چند نکته ی مهم در تعیین نوع ساعت مچی

  سه شنبه، 07 مرداد 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
چند نکته ی مهم در تعیین نوع ساعت مچی
قبلا از هر چیز بهتر است مشخص کنید که چه نوع ساعتی می خواهید. شاید تا پیش از این برای انتخاب نوع ساعت مچی باید بین دو نوع عقربه ای و دیجیتالی بررسی می کردید؛ اما امروزه نوع دیگر ساعت یعنی ساعت مچی هوشمند نیز به جمع ساعت های محبوب جوانان اضافه شده و همین موضوع ممکن است کار را برای انتخاب سخت کند.

نکاتی که قبل از خرید ساعت باید بدانید

تا به حال شده است که قصد خرید ساعت مچی را داشته باشید اما ندانید که چه ساعتی بخرید؟ یا ساعت قبلی شما غیرقابل استفاده شده و الان قصد خرید ساعت جدیدی دارید؟ ساعت ایده آل بسته به مشخصات،ویژگی ها، مواد و عناصر از شخصی به شخص دیگر متفاوت است.

خرید ساعت

این فرایند پیچیده به نظر می رسد، اما زمانیکه شما گزینه هایتان را بشناسید و چند مورد از آنها را دنبال کنید، میتوانید ساعت ایده آل خودتان را هر زمان که خواستید تهیه کنید. انواع ساعتها را بررسی کنید، چراکه وقتی دارید ساعت میخرید باید انواع متفاوتش را هم بشناسید.قبل از خرید ساعت مچی چه زنانه و چه مردانه باید یک سری نکات را در نظر بگیرید تا هنگام خرید سردرگم نشوید و بهترین ساعت را انتخاب کنید

سه نوع اصلی از ساعت وجود دارد :

  • آنالوگ
  • دیجیتال
  • دیجیتال/آنالوگ

ساعت آنالوگ :

ساعت آنالوگ ساعتی است که عقربه ها و دقیقه هاش با اعداد و شماره های یونانی مشخص شده است. ساعت آنالوگ برای مشاغل رسمی و قرارملاقات ها مناسب است.

ساعت دیجیتال:

ساعت دیجیتال، ساعت خودمانی و غیررسمی است و ساعتی است که زمان را به شکل اعداد در صفحه LCD یا LED نشان می دهد.

ساعت دیجیتال/آنالوگ

ساعت دیجیتال /آنالوگ، ساعتی است که هر دو ترکیب را با هم دارد. این ساعت های دیجیتال/آنالوگ کاربردی هستند، زیرا روزانه استفاده شده و مناسب کار هستند اما نه برای موقعیت های رسمی.

تعیین نوع ساعت

قبلا از هر چیز بهتر است مشخص کنید که چه نوع ساعتی می خواهید. شاید تا پیش از این برای انتخاب نوع ساعت مچی باید بین دو نوع عقربه ای و دیجیتالی بررسی می کردید؛ اما امروزه نوع دیگر ساعت یعنی ساعت مچی هوشمند نیز به جمع ساعت های محبوب جوانان اضافه شده و همین موضوع ممکن است کار را برای انتخاب سخت کند.طبیعی است که هر کدام ازانواع ساعت مچی امکانات، مزایا و معایبی دارند. در نتیجه برای انتخاب از بین این ساعت ها باید بر اساس نوع کاربرد و همچنین نوع علاقه مندی خود عمل کنید. امروزه برای ست کردن ساعت مچی با لباس، آنقدرها نوع ساعت مهم نیست؛ چراکه انواع رنگ های ساعت مچی عقربه ای و دیجیتال وجود دارد که قابلیت ست شدن با هر نوع تیپ و لباسی را دارند.در تعیین نوع ساعت مچی، علاوه بر کاربرد و ظاهر، به دوام آن نیز توجه داشته باشید. دوام ساعت هم رابطه مستقیمی با محیط کاری شما دارد. برای مثال اگر در محیط هایی کار می کنید که نویز وجود دارد، احتمالا خرید ساعت مچی عقربه ای گزینه بهتری خواهد بود.

جنس بدنه و بند ساعت

یکی از مشکلاتی که برخی افراد با آن مواجه هستند، حساسیت به بدنه یا حتی بند ساعت است. قبل از اینکه برای خرید ساعت مچی اقدام کنید یا ساعتی را برای خرید هدیه انتخاب کنید، بهتر است در مورد حساسیت های خود یا فردی که برای او کادو می خرید، بیشتر بدانید. برخی از افراد به فلز حساسیت دارند.این حساسیت بیشتر به استیل وجود دارد. افرادی که میزان حساسیت آن ها کم است، می توانند از استیل 314L به بالا استفاده کنند. اکثر ساعت هایی که اورجینال یا های کپی هستند، از جنس استیل با میزان خلوص 314L به بالا استفاده می کنند. افرادی که میزان حساسیتشان بیشتر است، باید از استیل 318L و بیشتر استفاده کنند. چنین ساعت هایی اصولا گرانقیمت هستند؛ اما هیچگونه حساسیتی ایجاد نمی کنند.در موارد نادر ممکن است بندهای چرمی یا پلاستیکی نیز برای پوست افراد حساسیت ایجاد کند. در چنین شرایطی باید به سراغ ساعت هایی بروید که بند آن ها چرمی یا پلاستیکی نیست. به طور کلی بهتر است پشی از اینکه برای خرید ساعت مچی اقدام کنید، اطلاعات بیشتری در مورد حساسیت خود یا فردی که برای او خردی می کنید، کسب نمایید.

صفحه ساعت مچی

از مهمترین نکاتی که باید پیش از اقدام برای خرید انواع ساعت مچی مورد توجه قرار دهید؛ توجه به نوع صفحه است. ایمن موضوعی نیست که در هنگام خرید به آن توجه کنید. احتمالا شما دو یا سه نوع صفحه ساعت را بیشتر دوست ندارید؛ در نتیجه بهتر است با خود رو رواست باشید.صفحه های گرد و مربعی از پرطرفدارترین ساعت های مچی هستند. اگر قصد دارید ساعت مچی را برای هدیه خریداری کنید و اطلاعی از علاقه فردی که قرار است به او هدیه بدهید مطلع نیستید، بهتر است یکی از این دو صفحه را انتخاب کنید. اکثر افراد این دو نوع صفحه ساعت را از صفحه های مورد علاقه خود می دانند.

موتور ساعت مچی

شاید کمی سخت باشد، اما دقت به اینکه ساعت مچی شما باید چه نوع موتوری داشته باشد نیز اهمیت زیادی دارد. انتخاب موتور هم می تواند در فروشگاهی که می خواهید به ان مراجعه کنید اثرگذار باشد و هم در قیمت ساعت مچی؛ در نتیجه با کمی تحقیق و بررسی در مورد تفاوت انواع موتور ساعت مچی، می توانید هوشمندانه تر خرید کنید.به طور کلی سه نوع موتور ساعت در ساعت های اورجینال و ساعت های های کپی مورد استفاده قرار می گیرد. این سه دسته عبارتند از:

  • کوارتز
  • مکانیکی
  • مکانیکی

هر کدام از این سه نوع موترو ساعت، ویژگی های مثبت و منفی خود را دارند. در نتیجه بهتر است با توجه به بودجه ای که دارید و اهمیتی که کاربرد ساعت برایتان دارد، نوع موترو ساعت را انتخاب کنید. ساعت های باتری دار تقریبا در هر فروشگاه اینترنتی ساعت مچی و فروشگاه های فیزیکی پیدا می شود. اگر قصد خرید ساعت با دیگر موتورها را دارید، باید مطمئن شوید که فروشگاهی که به آن مراجعه می کنید، این نوع ساعت را دارد یا خیر. به همین علت است که باید پیش از اقدام به خرید، این موضوع را مشخص کنید.

انتخاب ساعت با توجه به سابقه شرکت برندساز

طرح های متفاوت از ساده تا لاکچری بسته به برند،طراح،قیمت و عملکرد متفاوت است.یک برند را انتخاب کنید بودجه خودتان را درنظر بگیرید . دنیای مد نمناک پیشنهاد می کند که به انواع برندها نگاه بیندازید و ساعت مورد علاقه خودتان را خریداری کنید.کارخانه های ساعت سازی زیادی سالها فعالیت داشتند، بنابراین انتخاب یک برند خاص کمی دشوار است پس تاریخ سابقه شرکت را سرچ کنید تا ببینید چه مدت در زمینه بازار ساعت فعالیت داشتند و چه طرح هایی دارند.

دیجیتال بهتر است یا آنالوگ؟

ساعت ها بر اساس اینکه عقربه ای باشند یا نه؛ به دو دسته دیجیتال و آنالوگ تقسیم می شوند؛ بعضی ها هم ممکن است ترکیبی از این دیجیتال و آنالوگ باشند. واقعیت این است که برندهای معتبر زیادی در حال طراحی ساعت های لوکس دیجیتال هستند؛ اما هنوز هم که هنوز است ساعت های آنالوگ رسمیت بیشتری نسبت به ساعت های دیجیتال دارند. بنابراین وقتی پای انتخاب بهترین وسط می آید؛ بهتر است با توجه به نیازتان دست به انتخاب بزنید و اگر نیازتان درخشیدن در مهمانی های رسمی است، حتما از ساعت های مچی آنالوگ کمک بگیرید؛ چون به دست داشتن یک کارتیه معمولی در جشن عروسی به مراتب رسمی تر از به دست انداختن آخرین مدل اپل واچ است. همچنین می توانید یک مطلب در رابطه با روش ست کردن ساعت با توجه به استایل خود را در اینجا مطالعه نمایید.

به سایز ساعت توجه کنید

بهترین ساعت برای شما گزینه ای که دوستش دارید و به دستتان می آید. برای اینکه مطمئن شوید ساعتتان به دستتان می آید، به پهنای بند و اندازه صفحه دقت کنید. اگر مچ دستتان باریک است و دستان ظریفی دارید، بهتر است سراغ بندهای خیلی پهن و صفحه های خیلی بزرگ نروید؛ مگر اینکه قصد داشته باشید با این انتخاب استایل متفاوتی برای خودتان ایجاد کنید. بندهای ظریف و صفحه های کوچک انتخابی ایده آل برای شما هستند. درست بر خلاف کسانی که مچ دست پهن دارند؛ این افراد باید تا جایی که امکان دارد سراغ ساعت هایی با بندهای ظریف و صفحه های کوچک نروند.

به خاطر داشته باشید اگر قصد هدیه دادن ساعت را دارید، به سن طرف مقابل توجه کنید. صفحه های کوچک و عقربه های ریز اغلب برای افراد مسن گزینه های خوبی محسوب نمی شوند؛ چون به چشمشان فشار می آورند.

مربع یا دایره؛ مسئله این است؟

جالب است بدانید فرم صفحه ساعت هم با رسمیت آن ارتباط دارد. معمولا ساعت هایی با گوشه های تیز و زاویه دار مثل ساعت های مربعی رسمیت بیشتری دارند و صفحه های دایره ای صمیمیت بیشتری در خودشان جا داده اند که ممکن است از میزان رسمیت آن ها کم کند. همچنین بعضی اعتقاد دارند ساعت فلزی رسمیت بیشتری نسبت به ساعت با بند چرمی دارد. بنابراین برند مورد نظرتان را به دنبال طرح مورد نظر با رسمیت کافی به خوبی جستجو کنید. برای مثال تیسوت یکی از بهترین برند های ساعت است که امکان خرید از بین انواع مدل های ساعت مچی زنانه را به شما می دهند. بند چرمی و فلزی هم در بین مدل هایشان پیدا می شود که خرید را برایتان آسانتر خواهد کرد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (478 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (378 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (140 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (107 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (106 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (40 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (33 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (25 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (23 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (23 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (22 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (15 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فیلم قدیمی از حضور محمد علیزاده در تلویزیون در دهه 80 در برنامه فرزاد حسنی / چقد عوض شده کلا یه آدم دیگه شده نمیشه شناخت😨
(تصاویر) نوعروس سپند امیر سلیمانی چه مانتوهای خنک و شیک برا تابستون پوشیده!/انتخاب شما برای مانتوهای تابستونی چیه؟
(ویدئو) دو عصبانیت پارسا پیروزفر با فاصله 27 سال / از اول کراش همه بوده
(ویدیو) شوخی دلنشین رهبر معظم انقلاب با مهدی فخیم زاده"بازیگر سریال مختارنامه"/ شما طاغوتی هستید؟!
ماجرای ازدواج و مرگ همسر و پسر کوچک مسعود پزشکیان چه بود؟/ گزارشی از زندگی خصوصی مسعود پزشکیان ، از شغل همسر تا مهریه ازدواجشان
پزشکیان، ورزشکارترین رئیس جمهور ایران /حواشی داغ امروز دوشنبه 18 تیر 1403
اولین عکس منتشر شده از همسر مرحوم رئیس جمهور وفادار ایران/ قاب قدیمی ولی زیبا از مسعود پزشکیان در کنار همسر مرحومشان، فاطمه خانم
(عکس) خلاقیت بانمک یک مادر برای نشان دادن اینکه فرزندش چقدر خوردنی و خوشمزه ست همه را به خنده واداشت
روایتی از دوران بیماری رهبر معظم انقلاب: از انتخاب بیمارستان دولتی حاکی از ساده زیستی رهبر تا استفاده صحیح از بیت المال/زندگی رهبر همانند طبقه پایین جامعه...
برنده بهترین عکس عروسی سال 2023 چه کسی است؟/عروس دامادی که برنده جایزه 1500دلاری شدند!
اردوغان: پزشکیان ترک است، کردی می‌تواند صحبت کند و به فارسی مسلط است
(ویدئو) خوانندگی فرزاد فرخ در اتاق خوابش / صداش یه آرامشی داره
تصاویر مهدی طارمی در جشن قهرمانی پورتو/ببین چطور پرچم ایرانو گذاشته رو شونه هاش/ حامدآهنگی، شجاع خلیل زاده و حسین کنعانی چه قلبایی براش کامنت گذاشتن😍/اژدها همیشه خانه من خواهد بود
نامه تعیین جانشینی رهبری جعلی است!
توضیحات سخنگوی هیئت رئیسه درباره استعفای پزشکیان از مجلس
منتخب روز   
(عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!!