چند نکته درباره ی تزریق ژل لب

  سه شنبه، 06 اسفند 1398   زمان مطالعه 8 دقیقه
چند نکته درباره ی تزریق ژل لب
تزریق ژل لب یکی از درمان های غیرجراحی زیبایی است که ظاهر لب ها را حجیم تر نشان می دهد.دلیل اصلی برای اینکه چرا افراد به افزایش حجم لب نیاز دارند، بهبود ظاهر لب هایشان است.با افزایش سن حجم لب کم شده ،ارتفاع لب کاهش یافته و بر جستگی آن در صورت کاهش می یابد.

چرا تزریق ژل لب؟

لب یکی از قسمت های صورت است که با افزایش سن حجم لب کم شده ،ارتفاع لب کاهش یافته و بر جستگی آن در صورت کاهش می یابد. تزریق ژل لب می تواند برای رفع این تغییرات و زیبایی صورت بسیار مفید باشد. حجم لب، ارتفاع و برجستگی آن تحت تاثیر سن قرار خواهند گرفت. لب تحتانی به طور طبیعی از لب فوقانی بزرگ تر و حجیم تر است و نیمه راست و چپ هر کدام از لب ها شبیه هم هستند که حجم و تقارن در این دو نیمه بسیار مهم است. در تزریق ژل کاری که انجام می شود این است که حاشیه لب برجسته و حجم داده می شود و بدین ترتیب است که به زیبایی صورت از طریق تزریق ژل لب افزوده می شود.

لب فوقانی از دو قسمت لب سفید و لب قرمز تشکیل شده است که توسط حاشیه لب از یکدیگر جدا شده اند. با تشکیل چروک عمودی و موازی در قسمت سفید لب فوقانی ظاهر نامطلوبی ایجاد می شود و در صورت استفاده از روژلب بصورت خطوط عمودی قرمز رنگ در لب بالا خودش را نشان می دهد. بطور معمول لب تحتانی حجیم تر از لب فوقانی است و کمی جلوتر از آن قرار گرفته است. می توان گفت لب تحتانی حدودا دو برابر لب فوقانی می باشد. در حالیکه لب بالا و پایین نسبت به هم بعنوان خواهر در نظر گرفته می شوند نیمه راست و چپ هر کدام از لب ها بعنوان دو قلو نسبت به یکدیگر تصور می شوند و وجود تقارن در این دو نیمه بسیار مهم و اساسی می باشد. در تزریق ژل لب با حجم دادن و برجسته کردن حاشیه لب جذابیت و زیبایی صورت بیشتر می شود.

روش انجام تزریق ژل به لب

شما نیاز به هیچ استراحتی بعد از تزریق فیلر نخواهید داشت، اغلب می توان تزریق فیلر را به سرعت انجام داد. روش بی حسی را می توان قبل از تزریق ژل انجام داد تا شما به هیچ عنوان درد و ناراحتی را در طول تزریق احساس نکنید. سپس متخصص زیبایی شما به کمک یک سوزن نازک، ماده مورد نظر را تزریق می کند. بلافاصله بعد از تزریق شما باید بتوانید تفاوت را احساس کنید. توصیه می شود از مصرف هرگونه محصولات مربوط به لب، قبل از کاهش کامل تورم اجتناب کنید.

شکل پایین نکات تزریق ژل را نشان می دهد.

دو اشتباه شایع که در برجسته کردن لب ها ممکن است رخ دهد

۱-تزریق حجم بسیار زیادی از ژل در لب بالا و پایین که حالت شبیه به منقار اردک و یا پلاتی پوس ایجاد می کند که با تزریق محتاطانه فیلر از بروز این حالت جلوگیری می شود
۲- تزریق حجم یکسان ژل در حاشیه و مرکز لب می باشد که ایجاد لب سوسیس شکل می کند به این شکل که مقدار فیلری که در حاشیه تزریق می شود برابر مقداری است که در مرکز لب تزریق می شود برای جلوگیری از این عارضه می بایست با تزریق حجم بیشتر در قسمت مرکزی لب از این موضوع پیشگیری شود.( عمده تزریق می بایست در دو سوم وسط لب انجام شود) این نکته می بایست همواره مد نظر قرار گیرد که اسید هیالورونیک یک ماده جاذب آب می باشد و بعد از تزریق ممکن است ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش حجم پیدا کند. بنابراین همیشه در اولین تزریق از تزریق حجم زیاد ژل به لب خودداری نموده تا وضعیت مناسب برای هر بیمار در دفعات بعدی مشخص شود. ماندگاری ژل لب بین ۹ تا ۱۲ ماه است که بسته به جنس آن و متابولیسم بدن فرد و تحریکات موضعی در محل تزریق این زمان متفاوت می باشد. . چنانچه موضع تزریق در معرض تحریکات فیزیکی از قبیل اشعه ماوراء بنفش خورشید قرار گیرد ماندگاری آن کاهش می یابد.

چه کسانی نباید ژل لب تزریق کنند ؟

  • افراد با سابقه سکته مغزی
  • خانم های باردار شیرده
  • افراد با سابقه سکته قلبی
  • افراد با سابقه آسم ، آلرژی
  • افراد با سابقه دیابت و تزریق انسولین
  • افراد با سابقه ترومبوز وریدهای عمقی و خون لخته شده
  • استفاده کنندگاه از داروهایی همانند آسپیرین یا وارفارین
  • استفاده کنندگان از داروهای قلبی به دلیل ابتلا به بیماری های قلبی

مراقبت های پس از تزریق ژل لب:

دو هفته پس از تزریق برای حجم دهی به لب ها

معمولا دو هفته برای بهبود و نرمی کامل پس از تزریق، زمان لازم است. شما باید نتایج نهایی را در این موقع ببینید. عموما به مدت ۴ تا ۶ ماه نیز این تزریق دوام داشته و شما اگر مایل به داشتن لب هایی گوشتی و توپر هستید، می توانید پس از این گذشت این مدت، مجددا تزریق را انجام دهید. اگر با توجه به توصیه پزشک و مشاور خود، ماساژهای لازم را پس از تزریق انجام داده اید و پس از گذشت دو هفته همچنان عدم تقارن و یا افزایش حجم نا به جا درلب هایتان مشاهده می کنید، حتما با پزشک و مشاور خود جهت استفاده بیشتر از مواد پرکننده و ژل مشورت کنید.

نکاتی برای مراقبت های بعد از تزریق ژل لب چند روز پس از تزریق

  • دانستن این نکته حائز اهمیت است که بدانید لب های شما برای مدت چند روز و در برخی بیماران برای چند هفته، حساس تر می شود.
  • گاهی اوقات تورم جزئی و یا تکه های ورم کرده ای را ممکن است مشاهده کنید. این نکات و بایدها و البته ماساژ صحیح می تواند کمک بسیاری در دوران پس از تزریق به فرد نماید.
  • ماساژ لب ها با دست هایی تمیز و عاری از هرگونه آلودگی برای پر شدن یک دست توزیع طبیعی مواد در تمام بافت های لب کمک کننده است.
  • از مصرف نوشیدنی های داغ خودداری کنید. همچنین به مدت چند روز تا حاصل شدن بهبود نسبی، از مصرف الکل و غذاهای تند و ادویه دار نیز اجتناب نمایید.
  • اگر مستعد ابتلا به تبخال هستید، از پزشک خود حتما نسخه ای برای داروهای ضد ویروس دریافت کنید. بهتر است چند روز قبل و چند روز بعد از تزریق این درمان را انجام دهید.
  • طبق گفته پزشک استفاده از کرم ها و روغن های ترمیم کننده یک ایده عالی است.
  • از آرایش کردن خودداری کنید. تا چند روز پس از تزریق به هیچ عنوان از رژلب استفاده نکنید.
  • از پاک کننده های ملایم، بدون بو، و یا پدهای استریل های الکلی برای پاک کردن آرایش تان استفاده کنید.
  • عموما طی مدت زمان ۳ روز تمام حساسیت های مرتبط با تزریق از بین رفته و تورم شما به میزان چشمگیری کاهش می یابد.

یک نکته دیگر در مراقبت های پس از تزریق ژل لب:

گاهی اوقات افراد ظاهر بسیار برجسته و توپر لب را دوست دارند. پزشک ما در این موارد به شما کمک می کند تا لب هایتان ظاهری پرتر و برجسته تری داشته باشد. اگر مایل به برجسته تر کردن لب هایتان هستید، پس از گذشت ۲ تا ۴ هفته پس از تزریق اول می توانید مجدد عمل تزریق را انجام دهید. اما تمام جوانب را بسنجید. بهتر است عجله را کنار گذاشته و محافظه کارانه شروع کنید. در این صورت نتیجه ای اغراق آمیز و یا منفی از شما دور خواهد شد.

عوارض تزریق ژل لب

می تواند باعث آسیب دیدگی بافت ها شود

هر زمان که یک ماده ی بیگانه را وارد بدن خود کنید، خطرات زیادی در پس آن وجود دارد. تزریق برای لب ها می تواند حتی باعث آسیب دیدگی بافت های لب و مرگ آن ها شود. بزرگترین خطر برای هرنوع تزریق پرکننده ای، مردگی بافت است؛ یعنی این که پرکننده داخل یک رگ خونی تزریق شده و باعث مرگ بافت می شود. متخصصین می گویند این یک عارضه ی بسیار نادر است، اما می تواند رخ دهد. برای همین خیلی مهم است که یک متخصص ماهر و به خوبی آموزش دیده را برای انجام این درمان زیبایی پیدا کنید.

بسیاری از عوارض جانبی، موقتی اند

خوشبختانه بسیاری از عواض جانبی ممکن در تزریق ژل لب موقتی و ملایم هستند. دیگر خطرات رایج شامل کبودی، تورم و برآمدگی می شود، اما این ها موقتی هستند و معمولاً فقط برای چند روز باقی می مانند. به عقیده ی پزشکان بایستی به یاد داشته باشید که تا چند روز بعد از عمل تصویر واضحی از نتیجه نخواهید داشت.

آنها شش تا نه ماه دوام دارند

ممکن است موضوع ساده ای به نظر برسد، اما برخلاف تصور اغلب مردم که فکر می کنند تأثیر تزریق ژل لب دائمی است، در حقیقت کمتر از یکسال باقی می ماند. اکثر پرکننده های لب بسته به حرکات مکرر لب شش تا نه ماه باقی می مانند و البته پرکننده های جدیدتری هم وجود دارند که تا یک سال ماندگاری دارند. از پزشک خود درمورد گزینه هایی که برای انتخاب دارید و اینکه هرکدام چقدر ماندگاری دارند سوال کنید. به این دلیل که ما از لب های خود در تمام طول روز برای حرف زدن، خوردن و نوشیدن استفاده می کنیم، اکثر پرکننده ها دائمی نیستند.

ممکن است به خاطرحساسیت واکنش نشان دهید

درست مانند هرنوع عمل پزشکی دیگری، ممکن است که به خاطر حساسیت، به تزریق ژل لب واکنش نشان دهید. این اتفاق نادراست، اما لازم است که درنظر گرفته شود. عوارض جانبی بیشتری می توانند درقالب کبودی یا تورم، توده یا برآمدگی های درازمدت درقسمت تزریق شده، عفونت، عدم تقارن لب ها، واکنش به خاطر حساسیت به محصول و بیشتر شدن تورم به وجود آمده یا خارش و حتی ایجاد زخم یا اسکار و پوسته پوسته شدن لب ها رخ دهند. قبل از اینکه زیر بار هرنوع عملی بروید، با پزشک خود درمورد این واکنش های جدی تر و اینکه اگر حساسیتی داشتید، چه درمانی شامل آن می شود، صحبت کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (548 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (328 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (271 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (119 نظر) نگاهی به نمای بیرونی و داخلی خانه آیت الله هاشمی رفسنجانی/ از درب و آیفون ساده تا مبلمان زیبا ولی معمولی پذیرایی+عکس (41 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (33 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (18 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (11 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی برای اعلام موجودی کارت بانکی حماسه آفرید+ویدئو/هیتلر هم مغز اینو نداشت... (10 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (10 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) تبریک تولد متفاوت نوه دختری امام (ره) به پسر سید حسن خمینی + عکس / رئیس جمهور آمریکا هم خرداد ماهی بود! (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس