چگونه اطلاعات خود را در سامانه سرباز ماهر ثبت کنیم؟+ فیلم آموزشی

  یکشنبه، 12 شهریور 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
چگونه اطلاعات خود را در سامانه سرباز ماهر ثبت کنیم؟+ فیلم آموزشی
طرح سرباز ماهر یا مهارت آموزی به سربازان از سال 96 آغاز شده و در آن مشمولانی که در حال گذران دوره خدمت خود هستند را برای داشتن شغلی مناسب و ورود به بازار کار آماده می سازند. این کار توسط آموزش دوره های فنی و حرفه ای انجام می شود. در ادامه ساعدنیوز به چگونگی ثبت نام در این سامانه را ارائه خواهد داد. همراه ما باشید.
فهرست []

سالانه 400 هزار سرباز به دوره خدمت اعزام می‌شوند و حدود 100 تا 150 هزار نفر هم مشمول معافیت می‌شوند. آنطور که آخرین آمارها می‌گویند 15 تا 20 درصد مشمولان اعزام به خدمت سربازی در اغلب اعزام‌ها غایب هستند. سربازی برای بسیاری مشمولان به مفهوم اتلاف وقت و عقب ماندن از پروسه پیشرفت و درآمدزایی‌ است به همین خاطر آنها تمام تلاش خود را می‌کنند تا معاف شوند و یا در شهر محل سکونت خود خدمت کنند. اما چند سالی‌ست که مسئولان رویکرد جدیدی در پیش گرفته‌اند تا سربازی از دوره بله قربان گفتن و پا کوبیدن به دورانی مفیدتر تبدیل شود و به اصطلاح بهبود خدمت سربازی در دستور کار خود قرار داده‌اند. به همین دلیل هم طرح «سرباز مهارت» با هدف استفاده بهینه از ظرفیت سربازان در حال اجرا شدن است تا جوانان بعد از گذراندن خدمت سربازی با توانمندی بیشتری وارد بازار کار شوند.

در این طرح که با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور انجام می‌شود، افراد می‌توانند 3 سال قبل از شروع سربازی شروع به مهارت آموزی و دریافت مدارک معتبر و مورد تائید سازمان نظام وظیفه کنند تا در زمان سربازی طبق مهارت‌‌هایشان برای محل و نحوه خدمت آنها تصمیم گیری شود. همچنین به سربازان مشاوره شغلی داده شده و برای آنها دوره‌های مهارتی متناسب با منطقه جغرافیایی آنها برگزار می‌شود تا آمادگی لازم برای ورود به بازار کار را پیدا کرده و پس از خدمت نیز زمینه‌سازی برای کارآفرینی و اشتغال آنها ایجاد شود.

سرباز

برای تسهیل اجرای این طرح سامانه «سرباز ماهر» راه اندازی شده‌است. این سامانه شامل سه سطح قبل از خدمت، حین خدمت و پس از خدمت است که موسسات آموزشی(خصوصی و دولتی) و مراکز ارزیابی مهارتی را به یکدیگر متصل می‌کند و زمینه بهره گیری آموزش مهارتی را متناسب با نیاز بازار برای جوانان فراهم می‌کند.

  • اگر شما هم قصد دارید از طرح سرباز مهارت بهره ببرید می‌توانید در سامانه سرباز ماهر ثبت‌نام کنید و با ارائه مدارک و گواهینامه‌های معتبری که از طریق همین سامانه و یا در گذشته دریافت کرده‌اید از امتیازات و مشوق‌های بدو ورود به خدمت بهره‌مند شوند.

  • ثبت‌نام و ورود در سامانه سرباز ماهر بسیار ساده است. باید از پنل سمت راست گزینه ثبت نام را انتخاب کنید و شماره موبایل خود را به عنوان نام کاربری و پس از آن رمز عبور و کد امنیتی را وارد کنید. دقت کنید که شماره موبایل خود را باید بدون صفر اول وارد کنید.

ثبت نام در  سامانه سرباز ماهر

  • بعد از اینکه گزینه ثبت نام را انتخاب کردید وارد صفحه دیگری می‌شوید که باید در آن کد امنیتی (که در تماس اپراتور به شما گفته می‌شود) را ثبت کنید و وارد سامانه شوید.

ثبت نام در  سامانه سرباز ماهر

  • در این قسمت باید وارد گزینه اطلاعات فردی متقاضی شده و اطلاعات خود را وارد وارد کنید.

ثبت نام در  سامانه سرباز ماهر

  • در اینجا باید اطلاعات شخصی و عکس خود را در فرمت JPEG و با حجم نهایتاَ 200 کیلوبایت وارد کنید.

ثبت نام در  سامانه سرباز ماهر

  • پس از آن باید آدرس و لوکیشن آدرس خود را مشخص و ثبت کنید.

ثبت نام در  سامانه سرباز ماهر

  • در مرحله بعدی باید فایل عکس از پشت و روی کارت ملی و شناسنامه خود را با فرمت JPEG و با حجم 1000 کیلوبایت وارد کنید، ضمن آنکه نام مدرک را هم انتخاب کنید.

ثبت نام در  سامانه سرباز ماهر

  • اطلاعات تحصیلی خود را باید در این مرحله ثبت کنید. نام دانشگاه سال تحصیل و مدرک تحصیلی از جمله گزینه‌هایی هستند که باید کامل شوند.

ثبت نام در  سامانه سرباز ماهر

  • آخرین مرحله از اطلاعات فردی متقاضی، تعریف سوابق شغلی شماست که در آن کد بیمه و کد گارگاه نیز خواسته شده است.

ثبت نام در  سامانه سرباز ماهر

  • دومین قسمتی که باید اطلاعات شما وارد شود مهارت‌‌های فراگرفته شده است.

ثبت نام در  سامانه سرباز ماهر

  • در گزینه مهارت چند انتخاب برای شما وجود دارد که فعلا تمامی بخش‌های ان راه نیفتاده. می‌توانید گزین «سایر مهارت‌ها» را انتخاب کنید و در توضیحات، نام و توضیحات مهارت خود را وارد و سپس ثبت کنید. پس از ثبت شدن نام مهارت، نام و کد ملی شما در جدول نمایش داده می‌شود.

ثبت نام در  سامانه سرباز ماهر

  • یادتان باشد این امکان برای شما وجود دارد که اطلاعات بیشتری از مهارت‌های خود را ثبت یا آن‌ها را حذف و ویرایش کنید چون برای هر کدام از این موارد گزینه‌ای وجود دارد. برای وارد کردن اطلاعات بیشتر باید گزینه‌ دوره‌های گذرانده شده و پس از آن اضافه کردن را انتخاب کنید تا بتوانید اطلاعات دقیق‌تری از دوره‌های مهارتی خود را ثبت کنید.

  • در صورتی که موسسه صادر کننده مدرک، در فهرست انتخابی وجود نداشته باشد، باید تیک مربوط به گزینه «موسسه صادر کننده مدرک در فهرست انتخابی پایین وجود ندارد» را بزند و سپس نام موسسه، نام دوره، از تاریخ، تا تاریخ، طول دوره، توضیحات و تصویر مدرک را وارد کنید.

ثبت نام در  سامانه سرباز ماهر

  • اگر هم مسلط به چندین مهارت هستید می‌توانید تمامی آنها را با جزئیات وارد کنید. برای این کار باید عبارت اضافه کردن را انتخاب کنید و مجددا همین مراحل را طی کنید. توجه کنید که با کلیک روی لینک آبی «نام مهارت» در بالای صفحه، دوباره وارد صفحه مهارت‌های متقاضی می‌شوید. این بخش‌های سایت چیزی شبیه به رزومه پر کردن سایت‌های کاریابی است و اگر پیش‌تر با این سایت‌ها آشنا باشید کارتان خیلی راحت است.

ثبت نام در  سامانه سرباز ماهر

  • پس از آنکه تمام مهارت‌های خود را وارد کردید، می‌توانید به صفحه اول برگردید و درصورتیکه به حرفه و مهرات خاصی علاقه دارید وارد قسمت علاقمندی‌ها شوید و آن را اعلام کنید.

ثبت نام در  سامانه سرباز ماهر

  • در این بخش می‌توانید علاقمندی‌های خود را وارد کرده و با انتخاب حذف و ویرایش تغییرات لازم را روی آنها انجام دهید. اما در ابتدا برای وارد کردن علاقمندی خود باید گزینه اضافه کردن که در سمت چپ صفحه وجود دارد را انتخاب کرده و توضیحات مربوط به آن را وارد کنید.

ثبت نام در  سامانه سرباز ماهر

  • اما اینطور به نظر می‌رسد که این بخش هنوز راه‌اندازی نشده‌است و امکان ثبت اطلاعات وجود ندارد چون بعد از ثبت علاقمندی، هشداری در کادری قرمز سمت راست صفحه ظاهر می‌شود که در آن نوشته شده امکان انتخاب مهارت مورد نظر وجود ندارد. امیدواریم این باگ‌ها به مرور رفع شوند.

  • در نهایت پس از اینکه اطلاعات را وارد کردید می‌توانید به صفحه اول برگردید و با انتخاب مشاهده اطلاعات، از درست وارد شدن اطلاعات خود مطمئن شوید.

ثبت نام در  سامانه سرباز ماهر

  • می‌توانید اطلاعات خود را مشاهده در صورت نیاز دوباره به همان قسمت‌ها مراجعه کرده و اطلاعات خود را ویرایش کنید.

ثبت نام در  سامانه سرباز ماهر

  • در قسمت دیگری از این سامانه بخشی به نام مشوق‌ها وجود دارد که در آن مشوق‌های قبل از خدمت، حین خدمت و پس از خدمت ذکر شده است. این قسمت بیشتر شبیه به یک راهنما است و شما کار زیادی با آن نخواهید داشت.

  • تعجیل یا تعویق اعزام برای حداکثر شش ماه، اولویت جهت دریافت امریه دستگاه‌های نظامی، تأمین بخشی از هزینه‌های آموزش از سوی بانک‌ها و منوط کردن دریافت کارت معافیت به طی دوره آموزش فنی و حرفه‌ای از جمله مشوق‌هایی هستند که برای قبل از خدمات ذکر شده‌است.

ثبت نام در  سامانه سرباز ماهر

سخن پایانی

بنابراین از مشوق‌های پس از خدمت نیز پیگیری جهت اولویت استخدام در سازمان‌های نیروهای مسلح و دستگاه‌های غیر نظامی، اولویت در اعطای وام ازدواج، اشتغال‌زائی، مسکن و ... با حداقل سود بانکی و اولویت صدور پروانه کسب و اشتغال برای افراد دارای مهارت و کارت است، که در این سامانه ذکر شده‌است. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر به بخش آموزش عمومی ساعدنیوز مراجعه نمایید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (560 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (177 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (146 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (46 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان