توصیه های خرید صندل تابستانی برای خانم ها و آقایان

  چهارشنبه، 11 تیر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
توصیه های خرید صندل تابستانی برای خانم ها و آقایان
استفاده از انواع صندل در فصل گرم تابستان بسیار رایج است اما باید برای حفظ سلامت پاها قبل از خرید آن به نکاتی توجه کنید.

راهنمای خرید صندل خوب و مناسب

بند محافظ در پشت پا

صندل هایی را انتخاب کنید که بند محافظ در پشت پا داشته باشد و همانطور که دنیای مد نمناک اشاره کرده است بندهای روی کفش نیز پهن و محکم باشند تا از انحراف پا به سمت راست و چپ جلوگیری گردد.

زیره صندل

زیره یا کفی صندل نباید خیلی سفت باشد و با برداشتن هر قدمی به پای شما آسیب رساند بلکه باید آن قدر نرم و انعطاف پذیر باشد تا بتواند به راحتی خم شود اما نباید آن قدر شل و نرم باشد که سبب ایجاد درد کف پا شود.

بهترین زیره صندل

زیره هایی با جنس چرم بهترین انتخاب برای کف صندل است که در عین حال که نرم و انعطاف پذیر است از پا هنگام پیاده روی و هنگام رانندگی محافظت می کند.جنس کف صندل باید طوری باشد که در فصل تابستان ، گرمای زمین را به پا منتقل نکرده و پا را نسوزاند. زیره های لاستیکی به دلیل اینکه در سطوح خیس لیز می خورند و سبب زمین خوردن فرد می شوند، مناسب نیستند.

نکاتی که باید در خرید صندل در نظر بگیرید

اندازه صندل

در انتخاب سایز صندل طول پا و عرض، قوس و فعالیت هایی که شما انجام می دهید نقش مهمی دارد پس هنگام خرید فقط صندل را بر حسب سایز پا خرید داری نکنید و دقت کنید که چقدر در صندل احساس راحتی و سبکی می کنید.

بهترین جنس برای یک صندل

چرم طبیعی و مصنوعی بهترین جنس برای یک صندل است که هم زیبا و هم با دوام است و بوی عرق هم نمی گیرد. چرم مصنوعی ارزان تر از چرم طبیعی است .

پاشنه صندل

صندل هایی که پاشنه اش بلندتر از 3 سانتی متر باشد را نخرید زیرا سبب وارد شدن فشار به کف پا و انتقال این فشار به پنجه و انگشتان پا و سپس بیرون زدن انگشتان از ناحیه مشخص صندل شده و موجب آسیب و زخم در انگشتان پا می شود و عوارضی مانند انحراف انگشتان پا، میخچه، تاول و خمیدگی انگشتان و دردهای کمر، زانو و پاشنه پا را به وجود می آورد.

پوشیدن جوراب با صندل

پوشیدن جوراب با صندل سبب می شود مانعی مناسب بین پا و بندهای صندل ایجاد گردد و سبب جلوگیری از آسیب و تاول پا شده ، جوراب رطوبت و عرق پا را به خود جذب کرده و پا را خشک نگه می دارد.

صندل های لاانگشتی نخرید

در بخش سلامت نمناک با متنی کاملا پزشکی توضیح دادیم که بند صندل های لاانگشتی معمولا بین انگشت شست پا و انگشت دوم قرار می گیرد و سبب زخم شدن پا می شود در نتیجه به علت اینکه انگشتان به هم می چسبند و بین آنها عرق جمع می شود این زخم ها عفونت می کنند.

18 هزار نوع باکتری روی صندل ها

حتما همه شما متوجه شده اید که میزان کثیف شدن پاها در فصل تابستان به هیچ عنوان قابل مقایسه با فصل های دیگر نیست. دانشگاه میامی در ایالات متحده با انجام تحقیقاتی متوجه شد که صندل ها و دمپایی ها محل تجمع بیش از 18 هزار نوع باکتری مختلف هستند.بعضی از این میکروب ها در مدفوع انسان و فضولات حیوانات زندگی می کنند و ورود آن ها به داخل بدن می تواند باعث بروز بیماری های بسیار خطرناک در فصل تابستان شود. در تابستان میزان تعریق پا هم افزایش پیدا کرده و رطوبت حاصل از آن محیط ایده آلی برای رشد میکروب ها فراهم می کند. افرادی که صندل می پوشند حتما باید بلافاصله پس از ورود به خانه پاهای خود را با محلول های ضدعفونی کننده بشویند.

تورم و درد راحت تان نمی گذارد

همین الان یک نگاه به کف پای خود بیندازید. یک بافت ضخیم با نام کمربند کف پا وجود دارد که از پاشنه تا انگشتان کشیده شده و شکل یک قوس کوچک را ایجاد می کند. کفش های تابستانی به دلیل اینکه پشتیبانی مناسبی از این بخش نمی کنند موجب ظاهر شدن تورم در این بافت می شوند بعد از مدتی شما هنگام راه رفتن احساس درد می کنید و در بعضی موارد شدت درد حتی نمی توانید قدم از قدم بردارید.

زخم هایی که دیر خوب می شوند

در کفش های معمولی، پاهای شما به خوبی در یک محفظه محکم نگهداری می شوند اما در صندل ها و دیگر انواع کفش های تابستانی پاها درون کفش حرکت می کنند. ساییده شدن مداوم پوست پاها با سطح پلاستیکی یا چرمی کفش ها، زخم هایی دردناک به وجود می آورند که این زخم ها ممکن است به راحتی توسط میکروب های اطراف خود آلوده شوند و عفونت های ماندگاری ایجاد کنند.

قوزک پای شما در خطر است

زمانی که شما با یک کفش تابستانی قدم به خیابان می گذارید به شیوه بسیار متفاوتی نسبت به قبل قدم بر می دارید. اگر دقت کنید متوجه می شوید در اکثر مواقع شما در حال تقلا کردن برای راه رفتن هستید و به طور ناخودآگاه سعی می کنید خود را از آسیب های احتمالی هنگام راه رفتن حفظ کنید.مطالعات دانشگاه اویورن نشان می دهد افرادی که با کفش تابستانی راه می روند قدم های کوتاه تری برمی دارند و مرتب پاشنه پای خود را به زمین می کوبند این شیوه راه رفتن ظرف چند ساعت می تواند به قوزک پا، زانوها و ران ها و حتی کمر شما آسیب وارد کند.

منتظر شکستن استخوان ها باشید

غالب صندل ها هیچ قسمتی برای جذب ضربات ناگهانی به پا ندارند به همین دلیل استفاده طولانی مدت از آن ها باعث ظاهر شدن ترک های بسیار ریز در استخوان های پا می شوند که شما هیچ گاه متوجه وجود آن ها نمی شوید.کف صندل ها هم معمولا نازک و کاملا مسطح است و هنگام راه رفتن تمام انرژی حاصل از برخورد پا به زمین را به داخل کفش منتقل می کند چند سال می گذرد و روزی فرا می رسد که یک ضربه ناگهانی و نسبتا شدید یکی از این ترک های کوچک را تبدیل به یک شکستی بزرگ می کند.



به قوس توجه کنید

کف صندل شما باید طوری طراحی شود که قوس کف پا را به خوبی در خود بگیرد و از این قسمت پشتیبانی کند. این شکل طراحی مانع از بروز خستگی در عضلات شده و احتمال گرفتگی آن ها و ظاهر شدن تاول ها را کمتر می کند. معمولا در کفش های خوب قسمت میانی کفی ضخیم تر از بخش های دیگر است و به این شکل بخش های خالی کف پا پر می شوند.

بهترین کفش تابستانی ترک

  • پیش از خرید کفش در هنگام انختاب ها به قوس کفش تابستانی بسیار توجه نمایید ، کف کفش نباید کاملا صاف و بدون قوس باشد. لازم به ذکر است که در طراحی تمامی کفش های تابستانی زنانه ترک این ویژگی مورد توجه قرار گرفته است. وجود این قوس در کفش از خستگی های عضلانی و یا گرفتگی های جلوگیری می نماید.

به طور معمول بهترین کفش تخت زنانه ترک در بخش های وسط ضخیم تر از سایر نقاط می باشد. که همین طراحی در کفش سبب می گردد که قسمت های خالی کاملا پر شوند.

  • وجود یک بند چرمی در بخش پشتی کفش از مهم ترین و لازمه های کفش تابستانی است تا از حرکت پا داخل کفش جلوگیری مند. که این ویژگی نیز همانند سایر خصوصیات کفش های مناسب و استاندارد ترک در طراحی کفش تابستانی ترک کاملا رعایت شده است.

به طور معمول در هر پا 28 استخوان وجود دارد که اصلی ترین و بزرگ ترین آن ها در قسمت پشت پا قرار دارد. چنانچه این بند به دور مچ قرار داده شود و پا را داخل کفش تابستانی کاملا محکم نماید از فشارهای اضافی به سایر استخوان های پا جلوگیری می نماید.

  • استفاده از کفش های نامناسب با طراحی های اشتباه سبب ایجاد دردهایی در پا و همینطور کمر خواهد شد.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (650 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (113 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (64 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (39 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (37 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (25 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر)
تیتر امروز   
مدل ماشین هوش پران سیاستمداران ایرانی/ از لندکروز حسن روحانی تا بنز لوکس لاریجانی+عکس
اعطای مدرک دانشگاهی به 25 سگ و گربه و یک همستر در یک کشور اروپایی!
سردار آزمون فاش کرد: علی قلی‌زاده تراکتوری میشود
(فیلم) استقبال باورنکردنی استقلالی ها از رامین رضائیان بعد از تمرین / ازدحام برای سلفی گرفتن
درویش پول قرارداد گولسیانی را تأمین کرد؟ / ستاره تیم ملی گرجستان در یورو 2024 به تهران بازمی گردد
چوپانی که اولین بار در اطراف روستای خور گنج یافت+عکس و فیلم
تیپ ساحلی و میلیاردری ربکا واردی همسر جیمی واردی فوتبالیست انگلیسی با پیراهن ساتن گل گلی / شیک بودن سخت نیست همین قدر ساده ست
دکوراسیون سبک مراکشی حیاط خلوت خانه شکیرا که شبیه یک استراحتگاه است/ قلیون روی میز وسط خونه خواننده معروف! +عکس
سلیقه فاخر سوسانو، همسر فوتبالیست معروف در انتخاب لباس و اکسسوری های عروسی اش/ شیکترین عروسی که دیدم! +عکس
فراخوان دهمین جشنوارۀ «نانو و رسانه» 1403 اعلام شد
(عکس) تغییر 360 درجه ی شهربانو منصوریان با آرایش غلیظ و استایل لئوپارد زنانه و بوت های چرمی بلند در یک مرکز خرید
هفدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت ویژۀ انجمن‌های علمی دانشجویان برگزار می‌شود
پری ادواردز خواننده ی بسیار موفق به همراه همسرش الکس اکسلید در مزرعه ی کدو تنبل ها ! لباس کدو تنبلی ایده خوبیه برای عکاسی کوچولو های کیوت 😂
خوشگلاسیون بازیگر و کشتی‌گیر هالیوودی د راک توسط دخترانش / این ووروجک ها راک رو با گلیتر یونی کورنی اکلیلی کردن 😂 فقط خنده های پدرشون
حکم شوکه‌کننده برای بیرانوند در پی شکایت پرسپولیس
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان