ساعدنیوز
ساعدنیوز

چرا و چگونه به نظرات دیگران اهمیت ندهیم؟

  شنبه، 02 اسفند 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
چرا و چگونه به نظرات دیگران اهمیت ندهیم؟
عده‌ای وجود دارند که همیشه در حال ایراد گیری از شما و معترض به کارهای تان هستند و شما در این موقعیت دو راه بیشتر ندارید: اول اینکه از هدف خود دست بکشید و به دنبال اعتراض دیگران کاری را که بر شما تحمیل می‌شود انجام دهید ، و دوم این است که خود را باور داشته باشید و همه تلاش خود را بدون توجه به صحبت های دیگران برای رسیدن به هدف به کار گیرید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، انسان به صورت ذاتی تمایل دارد که دیگران او را دوست داشته باشند و بپذیرند. اما گاهی این تمایل باعث می شود که افراد بیش ازحد و به صورت وسواس گونه به تفکرات دیگران درمورد خودشان اهمیت دهند. نگرانی بیش از حد درمورد افکار دیگران اثرات منفی بسیار بر زندگی شما خواهد داشت. این وسواس زندگی شما را فلج و مختل می کند، زیرا نخواهد گذاشت با خودتان و دیگران راحت باشید. پس بهتر است اجازه ندهید که نگرانی درباره نظر دیگران مانع لذت بردن تان از زندگی شود و کام تان را تلخ کند.

راه های دوری از اهمیت دادن به نظرات دیگران

داشتن اعتماد به نفس: اعتماد به نفس داشتن به این معنی است که هر فردی به توانمندی های خود باور و اعتماد داشته باشد و باور قلبی داشته باشد که می تواند از پس کارهای خود بر بیاید و انجام آنها واهمه نداشته باشد ممکن است که گاهی حس اعتماد به نفس در انسان کاهش یابد و یا اصلا وجود نداشته باشد یا کم باشد مثل خیلی از آدم هایی که در دور و بر خودمان می بینیم و متاسفانه تعدادشان هم کم نیست برای افزایش این احساس:

  • تا حد ممکن برای رسیدن به موفقیت در هر امری تلاش کنید.
  • همیشه در مواقع شکست این موضوع را به یاد داشته باشید که تجربه جدیدی به دست آورده اید تا به سوی موفقیت گام بردارید.
  • همیشه به دنبال تجربه های جدید باشید کارهایی که تا کنون انجام نداده اید انجام این چنین کارهایی شما و آرامش درون تان را درگیر می کند و توانایی های شما را افزایش می دهد و به دنبال آن اعتماد به نفس شما را بیشتر می کند.

مدیتیشن: بهترین راه حل برای از بین بردن افکار منفی و جایگزین کردن افکار مثبت به جای آنها. مدیتیشن می تواند به عنوان راه های دوری از اهمیت دادن به نظرات دیگران مورد استفاده قرار گیرد. در مدیتیشن به هیچ وجه به اشخاص دیگر توجه نمی کنید.

رابطه اجتماعی و مهارت های اجتماعی خود را تقویت کنید : وقتی با دیگران در ارتباط هستید با خودتان مهربان باشید و به خودتان ارزش قائل شویم و این اطمینان را در خود به وجود آورید که شما دست کمی از بقیه افراد جمع ندارید. و بسیاری از روش های دیگر هم هستند که میتوانید از انها برای تقویت اعتماد به نفس خود انجام دهید.

متکی بودن به خود: یکی از دلایلی که سبب می شود به نظرات دیگران احترام بگذاریم این است که فکر می کنیم برای شاد بودن یا زندگی بهتر باید دیگران از ما راضی باشند و خوششان بیاید و همیشه می ترسیم که نکند اگر کاری خلاف میل آنها انجام دهیم ما را طرد کنند و این ترس باعث می شود همیشه جویای نظرات آنها باشیم. خود را باور داشته باشید و بدانید بودن و نبودن این افراد در زندگی شما تداخل ایجاد نمی کند، همین امر سبب غلبه شما بر این ترس می شود.

از مورد تمسخر قرار گرفتن، آزرده خاطر نشوید: گاهی بی توجهی به دیگران برای به دست آوردن موفقیت و پیشرفت لازم است. هرکس زندگی متفاوتی دارد آنها هیچ وقت به جای شما نبودند حس و حال و شرایط زندگی شما را نداشته اند پس واضح است که نمی توانند درباره زندگی و کارهای شما اظهار نظر کنند. از این رو به تمسخر شما متوسل می شوند که نباید به آن اهمیت دهید چراکه تمسخر هیچ چیز از باور ها و توانایی های شما کم نمی کند .

دیگران نمی دانند بهترین برای شما چیست : مسلم است که هیچ فردی در زندگی شما نقش اصلی را ندارد، جز شما. این شما هستید که می دانید بهترین انتخاب ها برای شما کدام است پس خودتان تصمیم بگیرید در این شرایط اگر شکست خوردید به دنبال مقصر نیستید و دیگران را نیز متهم نمی کنید، بلکه از این شکست تجربه کسب می نمایید.

عقاید و سبک زندگی خود را داشته باشید : به سلیقه خود احترام بگذارید. مثلا : برای انتخاب رنگ لباس تان به جای نظر خواستن از دیگران، مجلات مد و رنگ شناسی مطالعه کنید . چه در لباس چه در رفتار چه در غذا خوردن و… سبک مخصوص به خود را داشته باشید این گونه دیگران هم به خود اجازه اظهارنظر و دخالت در زندگی شما را نمی دهند. شاید بهترین راه از راه های دوری از اهمیت دادن به نظرات دیگران مستقل بودن در سبک زندگی است.

برای رابطه های خود حد و مرز تعیین کنید: این کار با توانایی شما در نه گفتن به دیگران مانند: دوست، همکار و … شروع می شود و موجب تشکیل شخصیت محکم شما می گردد. با داشتن این شخصیت ایده آل و قبول اینکه شما بی عیب نیستید دیگر نظرات بقیه برای شما مهم نخواهد بود.

نگران قضاوت شدن توسط دیگران نباشید: هرکسی نحوه تفکر و عقاید خاص خود را دارد و بر حسب همین تفکرات است که درباره شما و عملکردتان قضاوت می کند و نمی تواند جلودار آن بود. از گذشته بوده و از این پس هم خواهد بود. اما می توان آن را نادیده گرفت، چون در غیر این صورت موجب ضعف روانی و جسمی شما می شود شجاع باشید و به قضاوت های دیگران اهمیت ندهیم این که خودتان اطمینان داشته باشید از کار درستی که می خواهید انجام دهید کافی است.

در مقابل اعتراض دیگران چه کنیم؟

یکی از راه های دوری از اهمیت دادن به نظرات دیگران این است که در مقابل اعتراض و نظرات منفی ان ها سست نشویم. اما چگونه باید با این موضوع مقابله کنیم؟

عده ای وجود دارند که همیشه در حال ایراد گیری از شما و معترض به کارهای تان هستند و شما در این موقعیت دو راه بیشتر ندارید: اول اینکه از هدف خود دست بکشید و به دنبال اعتراض دیگران کاری را که بر شما تحمیل می شود انجام دهید ، و دوم این است که خود را باور داشته باشید و همه تلاش خود را بدون توجه به صحبت های دیگران برای رسیدن به هدف به کار گیرید. همان کاری که افراد موفق دنیا انجام می دهند.

این شما هستید که زندگی می کنید ، موفقیت کسب می کنید، تلاش می کنید و … و همه این فرصت ها را یک بار بیشتر ندارید فقط یک بار است که زندگی می کنید و در آن موقعیت قرار می گیرید پس به همین راحتی ها از کنار موقعیت های زندگی خود عبور نکنید و سعی کنید بیشترین لذت را از این موقعیت ها ببرید،شاید دیگران تجربه های تلخ در هنگام انجام کارهایی که نظیر کارهای شما است را داشته باشند.

اما به یاد داشته باشید که لزوما اتفاقی که برای آنان افتاده است برای شما نمی افتد. فقط کافی ست خوب فکر کنید و به خود ایمان قلبی داشته باشید تا این تلخی ها را تجربه نکنید و بهترین نتیجه نصیب شخص شما شود. البته که اهمیت ندادن به نظرات دیگران به این معنی نیست که شما با دیگران مشورت نکنید، بلکه این است که به هنگام مشورت با افراد باتجربه و کارشناسی پای علایق و خواسته های خود باشید و بهترین تصمیم را بگیرید به دور از توجه به آدم هایی که بدون هیچ شناخت و دانشی فقط نظر میدهند. برای دوری از توجه به این افراد حتما راه های دوری از اهمیت دادن به نظرات دیگران را به کار گیرید.

مشورت و نظرخواهی از افراد صاحب خرد و دانایی یکی از روش هایی است که انسان را پله به پله به خواسته هایش می رساند. همه ما در زندگی با فراز و نشیب هایی روبرو هستیم که گاهی به تنهایی نمی توانیم آنها را پشت سر بگذاریم و یا در انجام یک سری امور دو دل می شویم و با خود می گویم کاش دوستی یا فردی بود که از او را کمک می خواستیم در این مواقع بهترین راه حل مراجعه به مشاور است تا بهترین راه حل را به شما نشان دهد و درست ترین راهنمایی را انجام دهد . توجه کنید که اگر به جای مشاوره با افراد ناآگاه و منفی نگر یا هر شخصی که صرفاً به خاطر یک رابطه خانوادگی و یا دوستی یا هر چیز دیگر با او آشنا شده اید نظرخواهی کنید می تواند یکی از خطرناک ترین تهدید ها برای زندگی شما محسوب شود

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (229 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (204 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (99 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (92 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (78 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (68 نظر) گشت و گذاری در روستای محل تولد محمود احمدی نژاد؛ از گلایه پسرعموی بقالش تا شغل آهنگری پدرش در روستا (59 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (58 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (55 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (51 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (49 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (46 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (42 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (37 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (36 نظر)
دیگران می‌خوانند   
روایت جالب رهبر انقلاب از مخفی شدن در یک روستای سرسبز و خوف انگیز در مشهد/ خون دلی که لعل شد+عکس فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 عاشقانه های جذاب سارا والیانی، آسیه گیلدخت و همسر دومش محسن !+عکس فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403+فیلم دستگیری قاتل مست 2 زن در عروسی؛ خواهر داماد و خاله عروس/ ماجرای تلخ عروسی هایی که عزا می شوند! ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس بیوگرافی و زندگی خصوصی فرناز رهنما، نازنین سریال ساختمان پزشکان و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی خیابانی کولاک به پا کرد؛ صحبت های بی سابقه جواد خیابانی با وزیر ورزش+ فیلم تعریف و تمجید رهبر معظم انقلاب از طعم کیک خوشمزه مادر شهید ارمنی/هر کجا تو با منی من خوشدلم +ویدئو پیام خنده‌دار دانش آموز به معلم در روز معلم؛ اصلا با من مشکل دارید!+ عکس ضیافت باربیکیو همسر شاهرخ استخری در یک مهمونی دورهمی/ رژیم پَر😂+عکس نگاهی به حیاط بسیار ساده و بدون تجملات خانه مصطفی خمینی، پسر ارشد امام خمینی+ویدیو/ منزلی با بافت قدیمی و سنتی نگاهی به ماشین خوش رنگ امیرمحمد یزدانی ستاره کُشتی/ این ماشینو باید قاب کرد زد به دیوار +عکس خلاقیت خنده دار دانش آموز ایرانی که خودش را به عنوان کادو همراه ساعت مچی به معلمش داد/ خدایا چیه این نسل جدید😂 خلاقیت خنده دار یک دانش آموز ایرانی برای فرار از مدرسه حماسه آفرید+فیلم/ یعنی آدم میمونه تو کار این بچه ها... خلاقیت زیبا و دلنشین پیرمرد دوره گرد شیرازی در فروش میوه نوبرانه بهاری با وسیله حمل منحصربفردش +عکس/ سنتی و ساده😍 رونمایی از مادر جوان و کم سن و سال رهام هادیانِ گروه ماکان بند/ چقدرم باکلاس و مهربون+عکس رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 چهره رنگ پریده و بدون آرایش فریبا نادری در اتاق گریم +عکس خلاقیت هوشمندانه شهرداری تبریز در نصب بنر برای اَخم و تَخم معلم حماسه آفرید/ این تصویر زیبا رو فقط تو ایران میشه دید+عکس تمرینات سنگین ورزشی رامین رضاییان زیر نظر محمدرضا گلزار/ گلزار وارد فاز جدیدی از زندگیش شد+ فیلم شباهت بی‌حد و اندازه محمدطاها به برادر خوش صدایش علی طولابی/ ماشاءالله یکی از یکی زیباتر و خوشتیپ تر+ویدیو آیا در گرجستان فارسی صحبت می‌کنند؛ در گشت شهری تور تفلیس به مترجم نیاز داریم؟ ایده خلاقانه محمود احمدی نژاد در ایجاد جایگاه دیدارهای مردمی‌اش با یک درِ از جا کنده شده و یک نرده در کوچه‌شان+عکس نوآوری‌ های فناوری در سلامت: دسترسی و کیفیت عکسی زیبا و لورفته از بچه داری سردار آزمون، ابرستاره فوتبال ایران در فرودگاه/ چه دختر خوشگل و نازی! قمار: بازی با آتش یا دروازه ای به سوی ثروت؟ نگاهی به جشن تولد لاکچری نورا دختر دوم علی دایی با تم سیندرلا+عکس/ قیافه شهریار ایران با این کلاه دیدنی شده😍 کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم تیرگی بیکینی را چگونه برطرف کنیم؟ سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم نوه بامزه و شیرین ثریا قاسمی، خانم گل سریال گیلدخت در آمریکا/ ماشاءالله چقدر بانمک و ماهه+عکس فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در مشهد+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده این دختر ریش و سبیل دار هم بلاخره عروس شد! +عکس/فقط تغییراتشو ببین! آنکارا تسلیم سیل شد! به رخ کشیدن هنر آشپزی و پختن غذاهای رنگارنگ به سبک صبا راد+ویدئو/ ماشالله خانوم هنرمند خلاقیت منحصربفرد شاطر خوش‌ذوق کرمانی در پخت نان خرگوشی برای کودکان در صف نانوایی +عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس😍 لحظه اعلام درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی از تلویزیون+ فیلم عکس‌های 48 سالگی «ملکه میسول سو» در سریال جومونگ 3
تیتر امروز   
نفرین شاه باستانی ایران؛ مهمترین یادگار تاریخ فال روزانه امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 روایت جالب رهبر انقلاب از مخفی شدن در یک روستای سرسبز و خوف انگیز در مشهد/ خون دلی که لعل شد+عکس فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403+فیلم دستگیری قاتل مست 2 زن در عروسی؛ خواهر داماد و خاله عروس/ ماجرای تلخ عروسی هایی که عزا می شوند! بیوگرافی و زندگی خصوصی فرناز رهنما، نازنین سریال ساختمان پزشکان و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی 3 روز از مفقود شدن یسنا، دختر 4 ساله، گذشت/ اعزام بالگرد به منطقه رسوایی بی بی سی درباره نیکا شاکرمی وارد فاز جدید شد! موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/ پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند+عکس زلزله سنگین در تهران چه فاجعه‌ای را رقم می‌زند؟ به این 5 دلیل کفش پاشنه بلند بپوشید قمار: بازی با آتش یا دروازه ای به سوی ثروت؟
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...