چرا لیزر موهای زائد روی موهای سفید تاثیری ندارد؟

  جمعه، 06 فروردین 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
چرا لیزر موهای زائد روی موهای سفید تاثیری ندارد؟
دستگاه های لیزر موهای زائد مثل کندلا الکس به کمک ملانین موجود در فولیکول های مو کار می کنند. انرژی متمرکز در پرتوی نور توسط ملانین یا قسمت مولکولی که به موها رنگ می بخشد؛ جذب می شود.

لیزر موهای زائد در طی چندین سال گذشته طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کرده است. این مسئله به آنها کمک می کند تا علاوه بر اینکه از شر موهای زائد خود خلاص شوند، پوستی صاف و زیبا نیز در اختیار داشته باشند. برای اینکه بتوان به چنین خواسته ای رسید در وهله اول باید پزشکی متخصص و باتجربه و البته دستگاهی متناسب با پوست خود انتخاب نمائید. امروزه لیزر موهای سفید هر چند که خیلی در میان مردم متداول نیست اما همواره نکاتی در این رابطه وجود دارد که باید نسبت به آن آگاهی پیدا کنید.

برای انجام این کار در وهله اول باید پزشکی متخصص و با تجربه را انتخاب نمائید تا با نحوه لیزر موهای سفید آشنایی داشته باشد. در واقع این پزشک است که میتواند با نحوه درست قرار گیری دستگاه لیزر شما را به خواسته تان برساند. اما به طور کلی برای انجام لیزر موهای سفید پزشکان و متخصصان فعال در این زمینه، دستگاه را بر روی ناحیه مورد نظر قرار داده و با فشردن پدال، اشعه ای از دستگاه لیزر خارج شده و بدون اینکه به پوست آسیب برساند و یا آن را تحت تاثیر قرار دهد خود را به فولیکول های مو میرساند و آنها را از بین می برد. دقت داشته باشید که برای دریافت نتیجه دلخواه باید فاصله ای میان دستگاه و پوست افراد وجود داشته باشد. همچنین میزان درجه دستگاه لیزر با توجه به نوع و رنگ پوست افراد متفاوت می باشد.

چرا لیزر موهای زائد روی موهای سفید تاثیری ندارد؟

دستگاه های لیزر موهای زائد مثل کندلا الکس به کمک ملانین موجود در فولیکول های مو کار می کنند. انرژی متمرکز در پرتوی نور توسط ملانین یا قسمت مولکولی که به موها رنگ می بخشد؛ جذب می شود. ملانین همان رنگدانه مو است که در بسیاری از روش های مختلف درمانی با لیزر مانند درمان لکه های پیری نیز هدف قرار می گیرد، زیرا می توان آن را بدون تاثیر گذاشتن روی بقیه قسمت های پوست هدف قرار داد.

این موضوع باعث می شود که لیزر موهای زائد بدون آسیب رساندن به سایر بافت های بدن، اثربخشی فوق العاده ای داشته باشد و رشد مجدد موها را کندتر کند. اگر ملانین کافی برای جذب انرژی لیزر و تولید حرارت وجود نداشته باشد، لیزرها نه تنها روی کاهش رشد مو اثری نخواهد داشت؛ بلکه ممکن است به پوست شما نیز آسیب برساند.

البته اگر موهای بلوند، خاکستری یا سفیدی دارید، به این معنی نیست که باید کاملا از لیزر موهای زائد خود صرف نظر کنید. اگر می خواهید موهای خود را در نواحی زیر بغل، پاها، بیکینی و سایر نواحی بدن از بین ببرید، شاید ملانین موجود در فولیکول های مو این نواحی به میزان کافی موجود باشد؛ پس هنوز هم می توانید از لیزر استفاده کنید!آیا لیزر موهای زائد روی موهای قرمز تاثیر می گذارد؟

لیزر موهای زائد یکی از هیجان انگیزترین پیشرفت های زیبایی در عصر حاضر است، اما برخی از افراد ممکن است باور نکنند که می تواند برای آنها هم موثر باشد. درست است که درمان های لیزر همیشه روی موهای سفید و روشن تأثیر نمی گذارند. با این حال، همه موهای بدن مثل هم نیستند!

ممکن است شنیده باشد که افرادی با موهای قرمز، "کاندید" خوبی برای لیزر نیستند. این موضوع همیشه درست نیست، و لیزر کندلا الکس می تواند روی موهای قرمز در برخی نواحی بدن کار کند. این که آیا شما کاندید مناسبی برای لیزر موهای زائد هستید یا خیر، به تراکم موهای بدن، رنگدانه موهای ناحیه مورد نظر و رنگ پوست شما بستگی دارد.

علت عدم اثربخشی لیزر موهای زائد روی موهای قرمزاین است که پرتوهای پرانرژی از نور که برای از بین بردن مو استفاده می شود؛ در واقع بر اساس تضاد بین رنگ مو و پوست عمل می کنند. در واقع لیزر کندلا الکساندرایت رنگدانه های ریشه مو را جدا می کند و آن را هدف قرار می دهد تا با گرم شدن و از بین رفتن موها، لایه های اطراف پوست آسیب نبیند. وقتی لیزر در تشخیص رنگدانه مو از پوست مشکل داشته باشد، این عمل به درستی انجام نمی شود!

لیزر موهای زائد روی موهای تیره در تضاد با پوست روشن بهتر عمل می کند زیرا لیزر به راحتی توسط رنگدانه تیره در مو جذب می شود. مشکلی که برای افراد با موهای قرمز وجود دارد این است که رنگ موهای بدن آنها به پوستشان نزدیک است و لیزر نمی تواند تفاوت بین آنها را تشخیص دهد؛ بنابراین احتمال آسیب دیدن پوست افزایش می یابد. اما اگر پوست خیلی روشنی داشته باشید؛ احتمال تاثیرگذاری لیزر وجود خواهد داشت.

حذف موهای سفید با الکترولیز

بهترین راه حل برای خانم هایی که موهای صورتشان ضخیم و سفید می باشد الکترولیز است. در این روش یک پروب بسیار ریز متصل به دستگاه الکترولیز به فولیکول مو داخل پوست یک جریان شیمیایی یا انرژی گرمایی انتقال می دهد و فولیکول را از بین می برد. سپس موها بلند شده توسط موچین برداشته می شود. برای حذف موهای سفید باید چند جلسه الکترولیز تکرار شود و در نهایت نتیجه آن ارزشمند است.

نکات مهمی که باید قبل از حذف موهای سفید بدانید!

قبل از انجام هرگونه اصلاح و روشی برای حذف موها ضروری است که پوست را تمیز و مرطوب نگه دارید تا درد کمتری را احساس کنید. بعد از انجام کار نیز پوست صورت در نواحی مدنظر باید ضدعفونی شود تا آلودگی و عفونت از منافذ باز وارد پوست نشود. توجه کنید که هرگونه روش پزشکی یا آرایشی برای برداشت موهای سفید انتخاب می کنید بستگی به روند منظم و متوالی آن دارد تا نتیجه بگیرید و موهای سفید کاهش یابند.

استفاده از رنگ مو برای لیزر موهای سفید

یکسری رنگ های کربنی وجود دارد که به منظور این کار تولید شده اند. با اینکار اشعه لیزر توسط رنگ کربنی جذب شده و حرارت آن فولیکول مو را کوچک تر می کند و مسیر رشد مو ها را می بندد. این راه می تواند به خلاص شدن از شر موهای سفید توسط لیزر کمک کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (444 نظر) نگاهی به کارت ملی، بسیج و شناسنامه رهبر معظم انقلاب+عکس (260 نظر) خلاقیت قابل تحسین هنرمند هندی برای طراحی چهره نورانی رهبر معظم انقلاب روی یک برگ درخت گیلاس+فیلم (118 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (57 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (36 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (22 نظر) ذوق زدگی و خوشحالی داریوش ارجمند، حشمت فردوس وقتی متوجه میشه قالیباف خلبان هواپیماییِ که قراره با اون به اصفهان بره+عکس (19 نظر) تصویری از دیدار سام درخشانی، احسان سریال هشت و نیم دقیقه با رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (17 نظر) 3 قاب متفاوت از پدر شوهر لبنانیِ زینب سلیمانی فرزند کوچک سردار سلیمانی+عکس/ از دلداری به عروس ایرانی اش در مراسم پدرش تا فاتحه خوانی بر مزار حاج قاسم (15 نظر) نگاهی به کیک تولد دو طبقه با تم غمگین و تیره رنگِ هوتن شکیبا+عکس/ ست بودن رنگِ در و دیوار با لباس و کیک آقای بازیگر‌ (12 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (11 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (9 نظر) نشسته نماز خواندن احمدرضا عابدزاده در خانه اش در کنار کریم باقری+عکس (8 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی با برگزاری مهمانی در خیابان جلوی خانه اش حماسه آفرید/ این مهمونا برن پشت سرشونم نگا نمیکنن🤣 (8 نظر) گریه های تلخ سام درخشانی، احسان سریال هشت و نیم دقیقه در خانه ابدی پدرش / روحش شاد و یادش گرامی (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 27 خرداد 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد 1403
فواید فوق العاده پوست پرتقال برای قلب🍊 + فواید دیگر
فال ابجد روزانه یکشنبه 27 خرداد 1403
بازداشت شکارچی عروسک های شهر | او دختر بچه ها را می ربود و ...
فال انبیاء روزانه یکشنبه 27 خرداد 1403
به کوری چشم مجاهدین خلق حمید نوری آزاد شد‎
لامبورگینی خاندان سلطنتی عربستان رکوردشکنی کرد+عکس
پیشنهاد ازدواج دوم پارسا پیروزفر به خانم همسایه جوان در خلوت دونفره شان+فیلم
ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه
ناگفته هایی جالب از زندگی فرزندان رهبر معظم انقلاب؛ از استفاده نکردن از امکانات مملکتی تا وام گرفتن از صندوق های کوچک!
روایت شنیده نشده از خواهر داغدار شهید سید ابراهیم رئیسی از کارکردن رئیس جمهور همزمان با تحصیل بعد از فوت پدرشان/ دلسوز و صبور+عکس
گران بهاترین ماده جهان که قیمتش 1000 برابر نفت است +عکس/ ماده ای که جان انسان ها را نجات داد