چگونه فایل‌ها را در دستگاه‌های اندرویدی آنزیپ کنیم؟

  شنبه، 19 مهر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
چگونه فایل‌ها را در دستگاه‌های اندرویدی آنزیپ کنیم؟
فایل‌های زیپ یا فشرده در واقع روشی برای ارسال چندین فایل در یک پکیج دیجیتال هستند. برای آن که در یک دستگاه اندرویدی بتوانید این فایل‌ها را از حالت فشرده خارج یا به اصطلاح آنزیپ کنید، نیاز به یک اپ بخصوص دارید.

فایل زیپ چیست؟

به فایل هایی که از پسوند .zip استفاده می کنند عنوان ZIP اطلاق می شود. از فایل های ZIP (که همان «زیپ» تلفظ می شود) می توان برای فشرده سازی حجم یک فایل و همچنین برای بسته بندی فایل های زیادی با یکدیگر به منظور ارسال، آپلود و دانلود آسان تر استفاده کرد.

فایل های زیپ عموماً در وبسایت ها مورد استفاده قرار می گیرند تا به بازدیدکنندگان کمک کنند بدون اینکه مجبور باشند هر فایل را به صورت جداگانه دانلود، تعداد بسیار زیادی سند یا رسانه را یک جا دانلود کنند.

چگونه فایل ها را در اندروید آنزیپ کنیم؟

در زمینه فایل های زیپ، آنزیپ کردن به معنی استخراج فایل ها از یک پوشه فشرده است. آنزیپ کردن فایل ها در تبلت یا گوشی های هوشمند نیاز به یک برنامه شخص ثالث به خصوص دارد، اما اکنون می توانید این کار را با اپ رسمی Files by Google انجام دهید.

نکته مهم: Files Go در اواخر سال 2018 به Files by Google تغییر نام داد. اگر مدتی است که سیستم عامل خود را بروز نکرده اید، این اپ احتمالاً هنوز هم در دستگاه اندرویدی شما Files Go نام دارد. قبل از ادامه کار، نسخه اندرویدی خود را بروز کنید.

1- به Google Play Store بروید و Files by Google را نصب کنید

2- Files by Google را باز کنید و فایل زیپی را که می خواهید آنزیپ کنید را جستجو نمایید. اگر فایل زیپ را از وب سایت دانلود کرده اید، می توانید آن را در فولدر Downloads بیابید.

نکته: فایل های زیپ همیشه با پسوند .zip همراه هستند.

3- روی فایلی که می خواهید آن را آنزیپ کنید، تقه بزنید. فهرستی از فایل های موجود در فولدر فشرده ZIP ظاهر می­شود.

4- برای آنزیپ کردن فایل، روی Extract تقه بزنید. بعد از آن که فایل ها استخراج شدند، فهرست فایل های آنزیپ شده به نمایش در می­آید.

5- روی Done تقه بزنید.​

تصویر

6- تمام فایل های استخراج شده در همان جایی که فایل اولیه زیپ قرار داشت، استخراج می شوند.

فایل های زیپ چه کاربردی دارند؟

فایل های که از پسوند .zip استفاده می کنند، به فایل های ZIP معروفند. فایل های زیپ، فایل های زیادی را بسته بندی و فشرده می کنند تا ارسال، آپلود و دانلود گروهی آن­ ها به شکل راحتتری صورت بگیرد. فایل های زیپ در وب سایت ها کاربرد دارند و کمک می کنند تا بازدید کننده بتواند حجم زیادی از اسناد را به یکباره دانلود کند، بدون آن که نیاز باشد به صورت دستی تک تک فایل­ ها را دانلود نماید.

نکته: RAR، فرمت مشابه فایل های فشرده شده است. برنامه هایی که می توانند محتوا را از فایل های زیپ استخراج کنند، می توانند فایل های RAR ( فایل هایی با پسوند .rar) را نیز آنزیپ کنند.

آیا روند کار فایل های زیپ روی گوشی های هوشمند و تبلت ها متفاوت است؟

میان نحوه مدیریت فایل های زیپ در گوشی های و تبلت های اندروید تفاوتی وجود ندارد. فایل های زیپ با همه ی دستگاه هایی که سیستم عامل های مدرن همچون اندروید، iOS، macOS و ویندوز روی آن ها نصب است، سازگار هستند.

آیا نیاز است که در سیستم اندروید از فایل های زیپ استفاده کرد؟

نیاز چندانی به استفاده از فایل های زیپ در یک دستگاه اندروید وجود ندارد، هرچند بسیاری وبسایت ها و سرویس ها از این فرمت فایلی برای آسان تر کردن دانلود تعداد زیادی فایل به صورت یک جا برای کاربرانشان استفاده می کنند. اگر از تبلت یا گوشی موبایل اندروید خود برای کار استفاده می کنید، به احتمال زیاد به فایل های زیپ بسیاری برخورد خواهید کرد و نیاز خواهید داشت محتوای آن ها را به منظور مشاهده شان استخراج، یا آنزیپ، کنید.

اصلا نیازی به استفاده از برنامه های فایل زیپ وجود دارد؟

استفاده از فایل های زیپ حقیقتاً محدود به ترجیحات شخصی است. بعضی افراد دوست دارند از آن ها استفاده کنند در حالی که دیگران آن ها را اسباب زحمت یافته و ترجیح می دهند فایل ها مستقیماً، زیپ نشده، در اختیارشان قرار بگیرند.

ایمیل کردن فایل ها از طریق الصاق کردن آن ها هنوز هم روش قابل اتکایی برای ارسال رسانه ها و اسناد به دیگران است. راه دیگر ارسال فایل برای دیگران این است که آن را روی یک سرویس حافظه ابری، مثل OneDrive، Google Drive یا Dropbox آپلود کرد و بعد لینک موقعیت فایل ها در آن فضای ابری را برای مخاطب مروبطه ارسال کرد.

ارسال فایل برای یک مخاطب از طریق برنامه های چت مثل فیسبوک مسنجر، واتس اپ، لاین و وی چت نیز روش خیلی محبوبی است و بسیاری افراد ترجیح می دهند فایل ها به علت راحتی، از این طریق برای شان فرستاده شوند.

یک سری غیرفشرده سازهای محبوب برای سیستم اندروید

با وجود اینکه باز کردن فایل های زیپ در سیستم اندروید از طریق برنامه شخص اول Files قابل انجام است اما استخراج کننده های فایل زیپ جایگزین بسیاری نیز برای آن هایی که یک راه حل مخصوص می خواهند، وجود دارد. ضمناً اگر یک وقتی خودتان را در حالی یافتید که می خواهید روی تبلت یا گوشی هوشمند اندرویدی خود یک فایل زیپ ایجاد کنید، به یکی از این برنامه ها نیاز پیدا خواهید کرد.

  • ZArchiver: این برنامه یکی از بهترین برنامه های استخراج کننده فایل زیپ برای سیستم اندروید است چراکه یک رابط کاربری ساده دارد، بیش از ۳۰ نوع مختلف فایل شامل ZIP و RAR را پشتیبانی کرده و کاملاً رایگان است.
  • WinZip: واضحاً از محبوب ترین برنامه زیپ، یعنی برنامه WinZip’s Official Android می توان برای باز کردن و ساخت فایل های زیپ استفاده کرد ضمن آنکه این برنامه از فرمت های فایلی ZIPX، ۷X، RAR و CBZ نیز پشتیبانی می کند. قابلیت های اضافه، مثلاً پشتیبانی گوگل درایو، نیازمند یک ارتقادهی پولی حدوداً یک دلاری هستند. شایان ذکر است که برنامه های WinZip بر خلاف محبوبیت شان، آشکارا دارای عیب فنی بوده و تبلیغات نیز دارند.
  • RAR: برنامه ی اندرویدی RAR می تواند در هر دستگاه اندرویدی فایل های ZIP و RAR ایجاد و استخراج کند. ضمناً می تواند فایل های TAR، GZ، BZ2، XZ، ۷z، ISO و ARJ را نیز باز کند.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (641 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (60 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (31 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان