چند ورزش ساده برای سفت کردن بازو

  جمعه، 24 بهمن 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
چند ورزش ساده برای سفت کردن بازو
بخش‌ پشت بازو ، عضلات سه سر بازویی نامیده می‌شود و بیشتر مستعد شل شدن است. این قسمت‌ها جذب کننده چربی هستند و می‌توانند ظاهری بسیار آزار دهنده داشته باشند. برای سفت کردن و کوچک کردن بازو شما فقط به یک میز و یا یک صندلی نیاز دارید.

اگر شما هم تصمیم به کاهش وزن و تناسب اندام گرفتید حتما به عواقب احتمالی آن مانند شل شدن پوست و افتادگی نیز فکر کردید. قبل از اینکه پشیمان شوید این مقاله را مطالعه کنید تا راهکار ساده و عملی برای جلوگیری از شل شدن پوست را بررسی کنیم. شل شدگی و افتادن پوست از قسمت های جدا نشدنی بالا رفتن سن است. با افزایش سن، ساختار زیرین پوست نیز بیشتر دچار مشکل می شود. همچنین پوست، استحکام کششی خود را از دست می دهد. در کنار پیر شدن، فاکتورهایی مانند آسیب خورشید، سیگار کشیدن و تغییرات وزنی می توانند روی نرخ شل شدگی پوستمان تاثیر بگذارند. اما راه هایی وجود دارند که می توانیم با انجام دادن آنها، شل شدگی پوست را به حداقل برسانیم و یا پوست های شل شده را دوباره به حالت قبل برگردانیم.

پوست محکم می تواند به راحتی کشیده شده و به حالت اولیه بازگردد. زمانی که پوست این توانایی را از دست می دهد، کم کم شل می شود. افتادگی و شل شدن پوست تقریباً در هر قسمتی از بدن می تواند اتفاق بیفتد. بخش هایی از بدن که بیشتر مستعد افتادگی پوست هستند عبارت اند از:

  • پلک ها
  • غبغب
  • چانه
  • گلو
  • بالای بازوها
  • شکم

چند ورزش ساده برای سفت کردن بازو

بخش پشت بازو ، عضلات سه سر بازویی نامیده می شود و بیشتر مستعد شل شدن است. این قسمت ها جذب کننده چربی هستند و می توانند ظاهری بسیار آزار دهنده داشته باشند. برای سفت کردن و کوچک کردن بازو شما فقط به یک میز و یا یک صندلی نیاز دارید.

لازم نیست یک دست لباس دیگر برای این ورزش تهیه کنید. شما می توانید آن را به راحتی در خانه خود انجام دهید. این ورزش لاغری را برای کاهش سریع چربی بازو های خود انجام دهید.

بلند کردن وزنه

برای این تمرین، لازم است یک شیء در خانه را به عنوان یک وزنه انتخاب کنید. شما می توانید از یک بطری نوشیدنی ۲ لیتری یا یک بطری آب برای این ورزش استفاده کنید. اگر یک جفت دمبل در خانه دارید، دیگر عالی است. هدف، فقط استفاده از چیزی است که در حدود یک کیلوگرم وزن دارد.

آن شیء را با هر دو دست خود نگه دارید و تا بالای سر خود بلند کنید. در موقعیت شروع این تمرین، بازو های شما باید صاف باشد. حالا وزنه را از پشت سر خود تا حدی که می توانید، پایین تر بیاورید. اطمینان حاصل کنید که آسیبی به شما وارد نمی شود. دوباره وزنه را تا بالای سر خود بالا ببرید. هرچه بازوهای خود را آهسته تر حرکت دهید، سفت تر خواهند شد.

این نکته مهم است که بازوهای خود را نزدیک به سر و گوش خود قرار دهید. همچنین سعی کنید این ورزش را در جلوی آینه انجام دهید، این کار به انجام صحیح این تمرین به شما کمک خواهد کرد. لازم است این تمرین را ۳ دور و ۲۰ بار (در هر دور) تکرار کنید.

بعد از هر دور می توانید یک دقیقه استراحت کنید. پس از هر هفته، افزودن به سنگینی وزنه و یا افزایش مدت تمرین، به سفتی ماهیچه های شما به طور مؤثری کمک خواهد کرد.

پایین آمدن از صندلی

این یک تمرین مؤثر برای لاغر کردن بازو و عضلات پشت است. برای این تمرین شما باید یک تخت یا صندلی را انتخاب کنید که کمی بالاتر از زمین است. هر چیزی که ثابت بر روی زمین باشد، انتخاب خوبی است.

مبلمان باید حداقل ۶۰ سانتی متر بالاتر از زمین باشد. پشت خود را به مبلمان کنید و دستان خود را از پشت بر روی آن قرار دهید. بازو های شما باید به اندازه عرض شانه از هم فاصله داشته باشد. ۳ یا ۴ قدم از مبلمان دور شوید. در موقعیت شروع، بالاتنه خود را صاف نگه دارید. زانوهای خود را در حد ارتفاع مبلمان، خم کنید. آرنج تان را خم کرده و تمام بدن خود را به سمت زمین حرکت دهید. هدف این است که کف زمین را لمس کنید. دوباره به وضعیت عادی خود بازگردید. لازم است این تمرین را هر روز ۳ دور و ۲۰ دفعه انجام دهید.

شنای معمولی

نوع معمولی تمرین شنا برای تقویت عضلات به شما کمک خواهد کرد. در این تمرین ممکن است در ابتدا به دست آوردن تعادل، کمی دشوار باشد. بهتر است تمرین شنا را با تعادل یافتن بر دست و زانو (و نه دست و پا) انجام دهید.

لیفت بازو با لیزر

دستگاه های لیزری سفت کننده پوست، موجب تحریک تولید پروتئین کلاژن می شوند، پروتئین کلاژن نیز به نوبه ی خود برای سفت و محکم سازی پوست، ساختارهای پشتیبان زیر سطحی پوست را ترمیم و بازسازی می کند.

همچنین این دستگاه ها، از نور مادون قرمز، فرکانس رادیویی دو قطبی و یا ترکیبی از هر دو تکنولوژی برای گرمادهی لایه ی عمیق میان پوست استفاده می کنند. این کار باعث روند طبیعی ترمیم پوست می شود و واسطه ای است برای بازسازی و نوسازی کلاژن که آن نیز باعث سفت شدن پوست بازو می شود. شلی بازو

اگرچه ممکن است در این روش پوست احساس گرما کند و بعد از انجام آن کمی قرمزی به دلیل قرار گرفتن در معرض گرما در پوست ظاهر شود، ولی بعد از انجام این روش به استراحت یا دوره ی بهبود نیازی نیست و فعالیت های معمول روزانه را می توان فوراً از سر گرفت.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (531 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (106 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (39 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (32 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (10 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان