چگونه انیمیشن تایپ در پاورپوینت بسازیم؟+ فیلم آموزشی

  دوشنبه، 20 شهریور 1402   زمان مطالعه 3 دقیقه
چگونه انیمیشن تایپ در پاورپوینت بسازیم؟+ فیلم آموزشی
انیمیشن تایپ کردن حروف یکی از انیمیشن‌های پرطرفدار و جالب است که می‌توانید در PowerPoint به راحتی پیاده‌سازی کنید. البته گزینه‌ی خاصی برای این انیمیشن وجود ندارد و باید ترکیبی از انیمیشن‌ها را با تنظیمات خاص، برای جملات در نظر بگیرید تا حروف یکی یکی تایپ شوند! در ادامه ساعدنیوز نحوه ی ایجاد انیمیشن تایپ در پاورپوینت خواهد پرداخت.

بسیاری از ما برای ارائه‌های خود از پاورپوینت استفاده می‌کنیم و با استفاده از انیمیشن ، جذابیت آن را افزایش می‌دهیم. در این مطلب قصد داریم ساخت انیمیشن تایپ در پاورپوینت را به شما آموزش دهیم. شما می‌توانید با روش‌های مختلفی جذابیت ارائه خود را افزایش دهید و باعث شوید مخاطب به آن توجه کند. یکی از تکنیک‌ها برای این کار، استفاده از انیمیشن‌ها است و شما می‌توانید از انیمیشن تایپ در پاورپوینت استفاده کنید.

آموزش ساخت انیمیشن تایپ در پاورپوینت

انیمیشن تایپ در پاورپوینت شباهت زیادی به ماشین تحریر دارد و تنها تفاوت میان آن‌ها، سبک متن است. اگر می‌خواهید در هنگام نمایش متن حس یک ماشین تحریر قدیمی را به مخاطب القا کنید، از فونت «Courier New» با رنگ مشکی و اندازه 12pt استفاده کنید و برای خط فرمان می‌توانید به سراغ فونت «Lucida Console» با رنگ سفید یا سبز و اندازه 12pt در پس زمینه مشکی رنگ بروید.

از آنجایی که نحوه ساخت انیمیشن‌های آن‌ها یکسان است، ما در این مطلب انیمیشن سبک خط فرمان را آموزش می‌دهیم. پاورپوینت را باز کرده و اسلایدی که می‌خواهید به آن انیمیشن اضافه شود را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید حس خط فرمان به مخاطب منتقل شود، از مشکی بودن پس زمینه اطمینان حاصل کنید.

  • در نوار بالای پاورپوینت روی گزینه «Insert» کلیک کرده و در این تب، گزینه «Shapes» را انتخاب کنید.

ساخت انیمیشن تایپ در پاورپوینت

  • با این کار یک منوی جدید باز می‌شود. در این بخش در گروه «Rectangles»، روی شکل مستطیل کلیک کنید.

ساخت انیمیشن تایپ در پاورپوینت

  • روی اسلاید کلیک کرده و ماوس را بکشید تا یک مستطیل ظاهر شود. اگر می‌خواهید انیمیشن تایپ در پاورپوینت کل صفحه را بگیرد، مستطیل را بزرگ بکشید، در غیر اینصورت یک مستطیل کوچک ایجاد کنید.

  • در تب «Format» در بخش Shapes، روی گزینه «Shape Fill» در قسمت «Shape Stlyes» کلیک کنید.

ساخت انیمیشن تایپ در پاورپوینت

  • در اینجا رنگ مشکی را انتخاب کنید.

ساخت انیمیشن تایپ در پاورپوینت

  • مرحله قبلی را برای گزینه «Shape Outline» نیز انجام دهید.

ساخت انیمیشن تایپ در پاورپوینت

  • در نهایت روی مستطیل ایجاد شده در اسلاید کلیک کرده و اندازه آن را با توجه به نیاز خود تغییر دهید.

  • در این آموزش مستطیل تمام اسلاید ما را پوشش می‌دهد.

ساخت انیمیشن تایپ در پاورپوینت

  • حالا نوبت وارد کردن متن است. برای این کار به تب Insert بروید و روی گزینه «Text Box» کلیک کنید.

ساخت انیمیشن تایپ در پاورپوینت

  • باید به این نکته اشاره کنیم که امکان تایپ متن به صورت مستقیم درون مستطیل وجود دارد، با این حال استفاده از باکس متن کنترل بیشتری درباره محل نمایش متن در اختیار شما قرار می‌دهد. روی مستطیل اولیه کلیک کرده و با کشیدن ماوس، جعبه متن خود را ایجاد کنید.

  • از اندازه و نوع فونت با توجه به ابعاد جعبه متن مطمئن شوید. از آنجایی که ما در این آموزش به دنبال ساخت انیمیشن خط فرمان هستیم، از فونت Lucida Console با اندازه 12pt و رنگ سفید استفاده می‌کنیم.

ساخت انیمیشن تایپ در پاورپوینت

  • شروع به تایپ متن مورد نظر خود کنید و در پایان، جعبه متن را انتخاب کرده و به تب «Animation» بروید. در اینجا باید گزینه «Appear» انتخاب شما باشد.

ساخت انیمیشن تایپ در پاورپوینت

  • در همین تب روی گزینه «Animation Pane» کلیک کنید.

ساخت انیمیشن تایپ در پاورپوینت

  • صفحه مربوط به انیمیشن در سمت راست ظاهر می‌شود. انیمیشن خود را انتخاب کرده و سپس روی فلش کنار آن کلیک کنید.

ساخت انیمیشن تایپ در پاورپوینت

  • یک منوی جدید باز می‌شود که در آن باید گزینه «Effect Options» را انتخاب کنید.

ساخت انیمیشن تایپ در پاورپوینت

  • در پنجره جدیدی که باز می‌شود، فلش روبه‌روی گزینه «Animate text» را انتخاب کنید تا چندین گزینه در اختیارتان قرار بگیرد. در این بین باید گزینه «By letter» را انتخاب کنید.

ساخت انیمیشن تایپ در پاورپوینت

  • در باکس «seconds delay between letters»، عدد 0.1 را وارد کرده و سپس روی گزینه «OK» کلیک کنید.

ساخت انیمیشن تایپ در پاورپوینت

  • با انجام تمام مراحل بالا، یک انیمیشن تایپ در پاورپوینت ساخته می‌شود که نتیجه آن را می‌بینید.

سخن پایانی

بنابراین اگر ارائه شما مربوط به برنامه نویسی باشد، می‌توانید بجای قرار دادن یک تصویر یا متن خالی در اسلاید خود، از انیمیشن تایپ در پاورپوینت استفاده کنید تا جذابیت آن افزایش پیدا کند، البته قادر به قرار دادن انیمیشن ماشین تحریر در اسلاید خود نیز خواهید بود. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (648 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (36 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (15 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان