چگونه انباری خانه را بصورت جادویی مرتب کنیم؟

  شنبه، 21 آبان 1401   زمان مطالعه 11 دقیقه
چگونه انباری خانه را بصورت جادویی مرتب کنیم؟
حتما برای شما نیز پیش آمده که مدتی بود لوازمی نیازتان نبود و در انباری یا پیلوت خانه تان قرار داد و بعد از چند مدت بنا به نیازتان سراغ همان وسایل رفته اید ولی نیافته اید که بشدت کلافه کننده است دیگر این شیوه را کنار میگذاریم و به سمت ترفند جالب که همیشه لوازمتان در عین جم و جور بودن در دسترستان نیز باشد. همراه ما باشید.

چگونه به انباری خانه نظم بخشیم؟

انباری محلی برای نگهداری لوازمی است که در طول روز خیلی به آن نیاز پیدا نمی کنیم اما می خواهیم آن ها را سالم نگه داریم، زیرا احتمالاً چند وقت یک بار به آن جا مراجعه می کنیم و این وسائل را مورد استفاده قرار می دهیم. به همین دلیل مرتب بودن و چیدمان منظم اهمیت زیادی در انباری دارد تا ما بتوانیم هر دفعه لوازم خود را راحت و بدون مشکل پیدا کنیم. در این قسمت از خانه داری ساعدنیوز قصد داریم که ترفند های مرتب کردن و چیدمان منظم منزل را به شما آموزش دهیم.

  • برچسب بزنید: اگر قرار است که مواد غذایی مختلف به عنوان مثال دمنوش ها یا ادویه ها یا هر چیز دیگری را داخل شیشه های یکسان در انباری به صورت منظم قرار دهید، حتماً باید روی آن ها برچسب بچسبانید یا با ماژیک روی شیشه بنویسید تا بعدا اشتباهی از آن ها استفاده نکنید. همچنین این مواد را باید در طبقات بالا قرار دهید که در دسترس کودکان نباشد.
  • نور کافی را فراموش نکنید: برای اینکه وسایل را داخل انباری راحت تر پیدا کنید، نه تنها باید مرتب باشید، بلکه باید نور کافی را در این قسمت ایجاد کنید تا بتوانید دسترسی به هر چیزی که می خواهید را پیدا کنید.
  • وعده های غذایی سالم را جلوی دید بگذارید: مواد غذایی که خیلی سالم هستند و حتی کودکان هم می توانند از آن ها استفاده کنند را جلوی دید بگذارید تا بچه ها به سراغ پشت سری ها نروند و مهم تر از همه این که خودتان متوجه آن ها باشید و سریع تر از آن ها استفاده کنید.
  • برای کودکان قفسه جداگانه اختصاص دهید: خوراکی های مربوط به کودکان را در قفسه جداگانه و در دسترس آن ها قرار دهید و هر زمان که با شما به انباری آمدند، بتوانند به سراغ همان قفسه بروند.

پوستر قفسه اختصاصی برای کودکان

  • گروه بندی کنید: سعی کنید که طبقات انباری را گروه بندی کنید. به عنوان مثال کنسرو ها و تن ماهی را در یک طبقه، ادویه ها را در طبقه دیگر و دمنوش ها را در یک سمت دیگر بگذارید تا خیلی راحت مواد غذایی را پیدا کنید.
  • قدیمی ها را دم دست بگذارید: مواد غذایی که خیلی از تاریخ انقضای آن ها باقی نمانده است، باید جلوتر از بقیه و در دسترس تر قرار بگیرند تا زودتر از آن ها استفاده کنید و خراب نشوند.
  • چیز هایی بخرید که بتوانید در چند ماده غذایی از آن ها استفاده کنید: به عنوان مثال رب انار ماده ای است که می توانید در غذاهای مختلف از آن کمک بگیرید. پس خرید آن غیر ضروری نیست اما بعضی از مواد غذایی هستند که فقط در یک غذا استفاده می شوند و احتمال خراب شدن آن ها داخل انباری وجود دارد. پس بهتر است که از نگهداری آن ها در انباری اجتناب کنید.
  • قسمت باریک جعبه ها باید رو به شما باشد: زمانی که می خواهید جعبه پودر کیک، انواع وانیل ها یا هر ماده غذایی را داخل انباری بچینید، باید سعی کنید آن ها را به گونه ای چیدمان کنید که قسمت باریک آن ها به سمت شما باشد؛ یعنی دقیقاً جایی که دستورالعمل روی آن نوشته شده است تا شما بتوانید بدون اینکه آن ها را از قفسه بیرون بیاورید، بخوانید و ببینید که باید از آن استفاده کنید یا خیر.

پوستر چینش قفسه

  • سبد های آویز را فراموش نکنید: اگر می خواهید سیب زمینی و پیاز و مواد غذایی این چنینی را داخل انباری قرار دهید، حتماً از سبد های آویز برای هر کدام از مواد غذایی استفاده کنید که فضا را خیلی منظم تر و مرتب تر می کند و آن ها را به دیوار آویزان کنید.
  • از ظروف شیشه ای یک مدل استفاده کنید: برای این که قفسه های انباری مرتب تر به نظر برسند، بهتر است از ظروف شیشه ای یکسان استفاده کنید تا بتوانید فضای یکدست تری را تجربه کنید و خودتان بیشتر لذت ببرید.
  • از پشتِ درب هم استفاده کنید: فرقی ندارد که انباری تان کجاست و چه نوع دیزاینی دارد . در هر صورت می توانید از پشت در به عنوان فضایی برای ذخیره سازی مواد استفاده کنید و آن را قفسه بندی کنید تا جای بیشتری داشته باشید.
  • ظروف کم استفاده را با پلاستیک بپوشانید: اگر ظروفی در انباری دارید که مدت زمان طولانی از آن ها استفاده نکرده اید، پس حتما آن ها را شسته و یک پلاستیک رویشان بکشید تا در این مدت زمان طولانی که قرار است از آن ها استفاده نکنید، گرد و غبار زیادی داخل شان نرود.
  • لوازم قدیمی را فراموش نکنید: قفسه جداگانه ای را در انباری اختصاص دهید تا بتوانید لوازم قدیمی را داخل آن ها بگذارید. به عنوان مثال سینی های بلا استفاده، تخته های برش یا هر چیزی را داخل قفسه ها به صورت منظم جای دهید تا شاید روزی به دردتان بخورد.
  • چند وقت یکبار انباری را تمیز کنید: درست است که همه چیز را سر جایش قرار می دهید اما بهتر است که باز هم چند وقت یکبار انباری را تمیز کنید تا همیشه خیلی راحت هر چیزی را که خواستید، پیدا کنید.
  • زیر ظروف و روی قفسه چیزی پهن کنید: برای این که فضای مرتب تری داشته باشید، حتماً روی قفسه ها چیزی پهن کنید و بعد مواد و ظروف را روی آن ها قرار دهید. بهتر است از چیزی که استفاده می کنید، در همه قفسه ها یکسان و طرح شبیه به هم داشته باشد تا فضا زیباتر و مرتب تر به نظر برسد.
  • شیشه عسل و نمکدان را داخل یک ظرف بگذارید: بهتر است شیشه عسل یا ظروفی مثل نمک پاش یا ادویه پاش را روی یک ظرف مانند نعلبکی بگذارید و بعد آن را روی قفسه انباری قرار دهید، زیرا احتمال ریزش مواد از آن ها وجود دارد و باید مراقب باشید که فضای انباری را کثیف نکند.
  • صفحات اینستاگرام را دنبال کنید و انگیزه بگیرید: برای این که برای مرتب بودن انگیزه داشته باشید، باید صفحات اینستاگرام مربوط به بلاگر ها و نوع چیدمان خانه شان را ببینید و انگیزه بگیرید و خودتان هم مرتب باشید.
  • هر روز ده دقیقه برای تمیزیِ انباری زمان بگذارید: حتماً هر روز 10 دقیقه برای مرتب کردن انباری وقت بگذارید تا بتوانید همیشه در سریع ترین زمان ممکن، لوازم خود را پیدا کنید.

مرتب کردن انباری چگونه است؟

در مرحله اول، شما باید فضای انباری را تمیز و مرتب کنید، اما چگونه می توان مرتب کردن انباری را برعهده گرفت؟ برای انجام این کار، ابتدا تمام وسایل انباری را خالی کنید و آن را با کمک مواد شوینده مناسب همچون مایع ظرف شویی، سرکه سفید، آب ولرم و دستمال نخی، از سقف تا کف تمیز کنید. در مکان های تاریک و مرطوب و بلااستفاده همچون انباری، امکان رشد و تکثیر قارچ، باکتری و حشرات بیشتر خواهد بود. در نتیجه ممکن است وسایلتان (به خصوص لباس ها) آسیب جدی در انباری ببینند. سپس از نشتی آب یا هر گونه رطوبت در این اتاقک کوچک جلوگیری کنید.

چگونه میتوان به انبار نظم داد؟

شما می توانید به سادگی نظم دهی انباری را تجربه کنید. برای این کار ابتدا باید تمام وسیله ها را در گروهی جداگانه قرار دهید. برای مثال وسایل باغبانی، لباس، وسایل قدیمی، ابزار تعمیرات، یادگاری و وسایل دیگر را باید در گروه های مختلف تقسیم کنید. در صورتی که بخواهید همه وسایل را در کنار یکدیگر قرار دهید، احتمالاً در پیدا کردن آن با مشکل مواجه می شوید و انباری نیز به سرعت نامنظم و شلوغ می شود. بهترین روش طبقه بندی انباری منزل است که ادامه مقاله به آن می پردازیم. با این حال توصیه می کنیم پیش از هر چیز به این مسئله توجه کنید: هر وسیله ای که دیگر نمی خواهید را دور بیندازید! بله شما می توانید به سادگی از وسایلی که نمی خواهید یا دیگر از آن استفاده نمی کنید خلاص شوید! احتمالاً از خودتان می پرسید چگونه؟ شما می توانید برخی از وسایل را به افرادی که به آن احتیاج دارند بسپارید یا آن ها را بفروشید! با این روش شما می توانید از وسایل بی مصرف یا قدیمی خلاص شوید و دیگر نگران فضای کافی برای نگهداری از وسایل مهم در انباری نباشید.

چگونه میتوان انباری را طبقه بندی کرد؟

یکی از روش های ساده برای نظم دهی انباری، بهره مندی از طبقه یا قفسه است. در واقع طبقه بندی انباری منزل، به مرتب شدن آن کمک می کند و در نتیجه شما می توانید وسایل بیشتری داخل انباری قرار دهید. شما می توانید چندین طبقه چوبی یا آهنی روی دیوار و نزدیک سقف قرار دهید. در واقع این قفسه ها باید با فاصله ای استاندارد و نزدیک سقف نصب شوند تا وسایل روی آن ها قرار گیرد و در بخش پایینی انباری، وسایل بزرگ تری جا شود. همچنین شما می توانید به جای این طبقات چوبی یا فلزی روی دیوار که شِلف نام دارد، از کابینت یا کمدهای قدیمی نیز بهره مند شوید. در این قفسه ها می توانید جعبه های ابزار و وسایل قدیمی قرار دهید. از این جهت توصیه می کنیم هر وسیله مرتبط را داخل یک جعبه مقوایی قرار دهید و در آن را چسب بزنید. این روش کمک می کند تا وسایل از شر حشرات و رطوبت نیز در امان باقی بمانند. با این حال ممکن است تصور کنید که تمام لباس ها را نمی توان در جعبه قرار داد، چرا که ممکن است لباس ها کهنه و چروک شوند. توصیه می کنیم یک کاور پلاستیکی همراه با زیپ تهیه کنید تا لباس ها را داخل آن قرار دهید. این نوع کاور از لباس در برابر خطر رطوبت و حشرات محافظت می کند. سپس لباس ها را از رگال لباس یا چوب لباسی آویزان کنید. رگال لباس فلزی، هزینه کمی دارد و شما می توانید لباس هایتان را در گوشه ای از انباری از آن آویزان کنید تا سالم باقی بماند. همچنین شما می توانید تخته ابزاری برای خود تهیه کنید. این تخته ابزار چوبی شامل سوراخ هایی است که می توانید چکش و سایز ابزار تعمیرات را روی آن قرار دهید. از این جهت شما می توانید از تمام دیوارهای انباری به نحو احسن استفاده نمایید.

چیدمان انباری کوچک

برخی از خانه ها، تنها شامل یک انباری کوچک است و نمی توان جعبه یا قفسه های زیادی داخل آن قرار داد. اما شما می توانید با یک ترفند ساده، چیدمان انباری کوچک را نیز منظم کنید تا وسایل بیشتری داخل آن قرار دهید. یکی از روش های طبقه بندی انباری کوچک، استفاده از قفسه های سقفی است. معمولاً این نوع قفسه های فلزی با فاصله ای از سقف نصب می شوند و شما می توانید وسایل خود را روی آن قرار دهید. در این صورت فضای بیشتری داخل انباری باز می شود و شما می توانید وسایل بیشتری در آن قرار دهید. همچنین شما می توانید از دیوارهای انباری کوچک نیز بهره مند شوید. برای مثال اگر می خواهید دوچرخه را داخل انباری قرار دهید، می توانید آن را با کمک میخ های بزرگ، به دیوار متصل کنید. در این صورت روی زمین انباری فضای بیشتری برای جعبه ها و رگال لباس قرار می گیرد.

مدل انباری خانه مهم است!

شما می توانید علاوه بر اتاق خواب و فضای خانه، فضای انباری منزل را نیز طراحی کنید. برای مثال شما می توانید لباس ها را در یک سو، ابزار تعمیرات و وسایل باغبانی را در گوشه ای و وسایل دیگر را در بخشی از انباری قرار دهید. با این حال شما می توانید با توجه به تصاویر زیر، برای مدل انباری خانه ایده های جذابی به دست آورید و این فضای آشفته خانه را همچون اتاق خواب تمیز و مرتب نمایید. در این صورت هر چه انباری مرتب تر باشد، نگهداری از وسایل آسان تر خواهد بود.

انباری مرتب

ینابراین پس از اتمام کار اگر مثل تصویر زیر هنوز وسایلی روی زمین قرار دارند که نمی دانید با آنها چکار کنید به هیچ وجه مضطرب نشوید. سعی کنید وسایل مهم را از بین آنها جمع آوری کنید. باقی وسایل را به عنوان خرت و پرت بفروشید یا آنها را به مراکز بازیافت زباله تحویل دهید. برای تمام شدن کار می توانید کف انباری را باز هم جارو کنید. امیدوارم از محتوای خانه داری نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که به خانه داری علاقمند هستند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش سبک زندگی ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (56 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (46 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه‌ای ساره بیات+عکس/ یکی از یکی معروف تر و هنرمند تر (40 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (39 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (38 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (35 نظر) نگاهی به امضای زیبا و هنرمندانه ی آیتک سلامت ستاره چشم رنگی تیم ملی + عکس / شیک بودن در آیتک خلاصه می شود (32 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (32 نظر) روزی که آیت الله خامنه ای پای حرف های شهربانو منصوریان نشست +عکس/ خواهران منصوریان مهمان ویژه بیت رهبری (31 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (28 نظر) نگاهی به خونه زندگی اعیانی متین ستوده خانم بازیگر خرم آبادی برنامه جوکر/ ماشالا سلیقش حرف نداره+عکس (28 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز برق کار آبادانی، برای نجات مردم از گرما حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست! (27 نظر) موتور سواری حسن یزدانی در سطح شهر / وسیله نقلیه باور نکردنی پر افتخار ترین کشتی گیر تاریخ ایران + عکس (26 نظر) اولین غذای "جان" پسر بهرام رادان که مامان مینا براش درست کرده+عکس/ نوش جونش (25 نظر) نگاهی به پذیرایی دلباز و شاهانه عمارت لاکچری علی دایی +عکس/ از فرش های ابریشمی تبریزبافت تا پیانوی کنسرتو مارک پتروف (24 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روستای تاریخی حیرت انگیز در یزد ؛ مقصدی زیبا برای رقم زدن روزی خاطره انگیز در کنار عزیزانتان
فال روزانه امروز دوشنبه 29 مرداد 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 29 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 29 مرداد ماه 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 29 مرداد 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 29 مرداد 1403+فیلم
فال انبیاء روزانه دوشنبه 29 مرداد 1403
هدیه خاص رهبر معظم انقلاب به الهام چرخنده/ رهبری فرموردند این خانم کیست؟ گفتم من سرباز شما هستم
برگزاری جلسه رفع موانع تولید باحضور رییس مرکز حل اختلاف کشور در گلوگاه مازندران
برگزاری آئین تکریم آزادگان رسانه ملی
گله و انتقاد یاسین سبزی پور سلامات، ریاست کمیته قهرمانان تمامی ورزش‌ها در اتحادیه و انجمن صنفی باشگاه‌داران خوزستان
تصادف زنجیره ای اتوبوس با بیش از ده خودرو در آزادراه کرج _ تهران 10 مصدوم برجای گذاشت+ویدئو
رونمایی از تندیس بی‌نظیر و متفاوت بیتا فرهی/چگونه قد، وزن و جزئیات ویژگی‌های در این مجسمه محاسبه شد؟+عکس
شرایط مربوط به طرح جذب و کسر خدمت سربازی فارغ التحصیلان دانشگاهی ‌
محمدمنان رئیسی: مدافعان وزیر راه سال دیگر او را استیضاح می‌کنند
منتخب روز   
شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت!