کاموفلاژ چیست و انواع رنگها 

  سه شنبه، 27 خرداد 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
کاموفلاژ چیست و انواع رنگها 
کاموفلاژ، تکنیکی است که برای پوشاندن جای ماه‌گرفتگی، لک و آکنه، تاتو و یا هر لک و تیرگی و روشنی که در پوست صورت وجود دارد، گفته می شود. کاموفلاژ یک تکنیک حرفه‌ای در دنیای “گریم” است. این تکنیک حرفه‌ای برای درست کردن یک چهره‌ی بی‌عیب و نقص از جهت رنگ پوست و هماهنگی سایر اجزای چهره با یکدیگر به‌ کار می‌رود.

کاموفلاژ، تکنیکی است که برای پوشاندن جای ماه گرفتگی، لک و آکنه، تاتو و یا هر لک و تیرگی و روشنی که در پوست صورت وجود دارد، گفته می شود. کاموفلاژ یک تکنیک حرفه ای در دنیای “گریم” است. این تکنیک حرفه ای برای درست کردن یک چهره ی بی عیب و نقص از جهت رنگ پوست و هماهنگی سایر اجزای چهره با یکدیگر به کار می رود. کاموفلاژها همچنین به عنوان یک ماده زیر ساز، برای ماندگاری هر چه بیشتر سایر مواد آرایشی بر روی پوست به کار می روند.کاموفلاژ بافتی فشرده دارد و به دلیل پوشانندگی بالا از آن برای پوشاندن هر آنچه که در صورت خوشایند نیست استفاده می شود. به طور مثال بعضی از خانم ها پوست صورت نازکی دارند که رگ های آن مشخص است. با کاموفلاژ می توان از پنهان شدن آن اطمینان داشت. افرادی هم هستند که برای برطرف کردن عیوب ابرو و یا خط چشم، از تاتو استفاده می کنند و بعضی اوقات می خواهند که تاتوی خود را محو کنند، که بهترین راه استفاده از گریم کاموفلاژ است. همچنین برای زیر ساز سایه پشت پلک، جهت ماندگاری بیشتر سایه و داشتن رنگ بهتر هم می توان از کاموفلاژ، استفاده کرد. مهمترین کاربرد گریم کاموفلاژ در پشت پلک، جهت استفاده برای سایه عروس است. به بیانی دیگر، از تکنیک گریم کاموفلاژ برای روح بخشیدن به صورت با تیره و روشن کردن رنگ پوست صورت استفاده می شود. استفاده از کاموفلاژ بر روی صورت باید به دقت و بسیار حرفه ای انجام شود. چراکه در غیر این صورت نتیجه مطلوب به دست نمی آید.

شیوه استفاده از کاموفلاژ در گریم حرفه ای

ابتدا در شروع کار مقداری از کاموفلاژ را برمیداریم. بعد مقداری را که جدا کردیم روی پشت دست روی پوست میریزیم تا با گرمای دمای بدنمان کمی نرم و قابل استفاده شود. بعد به اندازه موردنیاز از کاموفلاز را با قلم مو برمیداریم و روی نقاط موردنظر پوست صورتمان بصورت ضربه ای می زنیم. بعد یک اسفنج بر می داریم و آن را با کمی آب قدری مرطوب می کنیم و در پایان کاموفلاژی که روی پوستمان بود را با اسفنج روی پوست پخش می کنیم تا وضعیت یک دستی بخود بگیرد.بعد از این مرحله به سراغ کرم پودر مایع و یا پنکک می رویم. کرم پودر را روی تمام صورت می زنیم و خوب همه جا را پوشش می دهیم. در پایان موادی که روی پوستمان بود را خوب تثبیت می کنیم؛ و برای تثبیت کردن احتیاج به پودر فیکس داریم که این کار دوام آرایش را بسیار بالا می برد. توجه کنید که هیچوقت از کاموفلاژ برای زیر پلک استفاده نکنید، زیرا بافت سنگینی دارد سبب ماسیدگی روی پوست میشود.

کاموفلاژ و انواع رنگها

کاموفلاژ کرم گریم حرفه ای است که رنگ های مختلفی دارد. هر رنگ مختص کار خاصی میباشد .ابتدا باید بدانیم که می خواهیم چه کار کنیم بعد به دنبال انتخاب رنگ مناسب برویم.

کاموفلاژ سفید: از این رنگ کاموفلاژ براي داشتن رنگ روشن در صورت و با ترکیب فون های ديگر استفاده ميشود . همچنين در مدل سایه های برش دار براي ایجاد برش استفاده ميشود .

کاموفلاژ زرد: گاهی بعنوان رنگ مکمل با برخی فون ها ترکیب ميشود . استفاده ديگر کاموفلاژ زرد، برجسته کردن قسمت هایی از صورت، که بصورت طبيعي شکلی فرورفته دارند. به بیانی ديگر براي پر نشان دادن بخش هایی از صورت جهت زيبايي بیش تر بکار میرود .

کاموفلاژ زیتونی: از کاموفلاژ زیتونی براي پوشاندن لک، اکنه، و ماه گرفتگی های قرمز رنگ صورت بکار میرود .

کاموفلاژ نخودی: کاموفلاژ نخودی رنگ مناسبی براي مخفی کردن گودی و کبودی زیر چشم است.

کاموفلاژ بژ هلویی: رنگ هلویی رنگی زیبا و چشمگیر است. به همین علت کرم پودرهای هلویی رنگ طرفداران خاص خود را دارند. بدین سبب از کاموفلاژ هلویی براي نشان دادن شادابی هرچه بیش تر صورت و همچنين پرتر نشان دادن صورت استفاده ميشود .

کاموفلاژ بژ نارنجی: برخی از پوست ها به علت نازک بودن مويرگ هایشان واضح دیده ميشود . مويرگ هایی به رنگ بنفش و آبی. براي مخفی کردن این مساله از کاموفلاژ بژ نارنجی استفاده ميشود . کاربرد ديگر براي رنگ بخشیدن به پوست های مات و کدر است.

کاموفلاژ ارغوانی: برخی پوست ها بی رنگ هستند. اساسا رنگ پریده و اصطلاحا رنگ مهتابی دارند. از کاموفلاژ ارغوانی براي جان بخشیدن به صورت های بیحال استفاده ميشود .

کاموفلاژ نارنجی و بنفش: از ترکیب این کاموفلاژها براي کاور کردن پوست های رنگ خاکستری استفاده ميشود .

کاموفلاژ قهوه ای: براي داشتن رنگ صورت برنزه و تیره مناسب است. همچنين تیره کردن و کوچک کردن بخش هایی از صورت بکار میرود .

کاموفلاژ قهوه ای تیره: براي کشیدن و طراحی ابرو با الکل استفاده ميشود .


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (37 نظر) دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (30 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (22 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (20 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (20 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (16 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (16 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (15 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (12 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی احسان علیخانی برای تولد 37 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (12 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (12 نظر) تور عروس و آرایش شب عروس، ترکیب جدید بهاره رهنما برای جدیدترین استوری اش بعد از بازگشت از کربلا+ عکس (13 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی آیسان آقاخانی برای تولد آقا رضا گلزار/ خوشمزه به نظر میرسه+عکس (11 نظر) دورهمی خانوادگی علی دایی در خانه ابدی پدرش +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (10 نظر) بازیگر زنِ جوانِ سینما: من نماز خوندن رو از شهاب حسینی یاد گرفتم+ویدیو (10 نظر)
تیتر امروز   
عیادت رهبر معظم انقلاب از همسرشان در بیمارستان دولتی/ 20 روز بستری به صورت ناشناس و احوالپرسی رهبری در آخرین روز حضور همسرشان در تخت بیمارستان
تذکر جدی رهبر انقلاب به هر 6 کاندیدای ریاست جمهوری: از اظهارات دشمن شادکن پرهیز کنید
بیوگرافی و زندگی نامه شخصی مسعود پزشکیان/روایتی از دنیای پزشکی تا دنیای سیاست+ فیلم و عکس‌های جالب
این زن خاطرات دوران جنینی‌ خود را در شکم مادرش به یاد دارد😲
علت خودداری رهبر معظم انقلاب از درمان دست راست شان با طب سوزنی در چین!
لیلا زیباکلام: حال عمومی بابا خوب است و اختلالی در روند درمان اتفاق نیفتاده است
زد و خورد شدید در سخنرانی ظریف برای پزشکیان/ بزارید نشون بدن مخالف شهید رئیسی هستند!+فیلم
ادامه تبلیغات نامزدها در صداوسیما بعد از مناظره سوم
در مناظره سوم چه گذشت؟
شوخی زشت با آبدوغ‌خیار/ چه کشوری غذای محبوب ایرانی ها را قاپیده است؟
اجازه نمی دهم تو رئیس جمهور شوی! رقابت شدید بین پزشکیان و زاکانی در حواشی داغ امروز شنبه 2 تیر 1403
عیدی جالب بازاری‌ها به مردم / از تخفیف میوه تا تخفیف بدلیجات برای خانم‌های محجبه + عکس
زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...
دفاع تمام قد پورمحمدی از شبکه نمایش خانگی /اختلافات و بدبینی های ما مانع دیده شدن دستاوردهای ما شده است
فال قهوه با نشان روز شنبه 2 تیر ماه 1403