چند تکنیک ساده برای برنزه شدن!

  جمعه، 17 مرداد 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
چند تکنیک ساده برای برنزه شدن!
 آرایشگران بسیار از کرم پودر و پنکک‌های برنز برای پوشاندن برخی ایراد‌های کوچک در صورت استفاده می‌کنند که شکل و منطقه استفاده از این نوع لوازم آرایش تکنیک‌های خواصی را نیاز دارد که تا حدودی در این بخش به اصلی‌ترین‌های آن‌ها اشاره می‌کنیم.

آرایشگران بسیار از کرم پودر و پنکک های برنز برای پوشاندن برخی ایراد های کوچک در صورت استفاده می کنند که شکل و منطقه استفاده از این نوع لوازم آرایش تکنیک های خواصی را نیاز دارد که تا حدودی در این بخش به اصلی ترین های آن ها اشاره می کنیم.در کل برای کوچک تر و محو تر نشان دادن بخشی از صورت خود باید آن محدوده را تیره تر و برای بزرگتر جلوه دادن بخش های دیگر صورت آن محدوده را با رنگ روشن تر آرایش کنید. همچنین برای زیبایی لب و فرم دهی از رژ لب های نه زیاد براق و نه زیاد مات استفاده کنید.

استفاده صحیح از برنزه کننده

یک محصول مناسب انتخاب کنید: به لطف برنزه کننده این روزها داشتن یک چهره بی نقص دیگر رویا نیست و شما با چند حرکت برس و زدن برنزه کننده در نقاط مناسب چهره می توانید به آن عمق بدهید و شکل جدیدی برای صورت خود تعریف کنید و ایرادهای آن را برطرف کنید. برنزه کننده در واقع حالتی از برنزه شدن روی پوست ایجاد می کند و مهم نیست که چه رنگ پوستی داشته باشید، حتی اگر خیلی روشن و سفید هم باشید حتما یک برنزه کننده مناسب برای شما در بازار وجود دارد. اولین گام در داشتن آرایش زیبا با برنزه کننده این است که رنگ مناسبی را انتخاب کنید. برنزه کننده باید یک یا دو درجه تیره تر از رنگ طبیعی پوست باشد، از خرید برنزرهایی که ته رنگ نارنجی دارند اجتناب کنید و سراغ طیف هایی بروید که رنگ طلایی یا هلویی داشته باشند. برنزه کننده باید مات باشد پس اکلیلی و براق به درد شما نمی خورند.

برنزه کننده را روی استخوان گونه ها بکشید: حال که برنزه کننده مناسبی را انتخاب کردید نوبت به استفاده از آن می رسد. برای استفاده از برنزه کننده شما به یک برس بزرگ و باکیفیت که زاویه داشته باشد نیاز دارید. برس را داخل پالت یا پودر بزنید و با زاویه ۴۵ درجه بگیرید و روی برجستگی گونه ها بزنید تا کاملا پخش شود. در این کار زیاده روی نکنید و ابتدا با مقدار خیلی کم پودر شروع کنید تا آرایش شما طبیعی تر شود.

محو کنید: هر گاه از مواد آرایشی به خصوص مواد آرایشی پودری استفاده می کنید لازم است که مرحله محو کردن را نیز به دنبال آن انجام دهید. اگر این کار را نکنید خطوط و مرزهای آرایش روی چهره شما مشخص خواهد بود و حالتی مصنوعی خواهد داشت اما با محو کردن این مرزها هم از بین می رود و حالتی طبیعی و سایه وار روی گونه ها پدید می آید. برای این کار یک برس تمیز نرم بردارید و با حرکات ملایم در حالی که دست خود را شل گرفته اید برنزه کننده را به سمت بیرون و بینی خود محد کنید تا پودرهای اضافی پاک و مالیده شود. البته می توان این کار را با همان برس قبلی انجام داد که باید قبل از آن پودر اضافی آن تکانده شود.

رنگ پوست چه تاثیری در برنزه شدن دارد؟

اول از همه باید بدانید هیچ راه بی خطری برای برنزه کردن وجود ندارد، اما با رعایت چند نکته می توان در عین برنزه شدن تا حدودی از عوارض آفتاب سوختگی جلوگیری کرد. برنزه شدن بستگی به نوع و رنگ پوست تان دارد. در فصل تابستان بین ۹ تا ۱۱ صبح و ۳ تا ۵ بعد از ظهر مناسب ترین زمان برای برنزه شدن است. برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن بهتر است در هفته ۲ تا ۳ روز (هر بار یک تا ۲ ساعت) بیشتر آفتاب نگیرید. قبل و بعد از آفتاب حتما دوش بگیرید.

برای قسمت های حساس پوست از جمله صورت، سرشانه و سایر قسمت هایی که بیشتر در معرض نور خورشید هستند از ضد آفتاب هایی با SPF ۳۰ یا بالاتر استفاده کنید و قسمت هایی که پوست تیره تری دارند مثل سر زانو ها و آرنج و قوزک پا را با لایه غلیظی از ضد آفتاب بپوشانید تا خیلی تیره نشوند. حتما از عینک آفتابی مناسب برای چشم ها استفاده کنید و موهای تان را با روسری یا کلاه بپوشانید تا دچار موخوره و خشکی نشود و رنگش تغییر نکند.

اگر می خواهید رنگتان تثبیت شود و بیشتر برنزه بمانید

با اتمام زمان آفتاب گرفتن حتما با آب ولرم یا نسبتا خنک دوش بگیرید و روغن های اضافی را خوب بشویید. سپس با برداشتن و گذاشتن حوله روی پوست، رطوبت آن را بگیرید. از کشیدن حوله روی پوست خودداری کنید. بعد از آن حتما از یک لوسیون مرطوب کننده استفاده کنید. البته لوسیون ها و ژل های مخصوص بعد از آفتاب هم هستند که پوست را خنک و ترمیم و رنگ برنزه پوست را تثبیت می کنند. این لوسیون ها معمولا برای پوست بدن طراحی شده اند. برای پوست صورت تان باید از کرم های مخصوص صورت استفاده کنید. در ادامه روز نیز هر زمان احساس کردید پوست تان خشک شده دوباره به آن لوسیون بزنید. آفتاب باعث می شود بیش از پیش به این مرطوب کننده ها احتیاج پیدا کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (321 نظر) نگاهی به کارت ملی، بسیج و شناسنامه رهبر معظم انقلاب+عکس (205 نظر) خلاقیت قابل تحسین هنرمند هندی برای طراحی چهره نورانی رهبر معظم انقلاب روی یک برگ درخت گیلاس+فیلم (107 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (49 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (37 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (33 نظر) باقالی قاتوق پختن به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه و کدبانوی بهرام رادان+ویدیو/ با یه بچه کوچیک همچین غذایی رو پختن احسنت داره (32 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (23 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (23 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (21 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (13 نظر) تصویری از دیدار سام درخشانی، احسان سریال هشت و نیم دقیقه با رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (10 نظر) نگاهی به کیک تولد دو طبقه با تم غمگین و تیره رنگِ هوتن شکیبا+عکس/ ست بودن رنگِ در و دیوار با لباس و کیک آقای بازیگر‌ (10 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: گاهی وقتا حرفمون خوبه اما بد تحویل میدیم مثل شربتی که بکنیم تو آفتابه +ویدئو😂👌 (10 نظر) (ویدئو) یادی بکنیم از شوخ بمب خنده ی علی انصاریان با حامد آهنگی 🤣/ بالاخره یکی ام سربه سر حامد گذاشت (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه دوشنبه 28 خرداد 1403
ماجرای شلیک در خیابان گلکشت تبریز چه بود؟ / همه صحنه وحشتناک را دیدند + جزییات
رهبر انقلاب به 29 اعدامی زندگی بخشیدند + جزئیات
اینجا نه جشن تولد است نه عروسی!+عکس
نگاهی به ویو ابدی خونه مهدی طارمی در ایتالیا رو به کوه های آلپ+عکس
سلاخی خانواده همسر توسط خواننده خشمگین
خنده معنادار رهبر معظم انقلاب در دیدار انفرادی با کمدین محبوب ایرانی/ بازی شما را دوست دارم خیلی طبیعی بازی می‌کنید+عکس
جزئیات شرایط انتقال دانشجویان به خارج از کشور
کارنامۀ مرحلۀ اول آزمون استخدامی مشاغل دبیری منتشر شد
دختر شهید سید ابراهیم رئیسی: بهترین و ضعیف‌ترین اخلاق پدرم مهربان بودن اوست
توهین هم زمان مدیر عامل اسبق استقلال به حجاب و بیرانوند / ایشان باید چادر سرش کند!
این زن بعد افشای خیانت همسرش، خودش و 4 فرزندش را کشت +عکس
همه داوودنژادهای جلوی دوربین! / از مادربزرگ و عمو گرفته تا خواهر و دختر عمو
این 5 میوه را در یخچال نگه ندارید!
مرد همسایه بخاطر شارژ ساختمان دست به اسلحه برد!