چگونه چشمانی زیبا داشته باشیم؟

  سه شنبه، 13 آبان 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
چگونه چشمانی زیبا داشته باشیم؟
از نظر زیبایی‌شناسی، چشم‌ها مهم‌ترین بخش صورت هستند. چشم‌ها در بسیاری موارد نشان‌دهنده سن فرد و حتی منعکس کننده حالات هیجانی و خلقی وی نیز می‌باشند. از سوی دیگر و شاید باید گفت متأسفانه، چشم‌ها و پلک‌ها زودتر از سایر اجزای بدن علایم پیری را نشان می‌دهند.

از نظر زیبایی شناسی، چشم ها مهم ترین بخش صورت هستند. چشم ها در بسیاری موارد نشان دهنده سن فرد و حتی منعکس کننده حالات هیجانی و خلقی وی نیز می باشند. از سوی دیگر و شاید باید گفت متأسفانه، چشم ها و پلک ها زودتر از سایر اجزای بدن علایم پیری را نشان می دهند. عمل جراحی پلاستیک پلک ها که اصطلاحاً بلفاروپلاستی نامیده می شود برای برداشتن پُف پلک ها و پوست اضافی آنها طراحی شده و هدف اصلی آن جوان ساختن چهره افراد است.

درماتوشالازی

اصطلاح درماتوشالازی برای افتادگی پوست دور چشم به کار می رود که در اثر پوست اضافه پلک ها ایجاد شده و منجر به افتادگی و پف آلودگی پلک ها می شود.جراحی بلفاروپلاستی، درمانی برای افتادگی پوست دور چشم و کیسه های چربی زیر چشم است. طی این جراحی، پوست ، ماهیچه و چربی اضافی پلک را بر می دارند. برای این که مقدار مناسبی از پوست و چربی و ماهیچه اضافه برداشته شود، در حین عمل پلک باید به راحتی بسته باشد تا اطمینان حاصل شود بعد از عمل و بهبودی پلک می تواند به طور کامل بسته شود. پس از عمل بلفاروپلاستی برای رفع افتادگی پلک و کیسه های چربی زیر چشم، خط ظریفی روی پوست باقی می ماند که شبیه چروکی است که به صورت طبیعی وقتی چشم ها بازند روی پلک ها ایجاد می شود.

اقداماتی که قبل و بعد از عمل جراحی پلک چشم باید بدانید:

  • دو هفته قبل از عمل جراحی پلک از دارو هایی مثل آسپیرین، بروفن ،ایندومتاسین، پیروکسیکام و مفنامیک اسید استفاده نکنید و چنانچه به هر دلیلی به مسکن نیاز داشتید فقط از استامینوفن ساده یا کود ئینه استفاده کنید.
  • قبل از ورود به اتاق عمل آرایش چهره خود را کاملا پاک کنید.
  • بعد از عمل جراحی زیبایی پلک برروی چشمان شما پانسمانی نخواهیم گذاشت و چشمان تان باز خواهد بود.
  • معمولا پماد آنتی بیوتیک چشمی جهت مالیدن روی بخیه ها برای شما تجویز می شود.
  • بعد از جراحی زیبایی پلک به مدت 3 روز قطره اشک مصنوعی استفاده کنید.
  • جهت شستشوی چشم ها در 2 روز اول پس از جراحی پلک از سرم فیزیولوژیک استفاده کنید. اما بعد از 2 روز میتوانید از آب جوشیده سرد شده نیز استفاده کنید.
  • آنتی بیوتیک تجویزی را به مدت پنج تا هفت روز بسته به نظر پزشک مرتبا مصرف کنید.
  • تا 48 ساعت بعد از جراحی زیبایی پلک از کمپرس سرد استفاده کنید. بدین منظور می توانید چند تکه کوچک یخ را در یک کیسه فریزر ریخته درآن را بسته و کیسه را روی صورت خود قرار دهید یا می توانید بسته های مخصوص کمپرس سرد که حاوی ژل است را، از داروخانه خریداری کرده، آن را در فریزر قرار دهید تا منجمد شود وسپس آن را برروی صورت قرار دهید.
  • بعد از عمل کمتر دراز بکشید و هنگام دراز کشیدن نیز بهتر است زیر سر شما کمی بلند تر باشد تا شیب بدن تان بیشتر شود. این کار باعث می شود کبودی و تورم شما به حداقل برسد.
  • اگر در عرض یکی دوروز بعد از عمل زیبایی پلک دچار چشم درد یا افت بینایی شدید به سرعت با پزشک جراح خودتان تماس بگیرید.
  • قبل از مراجعه به بیمارستان استحمام کامل انجام دهید و از به کار بردن هرگونه زیور آلات خودداری کنید. در دو روز اول پس از عمل زیبایی پلک کبودی و تورم افزایش می یابد و بعدا طی یک تا دو هفته به تدریج و خود به خود رفع خواهد شد .
  • در یک تا دو روز اول پس از عمل زیبایی پلک ممکن است چند قطره خون از محل بخیه ها خارج شود که طبیعی بوده و جای نگرانی ندارد.
  • در چند روز اول پس از عمل پلک احتمال تاری دید خفیف وجود دارد که طبیعی می باشد و نگران نباشید
  • تا دو هفته پس از عمل زیبایی پلک از به کار بردن مواد آرایشی بر روی محلهای عمل خودداری نمائید
  • بسته شدن ناکامل پلک ها در چند هفته اول پس از عمل زیبایی پلک، معمول می باشد در این موارد، قبل از خواب از پماد چشمی استفاده نمائید
  • در کسانی که پیش از جراحی زیبایی عدم تقارن شدید پلک ها وجود دارد پس از عمل نیز درجاتی از عدم تقارن خفیف ممکن است باقی بماند .
  • عمل بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک نمی تواند سبب بالا کشیدن ابرو یا درشت شدن چشم ها شود.
  • در صورتیکه هر گونه دارویی مصرف می نمائید یا بیماریهای جسمی یا روحی دارید و یا سابقه جراحی یا ابتلا به هپاتیت(یرقان)یا HIVدارید به جراح اطلاع دهید . در صورت وجود اعتیاد به مواد مخدر اطلاع دهید.
  • در روزهای اول پس از عمل زیبایی پلک، پلک شما ممکن است منظره مطلوبی نداشته باشد ولی نگران نباشید در طی چند هفته و با فروکش کردن تورم منظره نهایی پلک مشخص می شود بنابر این در روزهای اول پس از جراحی زیبایی پلک چشم ، سعی نکنید نتیجه عمل را ارزیابی کنید.

پزشک متخصص معمولا چه افرادی را از انجام بوتاکس دور چشم منع می کند؟

  • معمولا افرادی که دارای بیماری های مختلف هستند و به تشخیص پزشک انجام بوتاکس باعث بدتر شدن این بیماری ها می گردد از انجام این روش منع می گردند برخی از این موارد بیماری عبارت اند از:
  • افرادی که تجمع چربی زیر چشم دارند از انجام بوتاکس زیر چشم منع می شوند زیرا با تزریق بوتاکس این چربی ها به سطح پوست می آیند و علاوه بر عمل نکردن بوتاکس باعث ایجاد بیماری های دیگری نیز می شوند.
  • افرادی که دارو هایی مانند انواع آنتی بیوتیک ها و دارو های ضد مالاریا مصرف می کنند نیز از انجام این مورد منع می گردند.
  • بیماری لو گهریگ و سندروم لامبرت ایتون نیز از بیماری هایی هستند که فرد در صورت مبتلا بودن به این بیماری ها از انجام بوتاکس دور چشم منع می گردد.
  • خانوم های باردار و یا مادرانی که در دوران شیردهی هستند نه تنها از انجام بوتاکس دور چشم بلکه از انجام بیشتر روش های تزریق زیبایی منع می شوند.
  • افرادی که دارای ضعف عضلات هستند از این کار به طور جدی منع میگردند زیرا کار بوتاکس فلج کردن عضلات قسمتی است که به آن تزریق می گردد بنابراین برای این گونه افراد تزریق بوتاکس دور چشم کاری به شدت خطرناک می باشد.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (222 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (114 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (43 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (40 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (37 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (33 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (29 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (29 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (26 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (24 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (18 نظر) رهبر معظم انقلاب: آرزوی کفش بنددار به دلم بود؛ تا الان هم من کفش بنددار نپوشیده‌ام (16 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(ویدئو) حضور سرزده دکتر پزشکیان در محل کار سابقش بدون تشریفات و واکنش جالب رئیس مجلس، محمدباقر قالیباف
تصویر جگرسوز از آخرین بوسه‌ی نسرین مقانلو، عمره سریال "مختارنامه"، به پیکر بی‌جان پسر جوانش، ارشیا
انتقاد جدی روزنامه اصولگرا از نماینده حمله کننده به ظریف!
(تصاویر) خلاقیت عجیب و وحشت انگیز در طراحی کیف‌ های مجلسی زنانه با الهام از چهره انسان!
(تصاویر)معروف ترین رکوردهای ایرانیان در کتاب گینس!
(عکس) گوشه ای از خانه پدری الناز ملک، بازیگر چشم‌رنگی سریال "زخم کاری"، با مبلمان قرمز و پرده های سبز/ چه خونه باصفا و خوش آب و رنگی
هریس: تمام تلاشم را برای شکست ترامپ به کار خواهم گرفت
(تصاویر ) خاص ترین و نادرترین رنگ پوست ها در جهان/ چه چهره های خاصی هم دارن
(تصاویر) 12 تا از منحصر بفرد‌ترین دیزاین‌‌های پلوی ایرانی که سفره غذاتون رو مجلسی و شیک جلوه میده/ دست و پنجه‌ی بانوان ایرانی طلا
توصیه های رهبر انقلاب به نمایندگان سرلوحه کار مجلس قرار می گیرد
خوشگذرانی سهیلا منصوریان در آب های آزاد کیش / وقتی دختران سرزمین مان ناخدای زندگی خود باشند نام قهرمان ایران در همان جا میدرخشد !
بایدن از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری کناره‌گیری کرد
موثرترین روغن‌های دافع برای نیش پشه‌
خانم‌ عزیز این محصول انقلاب جنسی افسرده‌ات می‌کند!
ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: پدرم تمایل نداشت سواد خود را در چشم مردم فرو کند
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت