چگونه با افراد لجباز کنار بیاییم؟

  یکشنبه، 12 اردیبهشت 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
چگونه با افراد لجباز کنار بیاییم؟
سروکله‌زدن با یک آدم لجباز و چانه‌زدن با او، برای اینکه نظرات ما را بپذیرد؛ کار فرسایشی و خسته‌کننده‌ای است؛ فرقی نمی‌کند که این فرد همکار ما باشد یا از اعضای خانواده‌مان. افراد لجباز غالبا از اینکه خودشان را کنار بگذارند و شیوه‌های جدید را امتحان کنند، هراس دارند.

اگر در زندگی شما, یک فرد لجباز حضور دارد که ممکن است یکی از اعضای خانواده شما و یا همکارتان باشد, خودتان را خوش شانس فرض کنید, چون اگرچه این افراد ممکن است شما را اذیت کرده و به شما استرس وارد کنند؛ به طوری که احساس کنید آشفته شده اید و در حال دیوانه شدن هستید اما زمانی که متوجه شدید چگونه با آن ها رفتار کنید، متوجه خواهید شد که چقدر قوی، باهوش و نخبه هستید.

بنابراین، این شانس شماست و در این شرایط, باید نوع نگاهتان به آن فرد چالش برانگیز را تغییر دهید.

مکث کنید

در برابر اصرار برای درگیر شدن در یک بحث مقاومت کنید. زیرا کنترل ضربه، یک قدرت شخصیتی است که به شما کمک می کند تا تسلیم انگیزه دفاعی خود نشوید.

تصویر

نتیجه مثبت به جای دعوا

مکالمات خود را به صورت استراتژیک برنامه ریزی کنید. زیرا حرکت صحیح با کلمات مناسب می تواند نتیجه مثبتی به جای دعوا داشته باشد و در این میان، این شما هستید که باید حرف درست را بزنید و فقط سعی کنید همه کار ها را انجام دهید تا از گفتن "نه، اشتباه می کنید" جلوگیری کنید و نظر مخالف خود را با احترام و وقار بیان کنید.

مجبورشان کنید به حرفی که می خواهید بزنید، گوش دهند

صبر کنید تا یک موقعیت مناسب پیش بیاید و وقتی آن زمان مناسب رسید، با هم یک جا بنشینید و با او به صورت کامل صحبت کنید و در زمان صحبت کردن، به میزان صدای خود و تُنِ صدایتان توجه داشته باشید و همه حرف ها را به صورت صادقانه به آن فرد لجباز بگویید.

زمان مناسب

منتظر لحظه مناسب باشید تا نظر خود را بیان کنید. اگر با یک مرد صحبت می کنید، قبل از صحبت کردن غذای او را بدهید و اگر با یک زن صحبت می کنید، قبل از صحبت، خلق و خوی او را بررسی کنید.

آیا او استرس دارد و آزرده خاطر است یا لبخند می زند و آرام است؟ از خود بپرسید آیا این بهترین زمان برای ارائه نظر خودم است؟

تصویر

آرام پیش بروید

این یک روند است. پس منتظر بمانید (کشف کنید که چقدر می توانید صبور باشید). باز شدن یک ذهن بسته زمان بر است.

فرآیند را تقسیم کنید

یک فرد لجباز, از کم شنوایی موقت رنج می برد و تنها عقیده ای که می شنود، نظر خودش است. نظر مخالف باید در بخش های کوچک ارائه شود. بنابراین بذر بکارید، سنگریزه بگذارید، آن را بشکنید، زیرا هضم قسمت های کوچک آسان تر است.

در مورد دیدگاه آن ها فکر کنید

دلسوزی را تمرین کنید. اگرچه صبر در برابر شخصی که شما را تحت فشار قرار داده، دشوار است، اما سعی کنید (بدون انجام یک روانکاوی کامل) آنچه را که می بیند، درک کنید.

تصویر

شرایط را کنترل کنید

به فرد لجباز به عنوان یک فرد همیشه مخالف نگاه نکنید و سعی کنید روحیه او را درون ذهنتان قبول کنید و کنترل موقعیت را به دست خودتان بگیرید. بدون اینکه او را در بحث های خود کنار بزنید, به نظرش احترام بگذارید و بعد از آن, نظر مخالف خودتان هم برای او بیان کنید.

افراد لجباز در تجارت بهترین هستند

برای تغییر یک فرد لجباز عجله نکنید و یک تلنگر به فکر و عقیده خود بزنید. ماندگاری چیز خوبی است و لجبازی شبیه به داشتن پشتکار است. یعنی صفتی که برای موفقیت لازم است. بنابراین, فکر کنید که این فرد لجباز چه نفعی برای شما دارد.

تصویر

نفس عمیق بکشید

برخورد با یک شخص لجباز می تواند طاقت فرسا باشد و اینگونه به نظر می رسد که انگار روی پوسته های تخم مرغ راه می روید و هر زمان که قدم برمی دارید صدای ترک خوردگی زیر پایتان را می شنوید.

پس بهتر است به جای تکرار کردن حرف خودتان، یک نفس عمیق بکشید.

از خود جدیدتان لذت ببرید

پس از تسلط بر این مهارت ها، شما پادشاه (یا ملکه) مکالمه خواهید شد و اکنون آرام تر، باهوش تر و قوی تر از گذشته هستید. اگرچه به نظر می رسد, کار زیاد است، اما وقتی این نکات را تمرین کنید، این روند طبیعی می شود. به این ترتیب نگاه کنید که برخی از بزرگترین مشارکت کنندگان در جامعه عقیده و اراده قوی دارند.

بین لجبازی و پافشاری, مرز باریکی وجود دارد و برخورد با افراد با اراده قوی در مورد مهارت آن ها آسان نیست، اما از قضا کافی است و می تواند یکی از راز های موفقیت باشد و قاطعیت و پافشاری ویژگی های شخصیتی مورد نیاز برای موفقیت است.

تصویر

بیل گیتس و مارک زاکربرگ هم خودشان به این نکته اعتراف می کنند که افرادی لجباز هستند.

افراد لجباز افرادی با اراده قوی هستند که اراده قوی هم مهارت لازم برای موفقیت در تجارت است. با این حال، زندگی برای آن ها آسان نیست. هنگامی که این ویژگی شخصیتی نزد شما منفی شد, باید سر و کله زدن با آن ها را متوقف کنید و یاد بگیرید که چگونه باید با یک رهبر مصمم برخورد کرد که در این صورت، برترین اسلحه خواهید شد. بنابراین, از شخص لجباز زندگی خود تشکر کنید که شما را به شخص بهتری تبدیل کرده است.


5 دیدگاه
  دیدگاه ها
بازدیدکننده
3 سال پیش

آقا اشتباه نشه من کلا ۱۸ سالمه😶 ازدواج نکردم که بخوام کسیو با لجبازی آزار بدم فقط حرصه دوستامو در میارم😶😂
بازدیدکننده
3 سال پیش

دقیقا درسته من دیگه به جایی رسیدم که فقط آرامش خودموتو رفتن میبینم و دیگه مثله خوده سابقم نیستم حتی خودشم میدونه دیگه حوصله لجبازیاشو ندارم خودش گاهی کوتاه میاد
بازدیدکننده
3 سال پیش

برای اینکه خودت رو دیوونه نمی کنه این ویژگی بلکه اطرافیانتان به ویژه همسر و فرزندان تون رو داغون می کنه . البته در گذر زمان و بالا رفتن سن متوجه آسیب هایی که به خودتون زدید خواهید شد چون بالاخره اطرافیان آدم یه طاقت و ظرفیتی دارند ، اگر بتونند ترکتون می کنند و اگر مجبور باشند که بمانند، در اکثریت قریب به اتفاق ناراحتی های روحی و روانی پیدا می کنند که دیگه لجبازی های شما هم حریفشون نیست و اون موقع اون شما هستید که یا باید با دیونه هایی که خودتون به وجودشون آوردید ، بسازید یا سر پیری آواره بشید .
بازدیدکننده
3 سال پیش

منم خیلی لجبازم😑 ولی نمیدونم چرا این ویژگی رو دوست دارم:)))
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (278 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (161 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (33 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (29 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (6 نظر) نگاهی به ورودی خانه ویلایی پوریا پورسرخ در میزبانی از بازیگر معروف ترکیه ای+ویدیو/ میز بیلیارد با پرده هایی خوش رنگ و خاص 😍 (5 نظر) تغییر استایل پاشا رستمی، حامد سریال لحظه گرگ و میش در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس (5 نظر) مینی کیک ساده و خوشمزه نفس بازغی برای تولد 16 سالگی اش /تزئین زیبا با شمع و توت فرنگی و بلوبری+ویدئو (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس