ساعدنیوز
ساعدنیوز

چگونه خاک گلدان را با مواد خانگی تقویت کنیم؟

  چهارشنبه، 20 مهر 1401   زمان مطالعه 13 دقیقه
چگونه خاک گلدان را با مواد خانگی تقویت کنیم؟
برای تقویت نمودن خاک گلدان، روش‌های خانگی زیادی وجود دارد. خیلی از مواد غذایی می‌توانند جایگزین بسیار خوبی به جای کودها برای تقویت خاک باشند. ما در محتوای زیر به بررسی چند ماده طبیعی برای تقویت خاک گلدان میپردازیم. همراه ما باشید.

اگر شما هم اهل نگهداری از گل و گیاه در منزلتان هستید، حتما متوجه شده اید که تقویت خاک گلدان و استفاده از خاک مناسب و حاصلخیز یکی از اولین و مهمترین اصول نگهداری از گیاهان است. در این مطلب شما را با ترفند های جدید و کاربردی تقویت خاک گلدان با استفاد از مواد موجود در منزل، آشنا می کنیم.

روش های تقویت خاک گلدان در منزل با مواد در دسترس

برای تقویت خاک اولین توصیه متخصصان استفاده از کو دهای آلی و کود شیمیایی است، اما شما می توانید با برخی موادی که در منزل استفاده کرده اید، کود خانگی بسازید و از آن برای تقویت گلهایتان کمک بگیرید. اینکه شما از چه ماده ای برای تقویت خاک استفاده می کنید، بستگی به مواد تشکیل دهنده آن ماده و نوع گیاه شما دارد. برخی مواد طبیعی که می توانید از آن ها برای بهبود خاک استفاده کنید به شرح زیر است:

آب برنج یا آب ماکارونی که به آن نمک نزده اید

معمولا در لیست غذای روزانه همه ما پخت پرنج یا ماکارونی وجو دارد. آب برنج، آب ماکارونی و پاستایی که به آن نمک نزده اید یک کود عالی برای هر نوع گیاه است و گیاهان را شاداب و سرسبز می کند. آب این مواد غذایی، سرشار از نشاسته، عناصر و مواد معدنی موجود در آن ها است که اضافه کردن آن به خاک مانند کودی ارگانیک گیاهان را تقویت می کند.

پوست تخم مرغ و آبی که در آن تخم مرغ جوشانده اید

از دیگر موادی که می توانید برای تقویت خاک گلدان استفاده کنید، پوست تخم مرغ است. پوست تخم مرغ سرشار از کربنات کلسیم، سیلیس، پتاسیم، فسفر، سدیم، منیزیم، آهن و … است که به رشد بهتر گیاهان کمک می کند. البته در استفاده از پوست تخم مرغ زیاده روی نکنید، زیرا استفاده مکرر از آن می تواند منجر به آهکی شدن خاک شود. برای اثر بخشی بیشتر پوست تخم مرغ و افزایش حاصلخیزی خاک بهتر است پوست تخم مرغ را آسیاب کنید و هر بار یک قاشق چایخوری از آن را به خاک گلدان اضافه کنید. همچنین پیشنهاد می کنیم آبی را که در آن تخم مرغ جوشانده اید، به گلدانتان اضافه کنید. جالب است بدانید اضافه کردن پوست تخم مرغ به خاک گلدان در دور کردن برخی آفات و حشرات از گلدانتان نیز موثر است.

آبی که در آن سبزی شسته اید

آبی که در آن سبزی شسته اید با ذکر این نکته که به آن مایع ظرفشویی یا مواد ضد عفونی کننده نزده باشید، برای آبیاری گیاهان مناسب است و باعث تقویت گیاهان می شود؛ ضمن اینکه در مصرف آب صرفه جویی کرده اید.

اضافه کردن تفاله چای

تفاله چای یک تقویت کننده عالی برای خاک گلدان است و یک ماده طبیعی برای دفع حشرات و آفات از گیاهان نیز محسوب می شود. تفاله چای سرشار از مواد مغذی است و به مرور تجزیه شده و یک کود آلی برای گیاهان خواهد بود که مواد ضروری را در اختیار ریشه گیاه قرار می دهد. همچنین با بهبود کیفیت خاک، سطح فعالیت میکروارگانیسم های مفید خاک را افزایش می دهد و با بهبود اکسیژن رسانی، باعث ایجاد یک سیستم ریشه قوی تر و در نتیجه رشد بهتر گیاهان می شود. البته توجه داشته باشید: در صورتی که گیاه شما در خاک با پ هاش خنثی و قلیایی قابلیت رشد داشته باشد، اضافه کردن تفاله چای برای آن مناسب نخواهد بود، زیرا محیط خاک را اسیدی می کند؛ بنابراین قبل از اضافه کردن به خاک، نیاز های گیاهتان را بررسی کنید. برای استفاده از تفاله چای برای تقویت خاک گلدان، بهتر است بعد از مصرف چای خود، از تفاله آن در حالی که هنوز خیس و مرطوب است استفاده کنید تا خواص مفید آن برای گیاهانتان کاهش پیدا نکند. همچنین می توانید تفاله را درون لیوان آبی ریخته و بعد با آن گیاه را آبیاری کنید.

مخلوط کردن پوست موز با خاک گلدان

از دیگر موادی که می توانید برای تقویت خاک استفاده کنید پوست موز است. پوست این میوه پرخاصیت سرشار از عناصر ضروری و مفید از جمله پتاسیم برای رشد گیاهان است و یک کود ارگانیک مناسب برای تقویت گیاهان شما خواهد بود. برای اثر بخشی بهتر توصیه می شود پوست موز را تکه تکه کرده و چند روزی در محلی سایه-آفتاب قرار دهید تا کاملا خشک شود، سپس آن ها را آسیاب کرده و به خاک گلدان اضافه کنید. این ترکیب موجب تولید میکروب های سودمند و تقویت خاک گلدان می شود. همچنین می توانید پوست موز خشک شده، پوست تخم مرغ و تفاله قهوه خشک شده را با هم خرد و مخلوط نمایید و برای تقویت خاک گلدان استفاده کنید.

 پوست موز و گیاه

اضافه کردن تفاله قهوه

اگر اهل خوردن قهوه باشید، دیده اید که بعد از یک هفته، مقدار زیادی تفاله قهوه جمع آوری می شود! یکی از بهترین کار هایی که می توانید با این تفاله های خوشبو انجام دهید استفاده از آن ها به عنوان یک کود طبیعی آلی ارگانیک برای گیاهان است. تفاله های قهوه سرشار از نیتروژن، پتاسیم، منیزیم، فسفر و مس و … هستند که اضافه کردن آن ها به خاک باعث تقویت خاک گلدان و کمک به رشد بهتر گیاهان می شود. همچنین نیتروژن، منیزیم و پتاسیم موجود در قهوه به از بین بردن علف های هرزی که به صورت خودرو در کنار گیاهان رشد می کنند، کمک می کند. تجربه نشان داده است اضافه کردن تفاله قهوه در رشد گیاهانی مانند گل سرخ، گل آزالیا، گل صد تومانی، گل گندمی، بنفشه آفریقایی و کاملیا تاثیر زیادی داشته است. شما می توانید دانه های استفاده شده قهوه را به طور مستقیم به خاک اضافه کنید و یا آن را در ترکیب با سایر مواد طبیعی به صورت کود های ارگانیک در بیاورید و برای تقویت خاک گلدان استفاده کنید. درباره قهوه نیز به دلیل خاصیت اسیدی که دارد، اضافه کردن آن به خاک گیاهانی که پ هاش قلیایی را ترجیح می دهند توصیه نمی شود. البته شما می توانید مقداری تفاله قهوه را با پوست تخم مرغ مخلوط کنید و با یک ترفند خانگی کود مناسب برای هر نوع گیاهی را خودتان آماده کنید.

پوست سیب زمینی و آبی که در آن سیب زمینی پخته اید

آبی که در آن سیب زمینی پخته اید به دلیل داشتن نشاسته برای حاصلخیزی خاک بسیار مناسب است و شما می توانید از آن برای آبیاری گیاهان استفاده کنید و با کمک این ترفند های خانه داری، گیاهانی شاداب و سرسبز در منزل پرورش دهید. همچین از پوست سیب زمینی نیز می توانید برای تهیه کمپوست استفاده کنید بنابراین این بار به جای آنکه بعد از پوست گرفتن سیب زمینی، پوست آن را در سطل آشغال بیاندازید، آن را نگه دارید و از آن در پرورش گل ها و گیاهان تان و تشویق آن ها به رشد بیشتر استفاده کنید. نکته: استفاده از پوست سیب زمینی تازه و اضافه کردن آن به خاک قبل از کمپوست شدن، باعث بدبو شدن خاک گلدان و جذب آفات و حشرات خواهد شد.

اضافه کردن آب قند

شاید اضافه کردن آب قند به گیاهان عجیب ترین ترفندی باشد که تاکنون برای تقویت گیاهان شنیده اید، ولی باید بدانید گیاهان هم مانند انسان ها، برای زنده ماندن به انرژی و مواد غذایی نیاز دارند. همه گیاهان قند را به عنوان یک منبع انرژی می سوزانند تا به رشد خود ادامه دهند و در طی فتوسنتز، ساکاروز در گیاه تولید می شود که سبب رشد و شادابی گیاه می شود؛ بنابراین به نظر می رسد که اضافه کردن کمی قند یا شکر به آب آبیاری به رشد بیشتر و بهتر گیاهان کمک خواهد کرد. با این حال اکیدا توصیه می کنیم در این کار زیاده روی نکنید، زیرا قند در جذب آفات تاثیر زیادی دارد و بر اثر یک اشتباه کوچک ممکن است تمام گیاهان و زحمات شما از بین برود.

آبیاری با آب آکواریوم

استفاده از آب آکواریوم برای گیاهان نه تنها مضر نیست بلکه علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب، به دلیل دارا بودن فضولات ماهی در آن همانند یک کود حیوانی مفید عمل کرده و به شادابی و رشد بهتر گیاهان شما کمک خواهد کرد.

استفاده از قرص ال دی

استفاده از قرص های هورمونی ال دی یا همان قرص های ضد بارداری و حل کردن آن ها در آب آبیاری، نیز یک ترفند برای کمک به رشد بهتر گیاهان و تقویت خاک گلدان است. این قرص ها خاوی هورمون استروژن و پروژسترون هستند که باعث تحریک رشد گیاه می شود. برای استفاده از این قرصها، در یک بطری یک و نیم لیتری آب، دو عدد قرص ضد بارداری LD را حل کنید و در هر بار آبیاری به طور مساوی از بطری حاوی LD و آب معمولی استفاده کنید.

استفاده از قرص آهن

یکی دیگر از ترفند های تقویت خاک گلدان استفاده از قرص آهن است. شما می توانید قرص آهن را پودر کنید و با تفاله های چای کیسه ای استفاده شده ترکیب و به آن مقدار کمی آب اضافه کنید و مخلوط را به گیاه اضافه کنید.

استفاده از قرص آسپرین

قرص آسپرین حاوی اسید سالسیک است که به رشد بهتر گیاهان کمک می کند. برای استفاده از قرص آسپرین به منظور تقویت خاک گلدان، یک قرص را در دو لیتر آب حل کنید و از آن به عنوان آبیاری برای گیاهان استفاده نمایید. اضافه کردن این ماده به خاک به ویژه خاک صیفی جات، باعث تحریک گلدهی گیاهان خواهد شد. در استفاده از قرص آسپرین به یاد داشته باشید در صورت مصرف بیش ازا ندازه، گیاه دچار لکه های قهوه ای و سوختگی برگ ها می شود. همچنین به دلیل متفاوت بودن اثرات آسپرین بر روی گیاهان مختلف بهتر است ابتدا روی یک یا دو برگ از گیاهتان آن را امتحان کنید و اگر مشکلی مانند زرد شدن یا سوختن برگ ها مشاهده نکردید، با خیال راحت از آن استفاده کنید.

پوستر استفاده از قرص آسپرین برای تقویت خاک

سر و دیگر بخش های بدن ماهی برای تقویت خاک گلدان

بسته به مکتب فکری شما، این مورد ممکن است تقریباً به اندازه ادرار یا سایر زباله های انسانی بد باشد، اما در واقع خوب هستند، چون ماهی ها غنی از مواد مغذی هستند که گیاهان را دوست دارند. شما می توانید قطعات ماهی را آسیاب کنید و کودی بسازید، که با استفاده از یک مخلوط کن به بهترین نحو انجام می شود و سپس آن را به خاک خود اضافه کنید. گزینه دیگر خاک کردن تکه های ماهی در ریشه گیاهان است - اگر این کار را میکنید باید مطمئن باشید که خیلی عمیق دفن نکنید، چون حیات وحش یا سگ ها ممکن است در مورد آن بو بسیار کنجکاو شوند و باغ شما را حفر کنند.

خاکستر نیز می تواند باعث تقویت خاک گلدان بشود

شاید شما نیز جزء افرادی باشید که در روستا زندگی می کنند. شاید شما توده ای آتش داشته باشید که در آن چیزهایی مثل آوار، شاخه های شکسته و .. وجود داشته باشد. شما می توانید آن ها را دور بریزید و از خاکسترشان برای تقویت خاک خود استفاده نمایید. چرا که حاوی مقادیر زیادی کلسیم، پتاسیم و مواد قلیایی بالاست. موادی که می تواند باعث گلدهی و شکوفه دادن گیاهان بشود.

صدف هم می تواند باعث تقویت خاک گلدان بشود

چنانچه شما در مناطق ساحلی زندگی می کنید. مناطقی که در آن ها صدف های زیادی وجود دارد. می تواند صدف ها را برداشته و خرد کنید و سپس از آن برای تقویت خاک گلدان استفاده نمایید. چرا که صدف ها حاوی مقادیر بالایی کربنات کلسیم هستند. همان ماده ای که باعث ایجاد خاک بیشتر می شود.

ترکیب پوست تخم مرغ، پوست موز و تفاله قهوه

ترکیب پوست تخم مرغ، پوست موز و تفاله قهوه می تواند باعث تقویت خاک گلدان بشود. برای این کار شما باید مواد را خشک کرده و سپس آن را داخل خاک استفاده نمایید. البته هیچ یک از این مواد نباید مرطوب باشد. چرا که رطوبت می تواند آفات زیادی را به سوی گلدان جذب کند.

چند نکته برای شاداب نگه داشتن گیاهان در گلدان

برای شاداب نگه داشتن گیاهان در گلدان بایستی به نکات زیر توجه نمایید:

  • از ظروف شیشه ای برای نگهداری گیاهان استفاده ننمایید. از این ظروف تنها برای قلمه زدن گیاهان استفاده نمایید. در غیر این صورت گزینه خوبی برای نگهداری از گیاهان نمی باشد. چرا که این ظروف نور را از خود به راحتی عبور داده و آب فراوان می تواند باعث گندیدگی ریشه های گیاه شود. چنانچه از این ظروف برای نگهداری این گیاه استفاده می کنید، بایستی آب آن را به طور مرتب خالی کنید. چرا که آب اضافه می تواند باعث از بین رفتن ریشه ها بشود. یا این که می توانید این ظروف را با سنگ ریزه پر کرده و با مرطوب نگه داشتن آن ها، رطوبت خاک را تأمین نمایید.
  • بهتر است که خاک گلدان هایتان را حداقل سالی 1 بار عوض کنید. چرا که با این کار موقعیت مناسبی برای رشد گیاه فراهم می شود.
  • همچنین گلدان های خود را سالی یکی مرتبه تعویض نمایید. این کار باعث می شود که قارچ ها، کپک ها و انگل های گیاهان از بین برود و گیاه فرصت کافی را برای رشد کردن پیدا کند. ولی برای رشد گیاهی مثل کاکتوس، تعویض سالیانه نیاز نبوده و شما می توانید آن را هر چند سال یک بار عوض نمایید.
  • گلدان های سفالی جزء بهترین گلدان ها به حساب می آیند. چرا که شرایط لازم را برای نشاط و شادابی گیاه فراهم می کنند و باعث می شوند که دمای خاک در زمستان گرم و در تابستان خنک باشند.
  • هیچ گاه از گلدان های فلزی برای نگهداری گیاهان استفاده نکنید. چرا که باعث زنگ زدن خاک می شوند.
  • گلدان هایی که در داخل منزل نگهداری می شوند، به آب زیادی نیاز ندارند. آب آن ها باید بسیار کم باشد. بهترین میزان آبیاری در هفته، 2 لیوان است. هیچ گاه اجازه ندهید که خاک زیاد خیس بماند. زیرا باعث پوسیدگی ریشه های گیاه می شود.
  • به تغذیه و تقویت خاک گلدانتان توجه نمایید. برای این کار شما می توانید از کودهای شیمیایی و گیاهی استفاده نمایید. همچنین شما برای تقویت خاک گلدان می توانید از آب برنج بدون نمک استفاده نمایید. چرا که آب برنج می تواند باعث سرسبزی و شادابی گیاهتان بشود. آب آکواریوم هم می تواند باعث تقویت خاک گلدان شما بشود. البته شما برای این کار می توانید از ورمی کمپوست و کودهای بدون بو استفاده نمایید.

در این محتوا شما را با روش های خانگی تقویت خاک گلدان آشنا کردیم. شما می توانید برای این کار از کودهای شیمیایی، کود گیاهی و کود ورمی کمپوست نیز استفاده نمایید علاوه بر این ها یکی از انواع کود های مناسب برای گل های خانگی کود مایع است. کود مایع شامل ترکیبی از عناصر غذایی پرمصرف و کم مصرف مورد نیاز گیاه است که از راه ریشه گیاهان جذب می شود. البته علاوه بر اینکه خاک گلدان را تقویت می کنید بهتر است هرساله و با آغاز فصل بهار، اقدام به تعویض خاک گلدان ها کنید تا همواره گیاهانی شاداب و سرزنده داشته باشید. توجه داشته باشید هر گیاه آپارتمانی، نیاز های خاص خود را دارد. اگر تازه کار هستید سعی کنید گیاهان آپارتمانی مقاوم و جان سخت را تهیه کنید تا از بین رفتن گیاهان ذوق تان را کور نکند.

امیدوارم از محتوای تقویت خاک گلدان نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که گیاه دوست هستند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش سبک زندگی ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (417 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (171 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (152 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (145 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (50 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (45 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (40 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (39 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (31 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (29 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (28 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (28 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (25 نظر) شعرخوانی زیبا و دلنشین رهبر معظم انقلاب/ سرشارم از جوانی، هرچند پیر دهرم...+ویدیو (23 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (21 نظر)
دیگران می‌خوانند   
خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله سورپرایز تولد خاص علی دایی برای یک دوست و طرفدار/ چه کیک خرسی بامزه و قشنگی+عکس خواستگاری باحال مهران مدیری از نعیمه نظام دوست 20 ساله/ این سکانس عالیه+ویدیو اتمام حجت خلاقانه صاحب بوتیک تهرانی با خریداران درباره تعویض و پس دادن لباس +عکس/ مشخصه یا بیشتر توضیح بده😂 عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... کاظم نوربخش، سلمان نون خ: توی مراسم ختم به من میگن بخند! فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم خلاقیت خنده دار اُوستا معمار در طراحی در و پله برای ورودی/دکترا افتخاری حق توئه هم وطن+ عکس زیبایی و جذابیت منحصربفرد ندا قاسمی، شیرین سریال نون خ/برق نگاهش هوش از سر آدم می پراند+عکس رونمایی مژده لواسانی از کیف زیبا و شیکش به رنگ کرمی/ در عین سادگی خیلی خاصه+عکس نگاهی به عکس های خصوصی شاهان شکیبا مجری خوش بر و روی تی وی پلاس/ ماشالا چه چشمای خوشگلی بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی صدای بهشتی پسر شرکت کننده با خوانندگی آهنگ چشمای تو در برنامه صداتو +ویدئو/هنوزم چشمای تو مثل شبای پر ستارست... وقتی ستاره سادات قطبی کمبود نداشتن دختر رو با عروسک جبران میکنه+ویدیو/ ولی بهش میاد مامان دختر باشه نه 4 تا پسر خلاقیت تحسین برانگیز شهرداری تبریز برای زیباسازی شهر حماسه آفرید/ این تصویر زیبا رو فقط تو ایران میشه دید+عکس مهران مدیری: گربه‌ام را هم به هنرمندان نمی‌دهم چه برسد به دخترم! +ویدئو اقدام تحسین برانگیز صاحب نیسان تبریزی در حمل بار با ماشینش+ویدیو/ سخاوت به جیب نیست به دله👌 نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس حضور چهره های فوتبالی برای عرض تسلیت به عابدزاده در مراسم ختم پدرش+عکس/از علی دایی و کریم باقری تا علی پروین و مهدی و رحمتی تصویری از رژه گشت کمیته در دهه شصت+ تاریخچه گشت ارشاد از اول انقلاب تاکنون خلاقیت خنده دار و حواس پرت کن فردی در رانندگی با ماشینی عجیب که سر و تهش برعکس شده+ویدیو/لامصب این معلوم نیست که داره میره یا میاد😂😂 بهترین سایت خرید پیج اینستاگرام در ایران کدام است؟ برای موفق شدن درترید باید این موارد را رعایت کنیم استوری عاشقانه هادی چوپان برای ته تغاری خونه اش/ چقدرم شعرش زیباست+عکس خلاقیت و شگرد هوشمندانه محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان+عکس 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ قیمت هر متر مربع تخته سه لایه به چه عواملی بستگی دارد؟ پیشتازی در قشم در گردشگری روستایی؛ با رزرو تور قشم از این 7 روستا دیدن کنید رونمایی از چهره واقعی و جذاب امین میری، زهرمار خان سریال گیلدخت/ در خیابان اصلاً قابل شناسایی نیست+عکس (عکس) ست جالب و بهاری کت و دامن زرد به سبک مریم اوزرلی / چه خوب ست کرده به رنگ پوستشم میاد (تصاویر) چیدمان شیک و باسلیقه ی گوشه ای از اتاق خواب نرگس محمدی، بازیگر نقش "ستایش" و عروس حشمت فردوس (تصاویر) عجیبت ترین زن جهان با دو لگن و چهار پا که 5 فرزند بدنیا آورد/ نمونه نادری از یک انسان با دو بدن (فیلم) به دام انداختن الکتریسیته داخل شیشه و خلق اثر هنری خارق العاده / لحظه ای هیجان انگیز ولی مرگبار سکانس خنده دار برنامه "اسکار"/ وقتی نیما شعبان نژاد، نعیمه نظام دوست رو سرگرم میکنه که بقیه بتونن تمرکز داشته باشن، ولی بدتر شد همه چی🤣 خلاقیت بی نظیر یک معمار در طراحی خانه ای با الهام از مارشملو/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس (ویدئو) خواستگاری شهاب حسینی، شمس تبریزی فیلم "مست عشق" از هانده ارچل / ترکی حرف زدن دیدنی پارسا پیروزفر (ویدئو) علت بامزه علاقه روناک سریال "نون خ" به زبان کره ای و تسلطش به این زبان/ میبینین چقدر بیرون سریال متفاوته حتی مدل حرف زدنش
تیتر امروز   
عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ دردسرهای چغاله خوردن زیاد معشوقه سوئدی محمدرضا شاه در ایران! استایل اسپرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در ژاپن که هرگز ندیده اید+عکس برگزاری مجدد آزمون سراسری در خراسان جنوبی دفترچه سوالات گروه علوم تجربی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد زمان قطعی پخش سریال پایتخت 7 مشخص شد مرد بی‌دماغ و ماجرای عجیب استجابت دعای باران!
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده