دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / طلا و جواهرات /

چگونه با توجه به زمینه‌های رنگی پوست خود طلا و جواهرات انتخاب کنیم؟ 

چهارشنبه، 26 خرداد 1400
به یاد داشته باشید که تن پوست با رنگ پوست یکسان نیست. داشتن پوست تیره تر نشان دهنده گرم بودن تناژ پوست نیست. به همین ترتیب فردی که پوستی روشن دارد می تواند تن سرد یا گرم داشته باشد. آیا می دانید تن رنگ پوست تان سرد است یا گرم؟ دانستن این موضوع کمک بزرگی موقع خرید طلا است.

خانم های شیک پوش برای انتخاب زیورآلات و جواهرات باید به رنگ پوست خود نیز توجه داشته باشند. می دانید که همه رنگ ها برای تمام خانم ها مناسب نیستند و انتخاب رنگ مناسب، پوست شما را زیباتر جلوه خواهد داد. در فصل و تابستان بهتر است جواهرات با رنگ های سرد و در فصل بهار و پاییز جواهرات با رنگ های گرم را انتخاب کنید.برخی خانم ها نسبت به بعضی از جواهرات و زیورآلات حساسیت خواهند داشت و در هنگام انتخاب طلا و جواهر مورد علاقه آن ها باید به این نکته هم توجه داشته باشند . بعضی از خانم ها جواهرات و زیورآلات زرد رنگ دوست دارند و در مقابل بعضی دیگر طلا های سفید را ترجیح می دهند و آن را زیباتر و شیک تر می دانند. برخی از خانم ها به طلا هایی علاقه دارند که سه رنگ باشد. ترکیبی از رنگ زرد ، سفید و زرد مایل به سرخ.
البته رنگ موها هم در انتخاب طلا و جواهرات نقش تاثیر گذاری دارد. طلای زرد رنگ، طلای کلاسیک است که از معادن استخراج می شود و با اضافه کردن فلزاتی چون مس، نقره و دیگر فلزات و یا ترکیبی از آن ها سفید، سرخ، سیاه و آبی می شود. اگر موهای مشکی و پوست روشنی دارید از طلاهای زرد رنگ استفاده کنید تا زیبایی و هماهنگی بیشتری ایجاد شود. طلای زرد با تمام چهره ها و رنگ پوست ها هماهنگی دارد و حتی خانم های بلوند هم تمایل دارند از این رنگ طلا استفاده کنند. اگر موهای سیاه و چشم های آبی دارید به دنبال گردنبند و گوشواره های سفید باشید. خانم هایی که موهایشان قرمز یا تن قرمز دارد نیز از طلای سفید استفاده کنند. حتی خانم هایی که موهایشان لایت یخی دارد هم باید طلای سفید رنگ را انتخاب کنند. طلاها و جواهراتی که تن سرخی دارند برای خانم هایی که موهای آن ها تن قرمز دارد مناسب هستند.

یکی از روش ها و اصول ست کردن زیورآلات با رنگ پوست ، شناخت رنگ پوست و ست کردن زیورآلات بر اساس آن است. در ادامه روش درست شناخت رنگ پوست آمده است که می توانید برای تشخصی رنگ پوست خود استفاده کنید.

برای این کار باید رنگ رگ های خود را ببینید و تمایل آن ها را بسنجید . به قسمتی از بدن خود که رگ های شما بهتر دیده می شود نگاه کنید و به رنگ رگ هایی که زیر پوستتان است دقت کنید اگر رنگ آن متمایل به سبز است، شما پوستی به رنگ گرم دارید اما اگر متمایل به آبی است، رنگ پوست شما سرد است . معمولا مچ دست جای خوبی برای مشاهده رنگ رگ ها است. رنگ پوست به دو دسته رنگ های سرد و رنگ های گرم تقسیم می شود.زمینه های رنگی پوست به سه گروه زیر تقسیم می شود:

  • رنگ پوست سرد: زمینه ی صورتی، قرمز و آبی
  • رنگ پوست گرم: زمینه ی زرد، هلویی و طلایی
  • رنگ پوست طبیعی: ترکیبی از رنگ پوست سرد و گرم

بسیاری از افراد تصور می کنند که زمینه رنگ روشن پوست نشان از سرد بودن رنگ پوست و یا برعکس. درصورتیکه ممکن است اینگونه نباشد. به عنوان مثال “نیکل کیدمن” از چهره های شناخته شده هالیوود، رنگ پوست روشنی دارد. درصورتیکه زمینه پوست او گرم است. فرد دیگری ممکن است زمنیه رنگ سردی داشته باشد اما رنگ پوستش تیره باشد. بنابراین نتیجه اینکه زمینه پوست با رنگ آن تفاوت دارد و انتخاب شما برای لباس و زیورآلات باید بر اساس زمینه پوستتان باشد و نه ازوما رنگ آن.

تشخیص و انواع رنگ پوست

آنچه باید بدانید این است که زمینه پوست با رنگ آن تفاوت داشته و ملاک انتخاب شما برای زیورآلات باید بیشتر بر مبنای زمینه پوستتان باشد. زمینه های رنگی پوست به سه گروه سرد، گرم و طبیعی تقسیم می شوند.

رنگ پوست سرد

سایه های صورتی، قرمز و آبی بر روی پوست، نشان دهنده سرد بودن رنگ پوستتان است.
ویژگیهای رنگ پوست سرد بدین شرح است:

  • رگهای مچ دست به رنگ آبی یا بنفش می باشد
  • برای انتخاب جواهرات بر اساس رنگ پوست باید گفت که برای این رنگ پوست، زیورآلات نقره بهتر از طلا مناسبتان است.
  • در برابر نور آفتاب پوست صورتتان به رنگ آبی متمایل می شود.

رنگ پوست گرم

سایه هایی به رنگ زرد، طلایی و یا هلویی روی پوستتان، گویای این است که رنگ پوست شما گرم است.
علایم رنگ پوستان گرم:

  • رگهای مچ دستتان به رنگ سبز کم رنگ و یا زیتونی باشد.
  • جواهرات مناسب رنگ پوست شما اگر پوستتان گرم باشد، جواهرات طلایی رنگ است. این رنگ جواهرات بیشتر از رنگ نقره ای به پوستتان می آید.
  • همچنین پوستتان در برابر نور آفتاب زرد به نظر می آید.

اما یکی دیگر از راه های تشخیص زمینه رنگ پوست، رنگ مو و رنگ چشم شماست. در صورتی که با پوست سفید و مشکی زیباتر می شوید، پوست سرد دارید و در صورتیکه با کرم و قهوه ای راحت ترید پوست شما گرم است. همچنین اگر چشم هایتان آبی، طوسی یا سبز است و یا رنگ طبیعی مویتان به بلوند، قهوه ای و مشکی با تناژ آبی، نقره ای، بنفش و دودی نزدیک می شود می توان گفت شما پوست سرد دارید. اگر زمینه پوستی شما گرم باشد احتمال زیاد رنگ چشم قهوه ای یا عسلی دارید و رنگ طبیعی موهایتان هم بلوند، قرمز و مشکی با زمینه ی طلایی، قرمز، نارنجی یا زرد است.

جواهر و زیورآلات مناسب پوست های سرد

اهمیت انتخاب جواهر بر اساس رنگ پوست در افراد دارای نگ پوست سرد، که رنگ صورتی بسیار ملایمی و گاها صورتی مایل به قرمزی در صورت خود مشاهده می کنند، باید به انتخاب خود در نوع زیورآلات طلا و نقره توجه داشته باشند. اگر جزو این دسته از افراد هستید جواهرات پلاتین و یا طلا سفید برای جذابیت شما مناسب تر هستند. در استفاده از سنگ های قیمتی هم بهتر است مروارید، یاقوت کبود، یاقوت ارغوانی، زمرد کبود، یاقوت سرخ، زمرد سبز، عقیق، کهربا را مد نظر داشته باشید. در مجموع زیورآلات نقره ای برای زمینه رنگ پوست سرد مناسب است.

جواهرات مناسب پوست های گرم

اهمیت انتخاب جواهر بر اساس رنگ پوست برای افراد دارای پوست گرم رنگ زرد یا هلویی – طلایی در صورت خود مشاهده می کنند باید توجه داشت باشند کسانی که از نژاد پوست های تیره هستند در این گروه قرار نمی گیرند. اما برای این گروه طلاهای کلاسیک زرد و یا رزگلد مناسب است. این گروه از افراد برای استفاده از سنگ های قیمتی بهتر است الکساندریت، سیترین، لعل، مورگانیت، زبرجد، یاقوت و الماس زرد را درنظر داشته باشند. همچنین سنگ الماس هم از جمله سنگ هایی ست که برای پوست های زمینه گرم مناسب است. زیورآلات زرد صورت هایی با زمینه پوست گرم را شاداب تر نشان می دهد.

جواهرات مناسب پوست های معمولی

اگر پوستی به رنگ معمولی دارید، شانس با شما است زیرا می توانید از جواهراتی که متعلق به هر دو گروه (روشن و تیره) است، استفاده کنید. جواهرات تیره، روشن یا نئون، با پوست شما هماهنگی دارند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
تبدیل پایان نامه به مقاله !
مراحل اکسپت مقاله
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
مراحل سابمیت مقاله