دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / نرم افزار /

چگونه بفهمیم گوشی اندرویدی ما از RCS پشتیبانی می‌کند؟ 

شنبه، 09 اسفند 1399
RCS چیست و چه کاربردی دارد؟ و چگونه بفهمیم که گوشی ما از RCS پشتیبانی میکند یا خیر در این مطلب همراه ساعد نیوز باشید تا به شما بگوییم که RCS چیست و چه وظایفی دارد.

RCS چیست؟

به طور خلاصه، RCS را می توان مجموعه ای از استانداردهای ارتباطی دانست که SMS و MMS و تماس را به صورت یکپارچه پوشش می دهد. چنین سبکی از پیام رسانی، ارسال و دریافت پیام در گوشی های هوشمند را بیش ازپیش به اپلیکیشن های پیام رسان همچون واتساپ، تلگرام، فیسبوک مسنجر، گوگل هنگ آوتس و بسیاری دیگر شبیه می کند. درواقع، RCS تلاش می کند پیام رسانی سنتی پیامکی را به استانداردهای مدرن نزدیک کند؛ استانداردهایی که شامل قابلیت های مرسوم در اپلیکیشن های پیام رسان می شود.

تفاوت SMS و RCS در چیست؟

فناوری RCS شباهت های زیادی با پیام رسان ها دارد. RCS از چت های محلی و گروهی پشتیبانی می کند و در آن خبری از محدودیت طول پیام نیست. کاربران در این فناوری می توانند فایل هایی مانند عکس را با کیفیت اصلی ارسال کنند که پیشرفت قابل توجهی نسبت به MMS محسوب می شود، حتی بعضی از پیام رسان ها برای پایین آوردن حجم تصویر کیفیت آن را پایین می آورند یا عملیات فشرده سازی را قبل از ارسال تصویر روی آن انجام می دهند. البته ارسال فایل تنها به تصویر محدود نمی شود و دست کاربر برای ارسال هر نوع فایلی باز است. مثلا دیگر لازم نیست برای ارسال یک فایل PDF از ایمیل استفاده کنید.

در این فناوری حتی به تلفن هایی که از RCS پشتیبانی نمی کنند نیز می توان پیام ارسال کرد. در این موقعیت پیام شما به صورت SMS به مقصد می رسد، هرچند در این حالت اگر تصویر یا فایلی برای مخاطب ارسال کرده باشید به او نمی رسد (در واقع ویژگی های پیشرفته پیام RCS شما در پیام SMS مقصد حذف می شود)، اما مطمئن هستید که اصل پیام به کاربر مقصد رسیده است. RCS همچنین دارای یک رابط کاربری بر پایه وب است که در این حالت شما هم از طریق رایانه شخصی و هم تلفن خود می توانید پیام ارسال و دریافت کنید.

با همه این اوصاف درخشش اصلی فناوری RCS در کسب و کار ها است. RCS می تواند محتوای سفارشی بسازد و ویژگی های تعاملی را پیشنهاد دهد. برای مثال زمانی که نام کاربری یا رمز عبور خود در یک سایت را فراموش می کنید، با وارد کردن مشخصات لازم یک لینک ورود یا نام کاربری و رمز عبور موقت برای شما پیامک می شود، اما با استفاده از این فناوری، سایت ها و شرکت ها می توانند چنین پیامک های مهمی را با استفاده از کد QR برای شما ارسال کنند. همچنین زمانی که محصولی را به صورت آنلاین خریداری می کنید، می توانید جزئیات مکان و زمان دریافت محصول یا هماهنگی های لازم و یا حتی پرداخت در محل را با استفاده از این ویژگی انجام دهید. چنین ویژگی هایی خرید بلیط، رزرو هتل، رستوران ها و اکثر کسب و کار های موجود بسیار کارآمد است. در عین حال فناوری RCS با استفاده از یک پلتفرم ساده، یکپارچه، به روز و کاربردی عرضه می شود که کار چندین برنامه فعلی روی گوشی شما را به صورت همزمان انجام می دهد.

امنیت سیستم RCS به چه صورت است؟

در RCS از تائید فرستنده پیام برای جلوگیری از کلاهبرداری و تخلف های احتمالی استفاده می شود، البته این سیستم مانند برخی پیام رسان ها از کد های رمزنگاری شده استفاده نمی کند که همین موضوع، بزرگ ترین ایراد وارد شده به آن است. البته گوگل اصلا سابقه خوبی در معرفی و استفاده از پیام رسان ها ندارد، برنامه های مختلف با عملکرد های مختلف توسط این شرکت ارائه شده اند که بعد از مدت کوتاهی رها شده و نابود شدند. اما RCS یک فناوری یکپارچه و همه گیر با استانداردی صنعتی است که با توجه به بزرگی آن می تواند انحصاری بودن خود به گوگل را بشکند.

چگونه بفهمیم گوشی اندرویدی ما از RCS پشتیبانی می کند؟

فرایند اضافه شدن RCS به گوشی های هوشمند از مدت ها پیش در حال انجام است و هرگز منظم پیش نرفته. نکته ی مهم این است که آیفون ها به طور کلی از RCS پشتیبانی نمی کنند و اپل به جای RCS، سراغ استفاده از استانداردی اختصاصی در آی مسیج (iMessage) می رود. اپراتورهای مخابراتی موانعی بر سر اضافه شدن RCS به گوشی ها قرار داده اند؛ اما گوگل می کوشد این موانع را از بین ببرد.

بدین ترتیب اگر می خواهید به RCS دسترسی داشته باشید، از گوشی اندرویدی باید استفاده کنید و اپلیکیشنی داشته باشید که بتواند از RCS پشتیبانی کند. اپلیکیشن گوگل مسیجز (Google Messages) از RCS پشتیبانی می کند و برای تمام دستگاه های اندرویدی دردسترس قرار دارد. احتمالا اپلیکیشن پیش فرض پیامک روی گوشی شما نیز می تواند از RCS پشتیبانی کند.

ازآنجاکه همه می توانند اپلیکیشن گوگل مسیجز را نصب کنند، تصمیم گرفته ایم آموزش آن را شرح دهیم. برای این منظور، اپلیکیشن گوگل مسیجز را روی گوشی باز کنید و دسترسی های لازم را به آن بدهید تا گوگل مسیجز به اپلیکیشن پیش فرض پیام رسانی تان تبدیل شود. اگر اپلیکیشنی دیگر به عنوان اپلیکیشن پیش فرض انتخاب شده باشد، به محض بازکردن گوگل مسیجز نمایش پیغامی شناور روی صفحه را شاهد خواهید بود.

پس از اجرای گوگل مسیجز، روی آیکون سه نقطه ی عمودی موجود در بخش بالا سمت راست صفحه ی اپلیکیشن ضربه بزنید.

سپس در منو کشوییِ بازشده، روی Settings ضربه بزنید.

اگر در بخش بالایی منو تنظیمات گزینه ی Chat Features را مشاهده می کنید، قابلیت RCS برایتان فعال شده است. «Chat» عبارتی است که گوگل برای اشاره به قابلیت های RCS از آن استفاده می کند.

در بخش Chat Features، به سلیقه ی خود قابلیت های مختلفی را می توانید فعال یا غیرفعال کنید که به لطف RCS ارائه می شوند.

همان طورکه مشاهده کردید، فرایند انجام کار بسیار ساده است. اگر دستگاهتان هنوز به پشتیبانی از RCS مجهز نشده است، احتمالا پیغامی شناور در گوگل مسیجز برای فعال کردن این قابلیت دریافت می کنید. اگر پیغام شناور را هم دریافت نکردید، فقط باید منتظر بمانید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
سابمیت مقاله چیست؟
مراحل سابمیت مقاله
مراحل اکسپت مقاله
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب