چگونه می‌توانیم از گوشی اندرویدی به عنوان مانیتور دوم استفاده کنیم؟

  دوشنبه، 14 مهر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
چگونه می‌توانیم از گوشی اندرویدی به عنوان مانیتور دوم استفاده کنیم؟
برنامه‌نویسان، تدوین‌گران و طراحان به خوبی می‌دانند که داشتن مانیتور دوم چه مزایایی به همراه دارد. حتا برای کاربران عادی نیز داشتن مانیتور دوم سودمند خواهد بود. اما از طرفی خرید مانیتور دوم شاید برای بسیاری از کاربران چندان مقرون به صرفه و کاربردی نباشد. از این رو به شما آموزش خواهیم داد از گوشی به عنوان مانیتور دوم استفاده کنید.

چرا باید از مانیتور دوم استفاده کنیم؟

کاربران از مانیتور اصلی کامپیوتر خود برای انجام کارهای اساسی و مشاهده فعالیت هایی که روی سامانه آن ها انجام می شود استفاده می کنند. اما زمانی که نیاز داشته باشید یکسری کارهای فنی پیشرفته را انجام دهید آن گاه مجبور خواهید بود به سراغ مانیتور دوم یا حتا چند مانیتور بروید. اینکار به شما کمک می کند به شکل دقیقی بر کارهای خود نظارت داشته باشید. اما روشی که ما در این مقاله به شما معرفی می کنیم به هیچ عنوان هزینه ای به شما تحمیل نمی کند، اما در مقابل به شما اجازه می دهد در کنار کامپیوتر شخصی یا مک خود از گوشی اندرویدی به عنوان مانیتور دوم استفاده کنید.

راهنمای تبدیل دستگاه اندرویدی به نمایشگر دوم PC یا مک

گام اول: نصب iDisplay بر روی تبلت و کامپیوتر

اگر همه ی فایل های لازم را دانلود کرده باشید، نصب آن ها دیگر کار خاصی ندارد. با توجه به این که فرآیند نصب iDisplay اساساً روی دستگاه های اندرویدی به طور خودکار انجام می شود، بگذارید نحوه ی نصب آن بر روی کامپیوتر را بررسی کنیم. در این آموزش من از ویندوز استفاده می کنم، ولی مراحل باید در مک هم به همین صورت باشد.

ابتدا بر روی فایل درایور دوبار کلیک کنید. بسته به این که نسخه ی ویندوز شما چه چیزی باشد، ممکن است با صفحه ی هشدار مواجه شوید. اگر چنین شد، گزینه ی Yes را انتخاب کنید تا برنامه نصب شود.

تصویر

بقیه ی مراحل نصب کاملاً واضح است. اجازه دهید خود iDisplay کارها انجام بدهد. این برنامه هیچ ابزار دیگری با خود نصب نمی کند پس از این بابت جای نگرانی نیست.

تصویر

با توجه به سرعت سیستم شما، فرآیند نصب ممکن است چند دقیقه طول بکشد. در این حین با نصب شدن درایور نمایشگر ممکن است صفحه ی شما چند بار بپرد. پس از نصب هم باید کامپیوتر را Restart کنید.

تصویر

پس از بالا آمدن سیستم، درایور iDisplay باید به طور خودکار اجرا شود. بخش System Tray را بررسی کنید، اگر اجرا نشده بود، دکمه ی ویندوز را فشار داده و نام iDisplay را بنویسید. پس از آن که برنامه در لیست ظاهر شد، بر روی آن کلیک کنید تا اجرا شود.

تصویر

گام دوم: تبلت خود را وصل کنید

حالا که سیستم سرویس دهنده آماده به کار شده، زمان آن است تا iDisplay را بر روی دستگاه اندرویدی خود هم اجرا کنید. پس برنامه را اجرا نمایید تا با صفحه ای مشابه نسخه ی کامپیوتر نرم افزار مواجه شوید.

تصویر

نکته ی جالب درباره ی iDisplay این است که از یک ارتباط ترکیبی استفاده می کند، پس می توان با Wi-FI یا/و USB از ان استفاده کرد. اگر در مکانی هستید که سرعت Wi-Fi کند است، کابل USB را وصل کنید. اما اگر وضعیت Wi-Fi خوب است، با توجه به این که تفاوت Latency بین Wi-Fi و USB بسیار کم می باشد، استفاده از هر دوی آن ها را توصیه می کنم.

تصویر

بعد از این که iDisplay کامپیوتری که می خواهید به آن وصل شوید را پیدا کرد، آن را انتخاب کنید. اگر چندین کامپیوتر دارید، می توانید از بین گزینه های موجود یکی را انتخاب کنید. سپس پنجره ای باز می شود و برای وصل شدن از شما تایید می گیرد؛ اگر کامپیوتری که در حال استفاده از آن هستید کامپیوتر شخصی شماست، گزینه ی Always Allow را انتخاب کنید تا این هشدار دیگر نمایش داده نشود.

تصویر

اکنون یک بار دیگر پنجره ی هشدار باز شده و به شما می گوید که نمایشگر دستگاه دچار پرش خواهد شد. پس از چند ثانیه دستگاه اندرویدی، صفحه ی PC شما را نشان می دهد.

گام سوم: تنظیمات نمایشگر

حالا مثل هر نمایشگر دیگری می توانید تنظیمات آن را تعیین کنید. برای انجام این کار بر روی صفحه کلیک راست کرده و گزینه ی Display Settings را انتخاب نمایید.

تصویر

با توجه به تفاوت هایی که در نسخه های مختلف ویندوز وجود دارد تصویر زیر شاید باید تنظیمات دستگاه شما فرق داشته باشد، ولی کلیت آن یکی است. می توانید مثل نمایشگرهای ثانویه ی معمولی تنظیماتی مثل انتقال صفحه از چپ به راست یا از بالا به پایین، گسترش آن، یا حتی انتخاب این نمایشگر به عنوان نمایشگر اصلی را اعمال کنید.

تصویر

زمانی که کارتان تمام شد به سادگی می توانید نمایشگر را قطع کنید. برای انجام این کار دکمه ی سبز رنگ موجود در گوشه ی راست صفحه را انتخاب کنید تا منویی در سمت چپ صفحه باز شود. از آن جا می توانید گزینه ی Disconnect را انتخاب نمایید. با انتخاب این گزینه، نمایشگر کامپیوتر یکبار دیگر چشمک می زند و در نهایت همه چیز به حالت طبیعی بر می گردد.

تصویر

گزینه های کاربردی دیگری مثل گزینه ای برای نمایش کیبورد مجازی هم در این منو وجود دارد. اما مفیدترین گزینه احتمالاً Show window است که لیست کاملی از نرم افزارهای در حال اجرا را نشان می دهد. علاوه بر این در نوار وظیفه هم می توانید با استفاده از Start Application اپلیکیشن ها را اجرا کنید.

تصویر

در پایان ذکر این نکته حائز اهمیت است که اگر می خواهید بیشترین استفاده را از نمایشگر دوم خود داشته باشید، حتماً نگاهی به منوی Settings بیاندازید. و در آن جا هم حتماً گزینه ی Resolution را بررسی کنید تا با توجه به اندازه ی تبلت تان بتوانید رزولوشنی را انتخاب کنید که بهترین ترکیب را برای شما نمایش دهد. برای رسیدن به این حالت باید گزینه های مختلف را آزمایش نمایید.

تصویر

تبلت های اندرویدی امروزه می توانند دستگاه های بسیار مفیدی باشند، ولی گاهی اوقات کافی نیستند. این جاست که می توانید آن ها را به نمایشگر دوم خود تبدیل کنید تا از این طریق بهره وری لپتاپ تان را بالا ببرید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
برادر رهبر معظم انقلاب: من چون برای خانه‌ام فرش خریده بودم تا مدت‌ها خجالت می‌کشیدم آقا و برادرزاده‌هایم را دعوت کنم چون خانه رهبری گلیم و موکت است (639 نظر) تذکر جدی علی دایی به آقای کمدین: دفعه آخرت باشد که ادای من را درآوردی! (309 نظر) وقتی شهربانو منصوریان در جواب هادی ساعی مدرک قبولی برادرش در آزمون دکتری را رو میکند/ تو دیگه کوتاه بیا دختر +عکس (236 نظر) (فیلم) صحبت های شنیده نشده از شهربانو منصوریان در مورد زندگی گذشته اش / افتخار می‌کنم یه روز نون نداشتم بخورم، برای یه لقمه نون جنگیدم / تو مزرعه کار می‌کردم، خدمتکاری می‌کردم ... (174 نظر) هانیه‌سادات رئیسی: این 100 روزی که از شهادت پدرم گذشت برای ما 100 سال بود+ویدیو/ آه از ته دل دختر رئیس‌جمهور شهید با یاد کردن از پدرش (164 نظر) نگاهی به میز عزای شیک و بدون تجملات زهره حمیدی، بازیگر پیشکسوت سینمای ایران/ دیزاین زیبا با گَل، شمع، قرآن و حلوا+عکس (125 نظر) داریوش ارجمند: من تحت تأثیر دو «علی» هستم؛ علی خامنه‌ای و علی شریعتی (103 نظر) شعرخوانی زیبا و تحسین برانگیز رهبر معظم انقلاب: سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی️ عشق محمّد بس است و آل محمّد+ویدیو (94 نظر) شهربانو منصوریان: بحثمون بشه به همسرم حمله ای می کنم که حواسش باشه، پا میزنم و فرار میکنم چون اگه از نزدیک بزنم میزنه زمین منو کشتی گیره+ویدئو (92 نظر) آتشبازی جعفر غفارنژاد رقیب مازندرانی هادی چوپان در استیج انتخابی مستر المپیا در هند +فیلم/ غول بابلسری مثل یک شیر داره لرز به تن رقبا می اندازه (91 نظر) رضا عطاران: بچه خیلی دوست دارم اما قبل از ازدواج با همسرم توافق کردیم بچه دار نشویم! (77 نظر) ویدا جوان: من از همسرم خواستگاری کردم و مراسممون توی باغچه کوچیک عمه همسرم بود و ما با آژانس اومدیم به مراسم عقدمون+ویدیو (68 نظر) خلاقیت زیبای یک جوان غیرایرانی برای نقاشی چهره نورانی رهبر معظم انقلاب روی دیوار حیاط/ من عاشق آن رهبر نورانی خویشم+عکس (63 نظر) سفر تابستانی بهروز تابانی شیرشاه ایرانی به گردنه حیران اردبیل با جمعی از خوبان +تصاویر/ رقیب تبریزی هادی چوپان راهی جاده های شمال شد (56 نظر) پریناز ایزدیار : خیلی دوست دارم ازدواج کنم و بچه دار بشم ، هر وقت ازدواج کنم برنامه ریزی میکنم به زندگی شخصیم برسم (55 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
افزایش 45 درصدی حقوق کارگران در راه است؟
نکاتی درباره اولین گفت‌و‌گوی زندۀ تلویزیونی رئیس جمهوری / پای پزشکیان روی پوست خربزه نلغزید
تلاش ترامپ برای به نمایش درنیامدن فیلم کارگردان ایرانی در آمریکا / کارآموز بلای جان ترامپ می‌شود؟
شهرام حقیقت دوست؛ بازیگری در اوج با یک امضای منحصر به ‌فرد / از خط قرمز تا قلب رقه
تهدیدها و افشاگری‌های هنرمندان؛ واقعیت یا بازی رسانه‌ای؟
کتاب خوب بخوانیم ؛ معرفی کتاب «ناگهان هوس»؛ عاشقانه‌ای دیگر از نویسنده رمان «مثل آب برای شکلات»
معلم بلاگرها اعمال قانون می‌شوند
کتاب خوب بخوانیم ؛ بهترین نامه‌های عاشقانه‌ای‌ که نویسندگان نوشته‌اند؛ روایت‌هایی از عشق و دلدادگی
دانلود آهنگ جدید؛ آهنگ محسن یگانه بنام بترس +متن و موزیک ویدئو/مسافره راهای دور آی ماهی آبای شور
ولخرجی مادر فرح پهلوی از جیب مردم برای ختنه سورون نوه پادشاه مراکش! + سند
(ویدیو) صحبت های جنجالی حمید گودرزی: به هیچ عنوان علاقه‌ای به ازدواج کردن دوباره ندارم، دوباره اشتباه نمیکنم، بعید میدونم هیچوقت عاشق بشم
آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان استعداد درخشان مقطع ارشد دانشگاه آزاد اسلامی
یادی کنیم از زیباترین و معروف‌ترین دیالوگ عاشقانه‌ی سینمای ایران در "جدایی نادر از سیمین" و شباهتش به دیالوگ هدیه تهرانی در فیلم "غریبانه"
(تصاویر) 2 چیدمان کاملا متفاوت اتاق پسر تبریزی که نفر اول کنکور ریاضی شد و رتبه 1 کنکور تجربی، دختری از بندرعباس
بورسیه‌های تحصیلی «صنعت و دانش» برای داوطلبان کنکور سراسری 1403
منتخب روز   
رهبر معظم انقلاب: فروهر قبل از انقلاب دوست ما بود، اول انقلاب همکار ما بود و بعد دشمن ما شد، دشمنی بی‌ضرر و بی‌خطر+ویدیو رهبر معظم انقلاب در مواجه با هنرمندی که موی بلند داشت: چقدر این مدل مو به شما میاد+ ویدیو/تحت تاثیر قرار گرفتن با جمله رهبر فرزانه فرود اضطراری در قزوین؛ از کار افتادن موتور هلی کوپتر هاشمی رفسنجانی که پسرش محسن هم همراه او بود هوش ادبی رهبر انقلاب گم شده سایه را به او بازگرداند / پیام ابتهاج به آیت الله خامنه‌ای: حیف است وقت ایشان که صرف این امور جزیی شود مهران رجبی، کمدین معروف: حضورم در بیمارستان موجب خنده رهبر معظم انقلاب شد قرائت فاتحه رهبر انقلاب و مسئولان کشور بر مزار پدرانشان؛ از مرحوم هاشمی رفسنجانی و شهید رئیسی تا حسن روحانی و خاتمی+عکس رو شدن مشکل الیکا عبدالرزاقی با وسایل همسرش امین زندگانی در برنامه دورهمی / مدیری میگه امین رو با همین میخ کج بپذیر😂 تصویری از غیرت مثال‌زدنی رهبر معظم انقلاب نسبت به زن ایرانی در میان جمعیت+ویدیو/ حایل کردن دستشان برای برخورد نکردن محافظشان با بانوی کرمانشاهی چقدر رهبر معظم انقلاب را می‌شناسیم؟+ویدیو/ دیدن و شنیدن این صحبت‌ها را از دست ندهید مزاح و شوخی رهبر معظم انقلاب با اعضای دولت مسعود پزشکیان حین سخنرانی+ویدیو پذیرایی ساده رهبر معظم انقلاب از مسعود پزشکیان و اعضای دولتش در بیت رهبری؛ شیرینی خشک با آب معدنی و لیوان یکبار مصرف+عکس/ اقدام هوشمندانه رهبری برای جلوگیری از اسراف غوغای حرکت پای پسر خردسال ووشوکار بر روی استیج یک آمفی تئاتر +فیلم/ اولش خجالت میکشید ولی ببین چه آتیش پاره ای