چرا بعضی از صندل ها به پا آسیب می زنند؟

  چهارشنبه، 11 تیر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
چرا بعضی از صندل ها به پا آسیب می زنند؟
برای داشتن پاهایی سالم کافی است نکات زیر را در خریدن صندل و کفش های تابستانی دقت کنید.یک صندل مناسب باید از کف پا، انگشتان، پاشنه و رویه پای شما محافظت کند. با فرا رسیدن گرمای تابستان باز هم علاقه برای خرید کفش های خنک و سبک تابستانی افزایش پیدا می کند اما بهتر است بدانید تابستان فصلی است پاهای شما بیش از اوقات دیگر سال دچار آسیب و بیماری می شوند

برای داشتن پاهایی سالم کافی است نکات زیر را در خریدن صندل و کفش های تابستانی دقت کنید.یک صندل مناسب باید از کف پا، انگشتان، پاشنه و رویه پای شما محافظت کند. با فرا رسیدن گرمای تابستان باز هم علاقه برای خرید کفش های خنک و سبک تابستانی افزایش پیدا می کند اما بهتر است بدانید تابستان فصلی است که پاهای شما بیش از اوقات دیگر سال دچار آسیب و بیماری می شوند. با پوشیدن صندل ها، پاها در معرض محیط آزاد و خشن بیرون قرار می گیرند و نور شدید آفتاب، ضربه ها و زخم ها بریدگی و بسیاری موارد دیگر به طور مداوم آن ها را تهدید می کنند.یک صندل مناسب باید از کف پا، انگشتان، پاشنه و رویه پای شما محافظت کند. بهتر است جلوی صندل نیز پوششی وجود داشته باشد تا از وارد شدن هر نوع ضربه به انگشتان جلوگیری شود.صندل باید به میزان کافی بندهای محافظ داشته باشد تا بتواند تعادل پا را حفظ کرده و از جلو و عقب رفتن زیاد پا در آن جلوگیری کند. جنس بندهای به کار رفته در صندل باید طوری باشد که سبب فشار آمدن به پا و ایجاد تاول در پشت پا یا انگشتان نشود. گاهی اوقات فشار زیاد بندهای به کار رفته در صندل می تواند به سیاه شدن ناخن و حتی افتادن آن منجر شود.

پزشکان می گویند اگر چه صندل های پاشنه بلند و لاانگشتی زیباتر از بقیه به نظر می رسند، ولی این صندل های غیر استاندارد می تواند سلامت ما را قربانی زیبایی کنند. البته اگر فقط گه گاهی از این قبیل صندل ها استفاده شود، مشکلی پیش نمی آید ولی اگر یک جفت صندل لاانگشتی زیبا و پُرنگین برای تابستان خریده اید و با خودتان عهد کرده اید تا پایان تابستان آن را از پای تان بیرون نیاورید، بدانید که زنگ خطر برای شما به صدا درآمده است..

دقیقا از دیشب که هدیه تان را پا کرده اید، دیگر نمی توانید قدم از قدم بردارید! منظور همان صندلی است که دوست تان دیشب در جشن تولدتان به شما هدیه داد. این قدر دوستش داشتید که همان موقع آن را پوشیدید و راه رفتید و راه رفتید و حالا توان یک قدم راه رفتن هم ندارید. تازه این صندل روی فرشی است و از انواع صندل هایی که بیرون از منزل می پوشند هم نیست؛ والا کارتان با کرام الکاتبین بود! دلیلش را حتما نمی دانید والا از دوست تان می خواستید صندل را عوض کرده و یا از همان اول، انواع سالم آن را بخرد. بله، درست متوجه شدید. صندل هم نوع سالم و ناسالم دارد. برای این که سر از جیک و پوک صندل درآورید و این بار بتوانید نوع مرغوبش را بخرید، در ادامه همراه ما باشید.پژوهش های پزشکی نشان می دهد استفاده از صندل نامناسب می تواند مشکلات جدی در پا ایجاد کند که برخی از شاخص ترین آنها به شرح زیر است:

نوار یا بند روی کفش

این بند یا محافظ، سست و ناتوان است و نمی تواند حرکت پا را همراهی و از پا محافظت کند. یکی از آسیب های این بندها، تحریک و برجسته شدن استخوان کناری برجستگی کف پا، بعد از انگشت هاست. انگشت ها تمام فشار پا و وزن بدن برای حفظ تعادل و جلوگیری از درآمدن صندل از پا، به انگشت ها وارد می شود. به همین دلیل بعد از مدتی استفاده از این صندل ها، با مشکلاتی مانند برجستگی غیرعادی استخوان های انگشتان پا، کشش و آسیب به تاندون ها و اعصاب انگشت ها، کمردرد و گردن درد رو به رو خواهیم شد.

بدون محافظ و همراه

بخش جلویی پا به ویژه برجستگی استخوانی بین قوس کف پا و انگشت ها، نیاز به محافظ دارد. این محافظ باید در کفی کفش در نظر گرفته شود اما در صندل ها، این بخش وجود ندارد و با هر قدم، احساس می شود که این بخش با زمین در ارتباط است. بنابراین به این نقطه از پا آسیب وارد خواهدشد.

راه رفتن

از آنجایی که پوشیدن صندل بدون محافظ باعث قدم برداشتن نامناسب و نامطمئن می شود، مشکلاتی مانند آسیب به مچ، کف پا، زانو، تاندون آشیل را در وهله اول ایجاد می کند. در صورتی که استفاده از این نوع کفش ها ادامه پیدا کند، آسیب ها فراگیرتر شده و بخش هایی مانند کمر، لگن و در موارد حاد، گردن را درگیر می کند.

معرفی انواع مدل صندل تابستانی زنانه

صندل تابستانی زنانه تخت

این مدل بدون پاشنه و جلو باز است و راه رفتن و تحرک با آن راحت است.

صندل تابستانی زنانه لژ دار

این مدل صندل دارای پاشنه لژدار بوده و جلو باز می باشد. کفی تخت این صندل ها موجب راحتی راه رفتن می شود.

صندل تابستانی زنانه پاشنه دار

این مدل صندل پاشنه بلند تابستانی دارای پاشنه یا نیم پاشنه مناسب به صورت جداست و دارای طرح های زیبایی است اما راحتی کمتری نسبت به صندل های تخت و یا لژدار دارند و زیبایی منحصر بفرد و افزودن به قد فرد می تواند دلایل انتخاب آن ها باشد.

چه زمانی نباید از صندل استفاده کرد؟

  • بیماران مبتلا به دیابت بهتر است از صندل استفاده نکنند.
  • صندل ها برای قدم زدن در سطوح نرم مانند کنار ساحل، استفاده در زمان راه رفتن کنار استخر، در خانه، اتاق هتل و راه رفتن در مسافت کم هستند پس از آنها برای پیاده روی های طولانی مدت استفاده نکنید.
  • هنگام انجام ورزش نباید صندل بپوشید زیرا به پا آسیب وارد می شود.
  • در زمان رانندگی از صندل تخت نپوشید زیرا موجب وارد شدن آسیب جدی به روی پا و تاندون بین پاشنه تا انگشت می شود.
  • صندل های پلاستیکی را هر چهار ماه یک بار دور بیاندازید و به طور کلی اگر صندل شما گران قیمت نیست، بعد از شش ماه استفاده، آن را دور بیندازید.

صندل ایده آل را بشناسید

بعضی ها از پوشیدن صندل هراس دارند. اما این طور نیست. ویژگی های صندل خوب این هاست:

  1. کش پارچه ای برای جلوگیری از آسیب به کف پا
  2. روکش پارچه ای یا نایلونی ضدحساسیت در بخش رویی و زیری بند محافظ
  3. پهنای بند کفش با عرض حداقل ۵ سانتی متر
  4. لایه قابل انعطاف و در عین حال محکم
  5. پهنای بند کفش با عرض حداقل ۵ سانتی متر
  6. قفل کفش
  7. بخش اتصال بند به کفی کفش


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (650 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (113 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (64 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (39 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (37 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (25 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر)
تیتر امروز   
مدل ماشین هوش پران سیاستمداران ایرانی/ از لندکروز حسن روحانی تا بنز لوکس لاریجانی+عکس
اعطای مدرک دانشگاهی به 25 سگ و گربه و یک همستر در یک کشور اروپایی!
سردار آزمون فاش کرد: علی قلی‌زاده تراکتوری میشود
(فیلم) استقبال باورنکردنی استقلالی ها از رامین رضائیان بعد از تمرین / ازدحام برای سلفی گرفتن
درویش پول قرارداد گولسیانی را تأمین کرد؟ / ستاره تیم ملی گرجستان در یورو 2024 به تهران بازمی گردد
چوپانی که اولین بار در اطراف روستای خور گنج یافت+عکس و فیلم
تیپ ساحلی و میلیاردری ربکا واردی همسر جیمی واردی فوتبالیست انگلیسی با پیراهن ساتن گل گلی / شیک بودن سخت نیست همین قدر ساده ست
دکوراسیون سبک مراکشی حیاط خلوت خانه شکیرا که شبیه یک استراحتگاه است/ قلیون روی میز وسط خونه خواننده معروف! +عکس
سلیقه فاخر سوسانو، همسر فوتبالیست معروف در انتخاب لباس و اکسسوری های عروسی اش/ شیکترین عروسی که دیدم! +عکس
فراخوان دهمین جشنوارۀ «نانو و رسانه» 1403 اعلام شد
(عکس) تغییر 360 درجه ی شهربانو منصوریان با آرایش غلیظ و استایل لئوپارد زنانه و بوت های چرمی بلند در یک مرکز خرید
هفدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت ویژۀ انجمن‌های علمی دانشجویان برگزار می‌شود
پری ادواردز خواننده ی بسیار موفق به همراه همسرش الکس اکسلید در مزرعه ی کدو تنبل ها ! لباس کدو تنبلی ایده خوبیه برای عکاسی کوچولو های کیوت 😂
خوشگلاسیون بازیگر و کشتی‌گیر هالیوودی د راک توسط دخترانش / این ووروجک ها راک رو با گلیتر یونی کورنی اکلیلی کردن 😂 فقط خنده های پدرشون
حکم شوکه‌کننده برای بیرانوند در پی شکایت پرسپولیس
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان