چگونه یک کفش چرم مردانه مناسب و زیبا خریداری کنیم؟

  سه شنبه، 13 اردیبهشت 1401   زمان مطالعه 3 دقیقه
چگونه یک کفش چرم مردانه مناسب و زیبا خریداری کنیم؟
کفش نامی عمومی برای انواع پاافزار است که حفاظت و راحتی پا را هنگام انجام کارهای مختلف تضمین می‌کند. پا این استخوانی‌ترین اندام بدن انسان به واسطه‌ی بیشترین تماسی که با زمین دارد، در برابر خطرات محیطی آسیب پذیر است، کفش وظیفه‌ی محافظت از پا را به عهده دارد. در این نوشتار نکاتی چند در مورد کفش چرمی مردانه را در اختیار شما خوانندگان محترم می‌گذاریم.

کفش واژه ای پارسی و نوعی پوشش است که از پا محافظت می کند و معمولا از جنس چرم است، گاهی اوقات کلمه ی کفش با بعضی واژه های دیگر ترکیب شده و اصطلاحات جدیدی غیر از مفهوم آن را می سازد، مثل: پا در کفش کسی کردن که به معنای موجبات آزار و اذیت کسی را فراهم کردن است. یا پا در یک کفش کردن، یعنی در عقیده و نظر خود اصرار ورزیدن، کفش پیش پای کسی جفت کردن، یعنی عذر کسی را خواستن و رفع مزاحمت کسی از خود.این وسیله ی مهم و کلیدی زندگی انسان، در طول تاریخ تغییرات زیادی به خود دیده است، شاید در ادوار گذشته جنبه ی پوششی و حفاظتی آن بیشتر مطرح بوده است ولی امروزه ظرافت، زیبایی و آراستگی آن هم مهم است، البته کشف قدیمی ترین کفش توسط باستان شناسی به نام لوترکرسمن در هفتاد سال پیش نشان می دهد که کفش در ازمنه ی قدیم هم نشانه هایی از زیبایی شناسی داشته است.

نکات مهم هنگام انتخاب و خرید کفش چرم مردانه

  • کفش را با هدف کاربردهای مختلف خریداری نمایید: کفش ورزشی در یک موقعیت و کفش چرم در شرایطی دیگر کاربرد دارد، کفش کار مخصوص کار است و کفش مجلسی یا ایمنی نیز باید در جای خود مورد استفاده قرار گیرند، پس ضرورت دارد موقعیت و مناسبت استفاده از کفش را بدانید.
  • تهیه ی کفش چرمی کیفی هزینه بر است: خریدن یک جفت کفش با کیفیت و گران به مراتب بهتر و با صرفه تر از خرید چند جفت کفش بی کیفیت و ارزان است. در دراز مدت متوجه خواهی شد که این کا به ضرر شماست.
  • اندازه ی کفش باید مناسب پای شما باشد: به یاد داشته باشید کفشی که خریداری می کنید باید اندازه و فیت پایتان باشد، به خاطر قیمت ارزان آن را نخرید، مقداری بیشتر هزینه کنید و کفشی با کیفیت و اندازه تهیه نمایید.
  • کفش چرم نیازمند مراقبت است: طریقه ی نگهداری از کفش را یاد بگیرید، بیاموزید که چگونه باید واکس بزنید، در واقع شما با این کارها عمر کفش خود را طولانی و بر زیبایی و براقی آن می افزایید.
  • هنگام خرید کفش به اندازه، نوع کفش، جنس، استایل و رنگ آن توجه نمایید.
  • محل خرید کفش را تعیین کنید: قصد دارید از فروشگاه های سطح شهر یا آنلاین و اینترنتی خرید کنید یا به یک کفش ماهر دوخت کفش را سفارش دهید؟
کفش مردانه

اصول واکس زدن و براق کردن کفش چرم

واکس زدن و براق کردن کفش علاوه بر نشانه ای از شیک پوشی و جذابیت، طول عمر و دوام کفش را بالا می برد، کفش کثیف و بدون واکس جلوه ی خوبی در بین مردم و اطرافیان ندارد و ارزیابی خوبی از شخصیت شما به عمل نمی آید.

  1. ابتدا کفش را تمیز کنید تا هنگام واکس زدن، گردو غبار به خورد کفش نرود.
  2. بند کفش ها را خارج کنید تا واکس با آنها تماس نداشته و تمییز بمانند.
  3. تمییز کردن و شستن کفش با مواد شوینده به چرم آن آسیب می زند.
  4. در مرحله بعد، از نرم کننده ها که به صورت اسپری و محلول های مخصوص هستند، استفاده کنید، زیرا مرطوب کردن و دستمال کشیدن، چرم را خشک می کند.
  5. ۲۰ دقیقه بعد از نرم کننده، از واکس کرمی که باعث تقویت چرم و آمادگی برای جذب واکس اصلی است، استفاده کنید.
  6. در آخر هم واکس اصلی را بزنید و کفش را براق کنید.
واکس زدن

همه نکات ذکر شده در این مقاله هنگام انتخاب بک کفش چرم مردانه مناسب اهمیت دارند. رعایت همه این نکات ممکن است سخت باشد، ولی برای خرید و نگهداری کفش ها ضروری هستند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (598 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (185 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (55 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (26 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان