چگونه یک مرد جنتلمن و متشخص باشیم؟

  شنبه، 18 تیر 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
چگونه یک مرد جنتلمن و متشخص باشیم؟
در این مقاله راهکارهایی ارائه شده که به شما کمک می کند تا در زندگی شخصی و حرفه ای خود درست مانند یک جنتلمن رفتار کنید. با ما همراه باشید.

جنتلمن بودن آنقدر هم سخت و عجیب نیست. یک جنتلمن باید بداند در برابر هر رفتاری چه واکنشی نشان دهد. اولین چیزی که میتواند شما را یک جنتلمن واقعی نشان دهد رفتار شما است. یک نجیب زاده همیشه اخلاق بخصوص خودش را دارد که می تواند با این رفتارهایش خانم ها را جذب و عاشق خود کند. با ما همراه باشید تا رفتارهای یک جنتلمن واقعی را معرفی کنیم.

مردان جنتلمن چه خصوصیاتی دارند؟

مرد جنتلمن رفتار های خاص خود را دارد. هنگام ملاقات با شما و خانوادتان بسیار مردانه و موجه رفتار می کند. و به آداب و رسوم وسنت ها بسیار بسیار احترام گذاشته و پایبند قواعد و قانون است. او به بهترین شکل با گفتار و رفتارش این را به شما نشان می دهد که بسیار قابل اعتماد است. اگر مرد جنتلمن در شرایطی دشوار و یا غیر معقول قرار بگیرد حتما تصمیمی خواهد گرفت که باعث سرافکندگی او نخواهد شد و همواره شخصیت خود را برتر نگه می دارد.

یک جنتلمن خود را بی عیب و نقص نمی داند. ولی تمام تلاشش را می کند تا همسرش احساس آرامش و امنیت داشته باشد، به قول هایی که می دهد و حرف هایی که می زند متعهد است. او استاندارد های خود را دارد و آنچه را از خودش توقع دارد؛ از دیگران نیز انتظار دارد. جنتلمن واقعی به دیگران اعتماد می کند مگر آنکه خلافش ثابت شود و هیچگاه منطق و خرد را فدای احساساتی فانی نمی کند. جنتلمن واقعی نیازی ندارد خود را به دیگران ثابت کند و یا ادا در بیاورد بلکه جنتلمن واقعی در سرشت و نهان خود این خصوصیات و محسنات را داشته و دارد.

مرد جنتلمن 

رفتارهای یک جنتلمن واقعی

  1. وقتی یک خانم وارد اتاق می شود از جایتان بلند شوید: وقتی یک سالمند یا یک خانم وارد اتاق می شود به احترام او از جای تان بلند شوید. این نشان دهنده ی تواضع و احترام شماست. وقتی در یک مهمانی شما را به شخصی معرفی می کنند هم باید از جای تان بلند شوید. از جا برخاستن شما یعنی توجه و مهربانی شما .
  2. در کنار همسر یا نامزدتان با مراقبت و توجه راه بروید: هنگام رد شدن از خیابان، قدم زدن در پیاده روی که هموار نیست یا در هر شرایط دیگر، با مراقبت از همسر یا نامزدتان نشان دهید که همیشه کنارش هستید و به او توجه دارید و از او در برابر هر چیزی محافظت و دفاع خواهید کرد .
  3. در را برای خانم ها باز کنید: یک جنتلمن همیشه در را برای یک خانم باز می کند، چه در یک فروشگاه باشد و چه در ِ اتومبیل. باز کردن در برای یک خانم به این معنی نیست که او ضعیف است، بلکه ژستی از محبت و احترام از سوی شماست .
  4. در مهمانی خانگی، هرگز از غذا ایراد نمی گیرد: انتقاد کردن از غذا به عنوان مهمان، بی احترامی بزرگی به میزبان است. اگر کسی وقت گذاشته، تلاش کرده و غذایی تهیه کرده، میزبان شماست، به او احترام بگذارید. لبخند بزنید، غذای تان را بخورید و تشکر کنید .
  5. برای جلب توجه، مدام قهقهه نمی زند: مدام با صدای بلند خندیدن، خصوصیت رفتاری احمقانه و بیمارگونه ای است. یک جنتلمن نیازی ندارد با صدای بلند بخندد یا حرف بزند تا توجه دیگران را به خود جلب کند، بلکه با شخصیت قوی خود دیگران را جذب می کند .
  6. صندلی را برای خانمش بیرون می کشد: این حرکت هم درست مانند باز کردن در، نشاندهنده ی احترام و توجه است. وقتی با یک خانم به رستوران می روید، ابتدا صندلی را برای او بیرون بکشید تا بنشیند و سپس خودتان بنشینید. مخصوصا اگر میان جمعیتی هستید که ممکن است جای نشستن برای همه نباشد .
  7. به همسرتان در پوشیدن و درآوردن پالتو اش کمک کنید: این حرکت شما هم نشان از احترامی دارد که برای همسرتان قائلید. مخصوصا وقتی به مهمانی می روید در درآوردن و پوشیدن پالتو یا کُتش به او کمک کنید .
  8. جلوتر از همسرتان راه نروید: مردی که جلوتر از همسرش قدم برمی دارد اینطور به نظر می رسد که به او اهمیتی نمی دهد و همراه او نیست. مخصوصا هنگام بالا و پایین رفتن از پله ها، یک گام عقب تر از همسرتان باشید تا مراقبت از او را نشان دهید .
  9. اگر فقط یک جا برای نشستن وجود دارد آن را به همسرتان بدهید: اگر فقط یک جا برای نشستن باشد، مثلا در اتوبوس، یک جنتلمن آن صندلی را به همسرش می دهد. اگر خانم باردار یا سالمندی دیدید و فقط یک جا برای نشستن وجود داشت، قطعا آن جا برای شما نیست !
  10. کیف همسرتان را حمل کنید: یک جنتلمن هنگامی که ممکن است حمل کیف برای همسرش دشوار باشد به او کمک می کند و کیف او را در دست می گیرد. ضمنا یک جنتلمن مثلا اگر خانم همسایه را در حال حمل یک بار سنگین ببیند، حتما به او کمک می کند .
  11. همیشه شما صورتحساب را پرداخت کنید: یک جنتلمن واقعی هرگز راضی نمی شود در حضور او، یک خانم صورتحساب را پرداخت کند .
  12. وقتی باران می بارد، شما چتر را روی سرش بگیرید: وقتی باران می بارد، یک جنتلمن چتر را برای همسرش نگه می دارد و برایش مهم نیست اگر خودش خیس شود، حتی اگر سوپراستاری چون لئوناردو دیکاپریو باشد !
  13. بالاپوش خود را به همسرتان بدهید: یک جنتلمن اگر ببیند همسرش یا نامزدش از سرما می لرزد، بالاپوش خود را به او می دهد .
  14. رازدار همسرتان باشید: یک جنتلمن واقعی همیشه رازداری می کند، حتی اگر از همسرش جدا شود، همچنان رازهای همسرش را پیش خودش حفظ خواهد کرد .
  15. نامزدتان را به خانه برسانید: یک جنتلمن چه با اتومبیلش و چه با پای پیاده، نامزدش را تا خانه همراهی می کند زیرا نگران امنیت اوست .
  16. به همسرتان خوب گوش دهید: خوب گوش دادن هم به اندازه ی خوب حرف زدن مهم است. یک جنتلمن به حرف های همسرش خوب گوش می دهد چون واقعا می خواهد او را درک کند .
  17. آن تایم باشید: یک جنتلمن به موقع سرقرارش حاضر می شود. ترافیک، بهانه ی خوبی برای دیر رسیدن نیست. یک مرد خوش رفتار و اصیل، برنامه ریزی دقیق دارد و یک خانم را منتظر نگه نمی دارد .
  18. همسرتان را تحسین کنید: همسرتان برای اینکه آراسته و زیبا باشد، وقت صرف می کند و نظر شما برایش از هرکس دیگری مهمتر است، پس جنتلمن باشید و همیشه از او تعریف کنید. ایراد گرفتن را برای مردهای چندش آور بگذارید!
  19. مواظب باشید به هیچ خانمی تنه نزنید: یک جنتلمن همیشه کاملا مراقب است که به هیچ خانمی تنه نزند، چون این حرکت کاملا به دور از تمدن است، واقعا هیچ بهانه ای برای این کار پذیرفته نیست .
  20. همیشه به خانواده ی همسرتان احترام بگذارید: یک جنتلمن، از راه های مختلفی احترام و محبت خود را نسبت به خانواده ی همسرش نشان می دهد. این رفتار هم اعلام می کند که به همسرتان علاقه دارید و برایش احترام قائلید و مراقبش هستید. تأثیر احترام و محبت خود را هم از سوی همسرتان خواهید دید و هم از سوی خانواده ی او .

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (56 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (45 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه‌ای ساره بیات+عکس/ یکی از یکی معروف تر و هنرمند تر (40 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (38 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (38 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (35 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (32 نظر) نگاهی به امضای زیبا و هنرمندانه ی آیتک سلامت ستاره چشم رنگی تیم ملی + عکس / شیک بودن در آیتک خلاصه می شود (31 نظر) روزی که آیت الله خامنه ای پای حرف های شهربانو منصوریان نشست +عکس/ خواهران منصوریان مهمان ویژه بیت رهبری (31 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (28 نظر) موتور سواری حسن یزدانی در سطح شهر / وسیله نقلیه باور نکردنی پر افتخار ترین کشتی گیر تاریخ ایران + عکس (26 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز برق کار آبادانی، برای نجات مردم از گرما حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست! (26 نظر) نگاهی به خونه زندگی اعیانی متین ستوده خانم بازیگر خرم آبادی برنامه جوکر/ ماشالا سلیقش حرف نداره+عکس (25 نظر) نگاهی به پذیرایی دلباز و شاهانه عمارت لاکچری علی دایی +عکس/ از فرش های ابریشمی تبریزبافت تا پیانوی کنسرتو مارک پتروف (24 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (23 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روستای تاریخی حیرت انگیز در یزد ؛ مقصدی زیبا برای رقم زدن روزی خاطره انگیز در کنار عزیزانتان
فال روزانه امروز دوشنبه 29 مرداد 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 29 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 29 مرداد ماه 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 29 مرداد 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 29 مرداد 1403+فیلم
فال انبیاء روزانه دوشنبه 29 مرداد 1403
هدیه خاص رهبر معظم انقلاب به الهام چرخنده/ رهبری فرموردند این خانم کیست؟ گفتم من سرباز شما هستم
برگزاری جلسه رفع موانع تولید باحضور رییس مرکز حل اختلاف کشور در گلوگاه مازندران
برگزاری آئین تکریم آزادگان رسانه ملی
گله و انتقاد یاسین سبزی پور سلامات، ریاست کمیته قهرمانان تمامی ورزش‌ها در اتحادیه و انجمن صنفی باشگاه‌داران خوزستان
تصادف زنجیره ای اتوبوس با بیش از ده خودرو در آزادراه کرج _ تهران 10 مصدوم برجای گذاشت+ویدئو
رونمایی از تندیس بی‌نظیر و متفاوت بیتا فرهی/چگونه قد، وزن و جزئیات ویژگی‌های در این مجسمه محاسبه شد؟+عکس
شرایط مربوط به طرح جذب و کسر خدمت سربازی فارغ التحصیلان دانشگاهی ‌
محمدمنان رئیسی: مدافعان وزیر راه سال دیگر او را استیضاح می‌کنند
منتخب روز   
شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت!