ساعدنیوز
ساعدنیوز

چگونه از پیاز به مدت طولانی در خانه نگهداری کنیم؟

  جمعه، 06 آبان 1401   زمان مطالعه 15 دقیقه
چگونه از پیاز به مدت طولانی در خانه نگهداری کنیم؟
پیاز به عنوان یکی از اقلام پرمصرف در آشپزی است؛ به همین دلیل گاهی به مقدار زیاد خریداری می‌شود. آشنایی با نگهداری پیاز در خانه می‌تواند مدت ماندگاری آن را افزایش دهد. روش‌های مختلفی برای نگهداری پیاز به مدت طولانی‌تر وجود دارد که در این محتوا آن‌ها را به شما آموزش خواهیم داد.

پیاز یکی از عناصر اصلی هر آشپزخانه است و تقریباً می توان گفت به خاطر طعم دهندگی و خواص پیاز در اکثر غذاهای داخلی و خارجی می تواند نقش مؤثری داشته باشد. از طرفی خواص مفید بسیاری دارد. یادگیری نحوه نگهداری پیاز به ما کمک می کند تا بتوانیم پیازها را برای مدت طولانی تری سالم نگه داریم و از آن ها استفاده کنیم. در این محتوا نحوه نگهداری پیاز را به شما آموزش خواهیم داد.

پوستر انواع پیاز

نگهداری پیاز شیرین

در حالی که برخی از پیاز ها ماه ها ماندگاری دارند، پیاز های شیرین بخاطر رطوبت بالایی که دارند به سرعت خراب می شوند و مستعد کپک زدن و جوانه زدن هستند. اگر می دانید که قرار نیست در کوتاه مدت پیاز شیرین را مصرف کنید، پس یاد بگیرید که چطور جلوی خراب شدن آن را بگیرید. هر کدام از پیاز ها را در یک حوله کاغذی بپیچید و در یخچال نگهداری کنید. پیاز های شیرین تنها چند هفته با این روش باقی می مانند، بنابراین خیلی زود از آن ها استفاده کنید.

نگهداری پیاز خشک

پیاز های ماندگار تری که در اواخر پاییز برداشت می شوند، اگر در یک مکان تاریک و خشک نگه داری شوند، می توانند تا چند ماه دوام بیاورند. در واقع، ترکیبی که هنگام بریدن پیاز باعث گریه شما می شود، به ماندگاری آن کمک می کند. پیاز خشک طولانی ترین مدت ماندگاری را در بین تمام پیاز ها دارد و مانند سیب زمینی و سبزیجات ریشه ای دیگر بهترین نوع پیاز برای نگهداری یا خرید عمده است. پیاز ها باید در جای خشک و خنک نگهداری شوند. پیاز ها همچنین به تهویه کافی احتیاج دارند، به همین خاطر نباید آن ها را در کیسه های پلاستیکی قرار دهید. یکی از بهترین روش ها برای نگهداری از پیاز این است که ساق پاهای یک جوراب شلواری را ببرید و پیاز را داخل آن بگذارید، در ادامه برای محکم نگه داشتن پیاز، پارچه را از هر دو طرف گره بزنید. این کار را می توان با کیسه های توری نیز به طور مشابه انجام داد . کیسه حاوی پیاز را می توانید در محلی خشک و خنک تا ۸ ماه آویزان کنید و اگر به پیاز احتیاج داشتید، آن را برش بزنید. نکته مفید در مورد نحوه نگهداری پیاز پیاز را در نزدیکی سایر محصولات نگهداری نکنید. سایر میوه ها و سبزیجات می توانند بوی پیاز را به خود بگیرند.

نگهداری پیاز خرد شده

اگر بیش از حد پیاز خرد کرده باشید، ممکن است لازم شود که مقداری از آن را ذخیره کنید . در بیشتر دستور العمل های آشپزی پیاز خرده شده لازم است . با این حال فقط مقدار کمی از پیاز را خرد کنید چون حتی اگر آن را به صورت حلقه ای برش دهید، باز هم مقدار زیادی باقی میماند. در گذشته همه خیال میکردند که پیاز بریده شده باکتری ها را به خود جذب می کند. اما این مطلب درست نیست، در صورتی که پیاز ها را در یک ظرف محکم در یخچال قرار دهید، هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد. چه باقی مانده پیاز شما تکه تکه شود یا اینکه برش داده شده باشد و نصف شده باشد؛ کافی است ان را در یک ظرف در بسته در یخچال قرار دهید. پیاز های خرد شده هفت تا ده روز و پیاز های سالم ۱۰ تا ۱۴ روز در یخچال می مانند. نکات مفید در مورد نحوه نگهداری پیاز پیاز های پخته شده نیز باید در یخچال نگهداری شوند. آن ها را می توان تا پنج روز در ظرف در بسته نگهداری کرد.

پوستر پیاز خرد شده

نگهداری پیاز سبز

پیازچه یا پیاز سبز در انواع دستور العمل های آشپزی استفاده می شود، اما اغلب اوقات استفاده از همه پیازچه در غذا سخت است. تازه نگه داشتن پیاز سبز حتی بیشتر از سایر پیاز ها سخت است. متأسفانه ، اگر از قسمت سبز پیاز به خوبی نگهداری نشود ، خیلی سریع لزج و فاسد می شود. به جای نگهداری پیازچه در بسته ای که آن را خریداری کرده اید، یکی از روش های زیر را امتحان کنید.

آن ها را در یک شیشه بریزید

مانند اکثر پیاز ها، لازم نیست که حتما پیاز سبز را داخل یخچال نگهداری کنید. در عوض آنها را داخل یک ظرف بلند شیشه ای سنگین بریزید، که ساقه های پیاز از آن بیرون نزنند و نریزند. به اندازه کافی آب سرد یا آب با دمای اتاق به ظرف شیشه ای اضافه کنید تا به اندازه ( یک یا دو اینچ ) ریشه های پیاز را بپوشاند و شیشه را روی طاقچه قرار دهید. هر چند روز یک بار به آن آب اضافه کنید یا این که آب آن را تعویض کنید.

آنها را در یخچال قرار دهید

اگر پنجره مناسبی برای نگهداری از پیازچه های خود ندارید، می توانید آن ها را در یخچال قرار دهید. اگر از این روش استفاده می کنید، برای حفظ رطوبت ، یک کیسه پلاستیکی را روی نوک سبز پیاز قرار دهید . لازم نیست که کیسه را محکم ببندید ، اما باید آن را چفت کنید تا رطوبت در آن بماند. البته این کار را میتوان تا حدی انجام داد و بهتر است از کیسه های مخصوص موجود در بازار استفاده کنید

از یک حوله کاغذی مرطوب استفاده کنید

از آنجایی که ممکن است شیشه به آسانی به زمین بخورد و بشکند، یک حوله کاغذی می تواند جایگزین مناسبی برای آن باشد. دستمال را خیس کنید ( خیلی نه ) و پیاز سبز را در آن بپیچید. پیاز های پیچیده شده را در یک کیسه پلاستیکی یا ظرف مخصوص قرار دهید تا رطوبت آن ها حفظ شود. لازم نیست در کیسه محکم بسته شود، فقط هنگامی که دستمال شروع به خشک شدن کرد، باید آن را مرطوب کنید.

نگهداری پیاز در محیط آشپزخانه

بیشتر پیازهای کیسه ای و پیازهایی که از خواربارفروشی ها می خرید، در جای خشک و خنک و ترجیحاً دور از نور نگهداری می شوند. نگهداری سیب زمینی نیز شرایط مشابهی دارد، اما بر خلاف عادت بسیاری از افراد، بهتر است این دو را با هم نگهداری نکنید؛ زیرا پیاز گاز اتیلن منتشر می کند که باعث پیری و پوسیدگی زودرس سیب زمینی می شود و به خودی خود مشکل ساز است. از طرفی سیب زمینی پوسیده نیز روی پیازها تأثیر می گذارد و باعث رسیدن و پوسیدگی آن ها می شود؛ بنابراین بهتر است برای نگهداری پیاز به مدت طولانی تر علاوه بر اینکه به نکاتی مانند نور کم، جای خنک، جای خشک و … توجه می کنید، ظرف یا مکان نگه داری پیاز و سیب زمینی های خود را از هم دور نگه دارید. با این کار به راحتی می توانید پیازها و سیب زمینی ها را به طور طبیعی برای مدت بیشتری بدون خرابی، کپک و پوسیدگی نگهداری کرده و از آن ها در پخت وپز استفاده نمایید. همچنین برای افزایش مدت نگهداری پیاز در محیط آشپزخانه پیازهایی را خریداری کنید که آب کمتری دارند تا احتمال خرابی آن ها کاهش پیدا کند.

اصول انتخاب پیازها برای ذخیره و نگهداری

بسیاری از خانم های خانه دار برای اینکه مجبور به خرید روزانه پیاز نباشند و به دلیل استفاده زیادشان، معمولاً تمایل دارند که به مقدار زیادی پیاز بخرند اما متأسفانه گاهی پیازهای خریداری شده قبل از استفاده جوانه زده و نرم می شوند. قبل از اینکه نکات نگهداری پیاز را به شما بگوییم باید با نکات مهم خرید پیاز آشنا شوید تا بهترین پیاز را برای نگهداری انتخاب کنید.

  1. پیازهای صورتی و قرمز برای نگهداری مناسب ترند زیرا رطوبت کم و عطر و طعم بالایی دارند.

  2. در هنگام خرید پیاز به ظاهر پیاز و پوسته آن توجه نمایید زیرا پیازها در اثر برداشت بد و حمل و نقل نامناسب، مستعد آلودگی و فساد می شوند.

  3. پیاز خریداری شده باید پوسته سالم، یکنواخت داشته باشد.

  4. بافت پیاز باید سالم، محکم و آب دار بوده و نباید شل و وارفته یا ترشیده باشد.

  5. از یخ نزده بودن پیاز مطمئن شوید. بافت پیازهای یخ زده بعد از برش لزج بوده و شفافیت لازم را ندارد.

  6. پیازهای برداشت شده در پاییز را برای ذخیره و نگهداری مناسبند و پیازهایی که در بهار و تابستان برداشت می شوند به اندازه کافی برای ذخیره و نگهداری، بادوام و مناسب نیستند.

  7. پیازهای تند ترکیبات سولفوری بیشتری نسبت به پیازهای با طعم و رایحه ملایم دارند و ماندگاری بیشتری نیز دارند.

  8. پیاز باید نسبت به اندازه خود سنگین باشد.

  9. پیازهای جوانه زده را انتخاب نکنید، زیرا آنها تازه نیستند و به سرعت چروک می شوند.

آماده سازی پیاز برای نگهداری

پیاز هایی که در دمای بین 3تا 7 درجه سلیسوس (یعنی در جایی خنک) نگهداری می شوند، تا یکسال قابل استفاده هستند. در غیر اینصورت، فقط تا چند هفته سالم باقی می مانند. قبل از نگهداری پیاز باید آن را برای ذخیره سازی و نگهداری برای مدت طولانی آماده کنید اما چگونه؟

  1. برگ های پیاز (قسمتی که بالای قسمت گرد پیاز قرار دارد) را جدا نکنید.

  2. پیازها را در یک فضا با تهویه مناسب قرار دهید تا پوستشان کاملاً خشک شود.

  3. پیاز زمانی آماده ذخیره سازی و نگهداری برای مدت طولانی خواهد بود که ساقه آن دیگر سبز نباشد و پوست آن کاملاً خشک و سخت شده باشد.

  4. با یک قیچی و یا چاقوی تیز ریشه های پیاز را از آن جدا کنید.پیازهایی که ساقه آن ها هنوز سبز هستند، هنوز برای این مرحله آماده نیستند.

  5. در فاصله حداقل 2٫5 سانتی متری برگ ها را از بدنه گرد پیاز جدا کنید و یا بدون کوتاه کردن آن ها را به هم ببافید.

نحوه نگهداری پیاز در یخچال و فریزر

گاهی ممکن است یک پیاز بزرگ را انتخاب کنید که تنها مقداری از آن برای یک وعده پخت وپز کافی باشد. در این صورت می توانید مابقی آن را در یک ظرف درب دار یا کیسه قرار داده و به مدت دو الی سه روز در یخچال نگهداری کنید. حواستان باشد حتماً باید پیاز را در محفظه ای قرار دهید تا هوا نخورد؛ زیرا پیازهای برش خورده به سرعت میکروب ها را جذب کرده و برای مصرف مناسب نیستند. روش دیگر نگهداری پیاز قرار دادن آن ها در فریزر است که با این کار می توانید مدت ماندگاری آن را بین 6 تا 8 ماه افزایش دهید. بااین حال، پیازهای فریز شده خواص سلامتی کمتری نسبت به پیازهای تازه خواهند داشت. مزیت اصلی فریز کردن پیاز این است که طعم اصلی آن حفظ می شود و بخصوص اگر به صورت خورد کرده باشد می توانید به راحتی بدون فوت وقت برای گوشت چرخ کرده، خورش، سوپ و سایر غذاهای خود که وقت زیادی برایشان ندارید، استفاده کنید. در صورت فریز کردن پیازها به صورت خلالی خورد شده یا نگینی، لازم نیست بعد از یخ زدن و هنگام مصرف، آن ها را گرم کنید، می توانید مستقیماً داخل ماهی تابه ریخته و سرخ کنید. اگر بخواهید راحت تر باشید، برای غذاهایی مانند کشک بادمجان، تزیین انواع آش و … می توانید حتی علاوه بر پیاز خام ابتدا پیازها را سرخ کنید و بعد به صورت بسته بندی در فریزر قرار دهید تا هنگام نیاز، در وقتتان بیشتر صرفه جویی شود. گاهی دیده می شود پیازهایی که در محیط خانه نگهداری می شوند در حال سبز شدن و جوانه زدن هستند یا دچار یک سری لکه های نرم شده اند. در این صورت بهتر است سریعاً آن ها را تمیز و خرد کرده و در فریزر قرار دهید.

نگهداری پیاز به صورت ترشی

عمدتاً بیشتر خانواده ها به دلیل مصرف زیاد پیاز به صورت روزانه و بکار رفتن در پخت غذاهای مختلف، پیاز را با حجم بالاتر خریداری می کنند تا مجبور نشوند هر بار برای مقدار کمی پیاز وقت گذاشته و به مغازه بروند. قطعاً شما هم با این مسئله روبرو شده اید که برخی از پیازها بسیار ریز بوده اند و نمی دانید با آن ها چه کنید! پیشنهاد ما این است که آن ها را به صورت ترشی نگهداری کنید. ترشی پیاز یکی از لذیذترین ترشی ها و البته ساده ترین ترشی ها برای درست کردن است که می تواند به عنوان یک چاشنی فوق العاده در کنار بسیاری از غذاها مانند ماکارونی، عدس پلو و … مورد استفاده قرار بگیرد. برای ترشی انداختن پیاز می توانید پیازهای کوچک را جدا کرده، تمیز کنید و به راحتی بعد از خشک شدن کامل در یک شیشه بریزید. سپس مانند درست کردن خیار شور سرکه ای طبق سلیقه خودتان سرکه قرمز یا سفید را با نمک و آب از قبل جوشیده مخلوط کرده و به قدری که کاملاً روی پیازها را پر کند روی آن ها بریزید. طبق سلیقه خود می توانید چند حبه سیر تمیز و خشک و سبزیجاتی مانند نعناع را نیز به آن اضافه کنید تا هم طبعش معتدل تر شود و هم عطر و طعم بهتری بگیرد.

چگونه پوسیدگی پیاز را به تعویق بیندازیم؟

شما می توانید با ایجاد شرایط نگهداری مناسب پیاز تا حد زیادی پوسیدگی آن ها را به تأخیر بیندازید. از جمله شرایط مهمی که از پوسیدگی پیاز جلوگیری می کنند، عبارت اند از:

  • مکان خنک
  • عدم وجود نور خورشید و ترجیحاً یک جای تاریک
  • مکانی خشک (هر مکانی که رطوبت داشته باشد یا نزدیک به دستگاه رطوبت ساز هوا باشد می تواند به راحتی منجر به فساد و پوسیدگی پیاز شود)
  • مکانی که دارای تهویه مناسب باشد

گاهی ممکن است همان روزی که پیاز را می خرید یا کمی بعد، وقتی یکی از پیازها را باز می کنید متوجه پوسیدگی داخلی آن شوید. این حالت معمولاً به دلیل شرایط نگهداری نامناسب قبلی یعنی فاصله بین رسیدن پیاز از مزرعه به مغازه است. حتی ممکن است گاهی برخی شرایط نامناسب در خاک زمینی که پیازها در آن کشت شده اند نیز وجود داشته باشد که منجر به پوسیدگی زودرس پیازها می شود. برای این موارد کاری نمی توان انجام داد و بهترین توصیه دقت در هنگام خرید و همچنین تهیه پیاز از مغازه ای معتبر است.

آیا نگهداری پیاز در یخچال مضر است؟

بهتر است پیازهای کامل را در محیطی خشک و خنک خارج از یخچال نگهداری کنید و اگر حجم مناسبی را خریداری نمایید، مطمئن باشید با شرایط صحیح نگهداری پیاز، می توانید آن را در محیط آشپزخانه بیش از یک هفته داشته باشید؛ اما درصورتی که بخشی از آن را برش زدید، مجبور هستید آن را در یخچال بگذارید تا بتوانید از مابقی آن در وعده بعدی استفاده کنید. منتها این بخش بریده شده حتماً باید در یک ظرف درب دار یا حداقل با یک روکش پلاستیکی در یخچال قرار بگیرد. یکی از مهم ترین ترکیبات موجود در پیاز، ماده معدنی گوگرد است که دارای خواص ضدالتهابی و ضد باکتریایی بسیار خوبی است. با همین خاصیت، برش های پیاز، میکروب های اطراف را به راحتی جذب می کنند و به همین دلیل نگهداری برش های پیاز بدون محافظت در یخچال ایده خوبی نیست، زیرا می تواند عوامل بیماری زا در محیط را جذب نماید و سریع با اکسیژن هوا واکنش داده و اکسید شود. همچنین به هیچ وجه توصیه نمی شود پیازها را به صورت خلالی یا نگینی در یخچال نگهداری کنید؛ زیرا هنگام برش آبی ترشح می کند که مواد مغذی زیادی دارد و می تواند منجر به رشد باکتری بر روی سطح خود شود.

چگونه بفهمید چه زمانی باید پیاز را دور بیندازید؟

نگهداشتن پیاز تا آنجا که ممکن است کاملاً منطقی است. خرید عمده و کاشتن پیاز نیز می تواند به شما در پس انداز کردن کمک کند. با این حال، باید بدانید چه زمانی آن ها دیگر قابل استفاده نیستند . بسیار مهم است که پیاز های خود را مرتباً بررسی کنید، حتی زمانی که آن ها در یک مکان خشک و تاریک قرار دارند. هنگامی که یک پیاز خراب بشود، می تواند دیگر پیاز ها را نیز آلوده کند. بنابراین، چرا باید پیاز های خود را خراب کنید؟ تغییر رنگ یکی از اولین نشانه هایی است که پیاز شما خراب شده است. به دنبال نقاط قهوه ای ، خاکستری یا سیاه باشید. رشد نا همگون نیز علامت بدی است. بعضی لکه ها نشانه رشد کپک هستند. خوشبختانه، این لکه ها به راحتی قابل مشاهده هستند و رایج ترین نوع فساد در پیاز می باشند. انواع مختلف فساد باعث ظاهر لجن زده پیاز می شوند و پیاز شما نرم و شل می شود. در واقع میکروارگانیسم ها باعث این امر می شوند.

بنابراین نگهداری پیاز در محیط آشپزخانه برای حداقل دو هفته اصلاً کار سختی نیست و کافی است نکاتی که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم، به طور کامل رعایت شوند. همچنین در صورت جوانه زدن پیازها یا کمبود وقت، هنگام درست کردن غذا، روش فریز کردن پیازها بهتر از نگهداری آن ها در یخچال است. امیدوارم از محتوای خانه داری نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که به خانه داری علاقمند هستند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش سبک زندگی ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (166 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (88 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (84 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (84 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (42 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (42 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (41 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (36 نظر) ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس (33 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (32 نظر) خلاقیت خنده دار دانش آموز تنبل در پاسخ به سوال ریاضی حماسه ساز شد+عکس/حیف انیشتین این نخبه رو ندید مرد (32 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (31 نظر) نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس (30 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (27 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (27 نظر)
دیگران می‌خوانند   
شباهت بی حد و اندازه احسان علیخانی، مجری محبوب ایرانی به مادرش+عکس رونمایی از یک عکس نایاب و تاریخی از خلاقیت مردم دوران قاجار برای حمل جنازه/ بیچاره مُرده تا دفن بشه چی به سرش میومد!+عکس عکس تاریخی از یک دبیرستان پسرانه در تهران 90 سال پیش/ چه قوانین جالبی برای امتحان گرفتن داشتند! کولاک ژست های جذاب و جدید علیرضا بیرانوند، ستاره تیم ملی در صنعت مدلینگ/ چه استایل تابستونی خفنی+ویدیو (ویدئو)سکانس فراموش نشدنی از پشت صحنه در حاشیه/ترکیب جواد رضویان و مهران مدیری یعنی بمب خنده نگاهی به تابلوفرش وَاِن یَکاد المیرا شریفی مقدم در خانه اش/ هم اصالت هم دیانت +عکس خلاقیت خنده دار یک مادر در تبدیل نوزادش به تِی برای تمیز کردن خانه حماسه آفرین شد+ویدئو/هیتلر هم مغز تو رو نداشت! رونمایی از مادر واقعی ریما رامین فر، همای پایتخت +عکس/چه مامان زیبایی😍 خانه شیک و امروزی بهاره افشاری، بیتای سریال فاصله ها به سبک اروپایی/ دکوراسیون لوکس و باسلیقه خانم بازیگر+عکس نگاهی به لباس عروس و دسته گل با کلاس سوگل طهماسبی بازیگر سریال فاصله ها/ باز هم عکس عروس خانوم بدون حضور آقای داماد+عکس خلافیت منحصربفرد مادر باحوصله ایرانی برای خوراندن تخم مرغ به فرزند بد غذایش/ مادر نمونه سال+ عکس ویدئوی جذاب از همراهی جواد عزتی و الناز حبیبی در اکران تمساح خونی! شوکه کننده ترین سکانس برنامه "صداتو"/ افشاگری عجیب جوان خوش چهره و خوش صدای برنامه صداتو درباره ترانه معروف "تنهاترین عاشق" (ویدئو) شادترین لحظه برنامه "صداتو" با آهنگ محلی جنوبی / داور معروف دیگه نتونست جلو خودشو بگیره اومد وسط عکسی جنجالی از دوران جوانی مریم امیر جلالی / ماشالا خانوم بازیگر مثل قالی کرمان می مونه! (عکس) استوری جدید یوسف تیموری با پدرش/ شباهت عجیب وی به پدرش جلب توجه کرد!/چه میز غذای شیک و رنگارنگی! زهره فکور صبور، ستایش دلنوازان: مرگ آرومو خیلی دوس دارم و بدم میاد تو بستر مریضی بمیرم! +ویدئو خلاقیت بامزه و خنده دار یک پسربچه برای رای آوردن در انتخابات شورای مدرسه/ با این وعده شیرین حتما رای میاری😂+عکس (فیلم) لحظه وحشتناک ظاهر شدن یک فروچاله بزرگ در استرالیا! / خوب شد آدم اون دور و بر نبود (فیلم) تیدا سگ زنده یاب "سگی که قبل تر در حادثه متروپل کمک بسیاری کرده بود" برای یافتن کودک 4ساله مفقود شده در علفزارها! (عکس) جشن دندونی ساده و صمیمی سام نوه اکبر عبدی در خانه شان/ماشالا چه خونه لاکچری دارن، دیوارکوبهای نقره شون فقط! رونمایی از استایل شیک دامادی علی دایی در تالار/ مهریه عجیب همسر اردبیلی ابرستاره فوتبال ایران چیست؟+عکس استایل شیک و امروزی هادی کاظمی در جشن تولد همسرش سمانه پاکدل/ ایشالا به پای هم پیر بشین+عکس (ویدئو) سکانس فوق خنده دار برنامه "شب آهنگی"/ بازم حامد آهنگی یک استعداد گوگولی و خوش انرژی دیگه رو کشف کرد، خدا حفظشون کنه (ویدئو) عجیب ترین و خاص ترین بستنی ایران/ خلاقیت بستنی فروش تهرانی مثل بمب صدا کرد (ویدئو) لحظه مواجه شدن یک معلم با هدیه غافلگیرکننده ای که مدرسه برایش تدارک دیده/ شما هم همچین هدیه ای میگرفتین اینقدر ذوق میکردین؟ ویدیویی از وحشتناکترین حادثه ای که ممکن است برای کودک شماهم بیفتد!/ برای هر مادر دارای کودک 1 تا 3 سال دیدن این ویدیو اجباری است! نحوه ساخت سرم پوست خانگی ضد چروک برای انواع پوست (چرب، خشک، مختلط و...) همسر سابق مهدی قائدی، ستاره معصومی، در کنار خواهرش که انگار دوقلوهای همسانند/ اینقدر شباهت طبیعیه واقعا؟ (تصاویر) پنت هاوس فوق لوکس کریم باقری/ نگاهی به خونه و زندگی پر زرق و برق فوتبالیست محبوب کشورمان (عکس) نگاهی به خونه زندگی شیک و مجلل علی دایی/ فقط تراس دلباز خونه شون! (عکس) نگاهی به خونه و زندگی شیک و طلایی مادر مهدی قائدی، فوتبالیست خوب کشورمان/ چه مادر خوش خنده ای داره، برادرش هم که کپی خودشه زیبایی خاص نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا در 7 سالگی/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس نگاهی به حیاط سرسبز و بزرگ ستاره سادات قطبی با گلدان های زیاد/ آدم اینجا باشه که پیر نمیشه +عکس صندلی 125 میلیون تومانی محمدرضا گلزار در آمریکا+ عکس حضور چهره های فوتبالی در منزل امیر قلعه نویی برای تسلیت به سرمربی بابت فوت مادرش و گریه های بی امان سکاندار تیم ملی+عکس/ فرهاد مجیدی، فتح الله زاده و... فال روزانه امروز شنبه 15 اردیبهشت ماه 1403 عکسی از اولین روز مادر شدن همسر جوان حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها/ چه بچه ناز و دلبری داره ماشاءالله فال انبیاء روزانه شنبه 15 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز شنبه 15 اردیبهشت 1403
تیتر امروز   
فال روزانه امروز شنبه 15 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه شنبه 15 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز شنبه 15 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز شنبه 15 اردیبهشت 1403 فال ابجد روزانه شنبه 15 اردیبهشت 1403 فال حافظ با تفسیر شنبه 15 اردیبهشت 1403 + فیلم خودروهای برقی، تهدیدی برای سلامتی و امنیت سرنشینان دیگر خودروها چالش برای کسایی که ادعای تیزبینی دارند! / مورچه رو پیدا کن در این معمای تصویری 5 تفاوت را در کمتر از 10 ثانیه پیدا کنید (تصاویر) لیختن اشتاین، کشوری که می‌توانید آن را اجاره کنید! (ویدئو) دانشجویان مونیخ با سرسره به کلاس درس می‌روند! (تصاویر) میو میو تا مدرک دکترا! گربه‌ای که دانشجوی دانشگاه آمریکا شد (ویدئو) کارهایی که دانشجوها زمان امتحانات عهد میبندن انجام ندن اما انجام میدن 😂 (تصویر) فرشته‌ای در لباس معلم! / فداکاری معلمی که دانش‌آموز سرطانی‌اش را در بیمارستان درس می‌دهد (ویدئو) یادی از عمو زنجیرباف، معلم نمونه بچه‌های دهه شصت، سیدحسن نیرزاده نوری
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...