ساعدنیوز
ساعدنیوز

همه چیز در مورد کرم دور چشم

  جمعه، 24 اردیبهشت 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
همه چیز در مورد کرم دور چشم
کرم های دور چشم حاوی مواد مرطوب کننده، ویتامین A، C، E و در مواردی لایه بردارهای بسیار ضعیفی هستند که نقش بافت سازی دارند. از کرم های دور چشم می توان هم در طول روز و هم شب قبل از خواب استفاده کرد.

در دنیای امروزه با توجه به افزایش فشارهای عصبی، بالا رفتن ساعات کار با موبایل و سیستم های کامپیوتری، اشتغال خانم ها و به دنبال آن نامنظم شدن ساعات خواب، استفاده از کرم دور چشم جز امور بسیار واجب می باشد. مصرف حدود ۸ لیوان آب در روز، خواب منظم و کافی، چک کردن ویتامین ها و آهن و دوری از استرس مواردی هستند که در صورت عدم رعایت، پیری پوست و مخصوصا چروک اطراف چشم ما را زودتر از موعد بوجود خواهند آورد. در کنار موارد عنوان شده، کرم های پیشگیری کننده و درمان کننده، نقش بسیار مهمی دارند

زمان استفاده از کرم های دور چشم، ممکن است متوجه تغییرات اطراف چشمان خود نشوید. این امر به این دلیل است که شما هر روز در مقابل آیینه کرم را به اطراف چشم خود می زنید و تغییرات نیز به مرور ایجاد می شوند. بنابراین برای اینکه میزان اثر گذاری یک کرم دور چشم را ببینید، باید قبل از شروع درمان از اطراف چشمان خود عکس بگیرید. به این ترتیب بعد از حدود یک ماه با بررسی عکس های قبل از درمان، تغییرات و روند بهبودی را کاملا مشهود خواهید دید.

هم چنین اگر برای رفع چروک های اطراف چشم بوتاکس یا فیلر انجام دهید، حتما به کرم دور چشم هم نیاز دارید. پس این تصور اشتباه است که شما از کرم های پیشگیری کننده چروک چشم استفاده نکنید و بعد از ایجاد چروک و از بین رفتن اثر فیلر یا بوتاکس، به دنبال برطرف کردن مجدد آن بوسیله همان فیلر، بوتاکس یا سایر روش ها باشید.

چرا به زدن کرم دور چشم احتیاج داریم؟

از آنجا که پوست اطراف چشم نازک تر است و به دلیل وجود ماهیچه های ریز در این ناحیه ، حساس تر و مستعد ابتلا به موضوعات مختلف مانند پف کردن ، تغییر رنگ و خطوط و چین و چروک های ظریف است. علاوه بر آن، میزان کمی چربی در اطراف چشم شما وجود دارد که باعث می شود پوست به طور طبیعی مرطوب نشود، بنابراین استفاده کردن از کرم چشم مناسب می تواند نگرانی ها در این زمینه را به حداقل برساند.

چرا مالیدن چشم ها، سن چهره را بالا می برد؟

بیشتر افراد عادت دارند چشمان خود را در طی زود، چندین بار می مالند! این مالش چشم ها، باعث تغییرات منفی در بافت پوستی اطراف چشم ها میشود!پوست اطراف چشم بسیار بسیار نازک است و قابلیت ارتجاعی کمتری نسبت به بافت پوستی دیگر نواحی بدن دارد!مانند یک کش، که اگر زیاد در معرض کشیده شدن قرار بگیرد دیگر خاصیت کشسانی خود را از دست می دهد و گشاد و بلا استفاده می شود؛ پوست نازک ناحیه دورچشم نیز، اگر زیاد در حالت مالش قرار بگیرد، دچار کشش می شود و خطوط ریزی روی آن نمایان می شود و بر اثر تکرار مالش، دیگر به حالت اول خود بر نمی گردد و همچنان چروک و خط دار باقی می ماند!پس اگر حساسیت فصلی دارید یا عادت دارید چشمانتان را زیاد بمالید به طور شک چشمانتان و چهره شما زودتر چروک می شود و این چروک یعنی نشانه های پیری بر چهره!

کرم دور چشم

تاثیر کرم دور چشم بر جواسازی و کاهش چین و چروک

شستن صورت، مرطوب کردن پوست و استفاده از کرم ضد آفتاب، توصیه های معمول برای مراقبت از پوست هستند که اکثر افراد آن ها را در برنامه روزانه خود قرار می دهند. یکی دیگر از توصیه های مراقبتی پوست، استفاده از کرم دور چشم است چرا که پوست دور چشم به دلیل حساسیت بیشتر، نیاز به نوع دیگری از محصول برای مراقبت دارد. اما ایا کرم دور چشم تاثیر دارد ؟ توانایی کرم دور چشم برای بهبود ظاهر پوست اطراف چشم، مدیون توانایی آن در افزایش آبرسانی است که به اثر مرطوب کنندگی کرم وابسته است. پایه اصلی کرم های دور چشم، آب است. آب اغلب اولین ماده تشکیل دهنده در لیست مواد کرم است و با وجود گلیسیرین در محتویات کرم، جذب آب در سطح پوست اتفاق می افتد. مواد نرم کننده نیز به این محصولات اضافه می شوند که پوستتان را صاف و ابریشمی می کنند و خاصیت زیبایی بخشی کرم دور چشم را افزایش می دهند. درنتیجه فرد احساسی که از استفاده از کرم دور چشم به دست می آورد را دوست خواهد داشت. برای اثر بخشی بهتر، هدف خود را از خرید کرم دور چشم مشخص کنید؛ مثلا کرمی برای درمان چروک ها لازم دارید یا برطرف کردن سیاهی زیر چشم یا می خواهید پف چشم ها را از بین ببرید؟ کرم ها با فرمولاسیون متفاوتی برای درمان مشکلات مختلف طراحی شده اند. محصولات حاوی فاکتورهای رشد با کمک به تولید دوباره پوست، نمای ظاهری خطوط دورچشم را بهبود می بخشند. اگر دور چشمتان کدر است، محصول حاوی کافئین می تواند موثر باشد.

سن استفاده از کرم دور چشم

در پاسخ به سوال ایا کرم دور چشم تاثیر دارد و زمان استفاده از کرم دور چشم باید این نکته را ذکر کرد که زمان مشخصی وجود ندارد و بهتر است در هر سنی، استفاده از کرم دور چشم، در مراقبت های پوستی گنجانده شود! در واقع هر چه زودتر، حتی از دوران نوجوانی به دنبال استفاده از کرم دور چشم باشید، بهتر است. در سنین پایین به دنبال کرم هایی باشید که فقط خاصیت مرطوب کنندگی دارند، چرا که سن مناسب استفاده از کرم های ضد چروک، بالای ۲۵ سال است. در هر سنی که هستید، اگر تا به حال از کرم دور چشم استفاده نمی کردید، به فکر خرید یک کرم دور چشم عالی باشید. هر روز که می گذرد، سن بالاتر می رود و برای استفاده از انواع کرم های ضد پیری هرگز دیر نیست. با این کار حداقل از پیری پوست در روزهای آینده پیشگیری می کنید و در ساده ترین حالت ممکن، پوست خود را از رادیکال های آزاد و مواد مضر موجود در محیط محافظت می نمایید.

سئوالات مربوط به کرم دور چشم

آیا استفاده از این کرم ها الزامی است یا پوشش مناسب در آفتاب مثل داشتن عینک آفتابی می تواند از ایجاد چروک دور چشم پیشگیری کند ؟

با توجه به اینکه آفتاب یکی از عوامل مهم ایجاد کننده چروک های زودرس در خانم ها و آقایان و به خصوص افرادی است که در فضاهای باز و زیر آفتاب کار می کنند، استفاده از کرم های ضدآفتاب و ضدچروک دور چشم لازم است و می تواند تا حد زیادی از بروز چروک های زودرس پیشگیری کند. البته استفاده از عینک محافظ پوست مقابل اشعه ماورای بنفش نیاز به استفاده از کرم دور چشم و ضدآفتاب در اطراف چشم را برطرف می کند، اما باید مطمئن باشید که عینک استاندارد است و از پوست اطراف چشم در برابر اشعه A و B محافظت می کند. لازم است یک عینک ساز این مسئله را تایید کند.

آیا می توان از کرم های آرایشی صورت ، کرم های مرطوب کننده یا ضد چروک شب و روز به اطراف چشم هم زد یا حتما باید کرم دور چشم استفاده کنیم ؟

استفاده از کرم آرایشی نباید باعث ایجاد واکنش در پوست شود. اگر کرمی واقعا آرایشی باشد، استفاده از آن روی پوست و اطراف چشم ایرادی ندارد، اما اگر این کرم روی پوست، عکس العمل نشان می دهد، نباید آن را اطراف چشم زد. این موضوع در مورد کرم های ضدآفتاب هم صدق می کند. کرم های آرایشی پوست صورت و کرم های آرایشی دور چشم از نظر ترکیب تفاوت چندانی با هم ندارند. کرم دور چشم را می توان برای تمام صورت استفاده کرد، اما اگر کرم های آرایشی صورت تحریک کننده پوست اطراف چشم باشد، نباید آنها را دور پلک مالید. ابتدا باید کرم را روی بخشی از پوست امتحان کرد.

کرم ضدچروک دور چشم را باید به کدام نواحی از پوست اطراف چشم و چگونه زد ؟

این نوع کرم ها را باید به پوست زیر چشم زد. برای پلک بالا نیازی به استفاده از کرم نیست، زیرا آفتاب به هیچ وجه به پوست آن نمی تابد.

اگر فردی، دچار چروک دور چشم شد، آیا استفاده از کرم دور چشم می تواند باعث بهبود و برطرف شدن چروک ها شود یا باید به فکر روش دیگری بود ؟

برای اصلاح نسبی چروک ها و تیرگی زیر چشم می توان از نوعی لیزر استفاده کرد.توکسین بوتولینیوم A نیز می تواند تا حدی چروک های قسمت خارجی پلک را برطرف کند. در صورتی که چروک ها بیش از حد و باعث افتادگی پلک شده باشند، با کمک جراحی قابل درمان هستند. کرم های ضدچروک فقط پیشگیری کننده اند و خاصیت درمانی ندارند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
حضور بدون تشریفات پسر رهبر معظم انقلاب در جلسه اولیاء و مربیان مدرسه فرزندشان+عکس (403 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه سحر ولدبیگی +عکس / عاشقانه های سحر و نیما فلاح ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (38 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (35 نظر) خلاقیت خنده دار راننده پراید در به چالش کشیدن دیگر راننده ها حماسه آفرید/ هیتلر هم مغز اینو نداشت+ عکس (31 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی در تبدیل تَشت به قایق حماسه آفرید +ویدئو/رفتی جزایر هاوایی سوغاتی ما فراموش نشه🤣 (23 نظر) انتشار غزل زیبایی از رهبر معظم انقلاب با دستخط ایشان/ طفلم و بنهاده سر، بر سر دامان عشق+عکس (19 نظر) تصاویری تاریخی از اولین سفر خارجی رهبر معظم انقلاب 40 سال پیش (13 نظر) تعجب نگهبانان کره‌ای از زیرشلواری و زیرپیراهنی ناطق نوری! / آقا فرمودند: من فکر کردم اگر بیست روز شما این جا بمانید به کجا می‌رسید (12 نظر) خلاقیت خنده دار اوستای بنا در ساختن خانه با ستونی که به زمین وصل نیست+ویدیو/ مغز نیست که از هر رگش یه هنر میریزه😂 (12 نظر) تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شاعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن (11 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: با خنده سه تا قله رو فتح کردم از صدا و سیما تلویزیونو گرفتم از آیت الله گلپایگانی قم رو گرفتم و از رهبر پول رو گرفتم +ویدئو😂👌 (7 نظر) تعریف و تمجید رهبر انقلاب از مادرش: بالغ نبودم با مادرم تو حیاط فرش مینداختیم زیر آسمان اعمال روز عرفه رو بجا می آوردیم +ویدئو/اولین معلم هرکسی مادرشه... (6 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک سبزی فروش باسلیقه ایرانی برای کشاندن مشتری به مغازه/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (6 نظر) (عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (6 نظر) رونمایی از ورژن دخترانه حامد آهنگی: خانمها آقایون اینم سحر دختر نازم!😂+فیلم (5 نظر)
دیگران می‌خوانند   
تغییر بهت آور «کبری سریال خواب و بیدار» بعد 22 سال در 45 سالگی + عکس قاتل زوج شیرازی در صحنه قتل گرفتار شد/ در پی صحنه سازی بود که خودش هم در آتش سوخت غوغای اجرای شاهکار عرفان طهماسبی با صدای بهشتی و جادویی‌اش/ آهنگ گلم گلم واقعا بی‌نظیره+ویدیو آبشار کیگا کجاست؟ چگونه به آنجا برویم؟ فال روزانه امروز دوشنبه 24 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز دوشنبه 24 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 + فیلم فال شمع روزانه امروز دوشنبه 24 اردیبهشت ماه 1403 نگاهی به کیک تولد دو طبقه و شیک همسر فریبا نادری/ چه دکوراسیون جذاب و منحصر به فردی+عکس روایت جالب همسر آیت الله هاشمی رفسنجانی از ترور ایشان/ پریدم جلو، آقای هاشمی را پرت کردم روی زمین...+عکس معرفی مراکز خرید محبوب در مشهد گول اخبار نادرست را نخورید ؛ دلیل واقعی جمع کردن واکسن‌های آسترازنکا از بازار چیست؟ خلاقیت خنده دار نگهبان پاساژ برای خوابیدن راحت و بدون دردسر حماسه آفرید+عکس/ لامصب مغزش 24 ساعت فعاله و در حال تولید ایده😂 آداب حمام رفتن در تهران قدیم/ آب آلو و لبوخوری با مشت و مال اضافه آیا ایران دکترین برنامه هسته‌ای خود را تغییر خواهد داد؟ گزینه های اصلی ریاست بر مجلس دوازدهم چه کسانی هستند؟ آواز خوانی غش آور پیرمرد قزوینی در شب آهنگی که کل سالن با خوندنش منفجر شد+ویدئو/ حامد آهنگی از خنده پخش زمین شد😂 فال ابجد روزانه دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 (ویدئو) سکانس دیدنی از لو رفتن ماجرای عاشقی و خواستگاری نقی از دختر محمود نقاش!/ فقط قیافه هما دیدن داره شهردار منطقه 5 شیراز به قتل رسید سامانه خودنویس بساط املاکی‌های نجومی‌بگیر را جمع می‌کند؟ ویدئویی از داخل تالار عروسی حسین سلیمانی و بگو بخند آقای داماد با بازیگران و دوستان هنرمندش/ خوشبخت بشه تبریک سپند امیرسلیمانی به تازه داماد دنیای سینما و تلویزیون حسین سلیمانی+عکس/ خوشبخت باشین😍 6 گیاه زیبا و جادویی برای دور کردن پشه از محیط خانه پاسخ برگ ریزون دانش آموز پنجم ایرانی به سوال ریاضی در ورقه امتحانی/ تَن همه ریاضیدانا تو گور لرزید+ عکس دلیل بوی بد کولر آبی و روش های آسان برطرف کردن آن بهترین روش برای گرفتن نفخ حبوبات در زمان کم اولین عکس از ستاره معصومی بعد از جنجال طلاق و شکایت از یک روزنامه از بین بردن لکه روغن از روی لباس با 4 ماده خانگی تفکر خلاقانه یک مغازه دار جهت جلوگیری از سرقت خاطره تلخ ستاره سادات قطبی از خونه ایی که قراره ازش اسباب کشی کنن+عکس/ ای بابا عجب بد شانسی آوردن! خلاقیت خنده دار دانشجو ایرانی در ایجاد تفریح برای خودش و هم اتاقی هایش/ مواظب باشیم فرار مغزها نشه فقط! +عکس 5 گیاه آپارتمانی مقاوم که با نور لامپ رشد می‌کنند بازیکنی که 4 سال بعد از مرگ مادرش متولد شد! تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها واقعا این آقا با این سگ عجیب در کالیفرنیا همان هرمهب سریال یوسف پیامبر است! +عکس چیدمان شیک و رنگارنگ تنقلات خوشمزه توسط ستاره سادات قطبی روی ترمه زیبایش/ چه ایوان باصفا و دلبازی+عکس (عکس) دکوراسیون آرامش‌بخش کتابفروشی مجتبی جباری در زعفرانیه تهران / طراح این اثر هنری همسرش بوده ... ادعای عجیب نوه پهلوی درباره اتفاقی که برایش در سوئیس رخ داده+عکس
تیتر امروز   
آبشار کیگا کجاست؟ چگونه به آنجا برویم؟
فال روزانه امروز دوشنبه 24 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 24 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 + فیلم
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 24 اردیبهشت ماه 1403
قاتل زوج شیرازی در صحنه قتل گرفتار شد/ در پی صحنه سازی بود که خودش هم در آتش سوخت
روایت جالب همسر آیت الله هاشمی رفسنجانی از ترور ایشان/ پریدم جلو، آقای هاشمی را پرت کردم روی زمین...+عکس
گول اخبار نادرست را نخورید ؛ دلیل واقعی جمع کردن واکسن‌های آسترازنکا از بازار چیست؟
آیا ایران دکترین برنامه هسته‌ای خود را تغییر خواهد داد؟
گزینه های اصلی ریاست بر مجلس دوازدهم چه کسانی هستند؟
فال ابجد روزانه دوشنبه 24 اردیبهشت 1403
شهردار منطقه 5 شیراز به قتل رسید
سامانه خودنویس بساط املاکی‌های نجومی‌بگیر را جمع می‌کند؟
آداب حمام رفتن در تهران قدیم/ آب آلو و لبوخوری با مشت و مال اضافه
بازیکنی که 4 سال بعد از مرگ مادرش متولد شد!