چرا از لوازم آرایشی گیاهی استفاده کنیم؟

  سه شنبه، 27 خرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
چرا از لوازم آرایشی گیاهی استفاده کنیم؟
لوازم آرایشی گیاهی یکی از جدیدترین موضوعات در دنیای انواع لوازم آرایشی هستند و به تازگی تولیدکنندگان لوازم آرایشی به اهمیت در نظر داشتن سلامت در کنار زیبایی پی برده‌اند و البته زنان نیز توجه بیشتری به مضرات استفاده از مواد شیمیایی موجود در لوازم آرایشی می‌کنند.

لوازم آرایشی گیاهی یکی از جدیدترین موضوعات در دنیای انواع لوازم آرایشی هستند و به تازگی تولیدکنندگان لوازم آرایشی به اهمیت در نظر داشتن سلامت در کنار زیبایی پی برده اند و البته زنان نیز توجه بیشتری به مضرات استفاده از مواد شیمیایی موجود در لوازم آرایشی می کنند.آرایش کردن یکی از بخش های فعالیت روزانه یک زن در هر جایی از دنیا را تشکیل می دهد و بسیاری از زنان ترجیح می دهد برای حفظ سلامتی خود آرایش کردن را از زندگی روزمره شان حذف نکنند بلکه از لوازم آرایشی استفاده کنند که کمترین ضرر را به پوست آن ها وارد می کند.

چرا از لوازم آرایشی گیاهی استفاده کنیم؟

در حالیکه مضرات استفاده از لوازم آرایشی برای سلامت پوست روز به روز بیشتر مورد بحث قرار می گیرید، تحقیقاتی هم آغاز شده است که تاثیر برخی مواد شیمیایی موجود در انواع لوازم آرایشی یا حتی بهداشتی را در ابتلا به سرطان و آلزایمر مورد بررسی قرار می دهد.با این حال اگر دوست دارید زیبا به نظر برسید و در کنار مراقبت از پوست به کمی آرایش روزانه هم علاقه دارید، تنها کافی است مارک لوازم آرایشی خود را درست انتخاب کنید و سراغ لوازم آرایشی بروید که تا جای ممکن مواد شیمیایی را ترکیبات خود حذف کرده اند.

لوازم آرایشی گیاهی ، دوستدار طبیعت اند

انواع لوازم آرایشی مرسوم که در آن ها از مواد شیمیایی با پایه نفت استفاده می شود معمولا ترکیباتی دارند که شامل آلمینیوم یا خود نفت و یا مواد سرب دار می شود. این لوازم آرایشی در واقع باعث می شوند افزایش حفاری ها و سرعت گرفتن تخریب محیط زیست می شوند.در واقع بیشتر لوازم آرایشی بهداشتی و البته تمام لوازم ضد تعریق مثل انواع مام و دئودورانت شامل آلومینیوم می شود، این آلمینیوم از معادن استخراج می شود و البته یکی از دلایل ابتلای زنان به سرطان سینه و آلزایمر است.بنابراین انتخاب یک دئودورانت بدون آلومینیوم (aluminum-free) می تواند بهترین راه برای جلوگیری از آسیب به محیط زیست و البته ابتلا به بیماری های خطرناک باشد.

مواد شیمیایی آسیب زا هستند

اگرچه استفاده از برخی مواد شیمیایی در انواع لوازم آرایشی می تواند ، میزان پوشانندگی لوازمی مانند کرم پودرها را افزایش دهد و به صورت موقتی ظاهر بسیار زیباتری به شما بدهد با این حال در بلندمدت این نوع لوازم آرایشی می تواند به پوست شما آسیب های غیرقابل جبرانی بزند یا باعث واکنش آلرژیک در پوست شود.از طرف دیگر موادی که در لوازم آرایش گیاهی و ارگانیک استفاده می شود حتی می تواند برخی آلودگی های روی پوست را هم از بین ببرد و وضعیت پوست را بهبود بخشد. پارابن و پتالاس از چمله مواد شمایی هستند که در اکثر انواع لوازم آرایشی به کار می روند و البته هر دوی این ها در ابتلا سرطان و دیابت نوع دو می تواند موثر باشد.

عطر طبیعی در انواع لوازم آرایشی گیاهی

بسیاری از افراد وقتی نوبت به خرید لوازم آرایشی می رسد، با بینی شان تصمیم می گیرند درست مثل خرید غذا که بسیاری از ما به ظاهر آن بیشتر از هر چیز دیگر توجه می کنیم. به همین دلیل هم در بسیاری از انواع لوازم آرایشی از عطرهایی استفاده می شود که بیشتر ترکیبات آن ها شیمیایی است.رایحه های شیمیایی و ساختگی اثرات سمی روی بدن می تواند داشته باشد و بیماری هایی چون سرطان، آلرژی و اختلالات سیستم عصبی را به وجود آورد و یا حتی روی جنین تاثیر بگذارد. بنابراین در زمان خرید لوازم آرایشی بهتر است سراغ لوازمی برویدکه عطر به کار رفته در آن ها صد در صد طبیعی باشد. روغن های طبیعی به کار رفته در ترکیبات لوازم آرایشی گیاهی و طبیعی نه تنها آسیبی به پوست وارد نمی کند بلکه می تواند برای پوست و مو مفید هم باشد و البته یک ریمل حاوی این مواد طبیعی و معدنی می تواند به مرور زمان مژه های شما را پرتر و بلندتر کند.

نکات خرید لوازم آرایش گیاهی

  • به برچسب محصول و ترکیبات آن توجه کنید.
  • به نشانه ی تائید وزارت بهداشت حتما توجه کنید.
  • به تاریخ تولید و انقضا محصول توجه کنید.
  • به نحوه نگهداری از محصول توجه کنید.
  • اگر محصول مد نظرتان تست دارد، ابتدا آن را تست کنید تا مطمئن شوید که پوست شما در مقابل این محصول آرایشی حساسیتی نخواهد داد، همچنین در اولین تجربه فقط یک عدد از این لوازم آرایش خریداری کنید تا نتیجه اش را بسنجید و در صورت رضایت مجددا تهیه کنید.
  • از فروشگاه های معتبر خرید کنید.
  • بعضی از این محصولات دارای موادی مثل: زینک اکسید و تیتانیوم اکسید هستند که برای پوست مفید بوده و خاصیت درمانی برای جوش ها و لک ها، ضد آفتاب و برطرف کننده چین و چروک دارند.بهتر است به دنبال محصولی باشید که روی آن نوشته شده باشد talc free ،Silk free یا mica free.

لوازم آرایشی گیاهی سبب ایجاد بیماری نمی شوند

در انواع لوازم آرایشی عطرهایی وجود دارد که بیشتر ترکیبات آن ها شیمیایی است. این عطرهای شیمیایی و ساختگی با گذاشتن اثرات سمی روی بدن فرد را مبتلا به بیماری هایی چون سرطان، آلرژی و اختلالات سیستم عصبی می کند و استفاده از آنها در دوران بارداری روی جنین اثر می گذارد.لوازم آرایشی گیاهی دارای عطرهای صد در صد طبیعی هستند وباعث ابتلا به بیماری نمی شوند و آسیبی به پوست وارد نمی کنند بلکه می تواند برای پوست و مو مفید هم می باشند.

لوازم آرایشی گیاهی پوست را نرم و لطیف می کنند

در کرم پودرهای گیاهی ترکیباتی مانند روغن کاکائوو آنتی اکسیدان هایی وجود دارند که سبب افزایش انعطاف پذیری و نرمی پوست می شوند و پوست را نرم و لطیف می کنند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (123 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (94 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (72 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (45 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (23 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (17 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (16 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (14 نظر) عاشقانه های بیرانوند و اکرم بانو با نمایی از ویلایی لاکچری/ بیرانوند استخر شنا و زمین فوتبال ویلایش را به نمایش گذاشت (11 نظر) رونمایی از خواهر باکلاس فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش/ مگه داریم انقد شباهت+عکس (9 نظر) نگاهی به سلیقه خاص و متفاوت علی انصاریان در چیدمان میز تنقلات و میز شام در میزبانی از بازیگران+عکس/ باقالی پلو و سالادالویه و... (9 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (9 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی برای ترک سیگار فرزندش حماسه آفرید/ دست همه سازمان های ترک اعتیاد رو از پشت بست😂 (8 نظر) ثبت عکس عاشقانه آیسان آقاخانی از رضا گلزار در طبیعت گردی آخر هفته شان (8 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
برای بازیگر زن سریال «ستایش» دعا کنید+عکس/ عمل جراحی سنگین تومورِ خانم بازیگر
آموزش انواع کرلی در خانه+عکس
چه کسی می‌خواهد مملکت را اداره کند؟ همین آقای خامنه‌ای...!/پاسخ صریح شهیدجمهور به ریاست جمهوری آیت الله خامنه ای
سرگردانی دختر 21 ساله در شهر به جرم دختر بودن / پدر و مادرم فقط پسر می‌خواستند ؛ از خانه بیرونم کردند!
برای جلوگیری از نیش «پشه» چه چیزی روی پوستمان بمالیم؟
4 پسر و 2 دختر رهبر معظم انقلاب، داماد و عروس چه کسانی هستند؟+عکس
خاطره رهبر انقلاب از روزی که پدرشان فوت کرد
دانلود آهنگ جدید "آخر بهار" آرش و مسیح+فیلم/ دیدی آخر بهاره هنوز نیومدی تو سر قرارت ...
حادثه هولناک برای دختر 13 ساله در بند فریمان
لب مرز پاکستان خبری است؟ / پشت پرده فراوانی انبه در وانت‌های میوه فروشان خیابانی
زنان در کجای برنامه‌های انتخاباتی ایستاده‌اند؟
پسر کنکوری که عاشق دختر بی بند و بار شد و به کشیدن گل روی آورد!
حلوای نذری بهانه ورود به خانه ی مرد ثروتمند/جنایت 24 میلیارد تومانی...
مریم رجوی دچار حمله شد | سرکرده منافقین را با دز بالای دارو زنده نگه داشته اند
رهبر انقلاب: مشارکت مردم در ذات جمهوری اسلامی است