چرا لیزر موهای زائد روی موهای سفید تاثیری ندارد؟

  جمعه، 06 فروردین 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
چرا لیزر موهای زائد روی موهای سفید تاثیری ندارد؟
دستگاه های لیزر موهای زائد مثل کندلا الکس به کمک ملانین موجود در فولیکول های مو کار می کنند. انرژی متمرکز در پرتوی نور توسط ملانین یا قسمت مولکولی که به موها رنگ می بخشد؛ جذب می شود.

لیزر موهای زائد در طی چندین سال گذشته طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کرده است. این مسئله به آنها کمک می کند تا علاوه بر اینکه از شر موهای زائد خود خلاص شوند، پوستی صاف و زیبا نیز در اختیار داشته باشند. برای اینکه بتوان به چنین خواسته ای رسید در وهله اول باید پزشکی متخصص و باتجربه و البته دستگاهی متناسب با پوست خود انتخاب نمائید. امروزه لیزر موهای سفید هر چند که خیلی در میان مردم متداول نیست اما همواره نکاتی در این رابطه وجود دارد که باید نسبت به آن آگاهی پیدا کنید.

برای انجام این کار در وهله اول باید پزشکی متخصص و با تجربه را انتخاب نمائید تا با نحوه لیزر موهای سفید آشنایی داشته باشد. در واقع این پزشک است که میتواند با نحوه درست قرار گیری دستگاه لیزر شما را به خواسته تان برساند. اما به طور کلی برای انجام لیزر موهای سفید پزشکان و متخصصان فعال در این زمینه، دستگاه را بر روی ناحیه مورد نظر قرار داده و با فشردن پدال، اشعه ای از دستگاه لیزر خارج شده و بدون اینکه به پوست آسیب برساند و یا آن را تحت تاثیر قرار دهد خود را به فولیکول های مو میرساند و آنها را از بین می برد. دقت داشته باشید که برای دریافت نتیجه دلخواه باید فاصله ای میان دستگاه و پوست افراد وجود داشته باشد. همچنین میزان درجه دستگاه لیزر با توجه به نوع و رنگ پوست افراد متفاوت می باشد.

چرا لیزر موهای زائد روی موهای سفید تاثیری ندارد؟

دستگاه های لیزر موهای زائد مثل کندلا الکس به کمک ملانین موجود در فولیکول های مو کار می کنند. انرژی متمرکز در پرتوی نور توسط ملانین یا قسمت مولکولی که به موها رنگ می بخشد؛ جذب می شود. ملانین همان رنگدانه مو است که در بسیاری از روش های مختلف درمانی با لیزر مانند درمان لکه های پیری نیز هدف قرار می گیرد، زیرا می توان آن را بدون تاثیر گذاشتن روی بقیه قسمت های پوست هدف قرار داد.

این موضوع باعث می شود که لیزر موهای زائد بدون آسیب رساندن به سایر بافت های بدن، اثربخشی فوق العاده ای داشته باشد و رشد مجدد موها را کندتر کند. اگر ملانین کافی برای جذب انرژی لیزر و تولید حرارت وجود نداشته باشد، لیزرها نه تنها روی کاهش رشد مو اثری نخواهد داشت؛ بلکه ممکن است به پوست شما نیز آسیب برساند.

البته اگر موهای بلوند، خاکستری یا سفیدی دارید، به این معنی نیست که باید کاملا از لیزر موهای زائد خود صرف نظر کنید. اگر می خواهید موهای خود را در نواحی زیر بغل، پاها، بیکینی و سایر نواحی بدن از بین ببرید، شاید ملانین موجود در فولیکول های مو این نواحی به میزان کافی موجود باشد؛ پس هنوز هم می توانید از لیزر استفاده کنید!آیا لیزر موهای زائد روی موهای قرمز تاثیر می گذارد؟

لیزر موهای زائد یکی از هیجان انگیزترین پیشرفت های زیبایی در عصر حاضر است، اما برخی از افراد ممکن است باور نکنند که می تواند برای آنها هم موثر باشد. درست است که درمان های لیزر همیشه روی موهای سفید و روشن تأثیر نمی گذارند. با این حال، همه موهای بدن مثل هم نیستند!

ممکن است شنیده باشد که افرادی با موهای قرمز، "کاندید" خوبی برای لیزر نیستند. این موضوع همیشه درست نیست، و لیزر کندلا الکس می تواند روی موهای قرمز در برخی نواحی بدن کار کند. این که آیا شما کاندید مناسبی برای لیزر موهای زائد هستید یا خیر، به تراکم موهای بدن، رنگدانه موهای ناحیه مورد نظر و رنگ پوست شما بستگی دارد.

علت عدم اثربخشی لیزر موهای زائد روی موهای قرمزاین است که پرتوهای پرانرژی از نور که برای از بین بردن مو استفاده می شود؛ در واقع بر اساس تضاد بین رنگ مو و پوست عمل می کنند. در واقع لیزر کندلا الکساندرایت رنگدانه های ریشه مو را جدا می کند و آن را هدف قرار می دهد تا با گرم شدن و از بین رفتن موها، لایه های اطراف پوست آسیب نبیند. وقتی لیزر در تشخیص رنگدانه مو از پوست مشکل داشته باشد، این عمل به درستی انجام نمی شود!

لیزر موهای زائد روی موهای تیره در تضاد با پوست روشن بهتر عمل می کند زیرا لیزر به راحتی توسط رنگدانه تیره در مو جذب می شود. مشکلی که برای افراد با موهای قرمز وجود دارد این است که رنگ موهای بدن آنها به پوستشان نزدیک است و لیزر نمی تواند تفاوت بین آنها را تشخیص دهد؛ بنابراین احتمال آسیب دیدن پوست افزایش می یابد. اما اگر پوست خیلی روشنی داشته باشید؛ احتمال تاثیرگذاری لیزر وجود خواهد داشت.

حذف موهای سفید با الکترولیز

بهترین راه حل برای خانم هایی که موهای صورتشان ضخیم و سفید می باشد الکترولیز است. در این روش یک پروب بسیار ریز متصل به دستگاه الکترولیز به فولیکول مو داخل پوست یک جریان شیمیایی یا انرژی گرمایی انتقال می دهد و فولیکول را از بین می برد. سپس موها بلند شده توسط موچین برداشته می شود. برای حذف موهای سفید باید چند جلسه الکترولیز تکرار شود و در نهایت نتیجه آن ارزشمند است.

نکات مهمی که باید قبل از حذف موهای سفید بدانید!

قبل از انجام هرگونه اصلاح و روشی برای حذف موها ضروری است که پوست را تمیز و مرطوب نگه دارید تا درد کمتری را احساس کنید. بعد از انجام کار نیز پوست صورت در نواحی مدنظر باید ضدعفونی شود تا آلودگی و عفونت از منافذ باز وارد پوست نشود. توجه کنید که هرگونه روش پزشکی یا آرایشی برای برداشت موهای سفید انتخاب می کنید بستگی به روند منظم و متوالی آن دارد تا نتیجه بگیرید و موهای سفید کاهش یابند.

استفاده از رنگ مو برای لیزر موهای سفید

یکسری رنگ های کربنی وجود دارد که به منظور این کار تولید شده اند. با اینکار اشعه لیزر توسط رنگ کربنی جذب شده و حرارت آن فولیکول مو را کوچک تر می کند و مسیر رشد مو ها را می بندد. این راه می تواند به خلاص شدن از شر موهای سفید توسط لیزر کمک کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (38 نظر) رونمایی از خواهر باکلاس فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش/ مگه داریم انقد شباهت+عکس (29 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (29 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (28 نظر) تور عروس و آرایش شبیه عروس، ترکیب جدید بهاره رهنما برای جدیدترین استوری اش بعد از بازگشت از کربلا+ عکس (24 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (24 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (20 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (19 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (17 نظر) محمدباقر قالیباف: من برای دخترم جایی عروسی گرفتم که همه کارمندان شهرداری مراسم می گیرند دو نوع بیشتر غذا سفارش ندادم ... +ویدئو (16 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (14 نظر) رونمایی شهاب حسینی از جدیدترین عکس فرزاندان خودش و همسر سابقش/ آقا پسرشون بزرگ تر از خودشونن (13 نظر) دورهمی خانوادگی علی دایی در خانه ابدی پدرش +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (13 نظر) جشن تولد مفصل و شاهانه بهاره رهنما با حضور دختر اروپا نشینش+عکس/ از تدارک کیک به شکل قو تا چیدمان میزها با انواع و اقسام خوردنی ها به شکل سوپرمارکتی😍 (12 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز یکشنبه 3 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 3 تیر 1403
محسن تنابنده: برای صحنه های کُشتی گرفتنم در سریال پایتخت 11 کیلو وزن کم کردم!/ روایت نقی معمولی از آسیب های وارده بر بدنش طی فیلمبرداری از کُشتی گرفتنش
مرگ 2 کودک هنگام تمرین تیراندازی پسر جوان
فال ابجد روزانه یکشنبه 3 تیر 1403
فال انبیاء روزانه یکشنبه 3 تیر ماه 1403
دانلود آهنگ جدید «میزنم قدم» مسعود صادقلو+فیلم/ ببین هم واسه تو آدم زیاده هم واسه من ...
نگاهی به اتاق خواب هنری و ساده نیما شعبان نژاد+عکس/چقدرم شلخته و شلوغ و پلوغه...
حکم اعدام توماج صالحی لغو شد
عیادت رهبر معظم انقلاب از همسرشان در بیمارستان دولتی/ 20 روز بستری به صورت ناشناس و احوالپرسی رهبری در آخرین روز حضور همسرشان در تخت بیمارستان
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 3 تیر ماه 1403
تذکر جدی رهبر انقلاب به هر 6 کاندیدای ریاست جمهوری: از اظهارات دشمن شادکن پرهیز کنید
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 3 تیر 1403 + فیلم
بیوگرافی و زندگی نامه شخصی مسعود پزشکیان/روایتی از دنیای پزشکی تا دنیای سیاست+ فیلم و عکس‌های جالب
این زن خاطرات دوران جنینی‌ خود را در شکم مادرش به یاد دارد😲