهری شیک و درخور پیدا کند زیرا افراد زیادی از آن استفاده خواهند کرد

استفاده از سینک روشویی با مدل های خاص

دیگر عصر استفاده از محصولات بی تنوع تمام شده است. امروزه با یک گشت وگذار اینترنتی یا واقعی در بازار، با انواع و اقسام سینک های روشویی مواجه می شوید. این سینک ها حتی جنس های مختلفی مانند سرامیک، شیشه و… دارند.
انتخاب سینک روشویی مناسب، به تنهایی یکی از اصول دکوراسیون حمام و دستشویی است. به طور مثال اگر فضای دستشویی شما کوچک است، بهتر است از سینک های گرد به جای سینک های زاویه دار استفاده کنید.
سینک های رنگی یا شیشه ای برای تزئین حمام و سرویس بهداشتی هم گزینۀ مدرن و جالبی است که البته جسارت بیشتری را می طلبد. واضح است که سینک شیشه ای راحت تر با بقیۀ دیزاین دستشویی و تزئین دیوار ست می شود.

استفاده از گل طبیعی یا مصنوعی

اکثر طراحان و متخصصین طراحی داخلی اعتقاد دارند تا جایی که می شود باید عناصر طبیعی را وارد فضاهای داخلی کرد! اگر حمام شما تهویۀ خوبی دارد و در طول روز از نور طبیعی خورشید بهره مند است، حتما یک یا چند گیاه طبیعی را که با میزان نور و رطوبت حمام سازگار هستند آن جا بگذارید.
اگر حمام و دستشویی شما پنجره و به تبع آن نور طبیعی ندارد، برای تزئین دیوار و دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی، از گل های مصنوعی کمک بگیرید. البته جنس این گل ها باید به صورتی باشد که رطوبت حمام به آن آسیب نزند یا باعث تجمع قارچ و کپک در گیاه مصنوعی نشود.

استفاده از تابلوهای مخصوص حمام و دستشویی

تعجب نکنید! این روزها برای تزئین دیوار حمام و سرویس بهداشتی هم از تابلو استفاده می کنند. البته طرح و نقش این تابلوها کمی متفاوت است.
تابلوهایی که برای دکوراسیون حمام و دستشویی به کار می روند معمولا حاوی یک جملۀ بامزه هستند که با فونت و رنگ جالبی نوشته شده است. جملاتی مانند:«این جا ریلکس کن.» یا «این جا دیگر کسی مزاحم فکر کردنت نمی شود!»
انواع دیگری هم از تابلوهای مخصوص تزئین و دکوراسیون حمام و دستشویی وجود دارد که با عناصر طبیعی مانند شن ساحل و گوش ماهی درست شده اند. این تابلوها بسیار دوست داشتنی هستند و استفاده از آن ها نشان دهندۀ سلیقۀ خاص شماست.

استفاده از مبلمان و تجهیزات با طراحی جالب

بالاخره هر حمام یا سرویس بهداشتی به کمد، آویز حوله، جاصابونی، شیرآلات، قفسۀ محصولات آرایشی و بهداشتی و… نیاز دارد. خب، چرا همین مبلمان و تجهیزات را عامل زیبایی و خاص بودن این فضا نکنید؟
دست شما برای انتخاب تک تک این محصولات باز است. در حقیقت تنوع ساخت، طراحی و جنس آن ها به قدری زیاد است که ممکن است مجبور شوید چند روز برای انتخاب نهایی وقت بگذارید.
البته به یاد داشته باشید کیفیت حرف اول را می زند. هیچ کس نمی خواهد فقط پس از چند ماه استفاده از این وسایل، برای تعویض یا تعمیر آن ها به خرج یا زحمت دوباره بیفتد. پس ابتدا از کیفیت محصول مطمئن شده و سپس وسایلی را انتخاب کنید که بازتاب دهندۀ سلیقۀ بی نظیر خودتان باشد.

انتخاب رنگ مناسب برای سرویس بهداشتی های کوچک

همه ما خوب می دانیم که رنگ ها نقش تعیین کننده ای در ایجاد احساس کاربران در آن فضا دارد. رنگ های روشن در هر فضایی می تواند باعث شود که آن فضا بزرگتر جلوه کند. بنابراین بهتر است شما هم در انتخاب رنگ سرویس بهداشتی کوچک خانه خود دقت کنید. در تصویر می بینید که رنگ زرد در این فضا چنین تاثیری داشته است.

استفاده از آینه در سرویس بهداشتی کوچک

از یک آینه بزرگ در سرویس بهداشتی کوچکتان استفاده کنید این کار باعث می شود که سرویس بهداشتی خانه شما بزرگتر به نظر برسد. تصویر درون آینه به فضای شما عمق می دهد و کمک می کند تا شما احساس بهتری در آن فضا داشته باشید.با یک تیر دو نشان بزنید. با یک ایده کاربردی می توانید هم آینه داشته باشید و هم قفسه ای برای نگهداری از وسایل مورد نیازتان در سرویس بهداشتی. در این صورت از فضا به خوبی استفاده کرده اید.

عمق دادن به فضا با استفاده از تابلو های بزرگ

یکی دیگر از راه هایی که می توانید به وسیله آن به فضای سرویس بهداشتی عمق دهید استفاده هوشمندانه از تصاویر مناسب است. همانطور که در تصویر می بینید طراح داخلی با انتخاب یک تابلو که پرسپکتیوی از فضای ایستگاه قطار را به تصویر می کشد توانسته فضا را بزرگتر نشان دهد. انعکاس این تصویر در آینه سمت چپ سرویس بهداشتی نیز این موضوع را تقویت کرده است.

کاربرد شلف ها در سرویس بهداشتی های کوچک

یک سرویس بهداشتی شیک با چند تغییر ساده در خانه خود داشته باشید. شلف ها ابزارهای کاربردی هستند که می توانید در هر فضایی از خانه مفید باشند. با توجه به وجود انواع شوینده ها، حوله ها و ابزارها در ابعاد کوچک در فضای سرویس بهداشتی ها، شلف ها می توانند گزینه ای مناسب براینظم دهی به این قسمت از خانه باشند.

استفاده فضای زیر روشویی در سرویس بهداشتی های کوچک

یک روشویی، برای یک حمام دوست داشتنی! روشویی خود را به شکلی انتخاب کنید که بتوانید از فضای زیر آن به عنوان قفسه ای برای نگهداری حوله ها و وسایل استفاده کنید. سبدها با طرح و رنگی متناسب با دکوراسیون سرویش بهداشتی می توانید به درون قفسه ها نظم بیشتری بدهید.

به کارگیری فضای پشت در سرویس بهداشتی

با نصب دستگیره هایی پشت در سرویس بهداشتی از آنها به عنوان آویز حوله استفاده کنید. در هنگام نصب سعی کنید به ارتفاع و فاصله بین آنها دقت داشته باشید تا در حین استفاده مشکلی برایتان به وجود نیاید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
سابمیت مقاله چیست؟