جلوگیری از بروز چین و چروک پیشانی با تغییر سبک زندگی

  سه شنبه، 13 آبان 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
جلوگیری از بروز چین و چروک پیشانی با تغییر سبک زندگی
جلوگیری از چروک صورت و درمان چروک دور چشم دغدغه‌ی بسیاری از افراد هستند. چین‌ و‌ چروک‌ها ممکن است در هر سنی و در هر جایی از صورت ایجاد شوند اما معمولا پس از ۳۰ سالگی و با کاهش تولید کلاژن پوست ظاهر می‌شوند.

جلوگیری از چروک صورت و درمان چروک دور چشم دغدغه ی بسیاری از افراد هستند. چین و چروک ها ممکن است در هر سنی و در هر جایی از صورت ایجاد شوند اما معمولا پس از ۳۰ سالگی و با کاهش تولید کلاژن پوست ظاهر می شوند. چین و چروک های قسمت های مختلف صورت مانند اطراف چشم، خط اخم، دور لب و پیشانی، سن شما را بالاتر نشان می دهند و اگر فکری به حال آنها نکنید، روز به روز بیشتر و عمیق تر می شوند. پیشانی یکی از نواحی صورت است که خیلی راحت دچار چروک می شود. هرچند رفع چین و چروک پیشانی دشوار است، اما می توانید برای مخفی کردن آنها و جلوگیری از ایجاد خطوط بیشتر، اقداماتی انجام بدهید. اگر شما هم به دنبال راهی برای رفع چین و چروک پیشانی خود هستید، مطلب زیر را از دست ندهید.

شاید برخی از خطوط پیشانی شما به خاطر اخم کردن مکرر به وجود آمده باشد اما عواملی مانند بالارفتن سن و ازدست دادن قابلیت ارتجاعی پوست، قرارگیری در معرض آفتاب و ژنتیک نیز در بروز چین و چروک پیشانی نقش دارند.

اما پوشاندن چروک های پیشانی تان با مدل موی چتری تنها کاری نیست که از دست تان برمی آید؛ با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی و استفاده از برخی محصولات آرایشی می توانید چین و چروک های پیشانی تان را کاهش بدهید.

علل بوجود آورنده چروک:

در ايجاد چروک صورت علتهای گوناگوني وجود دارد.مسئول نگه داشتن قوام پوست کلاژن داخل درمي ميباشد; حال به هر علتي در روند کلاژن سازی اختلالی بوجود آيد مي تواند باعث چروک پوست گردد. با افزايش سن کلاژن سازی دچار وقفه ميگردد و افراد با سنين بالا پوستي افتاده دارند..اختلالات ارثي در توليد کلاژن در بيماران سندرم مارفان و سندرم اهلر دانلس از اين جمله اند در اين بيماران پوست بعلت نقص در کلاژن سازی دچار افتادگي زود رس ميگردد.

علاوه بر کلاژن سازی علتهای ديگري نيز در ايجاد چروک پوست دخيلند از جمله : افزايش قـدرت عـضلاني زير پوست ميباشـد; افراد عـصبي و اخـمو بعـلت اسـتفاده زياد از عضلات صورت دچار اين حالت ميشوند و با افزايش قدرت اين عضلات چروک زود رس پيدا ميکنند. افرادی که قـبلا" چاق بوده ولي دچار لاغری ميشوند بعلت از دست دادن چربي زير پوستی دچار افتادگي پوست ميشوند و چروک بوجود ميآيد.

افراد سيگاری بعلت از دست دادن چربي زير پوستي ( عدم تغذيه مناسب و کاهش اشتها ) و همچنين نقص در کلاژن سازی و علتهای گوناگون ديگر دچار چروک زود رس ميشوند.پوسـتهای خشـک نسـبت به پوسـتهای چـرب زودتر دچـار چروک ميشوند که ميتواند به دليل علت زمينه ای پوست خشک باشد ( عدم نگهداری آب در پوست به دلايل سرشتي ). علتهای ديگری نيز وجود دارد که از حوصله اين بحث خارج ميباشد.برای پيشـگيری در ايجاد چروک بايد عـوامل ايجاد کننده آن را از بين برد از جمله : تغـذيه مناسب - عدم مصرف مواد مخدر و دخانيات - اعصاب آرام و غيرو.

کاهش استرس

استرس نیز، یکی از دلایل بروز خط اخم و چین و چروک روی پیشانی است. اگرچه رفع استرس کار راحتی نیست ولی سعی کنید آن را تحت کنترل خود دربیاورید. برای مدیریت استرس می توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • مدیتیشن (Meditation)
  • یوگا (Yoga)
  • تنفس دیافراگمی یا تنفس شکمی
  • آروماتراپی یا رایحه درمانی
  • رژیم غذایی سالم
  • خواب کافی
  • شرکت در جلسات مشاوره
  • یادداشت برداری از وقایع روزانه
  • ورزش روزانه

رژیم غذایی سالم

وقتی صحبت از چین و چروک می شود، یکی از مهم ترین سوالات، این است که در طول روز باید چه چیزهایی بخوریم؟ طبق تحقیقات صورت گرفته، رژیم غذایی نقش مهمی در پیری پوست ایفا می کند. محققان به این نتیجه رسیده اند که مصرف مقادیر بالاتری از ویتامین C و اسید لینولنیک (نوعی اسید چرب امگا ۳) احتمال خشکی پوست را در میان زنان میانسال کاهش می دهد.ویتامین C نشانه های پیری و چین و چروک را از بین می برد و در مقابل رژیم های سرشار از چربی و کربوهیدرات، باعث افزایش احتمال بروز چین و چروک و آتروفی پوست می شود.

ترک سیگار

اگر افزایش خطر ابتلا به سرطان ریه، آمفیزم ریوی و بیماری های قلبی دلایل قانع کننده ای برای ترک سیگار نیستند، شاید اطلاع از این موضوع که سیگار باعث پیری زودرس پوست می شود شما را به فکر فرو ببرد.سیگار یکی از دلایل اصلی پیری زودرس و بروز چین و چروک است. طبق تحقیقات صورت گرفته مواد شیمیایی موجود در دود سیگار باعث کاهش تولید کلاژن شده و به قابلیت ارتجاعی پوست آسیب می رساند. بنابراین مصرف دخانیات در نهایت منجر به پیری زودرس پوست و ایجاد چین و چروک می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (236 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (117 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (98 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (52 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (42 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (37 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (29 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (29 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (26 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (25 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (24 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (18 نظر) خلاقیت غَش آور راننده گرگانی برای حفظ امنیت صندوق عقب ماشینش+عکس/ سلطان امنیت منطقه تویی!🤣 (16 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نگاهی به زندگی سعید راد با 3 همسر مشهورش/ طلاق نوش آفرین از سعید راد و فرار به هندوستان
از ساندویچی باز کردن سعید راد بعد از ممنوع الفعالیت شدن تا کارگری در آمریکا! / روحش شاد ...
عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس
نوزادان بی‌قرار؛ کودکانی که با اعتیاد متولد می‌شوند
سعید راد سوپراستار پرسپولیسی: سند زنده 6 تایی شدن استقلال، من هستم
ماجرای علاقه دیوانه وار محمدرضا شاه به دختران و زنان موطلایی!/مشتری پَروپا قرص خانه های فساد
حسن یزدانی صاحب 25 میلیارد تومان پول نقد می شود! / طلای المپیک پاریس قبل از برگزاری مسابقات بر گردن کشتی گیر معروف ایرانی میدرخشد
واکنش‌ها به جزئیات دیدار رهبری با مجلس: از «حفظه‌الله» تا جایگاه ثابتی و رسایی
(ویدیو) حال پذیرایی پرنور و دلباز خانه کمند امیرسلیمانی با پنجره های بزرگ، پرده های توری، ملبمان سبز پاستیلی و تراس پر از گل و باصفا/ پرده‌هاشونو چه شیک و خاص نصب کردن!
(تصویر)دلخراش ترین عکس که یک ایرانی را بهترین عکاس سال 2023 کرد!/در هر جا هنر یک ایرانی میدرخشد
(ویدئو) حضور سرزده دکتر پزشکیان در محل کار سابقش بدون تشریفات و واکنش جالب رئیس مجلس، محمدباقر قالیباف
تصویر جگرسوز از آخرین بوسه‌ی نسرین مقانلو، عمره سریال "مختارنامه"، به پیکر بی‌جان پسر جوانش، ارشیا
انتقاد جدی روزنامه اصولگرا از نماینده حمله کننده به ظریف!
(تصاویر) خلاقیت عجیب و وحشت انگیز در طراحی کیف‌ های مجلسی زنانه با الهام از چهره انسان!
(تصاویر)معروف ترین رکوردهای ایرانیان در کتاب گینس!
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت