چگونه رنگ ماتیک را در مغازه به درستی انتخاب کنید؟

  جمعه، 24 مرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
چگونه رنگ ماتیک را در مغازه به درستی انتخاب کنید؟
شاید رژ لب زدن خیلی ساده به نظر برسد و با خود بگویید نیاز به آموزش ندارد اما رژلب زدن نیز برای خود قوانین خاصی دارد و اگر آن ها را رعایت نکنید لب های پوست پوست و نازیبایی خواهید داشت.برای رژ لب زدن به روش حرفه ای باید به نکاتی مانند زیرسازی، لایه برداری، چرب کردن لب و ... دقت کنید.

نکات و قوانین رژلب زدن حرفه ای

شاید رژ لب زدن خیلی ساده به نظر برسد و با خود بگویید نیاز به آموزش ندارد اما رژلب زدن نیز برای خود قوانین خاصی دارد و اگر آن ها را رعایت نکنید لب های پوست پوست و نازیبایی خواهید داشت.برای رژ لب زدن به روش حرفه ای باید به نکاتی مانند زیرسازی، لایه برداری، چرب کردن لب و ... دقت کنید. برای رژلب زدن حرفه ای باید لب هایتان نرم و بدون ترک باشند.یکی دیگر از کارهایی که اید قبل از رژلب زدن رعایت کنید این است که لب هایتان را لایه برداری کنید، لایه برداری لب باعث میشود پوست های مرده لب از بین برود و در نهایت لب های زیباتری داشته باشید.حالا زمان آن رسیده که خط لب بزنید، هرگز خط لب را فراموش نکنید زیرا خط لب باعث میشود بتوانید لب های خوش فرم تری طراحی کنید و از بیرون زدن رژلب جلوگیری کنید فقط حواستان باشد که خط لب باید همرنگ رژلب تان باشد.

انتخاب مناسب رنگ رژلب خیلی مهم است و باید سعی کنید رژلب انتخاب کنید که رنگ آن با رنگ پوست تان همخوانی داشته باشد، اگر پوست تان سفید است رژلب های رنگ روشن مانند صورتی، گلبهی، هلویی و قرمز مناسب تان است و اگر پوست تیره ای دارید رژلب های تیره مانند جیگری، زرشکی، بنفش و قهوه ای مناسب تان است.با توجه به فرم لب هایتان رژلب انتخاب کنید، اگر لب های نازکی دارید بهتر است سراغ رژلب های براق و رنگ روشن بروید ولی اگر لب های بزرگی دارید رژلب های تیره و مات انتخاب کنید.

چگونه رنگ ماتیک را در مغازه به درستی و مناسب انتخاب کنید

درست است زمانی از رنگ مناسب رژ مطمئن می شوید که روی لب خود امتحان کنید اما این کار بافت و نو بودن ماتیک را از بین می برد و فروشنده اجازه این کار را به شما نخواهد داد. اما روش مناسب تست رنگ ماتیک، کشیدن حالت جارویی ماتیک روی انتهای انگشت است. انتهای انگشت نسبت به پشت دست به رنگ لب نزدیک تر است.اگر دندان ها به رژ آغشته شد حتما با انگشت آن را پاک کنید.اگر دندان های زردی دارید، ماتیک با ته رنگ آبی استفاده کنید مثل رنگ آلو سیاه، صورتی، بنفش و شرابی.اگر از ماتیک به عنوان رژگونه استفاده می کنید، با ماتیک چند نقطه روی گونه بزنید سپس به کمک تکه ای اسفنج یا ابر، ماتیک را روی گونه پخش کنید اگر پوست کمی مرطوب باشد، رژگونه بهتر پخش می شود.گاهی پیش می آید که رنگ رژی روی لب دوست شما خیلی زیبا و خوش رنگ به نظر می رسد ولی همان رژ برای شما مناسب و زیبا نیست. بهترین رنگ ماتیک، رنگی است که دو درجه تیره تر از رنگ طبیعی لب شما باشد. رنگ نارنجی یا قهوه ای جزء رنگ هایی است که در مورد افراد معدودی مناسب است، این رنگ ها، باعث زرد جلوه دادن رنگ دندان می شوند.

برخی خانم ها از برس مخصوص زدن ماتیک استفاده می کنند و برخی برای زدن ماتیک از انگشت وسط کمک می گیرند. اما بهترین روشی که بیشتر زنان نیز از آن استفاده می کنند، استفاده از تیوپ خود ماتیک است. اگر خانم سالخورده ای هستید سعی کنید از رژ بی رنگ یا براق کننده لب و یا رنگ های شیری همچنین ماتیک های تیره استفاده نکنید.در سنین میانسالی و بالاتر، چربی لب کاهش می یابد و بنابراین لب ها نازک تر می شوند، بنابراین از براق کننده و مات کننده لب استفاده نکنید. همچنین در استفاده از رژهای تیره احتیاط کنید. اگر ماتیک شکست آن را دور نیندازید چون می توانید قسمت شکسته را به بافت سالم ماتیک متصل کنید. ابتدا قسمت شکسته را از پایه سالم ماتیک جدا کنید. انتهای پایه سالم را با انگشت لمس کنید تا سطح آن صاف شود. قسمت شکسته را روی حرارت غیر مستقیم ذوب کنید و روی پایه سالم بریزید. تیوپ ماتیک را بچرخانید وپایین بکشید و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه در یخچال بماند. وقتی از یخچال خارج کردید ملاحظه می کنید که دو قسمت کاملا به هم چسبیده اند و رژ مثل روز اولش شده!وقتی ماتیک به انتهای تیوپ رسید و هنوز کف تیوپ مقداری باقی مانده است. به کمک یک تکه پارچه پنبه ای یا تکه ای از پوست پرتقال، ماتیک باقی مانده را خارج کنید و با وازلین یا براق کننده لب مخلوط کنید. این ترکیب را با استفاده از قلم مو به عنوان رژ لب استفاده کنید.
چشمان و لب هایتان را همزمان آرایش نکنید!خانم هایی که آرایش چشم سنگین و رژ لب تیره استفاده می کنند ظاهر دلقک مانندی پیدا می کنند. اگر می خواهید رژ لب قرمز بزنید، بقیه آرایش صورتتان را سبک نگاه دارید. یک خط چشم سبک یا یک تاچ ریمل تمام چیزی است که برای آرایش چشمتان نیاز خواهید داشت.

اشتباهات کشیدن خط لب

از کشیدن خط لب های تیره، نازک و خارج از محوطه لب خودداری کنید.هدف از کشیدن خط لب مشخص کردن محیط لب هایتان نیست، هدف فرم دهی و برجسته کردن لب هاست.برای داشتن یک خط لب خوب باید از یک خط لب یک یا دو درجه تیره تر از رژ خود استفاده کنید.آن را روی مرز شروع شدن لب هایتان بکشید و آن را تا داخل لب خود ادامه دهید. هرچه به داخل لب نزدیک تر می شود حرکت خط لب را آرام تر کنید تا حالت محو به خود بگیرد.

استفاده از رژ تیره

رژ لب میتواند چهره شما را تغییر دهد و نقش مهم در زیبایی چهره شما دارد.سعی کنید از رنگ های طبیعی و متناسب پوستتان برای رژ استفاده کنید. رنگ های تیره باعث می شوند شما مسن تر به نظر بیایید.اگر علاقه زیادی به رژهای تیره دارید بقیه آرایشتان را ملایم انجام دهید یعنی از سایه های تیره در آرایشتان استفاده نکنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (163 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (149 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (73 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (3 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (18 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (13 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (13 نظر) نگاهی به سلیقه خاص و متفاوت علی انصاریان در چیدمان میز تنقلات و میز شام در میزبانی از بازیگران+عکس/ باقالی پلو و سالادالویه و... (11 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(عکس) درختی که زمان مرگ خونریزی می کند
بازسازی صدای کاهن مصری پس از 3 هزار سال از روی مومیایی او+ تصاویر
فال روزانه امروز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه یکشنبه 10 تیر 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 10 تیر خرداد 1403
قیمت رسمی انواع چلوکباب 43 سال قبل در رستوران اصیل ایرانی! +عکس
روایت جالب آیت الله هاشمی رفسنجانی از آوازخوانی دلپذیر و اجباری آیت الله طالقانی و منتظری در زندان/ خودم صدای خوبی ندارم اما...+ویدیو
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
دانلود آهنگ جدید "دل بیچاره" مهدی جهانی +فیلم/ منو تنهام نذار با این احوال زار نگاه کن به دلت منو یادت بیار
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 10 تیر 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه یکشنبه 10 تیر ماه 1403
استفتاء از رهبری در مورد رای سفید
قتل دلخراش خانم معلم به دست شوهرش/ پرت کردن همسر از طبقه سوم
ماجرای تصمیم خاص حاج قاسم برای کَفنش از زبان یکی از همرزمان جانبازش
دست نوشته‌های یک جانباز هنرمند: نسل انتقالی به پایان راه نزدیک می‌شود