دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

چه چیز رغبت ثبت‌نام در مدارس دولتی را بالا می برد؟ 

پنجشنبه، 13 مرداد 1401
کد خبر: 216988
ساعد نیوز: یک عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: باید کارآمدی و کیفیت آموزش مدارس عمومی و دولتی را به نحوی افزایش دهیم که مردم با رغبت فرزندانشان را به این مدارس بفرستند.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از ایسنا، حسین حق وردی با تاکید بر ضرورت توجه به مدارس دولتی و بالا بردن کیفیت آنها بیان کرد: بعضی ها از تبعیض و بی عدالتی در آموزش و پرورش صحبت می کنند، مثلا توجه به مدارس غیر دولتی. ما که نیامدیم برای مدارس غیر دولتی اقدامات خاصی انجام دهیم که برای مدارس دولتی آن اقدامات را انجام نداده ایم، بلکه خود مدارس غیر دولتی امکانات و درآمدهایی دارند که موجب شده شاهد این موضوع باشیم که مثلا در سیستم فعلی کنکور اکثر رتبه های برتر از مدارس خاص هستند.

این عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: نظر ما این است که کیفیت تحصیل در مدارس عمومی دولتی را طوری بالا ببریم که به طور مثال در آزمون ها و کنکورها به یک هم ترازی با مدارس خاص برسند.

نماینده شهریار در رابطه با اینکه برخی خانواده ها توانایی فرستادن فرزندانشان به مدارس خاص و غیر دولتی را ندارند و این موضوع ممکن است در بحث فرزندآوری آنها تاثیر بگذارد، عنوان کرد: البته می دانیم که خانواده هایی که از مدارس غیر دولتی یا مثلا غیر انتفاعی استفاده می کنند، عمدتا یک یا دو فرزند دارند و با توجه به اینکه امکانات مالی هم برایشان مهیا است اما فرهنگ اجازه نمی دهد که به سمت فرزندآوری بروند. به نظرم بحث فرزندآوری بیشتر بحث فرهنگی است تا اقتصادی.

حق وردی در پایان تاکید کرد: موافقم که باید کارآمدی مدارس عمومی و دولتی را به نحوی افزایش دهیم و کیفیت آموزش به گونه ای بالا برود که مردم با رغبت فرزندانشان را به آن مدارس بفرستند.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
رونمایی از جیمی جامپ پرورترین ورزشگاه لیگ برتری ایران/ یک بادیگارد در حد یاسین چوکو محافظ لیونل مسی برای اینجا لازمه +فیلم
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
رپر سرشناس در تهران بستری شد + جزئیات
زیبایی خاص و چشم نواز پریناز ایزدیار با مدل موی مجعد/ چشارو نگاا😍+عکس
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
خلاقیت جالب دانشجویان آمریکایی برای اعلام انزجار از اسرائیل و رژیم صهیونیستی با الهام از ایرانی‌ها! + فیلم
علی دایی در کنار همسر دوم و دختر کوچک و نازنینش +عکس