چرا تمیز کردن براش آرایشی اهمیت دارد؟

  سه شنبه، 18 آذر 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
چرا تمیز کردن براش آرایشی اهمیت دارد؟
ما هر روز از براش ها برای آرایش کردن استفاده می کنیم اما آیا هر روز براش ها را می شوییم؟ باید بدانید که شستن ماهانه براش های آرایشی کافی نیست. دلایل متعددی برای شستن براش آرایشی وجود دارد که در اینجا به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم:

بدانید اغلب چگونه می توانید قلمو را بشویید. تمیز نگه داشتن قلمو باعث صرفه جویی در زمان و انرژی هنگام شستن آن ها می شود. قلموها که با بسیاری از محصولات، مانند پودر،کرم زیر ساز برخورد می کنند ، به شستن مکرر بیشتر نیاز دارند نسبت به قلموهایی کم تر استفاده می شوند.

چرا تمیز کردن براش آرایشی اهمیت دارد؟

ما هر روز از براش ها برای آرایش کردن استفاده می کنیم اما آیا هر روز براش ها را می شوییم؟ باید بدانید که شستن ماهانه براش های آرایشی کافی نیست. دلایل متعددی برای شستن براش آرایشی وجود دارد که در اینجا به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم:

  • به مرور زمان و با استفاده مکرر از براش های آرایشی، باکتری ها روی آن ها تجمع می کنند. هرچه بیشتر براش ها را تمیز کنید، باکتری های مولد آکنه را کمتر روی پوست خود پخش می کنید.
  • علاوه بر باکتری ها، سلول های مرده و چربی پوست نیز روی براش ها تجمع می کنند. این سلول های مرده و چربی ها می توانند سبب منافذ پوست را مسدود کرده که این مسئله سبب ایجاد جوش های سر سفید، جوش های سر سیاه و آکنه و نیز، ترک خوردن پوست می شود.
  • براش های تمیز مواد آرایشی را بهتر روی پوست توزیع می کنند. حتی بهترین مواد آرایشی در صورت استفاده از براش های کثیف، به صورت ناهمگن روی پوست توزیع می شوند. براش های تمیز، تضمین می کنند که مواد آرایشی به طور یکنواخت تری روی پوست پخش شوند.
  • تمیز کردن مرتب براش های آرایشی سبب می شود که موهای براش ها نرم باقی بمانند و در نتیجه پوست را ملتهب نکنند.
  • براش هایی که به خوبی تمیز شوند، بیشتر عمر می کنند و بنابراین لازم نیست که براش های محبوبتان را به سرعت تعویض کرده و البته پول بیشتری بابت خرید براش های جدید خرج کنید.

شستن براش آرایشی و شستن پد آرایشی

اگر شما فردی هستید که همیشه آرایش می کنید، باید حداقل هفته ای یک بار براش آرایشی تان را تمیز کنید و اگر کم آرایش می کنید، آن ها را باید ماهی یک بار تمیز کنید. بهترین زمان برای شستن براش آرایشی در شب و قبل از خواب است زیرا در این صورت آن ها فرصت دارند تا قبل از اینکه دوباره از آن ها استفاده کنید خشک شوند.

پس از شستن براش آرایشی آن ها را به صورت افقی قرار دهید تا خشک شوند. اگر آن ها را به صورت ایستاده خشک کنید، آب اضافی در فرول نفوذ کرده و می تواند موجب شود چسبی که موهای براش های آرایشی را بهم متصل کرده شل شود و موهای براش شروع به ریختن کند.

مراقبت و تمیز نگه داشتن قلموها :

قلمو ها را عمودی هنگام خشک کردن نگه ندارید:

آب به درون قلمو می رود و باعث زنگ زدن یا پوسیدگی می شود. هم چنین می تواند باعث شود چسبش شل شود. زمانی که آن ها به طور کامل خشک شدند، عمودی نگه داشتن آن ایمن است.

از سشوار یا اتو برای خشک کردن استفاده نکنید :

گرمای شدید فیبرها را خراب خواهد کرد حتی اگر فیبرها طبیعی باشند مثل موی سمور

راه درست نگهداری از آن ها

قلمو ها را در یک ناحیه با تهویه خوب خشک کنید:

اگرقلمو ها را در یک محوطه محصور مانند حمام خشک کنید قلمو ممکن است به اندازه کافی تحت جریان هوا نباشد که ممکن است باعث کپک شود. این باعث بد بویی می شود

قلمو را به درستی نگهداری کنید:

زمانی که قلموها خشک می شوند آن ها را در فنجان عمودی نگه دارید و یا آن ها را افقی قرار دهید آن ها را به سمت پایین نگذارید چون کج می شود. اگر می خواهید آنها را در کیف حمل کنید آن ها را افقی قرار دهید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (668 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (120 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (96 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (81 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (70 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (53 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (40 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (40 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (17 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (16 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان