معرفی و طریقه ساخت مواد آرایشی گیاهی

  جمعه، 17 مرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
معرفی و طریقه ساخت مواد آرایشی گیاهی
همه ما دوست داریم که زیباتر به نظر برسیم به همین دلیل است که هر یک به نوعی از لوازم آرایش استفاده می‌کنیم. حتی انسان‌هایی که در گذشته‌های دور می‌زیستند،  برای زیباترشدن با استفاده از مواد و ترکیبات موجود در طبیعت، خود را به شیوه‌های مختلف آرایش می‌کردند.

همه ما دوست داریم که زیباتر به نظر برسیم به همین دلیل است که هر یک به نوعی از لوازم آرایش استفاده می کنیم. حتی انسان هایی که در گذشته های دور می زیستند، برای زیباترشدن با استفاده از مواد و ترکیبات موجود در طبیعت، خود را به شیوه های مختلف آرایش می کردند. اما متأسفانه با گذشت زمان، مواد و لوازم آرایش تغییر کرده و به تدریج ماهیت شیمیایی به خود گرفتند. همین مسئله باعث شد که کمپانی ها و تولیدکنندگان لوازم آرایش، محصولاتی تولید کنند که عاری از مواد و ترکیبات مضر باشند.

مزایا و معایب لوازم آرایش طبیعی

مزایا:

  • از مواد طبیعی تهیه می شوند.
  • حاوی ترکیبات مصنوعی و مضر کمتری هستند.
  • مناسب برای پوست های حساس
  • دوست دار محیط زیست

معایب:

  • به دلیل اینکه فاقد مواد نگهدارنده هستند ماندگاری کمتری دارند.
  • رنگدانه های طبیعی نسبت به رنگ های مصنوعی از جلوه کمتری برخوردار هستند.
  • تنوع رنگی کمی دارند.
  • معمولاً گران هستند و در حجم کم تولید می شوند.

معرفی و طریقه ساخت مواد آرایشی گیاهی

دئودورانت بدون پارابن طبیعی

بر اساس نتایج پژوهش های متعدد، برخی از دئودورانت های قدیمی مضرند! در واقع پارابن موجود در آنها عملکرد هورمون استروژن را بر هم زده و احتمال ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد. اما نگران نباشید!سنگ زاج سفید مطمئن ترین راه برای مبارزه با بوی بدن است.این سنگ با باکتری هایی که باعث ایجاد بوی نامطبوع عرق می شوند، مبارزه می کند و بدون مسدود کردن منافذ پوست از تعریق زیاد جلوگیری به عمل می آورد.برای این کار سنگ زاج سفید مرطوب را روی پوست تمیز و خشک خود قرار دهید و مطمئن باشید که نتیجه بخش خواهد بود.

لوسیون مرطوب کننده

برای تهیه این لوسیون به ۳ قاشق سوپخوری گل گاوزبان نیاز دارید. روش تهیه آن به این صورت است که باید یک لیتر آب را داغ کنید و روی گل گاو زبان بریزید.در ظرف را بپوشانید و اجازه دهید چند دقیقه دم بکشد. محلول را از صافی رد کرده و بگذارید خنک شود.لوسیونی را که تهیه کرده اید داخل یک ظرف شیشه ای دردار بریزید و صبح و شب به بدن و صورتتان بمالید.مدت زمان نگهداری این لوسیون یک هفته و در ظرف شیشه ای دربسته و داخل یخچال می باشد.

پاکسازی پوست صورت

برای خوش آب و رنگ شدن پوست صورتتان کافی است یک مشت آویشن و یک مشت بابونه یا مریم گلی را داخل ظرف آب سرد بریزید و بجوشانید.در ظرف را بپوشانید و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه با شعله کم بجوشد. بعد محلول را از صافی رد کنید و داخل یک کاسه بریزید.حالا روی سرتان حوله یا دستمالی بیندازید و به مدت ۱۰ دقیقه صورتتان را بخور دهید.

کرم دور چشم گیاهی

برای رفع کبودی زیر چشم کافی است یک لیتر آب داغ را روی یک مشت بابونه بریزید، در ظرف را بپوشانید و بگذارید به مدت چند دقیقه دم بکشد.بعد محلول را از صافی رد کنید و داخل یک شیشه دربسته بریزید. هر شب بعد از اینکه آرایش خود را پاک کردید، یک گوله پنبه را به آن آغشته کنید و روی کبودی دور چشم بمالید.توجه داشته باشید که شیشه حاوی این محلول را داخل یخچال نگهداری کنید و بعد از یک هفته مابقی را دور بریزید.

شامپو گیاهی خانگی

برای تهیه شامپو خانگی کافی است یک مشت گیاه غاسول صابونی تهیه کرده. یک لیتر آب را داغ کنید و روی گیاه بریزید.در ظرف را بپوشانید و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد. بعد محلول را از صافی رد کرده و داخل شیشه دردار بریزید و موقع استحمام از این شامپو استفاده کنید.اگر دوست دارید موهایتان براق و درخشنده باشد، بهتر است از دم کرده گل گندم یا گیاه اسطوخودوس استفاده کنید.به این ترتیب که ۳ قاشق سوپخوری از این گیاه را با یک لیتر آب دم کنید و موهایتان را آب بکشید.

مایع نرم کننده بدن گیاهی

۳ مشت چای سبز را داخل ۳ لیتر آب ریخته و بجوشانید. سپس این دم کرده را داخل وان آب گرم (۳۸ درجه سانتی گراد) بریزید و هفته ای یک بار به مدت ۱۵ الی ۲۰دقیقه بدن تان را در این اکسید نرم کننده رها کنید. خواهید دید که بدنی نرم و لطیف خواهید داشت.

کرم ضد سلولیت گیاهی

سلولیت به تجمع بدشکل چربی هایی گفته می شود که در سوخت و ساز آنها اختلال به وجود آمده است. این چربی ها به همراه برخی سموم زیر پوست رسوب می کنند که این مشکل بیشتر در خانم ها رایج است.برای رفع این مشکل یک مشت گیاه اسپیره، یک مشت پیچک و یک مشت پوست شاه بلوط را در آب سرد بریزید و بجوشانید.بعد در ظرف را بگذارید و اجازه دهید با شعله کم به مدت ۱۵ دقیقه بجوشد. محلول را از صافی رد کنید و هر روز روی ران ها، کپل ها، شکم، بازوها و نقاط دیگر بدن بمالید.مدت زمان نگهداری این محلول حداکثر ۲۴ ساعت و داخل یخچال می باشد.

برای برنزه شدن

برای اینکه بدون دغدغه بدنتان را برنزه کنید، به چند مشت چای احتیاج دارید. وان حمام را با آب ۳۸ درجه سانتی گراد پر کنید.به ازای هر لیتر، ۵ مشت چای سیاه به آب اضافه کنید و به مدت۲۰ دقیقه داخل وان دراز بکشید.برای برنزه کردن صورت خود ۵ مشت چای سیاه را در یک لیتر آب سرد بریزید و بجوشانید.بعد، در ظرف را بپوشانید و بگذارید با شعله کم به مدت ۱۵ دقیقه بجوشد. محلول را خنک کنید و یک بار در هفته برای برنزه کردن صورت خود از این جوشانده استفاده کنید.

تغذیه پوست با لوازم آرایشی گیاهی

موادی که روی پوست شما را می پوشاند به تدریج جذب پوست می شود و البته اگر این مواد برای پوست شما مضر باشد نه تنها به خود پوست بلکه به تدریج به تمام سیستم های ایمنی بدن آسیب وارد می کند و البته اگر از کرم ها و لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده کنید که روغن ها و مواد مفید را دارد، نه تنها شفافیت پوست را افزایش می دهد بلکه تدریجا می تواند برای همه بدن مفید باشد.روغن کاکائو یکی از همین مواد مفیدی است که در لوازم آرایشی گیاهی پیدا می شود و نه تنها پوست را مرطوب می کند بلکه از اسیدهای چرب بدن هم محافظت کرده و باعث جوان کردن پوست می شود. روغن کاکائو بیشتر در کرم پودر مایع مورد استفاده قرار می گیرد.به علاوه موادی مانند عصاره چای سفید، انگور، هلو و دانه انار شامل آنتی اکسیدان هایی می شود که حالت انعطاف پذیری و نرمی پوست را افزایش می دهد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (303 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (144 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (63 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (39 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (38 نظر) اتاق خواب اروپایی و امروزی بهاره رهنما با طراحی مدرن+عکس/ انصافا سلیقه خاصی داره! (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده کرمانی، با نوشته جالب پشت پژو حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 (32 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (26 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (25 نظر) محمدباقر قالیباف: من برای دخترم جایی عروسی گرفتم که همه کارمندان شهرداری مراسم می گیرند دو نوع بیشتر غذا سفارش ندادم ... +ویدئو (20 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی برای ترک سیگار فرزندش حماسه آفرید/ دست همه سازمان های ترک اعتیاد رو از پشت بست😂 (19 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (18 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (16 نظر) ثبت عکس عاشقانه آیسان آقاخانی از رضا گلزار در طبیعت گردی آخر هفته شان (16 نظر) نگاهی به سلیقه خاص و متفاوت علی انصاریان در چیدمان میز تنقلات و میز شام در میزبانی از بازیگران+عکس/ باقالی پلو و سالادالویه و... (15 نظر)