چه ابزارهایی برای تمیز کردن براش آرایشی نیاز هستند؟

  سه شنبه، 18 آذر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
چه ابزارهایی برای تمیز کردن براش آرایشی نیاز هستند؟
انواع بسیار زیادی از محصولات تخصصی برای تمیز کردن براش آرایشی در بازار موجود هستند و بسیاری از آن ها به صورت اسپری به فروش می رسند. روش بهتر برای شستن براش آرایش، استفاده ار محلول های شستشوی براش آرایش است.

این روزها خیلی از ماها به متخصصین آرایشی تبدیل شده ایم، با یک راهنمای اینترنتی یا ویدیویی به راحتی آرایش های تیره را انجام می دهیم، می توانیم صورتمان را همانند یک آرایشگر حرفه ای آرایش کنیم و حتی لوازم آرایشی که استفاده می کنیم هم همانند آنهاییست که در سالن های حرفه ای آرایشی وجود دارد. اما، زمانیکه نوبت به مراقبت از آنها می رسد ما خیلی هم حرفه ای عمل نمی کنیم!

شما یادتان می آید آخرین باری که قلم آرایشی تان را شسته اید کی بود؟ اصلا تا به حال این کار را کرده اید؟ نگران نباشید چرا که شما تنها نیستید.

دلایل متعددی برای استفاده از یک قلم آرایشی تمیز وجود دارد، مواد آرایشی که در این قلم ها قرار می گیرند عمر این وسیله آرایشی را کم می کنند، علاوه بر آن قلم آرایشی که تمیز نباشد آرایش تمیزی نیز به جا نمی گذارد، پس بهتر است زودتر این عادت بد را ترک کنید. هر چند شاید به این فکر کنید که در نهایت قلم آرایشی را دور می اندازیم و چه نیازی به انجام این مراحل است، اما در نظر بگیرید اگر یک قلم آرایشی حرفه ای خریداری کرده باشید شاید بخواهید تا مدت های زیادی از آن استفاده کنید و هر بار یک وسیله با کیفیت و گران قیمت رادور نیندازید.

ابزار آلوده می توانند به پوستتان نیز صدمه بزنند. آلودگی، چربی و باکتری می تواند در قلم آرایشی شما جا بگیرد و هر بار که به پوستتان می زنید باعث بروز جوش، خارش و لک شوند. پس چه شما بخواهید چند ماه بعد این وسیله آرایشی را دور بیندازید چه بخواهید تا یکسال دیگر نیز از آن استفاده کنید، در هر حال باید آن را تمیز نگه دارید.

چه ابزارهایی برای تمیز کردن براش آرایشی نیاز هست؟

انواع بسیار زیادی از محصولات تخصصی برای تمیز کردن براش آرایشی در بازار موجود هستند و بسیاری از آن ها به صورت اسپری به فروش می رسند. روش بهتر برای شستن براش آرایش، استفاده ار محلول های شستشوی براش آرایش است. زمانی که می خواهید سریعا از یک رنگ دارای پایه سربی به یک رنگ دارای پایه روغنی بروید، این محلول ها کمک زیادی به شما می کنند. اکثر آرایشگرهای حرفه ای از محلول های شستن براش استفاده می کنند.

بسیاری از آرایشگرهای حرفه ای و کسانی که هر روز آرایش می کنند، از صابون دستشویی و مایع ظرفشویی برای شستن روزانه براش ها استفاده می کنند. این شوینده ها از یک سو برای تمیز کردن براش آرایشی به اندازه کافی ملایم هستند و از سوی دیگر، دارای ترکیباتی مثل دترجنت ها هستند که چربی ها را به راحتی از روی براش های آرایشی می شویند.

اگر می خواهید براش های آرایشی خود را ضد عفونی کنید، از الکل استفاده نکنید زیرا باقیمانده های آن روی براش می تواند سبب التهاب پوست شود. یکی از موادی که برای این منظور پیشنهاد می شود، روغن درخت چای است که مواد ترکیبات ضدمیکروبی طبیعی است.

هر یک از محلول های شستن براش آرایش و هر یک از شوینده های دیگری که برای این منظور استفاده می شوند، برای پاک کردن نوع خاصی از مواد آرایشی از روی براش مناسب تر هستند. برای مثال، صابون های قالبی برای پاک کردن مواد آرایشی چرب مثل کانسیلرها، رژلب ها و فونداسیون ها از براش ها و پدهای دارای جنسی های مصنوعی و سنتزی مناسب تر هستند. همچنین، صابون دستشویی مایع تنها چیزی است که تمامی رنگ ها را از پد ها می شوید، در غیر این صورت مجبور خواهید بود که از یک صابون قالبی استفاده کنید

در هنگام تمیز کردن براش آرایشی ، استفاده از دستکش ها و فرچه های مخصوص برای این کار می تواند به پاک کردن کوچکترین باقیمانده های مواد آرایشی از میان بافت براش کمک کند. این ابزارها به گونه ای طراحی شده اند تا رنگ دانه ها را نیز از روی براش ها و پدها بردارند.

از چه شوینده ای برای تمیز کردن برس های آرایشی استفاد کنیم؟

اگر از یک شوینده نامناسب برای شست و شوی برس های تان استفاده کنید به طور حتم در استفاده بعدی متوجه کاهش کیفیت موهای برس خود خواهید شد زیرا برخی از شوینده ها، رطوبت موهای برس را کاهش می دهند و بسیار شکننده می کند. در خصوص انتخاب مواد شوینده برخی از شرکت ها محلول های خاصی را برای برس ها و قلم موهای آرایشی خود به مشتریان می دهد که تا حدودی بهترین گزینه برای شست و شوی برس های به حساب می آید.
اما شما انتخاب دیگری نیز دارید و می توانید از شامپوهای نرم کننده به عنوان مایع شوینده برس های آرایشی استفاده کنید. به طور کلی بایستی در نظر داشته باشید که استفاده از شوینده هایی که دارای ترکیبات الکلی می باشد می تواند کیفیت برس های آرایشی شما را به علت کاهش رطوبت موهای برس به طرز چشم گیری کاهش بدهد، بنابراین نباید از مواد شوینده الکلی استفاده کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (665 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (119 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (81 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (69 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (65 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (49 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (40 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (17 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (16 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان