چگونه پوست خود را برای اپیلاسیون آماده کنیم؟

  جمعه، 16 آبان 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
چگونه پوست خود را برای اپیلاسیون آماده کنیم؟
از آنجایی که اپیلاسیون می تواند پوست را در معرض آسیب قرار دهد، مهم است که قبل از اپیلاسیون منطقه را آماده سازی کنید. این کار می تواند برای جلوگیری از عوارض پس از اپیلاسیون مفید باشد. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که پوست قبل از اپیلاسیون نرم شده و سلول های مرده آن حذف شده اند

بسیاری از خانم ها بعد از انجام اپیلاسیون با سوزش، خارش و حساسیت در محل وکس شده مواجه می شوند و حتی پس از گذشت چند روز نیز جوش های چرکی روی پوست شان نمایان می شود. اگر شما هم جزء این افراد هستید، اصلا نگران نباشید؛ چون در ادامه مقاله جلوگیری از حساسیت و جوش بعد از اپیلاسیون به بیان راهکارهایی مفید به شما خواهیم پرداخت.
حذف موهای زائد قسمت های حساس بدن مانند بیکینی، بازو و کمر اگر با دقت و طبق اصول انجام شود، مشکل چندانی را ایجاد نخواهد کرد. البته این نواحی کمی حساس تر و ظریف تر از پوست سایر قسمت ها است و همچنین عصب دهی آن نیز بیشتر می باشد. از این رو، خطر ایجاد فولیکولیت، التهاب دور بافت فولیکول های مو و فولیکولیت های کاذب بیشتر می باشد.
درون پوست همه ما مجراهایی به نام فولیکول وجود دارد که مو و ترشحات چربی از آن خارج می شوند. اگر داخل این فولیکول ها التهاب ایجاد شود، راه آن ها برای ترشح چربی به بیرون مسدود شده و در همان نقطه تجمع پیدا می کنند. از این رو، جوش به وجود می آید. از آن جایی که در روش اپیلاسیون، مو با شدت به سمت بیرون کشیده می شود، موجب بروز التهاب شده و با بند آوردن راه فولیکول ها، جوش ایجاد می شود. بسته شدن سر فولیکول نیز می تواند باعث ایجاد فولیکولیت یا همان عفونت مو شود.

چگونه پوست خود را برای اپیلاسیون آماده کنیم؟

از آنجایی که اپیلاسیون می تواند پوست را در معرض آسیب قرار دهد، مهم است که قبل از اپیلاسیون منطقه را آماده سازی کنید. این کار می تواند برای جلوگیری از عوارض پس از اپیلاسیون مفید باشد. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که پوست قبل از اپیلاسیون نرم شده و سلول های مرده آن حذف شده اند. این کار می تواند پوست را برای اپیلاسیون آماده کرده و به پیشگیری از بروز خارش و سوزش پس از اپیلاسیون کمک کند.

برای جلوگیری از تحریک پوستی که می تواند باعث ایجاد بثورات، رشد موی زیر پوستی و عفونت های پوستی شود، اکثر متخصصان زیبایی توصیه های زیر را برای آماده سازی پوست ارائه می کنند:

  • موها باید حداقل یک چهارم تا یک دوم اینچ رشد کنند سپس از اپیلاسیون استفاده کنید.
  • 2 هفته قبل از اپیلاسیون پوست را با تیغ اصلاح نکنید.
  • دو بار قبل از اپیلاسیون، پوست خود را تمیز کنید تا سلول های مرده پوست حذف شده و فرایند اپیلاسیون به درستی انجام شود.
  • روزی که می خواهید اپیلاسیون کنید پوست را لایه برداری نکنید.
  • پس از لایه برداری پوست، از یک مرطوب کننده طبیعی استفاده کنید تا پوست نرم و لطیف شود.

درد ناشی از اپیلاسیون یک درد لحظه ای است. اما برخی از افراد بعد از این کار دچار جوش می شوند که علائم آن تا چند هفته روی پوست باقی می ماند. این جوش ها که فولیکولیت نامیده می شوند، به دلیل آلودگی یا عفونت فولیکول های سطحی و عمیق پوست پدید می آیند. در برخی موارد، این جوش ها در عرض چند ساعت یا چند روز و بدون ایجاد ناراحتی ناپدید می شوند.

با این حال، در برخی موارد برای یک مدت طولانی دوام پیدا می کنند. این عارضه معمولا در ناحیه شانه، پشت و بازو رخ می دهد. وقتی جوش ها خشک می شوند، احساس خارش ایجاد شده و لکه های تیره ای بر روی پوست پدید می آید. در ادامه شما را با نکاتی در راستای خلاص شدن از شر جوش بعد از اپیلاسیون بیشتر آشنا می کنیم.

۱٫ اگر قصد دارید از اسکراب یا سنگ پا برای لایه برداری از پوست بعد از اپیلاسیون استفاده کنید، بهتر است چند ساعت یا چند روز بین این دو کار فاصله بیاندازید.

۲٫ استفاده از کرم های آنتی بیوتیک در ناحیه آسیب دیده از گسترش میکروب ها جلوگیری می کند.

۳٫ از صابون های تند در روزی که اپیلاسیون کردید استفاده نکنید. حمام ساده و استفاده از یک لیف نرم کفایت خواهد کرد.

۴٫ لباس های گشاد بپوشید. پوشیدن شلوار جین یا پیراهن تنگ باعث ساییده شدن پوست و ایجاد ناراحتی بیشتر می شود.

۵٫ استفاده از پماد های موضعی در چند روز اول شما را از شر جوش خلاص خواهد کرد.

۶٫ همیشه بعد از اپیلاسیون از کمپرس یخ و یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

۷٫ استفاده از لیموی تازه، روغن نارگیل یا روغن درخت چای نیز موثر است. همچنین می توانید از پودر بچه برای جلوگیری از خارش در ناحیه آسیب دیده استفاده کنید.

۸٫ از خارش دادن ناحیه آسیب دیده با ناخن خودداری کنید. اگر زیاد دچار خارش می شوید، ناحیه آسیب دیده را با یک پارچه نرم مالش دهید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (661 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (113 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (75 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (61 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (32 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (14 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان