چگونه اعداد و نوشته ها را به آسانی در اکسل پیدا جایگزین کنیم؟+ فیلم آموزشی

  سه شنبه، 30 خرداد 1402   زمان مطالعه 2 دقیقه
چگونه اعداد و نوشته ها را به آسانی در اکسل پیدا  جایگزین کنیم؟+ فیلم آموزشی
احتمالا این اتفاق برایتان پیش آمده که قصد داشته باشید متن یا عددی را در اکسل جستجو کنید. شما میتواندی از ویژگی Find & Replace در Excel برای سرچ در شیت یا Workbook اکسل استفاده کنید. حتی میتوانید اطلاعاتی را در اکسل و با رشته متنی و عددی دیگر جایگزین کنید. در ادامه ساعدنیوز به نحوه ی جایگزینی عبارات دار اکسل را ارائه خواهد داد. همراه ما باشید.

پیدا کردن و جایگزینی خودکار نوشته‌ یا عکس در سندهای مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است. بارها پیش می‌آید که عبارتی را به اشتباه نوشته باید یا بخواهید عددی که چندین بار در سند استفاده شده، عوض کنید. برای این کار ابزار خوبی در اکسل گماشته شده که نمونه‌اش در دیگر برنامه‌های آفیس نیز موجود است. با هم نگاهی به امکانات معمول و پیشرفته این بخش از اکسل بندازیم.

پیدا کردن و جایگزینی نوشته و عکس در اکسل

در یک اسپریدشیت بزرگ، امکان اشتباه و همچنین نیاز برای پیدا کردن عبارتی خاص وجود دارد. برای این که بتوانید به بخش جستجو و جایگزینی دسترسی داشته باشید، کافی از از برگه Home به Find & Select رفته و گزینه‌ی Find را انتخاب کنید یا این که میانبر Ctrl+F را بفشارید.

پیدا کردن و جایگزینی نوشته و عکس در اکسل

  • حالا عبارت یا عدد مورد نظر خود را در جلوی Find What تایپ کنید.

پیدا کردن و جایگزینی نوشته و عکس در اکسل

  • حالا Find Next را بزنید تا اولین عبارت یکسان برایتان به نمایش در بیاید. برای این که عبارت بعدی را ببینید، کافی است روی Find Next بزنید. با زدن روی Find All تمامی موارد برایتان نشان گذاری می‌شوند. این موارد در همه‌ی بخش‌های اسپریدشیت است، از جمله تمامی شیت‌ها و کتاب‌ها و خانه‌های صفحه.

پیدا کردن و جایگزینی نوشته و عکس در اکسل

  • این گزینه از اهمیت بالایی برخوردار است، چون شما می‌توانید پیدا کنید که چند بار عبارت مورد نظر در کلیت کار به کار برده شده تا اگر نیاز باشد بتوانید همه را به یکباره جایگزین کنید. برای جایگزینی باید به برگه Replace بروید و عبارتی که می‌خواهید جایگزین عبارت اول بشود را در بخش Replace With بزنید.

پیدا کردن و جایگزینی نوشته و عکس در اکسل

حالا اگر بخواهید تک به تک عبارت‌ها جایگزین شوند باید روی Replace بزنید و اگر بخواهید تمامی عبارت‌ها یک جا جایگزین گردند، باید روی Replace All بزنید.

تنظیمات پیشرفته

  • قبل از این که روی Replace بزنید یا کار دیگری انجام دهید، بد نیست به Options رفته و دیگر تنظیمات را با هم مرور کنیم.

تنظیمات پیشرفته

  • یکی از گزینه‌های بسیار مفید، تغییر بخشی است که در آن به جستجو پرداخته می‌شود. برای مثال شما می‌توانید جلوی Within، بازه‌ی جستجو را به Workbook محدود کنید.

تنظیمات پیشرفته

  • یکی دیگر از گزینه‌های بسیار عالی، گزینه‌های Match Case و Match Entire Cell Contents است که با تیک دار کردن آن‌ها تنها جستجوهایی انجام می‌شود که عینا یک سان بوده یا تمامی یک سلول آن با عبارت جستجو شده برابر کند. به این ترتیب در نتایج اگر عبارت در یک کلیت به کار گرفته شده باشد، نمایش داده نمی‌شود.

تنظیمات پیشرفته

جایگزینی فورمتینگ برای مقادیر

  • همچنین شما می‌توانید در برگه Replace، فرمتینگ مقادیر مختلف را نیز تغییر دهید. یک بار دیگر بعد از باز کردن سند به برگه Home و Find & Select رفته و روی گزینه‌ی Replace کلیک کنید.

جایگزینی فورمتینگ برای مقادیر

  • حالا دوباره به Options بروید.

جایگزینی فورمتینگ برای مقادیر

  • نیاز نیست حتما مقادیری وارد کنید، مگر اینکه دقیقا بخشی از سند را مد نظر داشته باشید. حالا کافی است فرمتینگی که می‌خواهید تغییر دهید در بالا و فرمتینگ جدید را در پایین تعیین کنید و replace را بزنید.

جایگزینی فورمتینگ برای مقادیر

  • به این ترتیب جایگزینی فرمت‌ها انجام می‌پذیرد.

جایگزینی فورمتینگ برای مقادیر

سخن پایانی

بنابراین در مطالب فوق پیدا کردن و جایگزینی نوشته و عدد در اکسل را ارائه دادیم. امیدوارم این محتوا برایتان مفید واقع شده باشد. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (365 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (264 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (139 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (129 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (114 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (100 نظر) ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (67 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (65 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (61 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (49 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (42 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (38 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (34 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل و شاه نشین مهران مدیری به سبک پادشاه عربستان/ خونه نگو کاخ بگو قصر بگو+عکس😍👌 (32 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (30 نظر)
تیتر امروز   
فال روزانه امروز جمعه 5 مرداد 1403
فال ابجد روزانه جمعه 5 مرداد 1403
حمله گازانبری ندا چملانیان همسر دانیال اسماعیلی فر به سروش رفیعی با اسم رمز یه سری آدماااا/ نظرتون در موردش چیه؟ +سند
فال شمع روزانه امروز جمعه 5 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 5 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 5 مرداد 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه جمعه 5 مرداد 1403
خلاقیت رسانه ای سمی باشگاه استقلال خوزستان با لو رفتن یک پست اینستاگرامی فیک درباره بازیکن معروف ساحل عاجی جنجالی شد/ مغز نیست که طلا است +عکس
ناگفته‌های سخنگوی وقت وزارت بهداشت از دستگاه کرونایاب مستعان
(تصاویر) اولین پسر جهان که با بلندترین مو روی همه دخترا رو کم کرد!/ موی 1.5 متری که رکوردار گینس شد
هدف نهایی زندگی شما با توجه به ماه تولدتان چیست؟
قاب تلخ و غم‌انگیزی از وداع آخر دختر و پسر سعید راد با پیکر پدرشان
(تصاویر)اگه دنبال رژلب های خنک و تابستونی میگردی این 6 مدل رو امتحان کن!/ مخصوص خانم های سخت پسند!
پزشکیان از کجای اقتصاد باید شروع کند؟
(تصاویر) حیاط پر گل و گیاه خانه مادری احسان علیخانی با صندلی‌های فلزی سفید
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....