دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

چند راه فوق العاده موثر برای درمان جوش های واژن 

چهارشنبه، 26 آذر 1399
جوش واژن در انواع واژن ممکن است پدید آید و عفونت موضعی است که در لایه‌های عمیق‌تر پوست ایجاد می‌گردد. رنگ جوش‌ها قرمز رنگ بوده و پس از مدتی ممکن است در اثر التهاب رنگش تغییر کند. جوش باعث درد و ناراحتی می شود و چنانچه به موقع درمان نشود، ممکن است به سایر بخش‌ها گسترش پیدا کند

جوش واژن در انواع واژن ممکن است پدید آید و عفونت موضعی است که در لایه های عمیق تر پوست ایجاد می گردد. رنگ جوش ها قرمز رنگ بوده و پس از مدتی ممکن است در اثر التهاب رنگش تغییر کند. جوش باعث درد و ناراحتی می شود و چنانچه به موقع درمان نشود، ممکن است به سایر بخش ها گسترش پیدا کند.جوش ممکن است در هر قسمتی از بدن که مالش و یا اصطکاک باشد، به وجود آید، مثلاً بین پاها و بازوها. عفونت فولیکول های مو نیز می تواند منجر به ایجاد جوش واژن شود.در ابتدا، جوش ممکن است قرمز و کوچک باشد و در طی چند روز به نقطه ای متورم و دردناک با نوکی سفید یا زرد رنگ تبدیل شود. در صورتی که در مورد جوش واژنینال اطمینان کامل ندارید، با پزشک خود مشورت کنید. در بعضی مواقع، وجود مایع در جوش باعث نگرانی می شود. اما اکثر آنها در طی یک یا دو هفته برطرف شده و ممکن است تعداد کمی به درمان جدی نیاز داشته باشند.راهکارهای درمانی می تواند درد را التیام دهد و از عفونت جلوگیری کند. در موارد شدید، پزشکتان ممکن است با برش جوش را از بین ببرد.

چند راه فوق العاده موثر برای درمان جوش های واژن

اولا، اگر علائم دیگری مانند ترشحات واژن، خارش و قرمزی در اطراف ناحیه آسیب دیده مشاهده کردید، به پزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است نشان دهنده تبخال یا STD باشد. اما معمولا جوش های واژن به دلیل مسدود شدن منافذ و به دام افتادن چربی است. درمان این جوش ها با داروهای خانگی یک راه حل عالی است و می تواند درد و ناراحتی که با آن مواجه هستید را برطرف کند.

1. استفاده از اسانس اسطوخودوس:

روغن اسطوخودوس بسیار موثر است زیرا دارای خواص ضد عفونی کننده ای است که در بهبود جوش کمک می کند. مخلوط روغن اسطوخودوس و روغن بادام را بر روی منطقه آسیب دیده قرار دهید. این مخلوط می تواند التهاب را کاهش داده و در نتیجه به تدریج درمان جوش را بهبود می بخشد.

- نحوه استفاده:

دو قاشق چایخوری روغن اسطوخودوس و چند قطره روغن بادام را بردارید. خوب مخلوط کنید. حالا از پنبه استفاده کنید و آن را در مخلوط فرو کنید و آن را روی جوش قرار دهید. هنگام استفاده از روغن فشار ندهید. همیشه به یاد داشته باشید که هر روغن اساسی باید قبل از مصرف رقیق شود. استفاده از کنسانتره می تواند پوست را بسوزاند، از این رو پیشنهاد می شود مخلوط را با روغن بادام یا نارگیل رقیق کنید. این کار را یک هفته تکرار کنید و کاهش درد و تورم را مشاهده خواهید کرد.

2. استفاده از روغن درخت چای

اعمال روغن درخت چای به منطقه آسیب دیده می تواند جوش را پس از دو هفته درمان کند. خواص آن ضد باکتری و ضد قارچی برای بهبود جوش واژن ضروری است و همچنین از زخم ها جلوگیری می کند. یک ترکیب روغن درخت چای با روغن زیتون برای رقیق کردن پیشنهاد شده است.

- نحوه استفاده:

همانطور که روغن اسطوخودوس را استفاده کردیم، یک پنبه را به ترکیب روغن درخت چای و روغن زیتون آغشته کنید. سپس بر روی جوش اعمال کنید. این روش باید به مدت دو هفته، سه بار در روز تکرار شود.

3. استفاده از سرکه سیب

سرکه سیب دارای مزایای زیادی برای سلامتی است و برای درمان بیماری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. سرکه سیب در تخریب باکتری هایی که باعث جوش می شوند موثر است.

- نحوه استفاده:

محلول سرکه سیب، مخلوطی از 2 فنجان سرکه سیب با یک فنجان آب می باشد که برای تمیز کردن و پاکسازی منطقه واژن موثر است. باید محلول واژن را حداقل سه بار در روز استفاده کنید. اسید استیک به کشتن تمام باکتری هایی که رشد این جوش های واژن را ترویج می کنند کمک می کند.

4. استفاده از نئیم

کل گیاه نئم دارای خواص دارویی است. درست از ساقه به برگ های آن، بخش مهمی از هر درمان خانگی برای درمان عفونت باکتری و ویروسی است. به همین ترتیب، نئم نیز برای درمان جوش در همه جا مورد استفاده قرار می گیرد.

- نحوه استفاده:

می توانید از روغن نئم برای درمان جوش واژن استفاده کنید. یک پنبه را به روغن آغشته کنید و هر شب در منطقه آسیب دیده اعمال کنید. می توانید کپسول های نئم را برای بهبودی جوش واژن مصرف کنید. از روغن برای یک یا دو هفته استفاده کنید. همچنین می توانید تعداد انگشت شماری از برگ های نئین را جوش بیاورید و پس از خنک شدن از حمام دارویی برای درمان جوش واژن استفاده کنید. می توانید محل واژن را سه بار در روز با این محلول شستشو دهید.

5. استفاده از نمک اپسوم

نمک اپسوم هنگام مخلوط شدن با آب، بسیار ضد باکتری و ضد قارچی است. این ماده درمان اگزما، بثورات پوستی، آلرژی، جوش و آکنه موثر است.

- نحوه استفاده:

به عمق 3 اینچ آب در یک وان، یک فنجان نمک اپسوم را اضافه کنید. هنگامی که به خوبی مخلوط شد، می توان 20 دقیقه در آن ماند که به طور موثر به پاکسازی منطقه واژن و بهبود جوش کمک می کند.

6. با استفاده از باباآدم

باباآدم یک گیاه ضروری است که می تواند برای درمان جوش واژن استفاده شود. داشتن آنتی اکسیدان و داشتن خواص ضد میکروبی به درمان جوش واژن کمک می کند. این ویتامین A و C غنی است که به اثربخشی آن افزوده است.

- نحوه استفاده:

ریشه گیاه باباآدم در درمان جوش ها موثر است. ریشه ها در آب، خمیر را تشکیل می دهند که می توانند روی جوش واژن استفاده شوند. این خمیر را می توان یک بار در روز به مدت یک یا دو هفته استفاده کرد. علاوه بر این، می توانید کپسول باباآدم را برای درمان جوش واژن استفاده کنید.

پیشگیری از جوش واژن

پیشگیری از جوش واژن را می توان بوسیله انجام بعضی اقدامات پیشگیرانه آسان انجام داد، از جمله:

  • اجتناب یا کاهش تماس با تحریک کننده های پوستی
  • درمان هر نوع بیماری مربوط به جوش واژن
  • پوشیدن لباس زیر نخی و گشاد
  • انجام بهداشت شخصی به صورت مناسب
  • لمس نکردن یا تخلیه نکردن جوشهای موجود
  • استفاده از شوینده های ملایم با pH مناسب
  • نپوشیدن لباس زیر به هنگام شب در صورت وجود جوش

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
ماجرای تسبیح رایگانی که به زائران حج امسال هدیه داده می شود!
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
نگاهی به جشن تولد 93 سالگی پدر حمید معصومی نژاد گوینده خبر از رُم/مبارکا باشه +عکس
هزینه چاپ یک کتاب
رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
(فیلم) داماد کم شعور گریه عروس را درآورد! / وقتی مامان و بابات برات زن می‌گیرن و تو جنبه نداری!