چگونه از فروش طلای خود پول بیشتری دریافت کنیم؟

  سه شنبه، 15 تیر 1400   زمان مطالعه 8 دقیقه
چگونه از فروش طلای خود پول بیشتری دریافت کنیم؟
آیا شما هم قصد فروش طلای خود را دارید؟ و در این فکر هستید که چگونه یک فروشنده حرفه‌ای برای طلاهای خودتان باشید؟ نگران نباشید چندان کار مشکلی نیست؛ بله؛ اگر کمی حوصله به خرج دهید، می‌بینید که شما هم می‌توانید، فروشنده خوبی باشید و از فروش طلاهای خود بالاترین وجه نقد را دریافت کنید.

خرید و فروش جواهرات و طلا از خرید و فروش هایی می باشد که دارای رمزها و داستانهای بسیاری است و صد البته مهارت های ابتدایی را طلب می کند، بگذارید برای شروع خرید طلا را از خرید جواهرات به صورت کامل جدا کنیم و سپس به آموزش فن خرید و فروش جواهرات و طلا بپردازیم.

حال باید بدانید که هر مصنوعی که از طلای 18 عیار تهیه می شود و دارای سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی باشد را جواهرات گویند به طوری که وزن جواهر و یا سنگ نیمه قیمتی بر وزن طلا غلبه کند و مصنوعات طلا همان کارهای خام و خالص طلای 18 عیار (در ایران) را گویند که بدون هرگونه سنگی ارائه می شود .

فرق طلا با جواهرات این است که در کار ساخته شده ازطلا هیچ گونه سنگ قیمتی بکار نرفته ولی در جوهرات سنگ های گرانبها بر روی کار ساخته شده نصب می گردد که این سنگ ها ممکن است اتمی و یا اصل باشند به جواهراتی که سنگ اتمی بکار رفته جواهرات اتمی و به جواهراتی که سنگ اصل بکار رفته جواهرات اصل می گویند .

نوع خرید و فروش جواهرات با طلا فرق می کند:

1- فروش طلا = قیمت روز هر گرم طلا + اجرت ساخت + سودفروشنده ( 7یا8% )

2- فروش جواهرات = قیمت روزهرگرم طلا + اجرت شامل ( ارزش سنگهای بکارفته / اجرت ساخت پایه جواهر / مخراجی وسایرهزینه ها ) + سودفروشنده ( 15 % الی 20% ) همچنان که نحوه خرید طلا با جواهرفرق می کند شرایط فروش آنهاتوسط مصرف کننده نیز باهم فرق دارند در کار ساخته شده از طلا اجرت ساخت و سود فروشنده کسر و به نرخ روز خریداری می گردد ولی نحوه فروش جواهرات که تاکید و سفارش می کنم درحفظ فاکتور خرید آن دقت واهتمام لازم رابه عمل آورید ازروی فاکتور بدین صورت می باشد که سود فروشنده (15% الی20%) کسر و ترقی و یا تنزل از قیمت روز درج شده در فاکتور رامحسابه و بهاء آن را به صاحبش پرداخت می کنند.

قبل از خرید به رنگ طلا و جواهراتی می خواهید خریداری کنید، فکر کنید. مرسوم ترین رنگ برای طلا همان رنگ زرد طلایی است؛ اما در بازار، جواهراتی با پایه طلای سفید و رزگلد نیز وجود دارد. حتی می توانید طلاهایی به رنگ قهوه ای، سبز و آبی هم پیدا کنید که با روش های خاص آبکاری و طلاسازی به این رنگ درآمده اند؛ اما بهترین گزینه برای سرمایه گذاری همان طلای ۱۸ عیار زرد است.

از سال ۱۳۹۱ اتحادیه طلا و جواهر فاکتورهایی را در اختیار تمام واحدهای تولیدی و فروش طلا قرار دادند که در آن تمامی مشخصات مربوط به یک قطعه طلا نوشته شده است. در این فاکتورها باید کد واحد فروش و آدرس فروشگاه مورد نظر به صورت کاملاً خوانا نوشته شده باشد و فروشنده موظف است تمامی اطلاعات مربوط به طلا اعم از گرم طلا، مزد ساخت و دیگر محاسبات را به صورت تفکیک شده در فاکتور مورد نظر بنویسد. سعی کنید تا جایی که امکان دارد طلای خود را از طلافروش آشنا و باسابقه خریداری کنید.

هنگام خرید طلا به یاد داشته باشید که کمترین مزد ساخت مربوط به النگوها است و بعد از آن زنجیرها و سپس خرده ریزهای کوچک مانند گوشواره و آویزه های کوچک قرار می گیرند. اتحادیه طلا و جواهرات هرسال برای تمامی مصنوعات ساخته شده از طلا نرخ مشخصی را تعیین می کند.

چگونه از فروش طلای خود پول بیشتری دریافت کنیم؟

آیا شما هم قصد فروش طلای خود را دارید؟ و در این فکر هستید که چگونه یک فروشنده حرفه ای برای طلاهای خودتان باشید؟ نگران نباشید چندان کار مشکلی نیست؛ بله؛ اگر کمی حوصله به خرج دهید، می بینید که شما هم می توانید، فروشنده خوبی باشید و از فروش طلاهای خود بالاترین وجه نقد را دریافت کنید..

۱.طلاهایتان را به مغازه های بزرگ طلا فروشی بفروشید

برای فروش طلای خود بهتر است به مغازه ها و گالری های بزرگ طلا و جواهرات بروید چرا که مغازه های بزرگ درآمدشان از جای دیگریست و کمتر در فکر زدن جیب شما هستند؛ و طلایتان را به قیمت بهتری می خرند.

حرف خودمانی: در بیشتر مواقع هنگام خرید و فروش طلا در مغازه های بزرگ طلا فروشی با واسطه های کمتری مواجه خواهید شد که این، بسیار به نفع شماست چراکه هرچه واسطه ها کمتر باشد دست طلافروش برای بهتر خریدن طلا، بازتر است.

۲.مراقب آگهی های خرید طلا باشید

در این روزها که بازار خرید و فروش های اینترنتی بسیار گرم است، بهتر است مراقب افرادی که در سایت های آگهی (مثل دیوار و شیپور و کوزه) می خواهند اقدام به خرید طلای شما کنند، باشید؛ چرا که برخی افراد، اینترنت و کسب و کارهای اینترنتی را تبدیل به بازار سیاه کرده اند. بازار سیاه به کسب و کارهایی می گویند که نمی شود به آن اطمینان کرد. متاسفانه سایت های آگهی علاوه بر اینکه بستر مناسبی برای برخی از سودجویان فراهم کرده اند و شما از شخصی که می خواهید با او معامله کنید اطلاعاتی ندارید، ممکن است روزها و ماه ها طلا یا اجناس دیگر شما فروش نرود و کارتان راه نیوفتد.

۳.به امانت فروشی ها نروید

امانت فروشی چیست؟! مغازه هایی و یا کسانی هستند که طلا و یا اشیا قیمتی و با ارزش شما را دریافت می کنند و در عوض پولی به شما قرض می دهند که اگر در زمان ذکر شده پول را پس دادید طلا و یا اشیا قیمتی خود را دریافت می کنید اما اگر در زمان تعیین شده نتوانستید پول را پس دهید؛ آن ها طلا و یا اشیا قیمتی شما را می فروشند و همچنین در این مدت که طلای شما دستشان است ماهانه سودی که معمولاً معادل سود بانکی است یا بیشتر، از شما دریافت می کنند.

این افراد سعی دارند کمترین پول را بابت طلای شما بپردازند، نه تنها آن ها بهترین و مرغوب ترین قطعه طلا را می شناسند و به نفع خود عمل می کنند؛ بلکه در معامله نیز بسیار خودخواه هستند. در نتیجه حواستان را جمع کنید و از صد متری این افراد رد نشوید.

۴.به بورس طلافروشان بروید، مثل بازار بزرگ تهران

قبل از اینکه زیورآلات خود را بفروشید از چندین جا قیمت بگیرید؛ برخی از مغازه داران ممکن است قیمت پایین تری به شما پیشنهاد بدهند که قطعاً آن ها به فکر سود بیشتری هستند. در نتیجه بهتر است به دنبال خریداری باشید که به فکر کمترین سودست و بابت طلاهایتان پول بیشتری می پردازند.

۵.حواستان به قیمت ها باشد

اگر تلفنی و یا حضوری از مغازه و یا سایتی قیمت طلایی که می خواهید بفروشید را می پرسید؛ حواستان باشد که دقیقاً قیمت چه نوع طلایی را به شما می دهند، به هیچ وجه جذب قیمت های بالایی که صرفاً جهت کشاندن ما به میز معامله است، نشوید، چراکه به محض دیدن طلای شما ممکن است هزار جور بهانه برای شما بیاورند و شما را در عمل انجام شده بگذارند، در نتیجه شما باید دقیقاً بدانید طلای شما چه عیاری دارد؟ آیا طرح آن جزو طرح های خاص و قدیمی است؟ چه تعداد نگین دارد و آیا نگین و سنگ های آن اصل است یا اتمی؟

این را هم بدانید که خریداران طلا، فقط برای طلای ۲۴ عیار حاضرند تمام پول طلای خالص را بپردازند یعنی اگر طلای شما ۲۴ عیار است باید پول بیشتری دریافت کنید، و برای طلای ۱۸ عیار فقط ۷۵% پول طلای خالص را می پردازند.

و همچنین توجه کنید که وزن طلاهای نگین دار شما از وزنی که در فاکتور خرید آن است کمتر می شود چرا که فروشندگان طلا هنگام فروش طلاهای نگین دار وزن نگین را روی طلا حساب می کنند؛ ولی در هنگام خرید وزن نگین ها را از آن کم می کنند که در این صورت با کاهش وزن چشمگیری از طلاهایتان مواجه می شوید. اما در دی¬اجرت سعی بر این داشته ایم که حداقل وزن را که در حد چند سوت است، از طلایتان کسر کنیم که این واقعاً به نفع مشتری است.

۶.قبل از اقدام به فروش طلای خود را دقیق بررسی کنید

این را بدانید تقریباً همه خریداران طلا، طلای شما را به چشم یک طلای آبشده می بینند؛ پس توقع نداشته باشید که چون حلقه ازدواجتان کاملاً سالم و زیباست؛ آن را به قیمت بیشتری بفروشید. طلا فروشان در مغازه ها و گالری های خود به طلاها و زیورآلات شما بهایی نمی دهند، حتی اگر به طرح زیبای طلای شما پی ببرند بازهم در مقابل شما تظاهر می کنند که در نهایت آن طلا را آب خواهند کرد، تا قیمت کمتری بابت طلای شما بپردازند. در نتیجه اگر طلا و جواهراتی با طراحی های خاص و یا از یک طراح و برند معروفی دارید، که ممکن است باعث افزایش قیمت آن قطعه طلا شود، بهتر است قبل از فروش درباره آن پرس وجو کنید ( البته مراقب باشید سرتان را کلاه نگذارند چراکه بسیاری از مغازه داران به فکر سود بیشتر برای خود هستند. )

۷.طلاهای خود را دسته بندی کنید

در زمانی که یک خریدار طلا، برای شما می گذارد صرفه جویی کنید چراکه برای خریداران طلا، زمان همان پول است. پس هر چقدر که وقت خریداران طلا را نگیرید بیشتر حاضر هستند به شما بابت طلایتان پول دهند. پس اگر طلا و جواهرات متعددی را می خواهید بفروشید، قبل از آنکه پیش شخصی بروید که خریدار طلای شماست؛ طلا و جواهرات خود را دسته بندی کنید.

برای دسته بندی طلای خود بهتر است اول از همه شروع به حذف جواهرات شبه طلای خود کنید. برای شما که وسایل تخصصی مثل سنگ محک و …. را ندارید، آهن ربا بهترین گزینه است. هر قطعه زیورآلات شما که جذب آهن ربا شود، طلا نیست. اگر هم از قطعه ای، مطمئن نیستید که طلاست یا نه، آن را در خانه بگذارید و همراه خود به طلا فروشی نبرید تا طعمه افراد سودجو نشوید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان