چند تکنیک ساده برای برنزه شدن!

  جمعه، 17 مرداد 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
چند تکنیک ساده برای برنزه شدن!
 آرایشگران بسیار از کرم پودر و پنکک‌های برنز برای پوشاندن برخی ایراد‌های کوچک در صورت استفاده می‌کنند که شکل و منطقه استفاده از این نوع لوازم آرایش تکنیک‌های خواصی را نیاز دارد که تا حدودی در این بخش به اصلی‌ترین‌های آن‌ها اشاره می‌کنیم.

آرایشگران بسیار از کرم پودر و پنکک های برنز برای پوشاندن برخی ایراد های کوچک در صورت استفاده می کنند که شکل و منطقه استفاده از این نوع لوازم آرایش تکنیک های خواصی را نیاز دارد که تا حدودی در این بخش به اصلی ترین های آن ها اشاره می کنیم.در کل برای کوچک تر و محو تر نشان دادن بخشی از صورت خود باید آن محدوده را تیره تر و برای بزرگتر جلوه دادن بخش های دیگر صورت آن محدوده را با رنگ روشن تر آرایش کنید. همچنین برای زیبایی لب و فرم دهی از رژ لب های نه زیاد براق و نه زیاد مات استفاده کنید.

استفاده صحیح از برنزه کننده

یک محصول مناسب انتخاب کنید: به لطف برنزه کننده این روزها داشتن یک چهره بی نقص دیگر رویا نیست و شما با چند حرکت برس و زدن برنزه کننده در نقاط مناسب چهره می توانید به آن عمق بدهید و شکل جدیدی برای صورت خود تعریف کنید و ایرادهای آن را برطرف کنید. برنزه کننده در واقع حالتی از برنزه شدن روی پوست ایجاد می کند و مهم نیست که چه رنگ پوستی داشته باشید، حتی اگر خیلی روشن و سفید هم باشید حتما یک برنزه کننده مناسب برای شما در بازار وجود دارد. اولین گام در داشتن آرایش زیبا با برنزه کننده این است که رنگ مناسبی را انتخاب کنید. برنزه کننده باید یک یا دو درجه تیره تر از رنگ طبیعی پوست باشد، از خرید برنزرهایی که ته رنگ نارنجی دارند اجتناب کنید و سراغ طیف هایی بروید که رنگ طلایی یا هلویی داشته باشند. برنزه کننده باید مات باشد پس اکلیلی و براق به درد شما نمی خورند.

برنزه کننده را روی استخوان گونه ها بکشید: حال که برنزه کننده مناسبی را انتخاب کردید نوبت به استفاده از آن می رسد. برای استفاده از برنزه کننده شما به یک برس بزرگ و باکیفیت که زاویه داشته باشد نیاز دارید. برس را داخل پالت یا پودر بزنید و با زاویه ۴۵ درجه بگیرید و روی برجستگی گونه ها بزنید تا کاملا پخش شود. در این کار زیاده روی نکنید و ابتدا با مقدار خیلی کم پودر شروع کنید تا آرایش شما طبیعی تر شود.

محو کنید: هر گاه از مواد آرایشی به خصوص مواد آرایشی پودری استفاده می کنید لازم است که مرحله محو کردن را نیز به دنبال آن انجام دهید. اگر این کار را نکنید خطوط و مرزهای آرایش روی چهره شما مشخص خواهد بود و حالتی مصنوعی خواهد داشت اما با محو کردن این مرزها هم از بین می رود و حالتی طبیعی و سایه وار روی گونه ها پدید می آید. برای این کار یک برس تمیز نرم بردارید و با حرکات ملایم در حالی که دست خود را شل گرفته اید برنزه کننده را به سمت بیرون و بینی خود محد کنید تا پودرهای اضافی پاک و مالیده شود. البته می توان این کار را با همان برس قبلی انجام داد که باید قبل از آن پودر اضافی آن تکانده شود.

رنگ پوست چه تاثیری در برنزه شدن دارد؟

اول از همه باید بدانید هیچ راه بی خطری برای برنزه کردن وجود ندارد، اما با رعایت چند نکته می توان در عین برنزه شدن تا حدودی از عوارض آفتاب سوختگی جلوگیری کرد. برنزه شدن بستگی به نوع و رنگ پوست تان دارد. در فصل تابستان بین ۹ تا ۱۱ صبح و ۳ تا ۵ بعد از ظهر مناسب ترین زمان برای برنزه شدن است. برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن بهتر است در هفته ۲ تا ۳ روز (هر بار یک تا ۲ ساعت) بیشتر آفتاب نگیرید. قبل و بعد از آفتاب حتما دوش بگیرید.

برای قسمت های حساس پوست از جمله صورت، سرشانه و سایر قسمت هایی که بیشتر در معرض نور خورشید هستند از ضد آفتاب هایی با SPF ۳۰ یا بالاتر استفاده کنید و قسمت هایی که پوست تیره تری دارند مثل سر زانو ها و آرنج و قوزک پا را با لایه غلیظی از ضد آفتاب بپوشانید تا خیلی تیره نشوند. حتما از عینک آفتابی مناسب برای چشم ها استفاده کنید و موهای تان را با روسری یا کلاه بپوشانید تا دچار موخوره و خشکی نشود و رنگش تغییر نکند.

اگر می خواهید رنگتان تثبیت شود و بیشتر برنزه بمانید

با اتمام زمان آفتاب گرفتن حتما با آب ولرم یا نسبتا خنک دوش بگیرید و روغن های اضافی را خوب بشویید. سپس با برداشتن و گذاشتن حوله روی پوست، رطوبت آن را بگیرید. از کشیدن حوله روی پوست خودداری کنید. بعد از آن حتما از یک لوسیون مرطوب کننده استفاده کنید. البته لوسیون ها و ژل های مخصوص بعد از آفتاب هم هستند که پوست را خنک و ترمیم و رنگ برنزه پوست را تثبیت می کنند. این لوسیون ها معمولا برای پوست بدن طراحی شده اند. برای پوست صورت تان باید از کرم های مخصوص صورت استفاده کنید. در ادامه روز نیز هر زمان احساس کردید پوست تان خشک شده دوباره به آن لوسیون بزنید. آفتاب باعث می شود بیش از پیش به این مرطوب کننده ها احتیاج پیدا کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (303 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (144 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (63 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (39 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (38 نظر) اتاق خواب اروپایی و امروزی بهاره رهنما با طراحی مدرن+عکس/ انصافا سلیقه خاصی داره! (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده کرمانی، با نوشته جالب پشت پژو حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 (32 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (26 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (25 نظر) محمدباقر قالیباف: من برای دخترم جایی عروسی گرفتم که همه کارمندان شهرداری مراسم می گیرند دو نوع بیشتر غذا سفارش ندادم ... +ویدئو (20 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی برای ترک سیگار فرزندش حماسه آفرید/ دست همه سازمان های ترک اعتیاد رو از پشت بست😂 (19 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (18 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (16 نظر) ثبت عکس عاشقانه آیسان آقاخانی از رضا گلزار در طبیعت گردی آخر هفته شان (16 نظر) نگاهی به سلیقه خاص و متفاوت علی انصاریان در چیدمان میز تنقلات و میز شام در میزبانی از بازیگران+عکس/ باقالی پلو و سالادالویه و... (15 نظر)