چگونه دکوراسیون ایرانی سنتی داشته باشیم؟

  دوشنبه، 19 آبان 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
چگونه دکوراسیون ایرانی سنتی داشته باشیم؟
چگونه دکوراسیون ایرانی سنتی داشته باشیم؟ این سؤالی است که شاید ما ایرانی‌ها بارها از خود پرسیده‌ایم. داشتن یک دکوراسیون ایرانی برای هر خانه و خانواده ایرانی امری مهم و ضروری به شمار می‌رود

چگونه دکوراسیون ایرانی سنتی داشته باشیم؟

چگونه دکوراسیون ایرانی سنتی داشته باشیم؟ این سؤالی است که شاید ما ایرانی ها بارها از خود پرسیده ایم. داشتن یک دکوراسیون ایرانی برای هر خانه و خانواده ایرانی امری مهم و ضروری به شمار می رود؛ چرا که بدون شک کودکان ما با چیدمان به سبک ایرانی به سنت بومی کشور نزدیک تر می شوند. این فرهنگ سازی تا نسل ها بعد از ما ادامه دار خواهد ماند و فرهنگ و صنایع دستی ایرانی همیشه در بورس صنعت مد در دکوراسیون داخلی قرار خواهد داشت. در ادامه با توکامگ و معرفی راهکارهایی برای داشتن دکوراسیون سنتی ایرانی همراه باشید.

برای داشتن یک دکوراسیون سنتی ایرانی بکر، بهترین توصیه ما به شما استفاده از صنایع دستی ایرانی است. ما از شما نمی خواهیم یک تنور در حیاط خود طراحی کنید و همانند زمان های گذشته هر روز نانوایی کنید، و بدون شک هدف ما از چیدمان به سبک ایرانی، چیدمان با پشتی های دور چین شده در فضا نخواهد بود. با ما همراه باشید تا ایده پردازی های شما را به منظور داشتن یک دکوراسیون ایرانی بسیار پر رنگ تر از گذشته کنیم.

ایده پردازی برای فضایی پر از سازهای ایرانی

یکی از اصلی ترین عناصری که در هر گوشه از اصالت ایرانی مشاهده می شود، ساز ایرانی است. شما با استفاده از ادوات سازهای ایرانی می توانید به یک دکوراسیون منحصر به فرد دست پیدا کنید. نیازی نیست حتماً شما یک نوازنده باشید تا در دکوراسیون خود از ساز ایرانی استفاده کنید؛ شما تنها می خواهید از حضور ساز ایرانی در منزل خود نهایت لذت را ببرید.

فضاسازی ایرانی با استفاده از دف

به شما پیشنهاد می کنیم به جای تابلوهای گران قیمت، که شاید بتوان از آن ها در دکوراسیون خانه های مدرن ایرانی استفاده کرد، در ابتدا یک دف تهیه کنید و آن را روی دیوار آویزان کنید. به همین منظور برای جلوه بخشیدن بیشتر به فضا پیشنهاد دیگری برای شما داریم؛ استفاده از یک دیوار کوب آینه کاری شده در زیر دف به جلوه دادن آن در محیط بسیار کمک خواهد کرد. می توانید دو فلوت به صورت قرینه در کنارهای دف مورد استفاده قرار دهید تا دف شکل یک قاب عکس طراحی شده زیبایی را به خود بگیرد.

تصویر

فضاسازی ایرانی با انواع سازها

پیشنهاد دوم ما به شما استفاده از انواع سازهای ایرانی برای دیزاین فضا است. نیازی نیست همیشه برای داشتن یک محیط متفاوت از گلدان ها و ظروف گران قیمت استفاده کنید. ما به شما پیشنهاد می کنیم در کنار مبل اتاق پذیرایی خود، از یک سنتور استفاده کنید. شاید گذر زمان و تماشای آن، حس یادگیری این ساز ایرانی را در شما زنده کند. توصیه دیگر ما به شما قاب گرفت یک سه تار، تار، گیتار و هر ساز دستی ایرانی-سنتی دیگری است. شما به راحتی از این قاب بی نظیر می توانید در بالای سر شومینه استفاده کنید و از آن نهایت لذت را ببرید.

چگونه با صندوقچه های قدیمی دکوراسیون ایرانی داشته باشیم؟

شما به راحتی می توانید از این صندوقچه ها در دکوراسیون ایرانی سنتی به عنوان میز عسلی روبروی مبل استفاده کنید. اگر اندازه این صندوقچه ها خیلی بزرگ بود نیز می توانید آن را به صورت عمودی قرار دهید و با قدری تعمیرات آن را به یک کمد دیواری تبدیل کنید. شاید برایتان جالب باشد که بگوییم برخی از این صندوقچه ها بعد از روکش شدن به عنوان یک صندلی راحتی در کتابخانه نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

چند نکته!

1. سرویس ظروف سفالی با رنگ فیروزه ای یا سورمه ای را به عنوان سرویس دم دستی خود استفاده کنید.

2. حتما گوشه ای به عنوان نشیمن بدون مبلمان داشته باشید و تعدادی پشتی به دیوار تکیه دهید

3. اگر قرار است مبل داشته باشید، از تخت های چوبی یا مبل های خاصی که به سبک سنتی ایرانی طراحی می شوند، استفاده کنید.

4. کرسی ها از شاخص ترین المان های دکوراسیون سنتی ایرانی هستند. اگر فضای کافی در اختیار دارید، فراموش شان نکنید.

5. پارچه های ترمه و دست دوز با نقوش زیبای ایرانی را به عنوان رومیزی استفاده کنید.

6. از بالشتک های غلطکی با روکش هایی با طرح های سنتی در ترکیب با کوسن ها استفاده کنید.

7. گلیم و جاجیم را نه تنها برای مفروش کردن فضاها بلکه برای روکش پوف ها، کوسن ها، مبل ها و به عنوان تابلوفرش به کار ببرید. پیش از این در چیدانه شما را با ۷ کاربرد گلیم و جاجیم در دکوراسیون خانه ایرانی آشنا کرده ایم.

8. نشانه هایی که مخصوص خانه های قدیمی ایرانی است مانند کلون و کوبه در را به عنوان دکوری به دکوراسیون خود بیاورید

9. به جای کتری های برقی امروزی، از سماور و قوری چینی استفاده کنید.

10. اگر عاشق چیدن ظروف در ویترین خود هستید، ظروف بلور یا چینی های گل سرخ را بدین منظور انتخاب کنید.

11. رنگ و بافت آجر و خاک را به صورت دیوارپوش یا هر نوع الحاق دیگر به خانه تان بیاورید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (474 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (378 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (123 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (110 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (109 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (40 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (32 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (24 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (20 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (19 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) نگاهی به طلاهای بهاره رهنما که همسر سابقش سر عقد به او هدیه داد+عکس/ از حلقه ایی زرد رنگ تا گردنبندی به شکل الله (13 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (13 نظر) کیف مجلسی زیبا و جذاب مینا مختاری، همسر خوش سلیقه بهرام رادان با طراحی اصیل و ایرانی پسند/ خانوما ایده بگیرین+عکس (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز